PDA

View Full Version : fx loop schakelaar



Roeluzzz
26 januari 2010, 13:19
Als ik mijn fx loop schakelbaar wil maken, is het dan een kwestie van een on/off footswitch schakeling tussen de send en recieve schroeven? of krijg je dan rare brom/kraak/andere irritante bijwerkingen?

Als het wel op deze manier kan, moet die schakelaar dan ergens aan het eind van de effecten (voor de recieve) of voor de effecten (send) zetten. of maakt het geen drol uit waar ik hem tussen zet?

of zijn hier andere betere oplossingen voor?

helaas is mijn fxloop geen schakelbare vanuit de amp zelf vandaar.

caliban
26 januari 2010, 13:22
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=130508

Daar ben je misschien wat mee, wel even tot het einde doorkijken, daar komt denk ik pas het goeie schema te voorschijn.

Roeluzzz
26 januari 2010, 15:00
Even toelichten,

Ik wil mijn boost tegelijk met een delay/reverb aan en uit kunnen zetten met 1 druk op de knop zonder dus over mijn pedalenbord te hoeven tapdansen.
(boost zit in de loop) er hoeft geen ledje in. Ik heb niet veel verstand van electronica dus zoek dan een instructie zoals hier http://experimentalistsanonymous.com/board/index.php?topic=134
maar dan zonder de overige opties.

gewoon simpel aan en uit van de fx ring zonder ledjes of wat dan ook

caliban
26 januari 2010, 15:36
Er gaan mensen hier je zeker willen helpen, maar je gaat zelf ook wat moeten opzoeken vrees ik. Hoe behulpzaam mensen hier ook zijn, ik denk dat er niemand je stap voor stap elke handeling met fotootje erbij gaat uitschrijven/uittekenen.



De boost waar je over spreekt, wat is dat trouwens. Kan je niet beter een EQ ofzo gebruiken en de mids boosten (ervan uitgaande dat je hem voor solo's wil).

Roeluzzz
26 januari 2010, 15:54
De boost is een blackstar ht boost.
Deze heb ik nog omdat ik eerst alles gewoon in de lijn tussen gitaar en amp had zitten te weten:

wah - tuner - chorus - flanger - blackstar ht dual - blackstar boost - amp

ik ben nu aan het proberen om dan dus de ht dual weg te laten en de overdrive van de amp te gebruiken. de boost werkt dan niet meer in de lijn dus die heb ik in de loop gezet.

Om het geluid van mijn solos wat op te vrolijken wil ik dus iets van delay/reverb er bij trappen.

wellicht is een eq ook een optie, moet ik nog proberen (toevallig heeft een kennis een eq van boss die hij niet gebruikt.)

maar dan blijft het nog dat ik er een reverb/delay er bij wil doen.

caliban
26 januari 2010, 17:18
Die Blackstar boost weet ik niet juist wat die doet, maar veel boosts boosten denk ik vooral in het hoog om je amp wat strakker te laten oversturen, geen idee of dat goed werkt in de loop.