PDA

View Full Version : Vraagjes over Pedalboard



Mr. Dynamite
26 januari 2010, 16:36
Heey Mensen :)

Ik heb nu al een tijdje een Boss ME-50 maar ik wil nu graag overstappen op losse pedaaltjes.
Nou heb ik er al wat verzameld, en dit komt er voorlopig op te zitten:

- Boss DD-5 - check
- Boss CE-5 - check
- MXR Dist + - check (word wss nog vervangen voor een TS9)
- Crybaby - komt binnenkort ;)

Nu had ik een ontwerpje gemaakt en het is er zo uit komen te zien:

http://i708.photobucket.com/albums/ww89/mr-dynamite/Pedalboarddesign.jpg

Ik zit nog met 2 vraagjes,

1- ik wil het graag zo maken dat ik gewoon mijn kabels aan het pedalboard kan aansluiten en dus niet aan de pedaaltjes. Bestaat er zoiets dat je 2 jacks kunt verbinden? dus net zoals een pedaaltje, aan de eene kant jack er in en de andere kant jack eruit? :???:

2. Vraagje over de voeding? wat is het slimste om te doen, er komen wss in de toekomst nog wel wat pedalen bij, stuk of 2/3.
Mij lijkt het het handigst om een Voedings kast als Voodoo lab te hebben alleen zijn deze heel erg duur. Nu leek mij zon thomann kastje of een Power brick ook wel wat. Aanraders? Scheen dat die thomann wel een ruis geeft. :dontgeti:

Alle suggesties, tips, verbeteringen zijn welkom! :satisfie:

Alvast bedankt! :)

zjanke
26 januari 2010, 16:42
1- zoek maar op patchbox

2- one spot met een daisychain, je hebt niet de meest exotische pedalen.


ik heb voor een zacht prijsje ook nog een voeding incl wat kabeltjes te koop, pm maar :sssh:

schizo910
26 januari 2010, 16:59
Als je al weet dat er meer pedalen komen zou ik daar op je board al ruimte voor indelen. Ook staan je pedalen nu erg dicht op elkaar, je komt zo niet uit mt je plugs vrees ik. De patchbay waar je naar zoekt heeft ook wat ruimte nodig.

Mr. Dynamite
26 januari 2010, 17:02
Klopt. maar dussen de 2 boss pedaaltjes komt geen snoer, alleen zon verloop stukje.

Ik ben van plan om er 1 verdiepingen van te maken en dan onder de stompboxen de voeding en patch bay/box te plaatsen.
De patchkabels wil ik dan naar onder plaatsen en dan ook onderlangs laten lopen, het ontwerp is dan ook maar een simpele schets.

ThaBluesBreaker
26 januari 2010, 18:57
Ik zit in het zelfde schuitje. Heb ook Boss ME-50, langzaam aan het vervangen. Inmiddels http://i135.photobucket.com/albums/q132/Dutchsky/L1000137.jpg

Heb een DC brick aangeschaft. Redelijke prijs, zag dat John Mayer hem ook gebruikt. "Dus dan zal het wel prima zitten-'argument' "
Geen zin in al die adapters en stekkerdozen, dus gewoon zo makkelijk, simpel en compact!


(die rooie is ene MXR dynacomp compressor)

YannickH
26 januari 2010, 19:11
Ik zit in het zelfde schuitje. Heb ook Boss ME-50, langzaam aan het vervangen. Inmiddels http://i135.photobucket.com/albums/q132/Dutchsky/L1000137.jpg

Heb een DC brick aangeschaft. Redelijke prijs, zag dat John Mayer hem ook gebruikt. "Dus dan zal het wel prima zitten-'argument' "
Geen zin in al die adapters en stekkerdozen, dus gewoon zo makkelijk, simpel en compact!


(die rooie is ene MXR dynacomp compressor)

ik was aan het denken om een t-rex fueltank aan te schaffen maar hoe bevalt die bc brick je?

ThaBluesBreaker
26 januari 2010, 20:13
Bevalt prima, doet wat hij moet doen. Maakt geen geluid en heeft een led lamp die je doet veblinden. (Echt vel lampje)

Mitch
26 januari 2010, 21:05
Ik kom het de laatste tijd steeds vaker tegen, maar het is toch echt fel. Sorry :nervous:

On topic: ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat je over de twee sticky's over het maken van pedalboards én voeding heen hebt gelezen. Niet doen, gauw doorlezen ;)
Ik zou met jouw pedalen voor een normale adapter gaan en de daisy chain wegfrummelen tussen de pedaaltjes. Simpel, klaar.

ThaBluesBreaker
26 januari 2010, 21:17
OOH MIJN GOD


Ik ben nogal een mens van goede de spelling, maar hoe kan ik dit gedaan hebben. :seriousf:


Vel over been met een fel lampje erbij! :D

FruscianteFan
26 januari 2010, 23:10
OOH MIJN GOD


Ik ben nogal een mens van goede de spelling, maar hoe kan ik dit gedaan hebben. :seriousf:


Vel over been met een fel lampje erbij! :D
Achja, mijn broer betrapte mij laatst zelfs op een d/t-fout. Heel ernstig.

@ Dynamite: geen stemapparaat?

Mr. Dynamite
27 januari 2010, 18:03
Hmm ik heb alles nog maar eens overdacht.

Wss komt er een Showmaster 24 case en dan pas ik die misschien iets aan ofzo.
Tuner had ik niet aan gedacht, die moet er ook nog bij komen natuurlijk ;)

Over de voeding, die goedkope voedings kastjes, is dat niet gewoon een daisy chain maar dan met een behuizing er omheen? :dontgeti:

en die patchbox, ik kwam dit tegen in het tips en tricks topic:
http://www.licht-geluid.nl/shop/BVModules/ProductTemplates/jenh/Product.aspx?productid=HLFLA52

Volgens mij is dit precies wat ik zoek, als ik het goed begrijp kan ik dus hier gewoon 2 jacks mee verbinden?

Mr. Dynamite
29 januari 2010, 17:09
Anyone??:dontgeti:

ThaBluesBreaker
29 januari 2010, 18:33
Betreft die voeding. Volgens mij niet, maar het je uitleggen mag iemand anders doen.

Mr. Dynamite
29 januari 2010, 18:51
Mwoa, over de voeding ben ik al uit, het word een visual sound DC chain.

Nu alleen dat jack geval ding. :dontgeti:

muziekschuur
1 februari 2010, 11:25
Persoonlijk kan ik je de voeding Harley Benton powerplant aanraden. Deze zit in mijn doos en werkt prima. Ook op 12 volt heb ik een Mesa Boogie pedaal met twee buisjes erop en dat werkt prima.

Bij de powerplant (38 euro) zitten voldoende aansluitkabeltjes...

http://www.thomann.de/nl/harley_benton_powerplant.htm

Erg handig.

Alleen geen 18 volt voor eventueel de wat zwaardere pedalen van EHX en anderen.