PDA

View Full Version : Alpine dopjes



Jordii
26 januari 2010, 18:46
Weet iemand of die lamelle van die dopjes in je gehoorgang zitten of nog uitsteken zeg maar?
Zodat die nog een beetje te zien zijn? Of dat alleen dat staafje nog uit je oor steekt? Volgens mij zijn die dingen te groot voor mij en ik was niet van plan om erin te gaan knippen:dontgeti:

kenx
26 januari 2010, 18:55
Weet iemand of die lamelle van die dopjes in je gehoorgang zitten of nog uitsteken zeg maar?
Zodat die nog een beetje te zien zijn? Of dat alleen dat staafje nog uit je oor steekt? Volgens mij zijn die dingen te groot voor mij en ik was niet van plan om erin te gaan knippen:dontgeti:

Zijn bijna niet te zien ;)

ellisvertellis
26 januari 2010, 19:55
Sorry, maar die Alpines (die van 30euro toch he?) zijn nogal zichtbaar hoor. Maakt verder niet uit ofzo, want heb zelf al drie setjes gekocht... :).

Trouwens, als ze te groot zijn voor jou mag je er gerust in knippen, staat op de verpakking.

Jordii
26 januari 2010, 19:57
Ja, dat weet ik want ik heb ze vandaag zelf binnengekregen.
Maar het gaat me er niet om of ze goed zichtbaar zijn of niet, maar hoe die lamelle zitten. Horen die aan de binnenkant van je oren te zitten of voor een deel uit dat gat te steken?

Edit: volgens mij snap ik hem; die bovenste lamel opengeklapt en die ander dicht? Dat zit bij mij het fijnst in ieder geval.
Edit: Dit beschermt niet :P

ellisvertellis
26 januari 2010, 20:05
Knippen is normaal niet nodig. Laat ze even zitten zodat je ze gewoon wordt en frul er wat mee. Als ze pijn gaan doen na een tijdje zitten ze te ver :ok:


Je bedoelt deze toch?
http://www.sonnor.com/Cadeautips/images/Alpine%20oordoppen.jpg

Niks naar boven of onder, gewoon in je orden duwen (met de zachte kant naar binnen he :D)

Jordii
26 januari 2010, 20:17
Ja die :seriousf: Zo ver mogelijk naar binnen? Gewoon totdat 'ie vast zit en beschermt? (En dan niet té ver natuurlijk)

ellisvertellis
26 januari 2010, 21:09
Precies! Hij hoeft echt niet te "drukken" op de binnenkant van je oor ofzo. Erin tot je meer kracht zou moeten zetten om verder te gaan, dan loslaten. Als het pijn doet , ietsje losser trekken. That's it!

grtz!

Roeluzzz
15 februari 2010, 22:47
als het pijn doet .... dat lijkt me een gevalletje.. Te ver!! :soinnocent:

Ik vroeg me alleen wel af, waar dat plastic buisje voor is wat boven de filters in het doosje zit, ik dacht om ze uit je oor te halen maar dat werkt niet, is het plastic te hard voor, je kan ze hiermee wel inbrengen.

(waarom ik het vraag, onze bassist had ze afgelopen weekend vast zitten in zijn oor hebben een puntbektang moeten scoren om ze er uit te halen :seriousf::chicken:)

Geoffrey
15 februari 2010, 23:53
Deze doppen doen toch niet wat ze moeten doen?

ellisvertellis
16 februari 2010, 01:47
Ik vroeg me alleen wel af, waar dat plastic buisje voor is wat boven de filters in het doosje zit, ik dacht om ze uit je oor te halen maar dat werkt niet, is het plastic te hard voor, je kan ze hiermee wel inbrengen.

(waarom ik het vraag, onze bassist had ze afgelopen weekend vast zitten in zijn oor hebben een puntbektang moeten scoren om ze er uit te halen :seriousf::chicken:)

Haha! Da's idd te ver dan! :seriousf:

Dat buisje is om ze in te brengen. Nooit gebriukt btw, in mijn ervaring totaal onnuttig. Maar ieder zijn oren zijn anders van bouw, zeker?

ellisvertellis
16 februari 2010, 01:47
Deze doppen doen toch niet wat ze moeten doen?

Waarom niet? Ze dempen toch een bepaalde hoeveelheid?

pimmetje
16 februari 2010, 09:34
Het ligt eraan wat je vindt dat ze moeten doen.
Als ze moeten dempen, dan doen ze idd wat ze moeten doen. Als ze een beetje aardig vlak moeten dempen.... dan niet.

mrweird
16 februari 2010, 10:03
Yeps.. Ik heb ze ook een tijdje gebruikt.. Ze dempen. Vlak dempen nee hoewel ze 't beter doen dan gele herriestoppers. Heb nou den knap dure Exinore ER dingen en wow! Da's toch ff een stuk beter! keurige vlakke demping.

speedmusic
16 februari 2010, 10:20
Ik heb ze al ik denk 15 jaar en ze bevallen uitstekend.
Één keer ben ik er tijdens een concert mee op de EHBO post beland, kreeg de dop er aan één kant niet meer uit, moest even een pincet aan te pas komen. :seriousf:

RoelTM
24 februari 2010, 19:09
Hoe lang gaan die dopjes eigenlijk mee. Als in: waneer is het tijd om nieuwe aan te schaffen?

Ik heb overigens niet de musicsafe, maar deze:

http://www.gehoorbeschermers-oordoppen.be/images/partyplug_uit_doosje_small.jpg

robbierodeo
24 februari 2010, 20:18
Hoe lang gaan die dopjes eigenlijk mee. Als in: waneer is het tijd om nieuwe aan te schaffen?

Ik heb overigens niet de musicsafe, maar deze:

http://www.gehoorbeschermers-oordoppen.be/images/partyplug_uit_doosje_small.jpg

Ik heb vorige week ook deze doppen gekocht (geloof 12 euro).
Ben vorige week naar een optreden van fu manchu geweest en wist van de vorige keer nog dat een paar oordoppen, tijdens hun optreden, geen overbodige luxe is.
Het geluid is wel wat doffer met de doppen in, maar nog steeds hard en duidelijk genoeg.

Geoffrey
25 februari 2010, 22:04
Waarom niet? Ze dempen toch een bepaalde hoeveelheid?

Dempen wel ja..

Maar doppen moeten voor mij alles perfect door laten, maar dan gewoon stiller.

ellisvertellis
26 februari 2010, 04:31
Dempen wel ja..

Maar doppen moeten voor mij alles perfect door laten, maar dan gewoon stiller.

Daarom heb ik ook op maat gemaakte stuks gekocht. Maar dempen doen ze wel, die Alpines :cheerup: