PDA

View Full Version : Elementen oversturen



SRV2000
26 januari 2010, 15:59
hallo leden,

Ik heb sinds kort een Samick greg bennet av3 Les paul gekocht,
Prima gitaartje maar 1 probleempje.
Zodra ik mijn Distortion pedaal aan zet krijg een onzettend piep geluid,
( doet nogal zeer aan je oren ) clean heb ik geen problemen.
mijn andere gitaren hebben het niet dus het ligt niet aan de pot meters van mijn versterker. Zelf krijg ik het gevoel of oversturen de elementen.
Zodra ik de 3 standen schakelaar op de bovenste stand doe is het erger dan dat hij op de onderste stand staat, maar ook daar heb ik het zelfde probleem.
Graag zou ik hier wat advies over willen

Paulio
26 januari 2010, 16:03
Klinkt als feedback, zelf ook veel last van gehad. Je zou is kunnen variëren met je positie, als je recht voor je versterker zit, heb je met distortion al snel last van feedback. Je zou eventueel de elementen kunnen waxpotten, dit schijnt vaak te helpen.

gr Paul

SRV2000
26 januari 2010, 16:12
Klinkt als feedback, zelf ook veel last van gehad. Je zou is kunnen variëren met je positie, als je recht voor je versterker zit, heb je met distortion al snel last van feedback. Je zou eventueel de elementen kunnen waxpotten, dit schijnt vaak te helpen.

gr Paul


Maar meestal krijg je toch last van feedback als de snaren los zijn.
Als ik met mijn strat of mijn ibanez feedback heb en ik leg mijn handen op de snaren dan is dat meestal voor bij maar ook als ik dat bij de greg doe fluit hij gewoon door. kan dit een mogelijkheid zijn dat er goedkope elementen inzitten?
En wat is trouwens Waxpotten ??

Ook al sta ik met mijn rug 2 meter van de versterker heb ik het zelfde probleem

macwilliams
26 januari 2010, 16:40
Dat klinkt als hele slechte elementen. Misschien wil
je die zo wie zo uitwisselen voor wat beters.

Bijl
26 januari 2010, 17:22
hallo leden,

Ik heb sinds kort een Samick greg bennet av3 Les paul gekocht,
Prima gitaartje maar 1 probleempje.
Zodra ik mijn Distortion pedaal aan zet krijg een onzettend piep geluid,
( doet nogal zeer aan je oren ) clean heb ik geen problemen.
mijn andere gitaren hebben het niet dus het ligt niet aan de pot meters van mijn versterker. Zelf krijg ik het gevoel of oversturen de elementen.
Zodra ik de 3 standen schakelaar op de bovenste stand doe is het erger dan dat hij op de onderste stand staat, maar ook daar heb ik het zelfde probleem.
Graag zou ik hier wat advies over willen

De pickups zijn microfonisch. Dit mag niet gebeuren. Als het een nieuwe gitaar is kan je er beter mee terug gaan naar de winkel. Laat je niet afschepen met verhaaltjes dat je teveel gain gebruikt want je kan met goede pickups gewoon dikke metal spelen zonder dit probleem.

Aan de slag gaan met wax zou ik niet doen. Als er geen garantie op zit zou ik gewoon een paar voordelige humbuckers van een goed merk kopen.

SRV2000
26 januari 2010, 17:37
De pickups zijn microfonisch. Dit mag niet gebeuren. Als het een nieuwe gitaar is kan je er beter mee terug gaan naar de winkel. Laat je niet afschepen met verhaaltjes dat je teveel gain gebruikt want je kan met goede pickups gewoon dikke metal spelen zonder dit probleem.

Aan de slag gaan met wax zou ik niet doen. Als er geen garantie op zit zou ik gewoon een paar voordelige humbuckers van een goed merk kopen.

Ik heb hem 2e hands op de kop kunnen tikken, wat ik al zij clean no probleme maar distortion dan piepen ze dan pan uit. ik kan eventueel een geluids fragment er van maken want ik heb eer recorder.
toen ik de gitaar koch kon ik hem alleen maar clean proberen ( hij geen gain functies ) Maar hij zij dat hij P85 elementen er in had gezet. Maar dit is de eerste keer dat ik een les paul model heb dus p85 zeggen mij ook niets.
Maar naast mijn pop band speel ik ook in een metal en dan heb ik dus een probleempje met deze gitaar.
Zoals ik al zij kan ik het opnemen en via een link jullie het geluid laten horen.
Maar mijn strats hebben er totaal geen problemen mee. alleen mijn les paul.
Zou ik er dan Gibson elementen in laten zetten ? of is er iemand die een geschickt adresje heeft voor humbucker elementen.

pol
26 januari 2010, 19:14
wat wil je uitgeven aan pickups en wat voor geluid zoek je ?

macwilliams
26 januari 2010, 19:44
Ik heb hem 2e hands op de kop kunnen tikken, wat ik al zij clean no probleme maar distortion dan piepen ze dan pan uit. ik kan eventueel een geluids fragment er van maken want ik heb eer recorder.
toen ik de gitaar koch kon ik hem alleen maar clean proberen ( hij geen gain functies ) Maar hij zij dat hij P85 elementen er in had gezet. Maar dit is de eerste keer dat ik een les paul model heb dus p85 zeggen mij ook niets.
Maar naast mijn pop band speel ik ook in een metal en dan heb ik dus een probleempje met deze gitaar.
Zoals ik al zij kan ik het opnemen en via een link jullie het geluid laten horen.
Maar mijn strats hebben er totaal geen problemen mee. alleen mijn les paul.
Zou ik er dan Gibson elementen in laten zetten ? of is er iemand die een geschickt adresje heeft voor humbucker elementen.

Ik heb er nog wel een paar (gibson/dimarzio/billawrence) liggen en ik ben heel geschikt.
En ja dat is best wel spam eigenlijk maar ik verdien er niks mee.

mocht je willen weten wat dan kun je een pm sturen.

pol
26 januari 2010, 19:55
heb je toevallig nog een bill lawrence 500xl ?

macwilliams
26 januari 2010, 19:57
Waar zie je dat aan?

SRV2000
26 januari 2010, 21:38
wat wil je uitgeven aan pickups en wat voor geluid zoek je ?


Pff das een goede vraag ik denk dat je dat toch in de gerne classic rock/metal & britisch pop rock moet zoeken.

Crunch sound vind ik het geluid van ZZ Top ( Tush ) heel erg goed.
Maar ook oude rock/metal zoals:

Acdc,
Black sabath.
Saxon.

Daarnaast speel ik veel indie/ britisch rock o.a

Rigby
The Rifles.
Moke.
Mando diao.

Kortom ik denk dat ik opzoek ben naar het oude Vintage sound.
Die clean en lekker Randje heeft, ( crunchy )
Maar zeker met gain een lekkere vette sound heeft zoals: Acdc.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Williams je hebt PM

pol
26 januari 2010, 21:47
ik denk dan aan zoiets :

http://www.thomann.de/be/seymour_duncan_ssh59_set_vintage_blues_bk.htm

of voor wat warmer geluid de alnico II pro set, ook van duncan

SRV2000
26 januari 2010, 21:55
ik denk dan aan zoiets :

http://www.thomann.de/be/seymour_duncan_ssh59_set_vintage_blues_bk.htm

of voor wat warmer geluid de alnico II pro set, ook van duncan

Nee ik zoek 1 die veel power heeft zoals Angus young van Acdc lekker rauw maar met ballen :D ( ik weet het koop een SG sorry simple weg geen geld voor ) ik dat die blues vintage wel mijn ding is rauw randje daar houd ik wel van. Maaarrr mischien doe ik wel heel moeilijk maar is er ook zulk iets maar dan in de chromen uitvoering die gibson zelf heeft in plaats van 2 aangeplakte single coils. ik weet wel als het iet anders is dan is het niet anders. Maar die 2 chromen plaatjes was ik juist wel van gecharmeerd. en ik heb wel eens gehoord dat een SSH minder kracht heeft als een volledige humbucker, Want les paul staan er beter om bekend door hun donkere geluid dan een strat, want strat heb ik bij de vleet staan

pol
27 januari 2010, 10:18
SSH is gewoon een pickup configuratie, wilt zeggen dat je 2 single coils hebt + een humbucker, zo dus

http://chordbender.com/zencart/images/DSC05208.jpg

minder kracht heeft die humbucker niet.

die duncans die ik opnoemde zijn ook wel in chromen uitvoering te krijgen, iets duurder wel.

SRV2000
27 januari 2010, 12:40
SSH is gewoon een pickup configuratie, wilt zeggen dat je 2 single coils hebt + een humbucker, zo dus

http://chordbender.com/zencart/images/DSC05208.jpg

minder kracht heeft die humbucker niet.

die duncans die ik opnoemde zijn ook wel in chromen uitvoering te krijgen, iets duurder wel.

Nee ik wil wel gewoon 2 humbuckers, Bijv de Burstbucker van Gibson ( dezelfde die joe bonomasa gebruikt )

http://www.thomann.de/gr/gibson_burstbucker_2.htm

http://www.thomann.de/gr/gibson_burstbucker_egitarrenpickup.htm

http://www.thomann.de/gr/gibson_burstbucker_pro_bridge_nc.htm

macwilliams
27 januari 2010, 12:50
heb je toevallig nog een bill lawrence 500xl ?

Weet je de waardes van een 500xl ? Dan kan ik hem wel even aan een multi meter hangen.

pol
27 januari 2010, 12:54
geen idee, staat ook niet op de site van wylde pickups (Bill & Becky)

zou er zo moeten uitzien :

http://wildepickups.com/images/blkchromesm.jpg

die burstbuckers heb ik nooit gehad, maar zullen wel niet slecht zijn en prijs is ook wel ok, zul je ook wel redelijk wat 2de hands tegenkomen, van de gibson 500T ben ik niet zo'n fan, te modderig, de 498T is wel ok maar kan wat scherp zijn soms.

Kakihara
27 januari 2010, 12:58
Weet je de waardes van een 500xl ? Dan kan ik hem wel even aan een multi meter hangen.

Doorgaans staat dat geschreven op een piepklein stickertje op de achterkant van de pickup. Zou kunnen dat enkel de Henries vermeld worden. In dat geval :

C = 2.8 Henry
R = 4.8 Henry
L = 6.8 Henry
XL = 9.2 Henry

Lawrence vermeldt geen Ohm-waardes. Een lid van Wilde-gate heeft een paar pickups van Bill doorgemeten en dit waren de waardes voor de 500's :

L-500 C 4,5 K
L-500 R 7,1 K
L-500 L 11,8 K
L-500XL 13,3 K

macwilliams
27 januari 2010, 12:59
Zo ziet die van mij er uit ja.

macwilliams
27 januari 2010, 13:00
Okay bedankt.
Doorgaans staat dat geschreven op een piepklein stickertje op de achterkant van de pickup. Zou kunnen dat enkel de Henries vermeld worden. In dat geval :

C = 2.8 Henry
R = 4.8 Henry
L = 6.8 Henry
XL = 9.2 Henry

Lawrence vermeldt geen Ohm-waardes. Een lid van Wilde-gate heeft een paar pickups van Bill doorgemeten en dit waren de waardes voor de 500's :

L-500 C 4,5 K
L-500 R 7,1 K
L-500 L 11,8 K
L-500XL 13,3 K

SRV2000
27 januari 2010, 21:24
Okay bedankt.

Zoals het nu lijkt ga ik binnenkort naar Macwilliams een aantal elementen testen in mijn Les paul om te kijken welk geluid het beste uit de test komt,
En die ik voor een zacht prijsje kan overnemen. Best wel mooi dat je niet alleen advies via de forum krijgt maar dat er ook leden bereid zijn om je uit te nodigen zodat ze je kunnen helpen met je gitaar klasse :D
Dus word vervolgd.

macwilliams
27 januari 2010, 21:38
We gaan gewoon een paar uurtjes testen en solderen en zien wel waar we het beste resultaat mee behalen. Je lust toch wel koffie hoop ik.

SRV2000
27 januari 2010, 21:54
We gaan gewoon een paar uurtjes testen en solderen en zien wel waar we het beste resultaat mee behalen. Je lust toch wel koffie hoop ik.

Ja we maken er gewoon gezellig en muzikaal dagje van ;)
Ja 2 klontjes en een beetje melk dan komt het helemaal goed :D

nickofzo
27 januari 2010, 22:00
hoeft mac niet te vragen hoeveel koffie je bij de suiker wilt;)

SRV2000
27 januari 2010, 22:23
[QUOTE = nickofzo; 2273786] mac Hoeft niet te vragen hoeveel koffie je bij de Suiker verwelken;) [/ QUOTE]



Het zou onbeschoft zijn omdat te vragen, Maar stiekun heb ik wel de hoop dat ik er inderdaad ook wel wat koffie bij de suiker en de melk zit ;)

macwilliams
27 januari 2010, 22:29
Koffie is aanwezig en voor de rest geef ik nog wel door wat je moet meenemen. Moet even kijken hoe die koeken ook alweer heten. :p

macwilliams
27 januari 2010, 22:31
Nickenzo: darom bestaat niet het is daarom. (sig)

nickofzo
27 januari 2010, 22:36
Nickenzo: darom bestaat niet het is daarom. (sig)

ja klopt.. door dat msn-en en sms-en tegenwoordig, typ je de begrijpbare woorden het liefst zo kort en snel mogelijk. jammer genoeg zie je dat overal in terug,

ik zal het toch maar even aanpassen..

is het trouwens niet houdt, in plaats van houd?

ja ik ben slecht in Nederlands. en alle andere talen

SRV2000
27 januari 2010, 22:49
Oranje Koek? ( traditioneel fries of friese dumkes? je zegt het maar

macwilliams
27 januari 2010, 22:51
ja klopt.. door dat msn-en en sms-en tegenwoordig, typ je de begrijpbare woorden het liefst zo kort en snel mogelijk. jammer genoeg zie je dat overal in terug,

ik zal het toch maar even aanpassen..

is het trouwens niet houdt, in plaats van houd?

ja ik ben slecht in Nederlands. en alle andere talen

Dat met d of dt is nog niet eens zo erg. Alleen dat msn shit is triest. Als het allemaal niet snel genoeg gaat met typen pak dan gewoon je telefoon en bel elkaar. Hoef je je taalkennis niet on nodig geweld aan doen.

macwilliams
27 januari 2010, 22:53
Oranje Koek? ( traditioneel fries of friese dumkes? je zegt het maar

Komt wel ik verzin wel iets. :)

SRV2000
27 januari 2010, 23:20
Komt wel ik verzin wel iets. :)

Is goed ik hoor het wel en dan neem ik het wel even mee :seriousf:

SRV2000
3 februari 2010, 14:18
Waar zie je dat aan?


Zo weer een kleine update in deze topic.

Gisteren ben ik bij Mac williams geweest, zoals jullie hier boven kunnen lezen had hij nog een aantal setjes elementen liggen.
De heen weg verliep vlekkeloos en na een uurtje stond ik al bij zijn voordeur.
Ik moet zeggen dat familie Mac williams erg gastvriendelijk en behulpzaam waren Super.
We hebben even wat gedronken en bij de binnenkomst werd ik al meteen begroet met een hele reeks gitaren ( behang zou overbodig zijn want hij kon de muren wel opvullen met zijn Lespauls :D
Ook heb ik de bekkende gitaren die hij destijds in de fik had gestoken ( deze zagen er echt te gek uit ( beter als op de foto`s.
Ook hebben we de Golddigger even geprobeerd ( een lespaul die in de kleur Bladgoud was gespoten ) persoonlijk heeft deze gitaar een vreemd uiterlijk maar net als bij vrouwen kun je niet altijd op het uiterlijk af gaan want het gaat immers om het innerlijk. En dat had deze gitaar wel want Jeeeutje wat speelt en klinkt die gitaar toch lekker. Mijn favo ( dus al je hem wil verkopen hahah zet mij dan maar op de grote lijst :)
Maar even over mij gitaar. Mac williams had hem even getest en beluistert en hij had nog nooit zulke waardeloze elementen gehoord. en die mening kon ik met hem delen want we hebben er nu een setje Gibson elementen er in gezet en hij klinkt hij als een klokje ( zonder het getik uiteraad ;)
toen we naar huis reden kregen we met zwaar weer te maken en heeft het ons een kleine 2,5 uur geduurd voor dat we thuis waren. Maar toen ik eenmaal thuis was en mijn gitaar ging testen maakte dat de hele reis weer veel goed.
Kortom Mac williams bedankt voor de gezellige en leerzame avond !!!

macwilliams
3 februari 2010, 16:56
Was erg leuk gisteren, de avion is een nette gitaar zoals je eigenlijk wel mag verwachten van een samick gregg bennet. De hals voelde goed en resonant aan. De body is aan de lichte kant en zal je niet gauw een hernia bezorgen. Ik verwachtte een heldere lichte klank met een behoorlijk laag. Daarna plugde ik de gitaar in en tot mijn verbazing was het geluid dof en een draai aan de hoge tonen knoppen gaf enkel toevoeging van ruis. Op het derde kanaal van m'n engl moest ik de gain geheel open zetten en de boost knop aan zetten. Het resultaat was een geluid dat het meest leek op een droge scheet door een dik kussen. Zodra je stopte met spelen kwam er een akelige feedback piep naar voren. De potmeters gaven een 450k ohm en het element.... nou ja element wil ik het niet eens noemen gaf ongeveer een 9k ohm. Ik verwachtte dat de gitaar ongeveer het zelfde karakter zou hebben als een epiphone LP en daar waar ik gibsons te donker vind klinken voor de standaard elementen besloot ik dat de gitaar het beste geholpen zou zijn bij juist deze elementen. Ik heb de elementen van de worn Brown uit 2008 erbij gepakt en eerst het brug element er in gezet. Het resultaat mocht er zijn, elke snaar in een akkoord was hoorbaar en je kon met behulp van de potmeter het geluid mooi opschonen. Vervolgens het nek element er in gelepeld en weer getest. Conclusie: dit is door de elementen een volwaardige gitaar geworden. Hij klinkt nu mooi helder zonder irritant hoog. Het laag is heel netjes aanwezig en heeft een heel nette sustain. Daarna de gitaar nog even aan de deltablues gehangen en het klopte allemaal.

Ik hoorde dat we nog vrij kaartjes toegezonden krijgen voor het festival?
Onderdak is al geregeld.

Moet ook binnenkort bij je langs om je amp te horen met m'n golddigger top LP
:ok::crazyhappy:

Bolder
3 februari 2010, 17:22
aight wat een gezelligheid! :D

macwilliams
3 februari 2010, 17:35
aight wat een gezelligheid! :D

Absoluut, hij had een maat mee en dat is zeker een geschikte goedlachse vent.
En als je dan ook de zelfde passie deelt is het al gauw leuk.

SRV2000
3 februari 2010, 18:09
Absoluut, hij had een maat mee en dat is zeker een geschikte goedlachse vent.
En als je dan ook de zelfde passie deelt is het al gauw leuk.

Ja hij vond het ook een gezellige avond en die vrijkaarten komt zeker goed zodra ik weer bij de orginisatie ben dan neem ik even 2 vrijkaarten mee.
Mocht je er toch een weekendje aan vast willen plakken.
Ik heb de band: Highway to rosie ( acdc coverband ) voor de zaterdag geboekt.
Volgens mij is dat net wat wat van jou en dat gaat hard !!! Prachtig.
het feest is de 13 e en de 2e dag is op de 15 e Waar de acdc band speelt.
Ik ga vanavond met mijn band Infinite oefenen ben benieuwd wat de gitaar mij gaat brengen.
Keeping contact.

macwilliams
3 februari 2010, 19:10
We zijn dan het hele weekend in de buurt dus dat moet kunnen.
Highway to rosie, ghehehe :ok:

ben benieuwd wat je gitaar in de band doet.