PDA

View Full Version : HNAD Egnater IE4 Preamp



Nocki
26 januari 2010, 11:54
Hi,

Na de afgelopen 2 a 3 maanden gekeken te hebben of de AxeFx of de 11R wat voor me zijn en er daarnaast ook budget voor vrijgemaakt te hebben heb ik toch gekozen voor een andere amp.
Beide modelers doen wat ik wil maar ik heb toch gekozen voor een setup zoals ik die zelf het liefste gebruik.

Doordat ik de CAE 3+ niet gebruik met de VHT 2502 maar met mn JCM900 stack waar die veel beter over klinkt heb ik de VHT dus over. Aangezien ik toch helemaal rack gek ben komt er dus een 2e highend rackje bij... Een van de 2 komt in de kerk te staan en de ander voor de projecten. Zo zal ik steeds minder gaan lopen sjouwen.

Het nieuwe rackje zal dus bestaan uit:

Egnater IE4 preamp
Rocktron Replifex
VHT 2/50/2

En een tuner + powerdistributer moet ik nog vinden...

Ik ben erg benieuwd hoe de Egnater klinkt. Vanavond kan ik m pas proberen en tot die tijd loop ik op mn werk te verkleumen... :)

Als tie net zo goed klinkt als de Tol100 top die ik had ben ik tevreden en die had gedeelde toonregeling op de kanalen...

Vanavond vast meer...

interessander
26 januari 2010, 12:16
Als je CAE zo goed klinkt met de Marshall, dan kun je toch ook een Marshall eindtrap kopen?

Nocki
26 januari 2010, 12:58
Als je CAE zo goed klinkt met de Marshall, dan kun je toch ook een Marshall eindtrap kopen?

Hihi. Ik schaam me om te zeggen dat ik de JCM900 eindtrap met 1960 cab beter vindt klinken dan de VHT 2502 met cab in combinatie.
Het is gewoon dat dat beter werkt en aangezien ik die jcm900 stack nu eenmaal heb en het goed werkt blijft dat zo. De jcm900 standalone klinkt voor geen meter en is enorm schel maar als ik alleen de eindtrap gebruikt is het geweldig.
Een goede 19" Marshall eindtrap heb ik nog niet gehoord en ik heb er best al wat gehad...

De 2502 is de beste eindtrap die ik ooit heb gehoord en ik ben benieuwd hoe die gaat presteren met de Egnater IE4. Vast een geweldige combinatie.

Nu nog een goede cab erbij :)... of 2...

minoin
26 januari 2010, 13:08
Gefeliciteerd :D Volgens mij had em voor een mooi prijsje opgehaald, toch? Maar goed, ga je hem in stereo schakelen met twee cab's? En al enig idee wat voor cab je wil hebben?

En natuurlijk zo snel mogelijk foto's! Of nog beter, een familiefoto :chicken:

Nocki
26 januari 2010, 14:20
Gefeliciteerd :D Volgens mij had em voor een mooi prijsje opgehaald, toch? Maar goed, ga je hem in stereo schakelen met twee cab's? En al enig idee wat voor cab je wil hebben?

En natuurlijk zo snel mogelijk foto's! Of nog beter, een familiefoto :chicken:


De bedoeling is nog niet helemaal duidelijk. Het ligt eraan waar ik m ga gebruiken. Ik heb dan 2 gelijkwaardige setjes en de een gebruik ik dus standaard in de kerk en de ander thuis en voor op andere podia.

Ik verwacht dat de Egnater IE4 wel in de kerk komt en gebruikt gaat worden zonder de looper. De CAE 3+ zal dan mn thuis rackje worden met de Marshall stack. Maar het natuurlik verkeren. Wat er het beste werkt moet nog gaan blijken.

Als ik alles in elkaar heb geschroefd komt er vast een foto... :)

vinni
26 januari 2010, 19:08
Als tie net zo goed klinkt als de Tol100 top die ik had ben ik tevreden en die had gedeelde toonregeling op de kanalen...

Hehehehe ;)

Die TOL100 krijg je nooit meer terug! HA!

Vinni

TimS
26 januari 2010, 20:07
Volgens mij is het al avond, waar blijven die foto's?

En gefeliciteerd :)

Nocki
26 januari 2010, 20:37
Hihi... Tis een beetje leeg zo. een preamp met een poweramp in een rackje.
Als de rest binnen is maak ik wel een mooie fototje.

@Vinni
Je hebt groot gelijk. Dat blijft een fantastische amp. Wat ik mis is de Reverb van de Tol100 maar verder is het gewoon dezelfde amp. Wat een geweldig ding.

@ iedereen die een preamp zoekt.
Er staat er nog een te koop van Harold van het forum. Doe het! ze zijn het geld dubbel en dwars waard!

Liquid_Metal
26 januari 2010, 22:34
Gefeliciteerd man! Volgens mij een hele toffe en veelzijdige versterker. Ik ben benieuwd hoe lang 'ie blijft :soinnocent:.
En het is al eerder gezegd, maarre: foto's!! :D

vinni
26 januari 2010, 22:40
@Vinni
Wat ik mis is de Reverb van de Tol100 maar verder is het gewoon dezelfde amp.

Grappig....gebruik de reverb nooit.

Vinni

Nocki
1 februari 2010, 17:02
zo... Weer wat daagjes verder... Ondertussen een Bogner 4x12 gekocht om te kijken of dat wat is. Dat is alweer een hele verbetering...
Even een A/B vergelijking gedaan met mn 1960B cab en de Bogner 4x12 over mn VHT2502 met de Egnater en de Marshall verliest echt enorm...
Jaren lang heb ik bij V30's lopen draaien om dat tophoog randje weg te krijgen. Hier zit ie helemaal niet meer in :)
Je kan er dus echt niks over zeggen hoe iets klinkt... :) Het is altijd anders en elk vergelijk gaat mank als je niet in heel je signaalketen voor 100% gaat.

Vanavond eens gaan luisteren wat de beste combinaties zijn en de nieuwe inhoudt voor de nieuwe rackjes gaan bedenken.

Binnenkort dus 1 rackje met de CAE 3+ en een rackje met de Egnater IE4.
Nu alleen nog kijken welke fx unit waar komt en welke onderdelen het beste werken...

JeroenSchaaf
1 februari 2010, 18:42
Oke dan! Dus de Marshall gaat weg en je gaat weer over naar 2 rackjes!

Het blijft leuk he, gear uitproberen!

minoin
1 februari 2010, 22:14
Gefeliciteerd! Ben wel een beetje verbaasd dat je de Bogner nog nooit uitgebreid had getest of zelf hebt gehad. Aangezien je enorme eetlust voor amps en gitaren ;)

paulusdeBKB
1 februari 2010, 22:38
2 rackjes... kun je eindelijk stereo spelen!!! :seriousf:

FOTO'S!

Nocki
1 februari 2010, 22:40
Gefeliciteerd! Ben wel een beetje verbaasd dat je de Bogner nog nooit uitgebreid had getest of zelf hebt gehad. Aangezien je enorme eetlust voor amps en gitaren ;)

Tja dat heb je meet een forum he. Heel de tijd dat advies dat ik tijd moet vrij maken om te gaan testen en dat ik niet meer blind mag kopen. Voor testen heb ik vaak geen tijd en moet ik er ver voor rijden. Als je dat test is het in een klein hokje zonder band wat toch niet werkt...

Door wat ik las en de antwoorden die ik kreeg op mn vragen bleek dat het niet echt mijn kast zou zijn. Zeker ook door mn ervaringen met andere V30 kasten...

Geen verwijt natuurlijk maar soms lopen de dingen zo... :)

Morgen een fototje. Dan hoop ik ook mn Replifexje binnen te krijgen...

Groetjes

NOcki

ateng
2 februari 2010, 11:31
zo... Weer wat daagjes verder... Ondertussen een Bogner 4x12 gekocht om te kijken of dat wat is. Dat is alweer een hele verbetering...
Even een A/B vergelijking gedaan met mn 1960B cab en de Bogner 4x12 over mn VHT2502 met de Egnater en de Marshall verliest echt enorm...
Jaren lang heb ik bij V30's lopen draaien om dat tophoog randje weg te krijgen. Hier zit ie helemaal niet meer in :)
Je kan er dus echt niks over zeggen hoe iets klinkt... :) Het is altijd anders en elk vergelijk gaat mank als je niet in heel je signaalketen voor 100% gaat.

Vanavond eens gaan luisteren wat de beste combinaties zijn en de nieuwe inhoudt voor de nieuwe rackjes gaan bedenken.

Binnenkort dus 1 rackje met de CAE 3+ en een rackje met de Egnater IE4.
Nu alleen nog kijken welke fx unit waar komt en welke onderdelen het beste werken...

Dus als ik het goed begrijp ziten er in de Bogners ook V30 speakers in maar die klinken beter dan de Marshall met V30?

Nocki
2 februari 2010, 11:33
Dezelfde speaker inderdaad maar een heel ander geluid!
De A/B test was trouwens niet met V30's omdat ik die alweer een tijdje niet gebruik vanwege dat tophoog wat ik er niet in wilde hebben.

Het geluidsverschil was eigenlijk het volgende.

De Marshall kast kan heel neuzig en schel klinken in vergelijking.
De bogner klinkt veel gebalanceerder en echter. misschien meer hifi.

Nocki
2 februari 2010, 21:29
http://img6.imageshack.us/img6/1589/image053s.th.jpg (http://img6.imageshack.us/i/image053s.jpg/)

hier de beloofde foto. Ik hoop morgen de Rocktron Replifex te hebben. Vrijdag zal de set dan voor het eerst gebruikt gaan worden... Ik ben erg benieuwd!

minoin
2 februari 2010, 21:43
Tja dat heb je meet een forum he. Heel de tijd dat advies dat ik tijd moet vrij maken om te gaan testen en dat ik niet meer blind mag kopen. Voor testen heb ik vaak geen tijd en moet ik er ver voor rijden. Als je dat test is het in een klein hokje zonder band wat toch niet werkt...

Door wat ik las en de antwoorden die ik kreeg op mn vragen bleek dat het niet echt mijn kast zou zijn. Zeker ook door mn ervaringen met andere V30 kasten...

Geen verwijt natuurlijk maar soms lopen de dingen zo... :)

Morgen een fototje. Dan hoop ik ook mn Replifexje binnen te krijgen...

Groetjes

NOcki


Ja snap ik. Ik heb ook weinig tijd en mogelijkheid (geen auto als student) om veel cabs uitgebreid te testen. Maar eens in de zoveel tijd reis ik met mn band af naar Duitsland, voor een dagje Music Store/Musik Produktiv. En daar word je toch een hoop wijzer van!
Maar cool dat je er blij mee bent, ik vond hem ook altijd erg lekker klinken (met de juiste amp).

En respect, je rack ziet er erg gelikt uit! Dat MOET wel als een tiet klinken :D
Geen shockmounted case? Je weet maar nooit wat er met verslepen gebeurd..

Liquid_Metal
2 februari 2010, 22:31
Netjes hoor. Ik zie dat de replifex nog afwezig is. Dus eigenlijk alleen een preamp+poweramp, right? Lekker, zo basic.

Nocki
5 februari 2010, 17:40
De Replifex is gisteren aangekomen en vanavond krijgt de set zn vuurdoop... Ben benieuwd of het gaat werken!

vinni
5 februari 2010, 18:13
Tuurlijk wel....

Je hebt er toch al 1 gehad?

Vinni

Nocki
5 februari 2010, 19:01
Tuurlijk wel....

Je hebt er toch al 1 gehad?

Vinni

Dat klopt maar dat was maar korte tijd. De nieuwe versie heb ik ook nog even gehad... Maar dat blauwe ledje was wel heel irritant :)

Het zal vast wel werken maar de ware test is natuurlijk in een bandje op het podium... Dat gaan we vanavond dus horen... :)

De IE4 Blijft een geweldig apparaat. Het enige kanaal waar ik nog niet helemaal weg mee ben is het 4e. Daar moet ik nog een beetje gaan rommelen met de buizen denk ik...

Nocki
6 februari 2010, 20:13
hihi.

Heerlijk genoten. De combi van de Egnater met de Bogner kast en VHT 2502 is geweldig. Misschien vind ik m nog mooier klinken met een 6L6 eindtrap erbij. Zou wel leuk zijn ewant dat koop ik er een mesa eindtrapje bij en komt er in mn CAE 3+ rack mn VHT in combi met een 2e Bogner cab. Dat klink namelijk reusachtig. Dat is ook de reden waarom de Marshall weg mag. Daardat de Bogner zo lekker klinkt... :)

Gisteravond clean, crunch en kanaal 3 veel gebruikt. Echt helemaal geweldig. Er was een liedje waarbij ik lekker kon scheuren en een beetje iron maiden achtig kon spelen (galloperend paard?) wat echt geweldig klonk. Al met al ben ik dus erg happy met de Egnater IE4. Heerlijke
preamp.

Nu dus weer wat spulltjes verkopen en kijken hoe die klinkt met een 6L6 eindtrapje en er een bogner bij kopen...

Als dat gebeuert is maar weer eens kijken voor een 2e ellektrisch gitaartje erbij... :)

vinni
6 februari 2010, 20:23
Even een gratis tip.....

Laat het even een paar weken op je inwerken voordat je weer wat gaat veranderen. Dan weet je veel beter wat er nog niet werkt en wat je echt nodig hebt.

Vinni

Nocki
6 februari 2010, 20:25
Even een gratis tip.....

Laat het even een paar weken op je inwerken voordat je weer wat gaat veranderen. Dan weet je veel beter wat er nog niet werkt en wat je echt nodig hebt.

Vinni

Die had ik nog niet gehad :)
Maar je hebt gelijk. Ik moet heel de boel nog gaan instellen enzo. het is alleen nog maar aangesloten. De volgende stap is alles instellen met de juiste verhoudingen.

Nocki
17 februari 2010, 14:27
Na nog eens wat langer gespeeld en gerommeld te hebben kom ik tot de volgende conclusie.

De CAE 3+ klinkt met de Bogner 4x12 en de VHT 2502 helemaal geweldig.

Dat gaat waarschiijnlijk mn rackje voor thuis en opweg wel worden. Alleen nog een mooi rack ervoor vinden, een tuner en een powerditributer.

Dan heb ik vandaag besteld ene Mesa 50/50 om eens te kijken hoe de Egnater IE4 klinkt met 6l6 buizen.
Ik weet het de 50/50 is niet de beste maar wie weet :)
Alleen nog een 2e bogner cab kopen die dan mn Marshall 1960B cab gaat vervangen...

Ik ben weer eens helemaal verliefd op mn sound. Zo ver als ik nu ben ben ik nog niet geweest...

HaroldA
17 februari 2010, 14:49
Hoe klinkt de IE4 vergeleken met de CAE 3+? Of kun je die vergelijking eigenlijk niet maken omdat ze gewoon anders zijn?

Ik heb ook een Mesa/Boogie 50/50 achter mijn IE4 gehad, maar ik ben echt niet te spreken over het MB mid-scoop geluid. Geef mij maar een blazende Marshall!

Nocki
17 februari 2010, 16:40
Hee Harold,

De CAE 3+ zit in dezelfde league. Ik heb toen de Tol100 top weggedaan omdat het dubbel opwas op dat moment. beide amps leken heel veel op elkaar. De CAE 3+ is een stapje anders kwa sounds maar de kanalen 2 & 3 van de IE4/Tol100 Zijn gewoon geweleldig en doen hun kunstje beter dan dat de CAE 3+ dat doet.

Clean is ongeveer gelijk maar beter bij de CAE. Kanaal 3 van de CAE met de EQ erbij is gewoon helemala het einde en daar schiet de IE4 weer iets te kort.

Ze liggen erg dicht bij elkaar maar zijn alletwee helemaal te gek.

Ik ben erg benieuwd hoe de IE4 gaa reageren op de mesa.
Ik verwacht dat kanaal 3 wat minder gaat worden maar dat 1, 2 en 4 een grote stap vooruit zullen gaan op de 6l6en van de eindtrap...

minoin
17 februari 2010, 18:00
Na nog eens wat langer gespeeld en gerommeld te hebben kom ik tot de volgende conclusie.

De CAE 3+ klinkt met de Bogner 4x12 en de VHT 2502 helemaal geweldig.

Dat gaat waarschiijnlijk mn rackje voor thuis en opweg wel worden. Alleen nog een mooi rack ervoor vinden, een tuner en een powerditributer.

Dan heb ik vandaag besteld ene Mesa 50/50 om eens te kijken hoe de Egnater IE4 klinkt met 6l6 buizen.
Ik weet het de 50/50 is niet de beste maar wie weet :)
Alleen nog een 2e bogner cab kopen die dan mn Marshall 1960B cab gaat vervangen...

Ik ben weer eens helemaal verliefd op mn sound. Zo ver als ik nu ben ben ik nog niet geweest...

Heb je dan de oude 50/50 of de nieuwe 2:50? De nieuwe schijnt een stuk beter te zijn dan de oude 50/50 en hij ziet er ala 2:90 veel beter uit :chicken:

Nocki
17 februari 2010, 18:04
Heb je dan de oude 50/50 of de nieuwe 2:50? De nieuwe schijnt een stuk beter te zijn dan de oude 50/50 en hij ziet er ala 2:90 veel beter uit :chicken:


Dat ie er beter uit ziet klopt idd :) de oude ziet er niet uit... lelijk ding.
Dat is minder klikt heb ik ook heel veel gezegd in het verleden en dat zal ook vast nog steeds zo zijn. Dat de 2:50 beter klinkt is helaas niet waar. Dat wordt hard geroepen maar voor dat kleine beetje meer kan je beter de 2:90 nemen. Die kan zachter en klinkt stukken beter.

Uiterlijk vindt ik niet zo heel belangrijk en het is voor mij meer een test om te kijken hoe die klinkt met 6l6... Als het bevalt blijft het...

Groetjes

Nocki

JTB
18 februari 2010, 11:13
Waarom zou de 50/50 niet zo goed zijn? Ik vind hem juist helemaal super klinken. En in een eindtrap zit toch geen toon-regeling? Dus dat gescoopte komt dan toch meestal door de pre-amp?

HaroldA
18 februari 2010, 11:39
Waarom zou de 50/50 niet zo goed zijn? Ik vind hem juist helemaal super klinken. En in een eindtrap zit toch geen toon-regeling? Dus dat gescoopte komt dan toch meestal door de pre-amp?

Er zit wel een 'presence' op ;)

Maar eindbuizen hebben allemaal hun eigen klankkleur. De een heeft wat meer mid, de ander meer laag of hoog.

De 50/50 accentueert het laag en hoog te veel (of mid te weinig ;)) en daardoor vind ik 'm niet mooi.

JTB
18 februari 2010, 11:44
Er zit wel een 'presence' op ;)

Maar eindbuizen hebben allemaal hun eigen klankkleur. De een heeft wat meer mid, de ander meer laag of hoog.

De 50/50 accentueert het laag en hoog te veel (of mid te weinig ;)) en daardoor vind ik 'm niet mooi.

Ok dan werkt die sound voor mij lekker. Maar volgens mij zit er in mijn preamp redelijk wat mid en is de combi gewoon goed.

Liquid_Metal
18 februari 2010, 12:43
Er zit wel een 'presence' op ;)

Maar eindbuizen hebben allemaal hun eigen klankkleur. De een heeft wat meer mid, de ander meer laag of hoog.

De 50/50 accentueert het laag en hoog te veel (of mid te weinig ;)) en daardoor vind ik 'm niet mooi.

Het is ook zo ontzettend smaak-afhankelijk. Zoals ik in een ander topic heb gezegd heb ik laatst Peavey Classic 50/50 tegenover de Engl 930/60 gezet en ik ga overduidelijk voor 6L6 buizen. Dat 'gescoopte' vind ik wel lekker, sound wordt een stuk strakker dan met EL84's. (uiteraard was het een bias van oudere en moderne amp).

Nocki
18 februari 2010, 15:37
Waarom zou de 50/50 niet zo goed zijn? Ik vind hem juist helemaal super klinken. En in een eindtrap zit toch geen toon-regeling? Dus dat gescoopte komt dan toch meestal door de pre-amp?

Wat heerlijk als er nog zoveel te ontdekken valt.. :)



Het is ook zo ontzettend smaak-afhankelijk. Zoals ik in een ander topic heb gezegd heb ik laatst Peavey Classic 50/50 tegenover de Engl 930/60 gezet en ik ga overduidelijk voor 6L6 buizen. Dat 'gescoopte' vind ik wel lekker, sound wordt een stuk strakker dan met EL84's. (uiteraard was het een bias van oudere en moderne amp).

Smaak blijft altijd de bepalende factor idd. Ik heb ook altijd 6l6en lekkerder gevonden dan el34. En V30's vond ik ook nooit iets.
Opeens na zoveel speel ik opeens met el34's en met v30;s... nooit verwacht :)





De 50/50 is vandaag binnen gekomen. Ik heb er nu een uurtje aandacht ingestopt en het spelenging niet lekker.. was niet mijn sound en het reageerde niet lekker.
Daarna de VHT er weer in gehangen en het was weer gaan met die banaan. Sommige banale stukjes klinken weer helemaal tegek en het nodigde weer uit om te spelen...
Met andere woorden: Exit Mesa/Boogie 50/50 en op naar VHT 2502 no 2 :)

Deze week hoop ik nog mn 2e bogner te kunnen kopen en dan kunnen we weer verder moderen... :)

Liquid_Metal
19 februari 2010, 10:04
damn, je doet je reputatie wel eer aan zeg. Had je niet beter je set mee kunnen nemen en de boel ergens kunnen testen, of evt zelfs zo'n poweramp kunnen lenen? Je komt er vast wel vanaf, maar het gaat wel weer flink wat tijd kosten denk ik...

Nocki
19 februari 2010, 13:05
Hi,

De tijd die het kost om in de auto te zitten en de benzinekosten zijn hoger dan de kosten voor verzenden enzo.
Voor het geld dat ik niet uitgeef door niet in de auto te zitten kan dan weer geinvesteerd worden toch?

Ik zet het gewoon weer op marktplaats en gitaarmarkt. Ik kan er vast wel iemand blij mee maken. Duur is tie niet dus lang zal het niet duren.
Misschien wordt er wel weer iets leuks ingeruild...

Liquid_Metal
19 februari 2010, 13:13
Had je even wat eerder moeten komen, ik had graag mijn Peavey 50/50 willen ruilen. Nu ben ik bezig met een deal, die gaat wel door.

Nocki
19 februari 2010, 20:40
leuk joh. wat krijg je ervoor terug?

Vanavond mag ik mn rackje weer eens gaan beluisteren op het podium... Ben weer erg benieuwd hoe het gaat presteren.
Naast mn GCP heb ik nu 2 van die FV500's van Boss liggen. Wat een heerlijke pedalen zijn dat zeg! super!
Strakkies dus weer lekker spelen!
Helemaal verliefd op deze set!
Zondag een Bogner 2x12 ophalen en dan weer verder bouwen aan mn thuis rackje...

Liquid_Metal
19 februari 2010, 23:34
Engl 930/60 (met wat geld van mijn kant).

Nocki
20 februari 2010, 12:13
leuk. ga je vast happy mee worden.

Gisteravond weer gespeeld met mn setje... Heerlijk. Erg fijn!

FNaRK
20 februari 2010, 19:42
De 50/50 is vandaag binnen gekomen. Ik heb er nu een uurtje aandacht ingestopt en het spelenging niet lekker.. was niet mijn sound en het reageerde niet lekker.
Met andere woorden: Exit Mesa/Boogie 50/50 en op naar VHT 2502 no 2

Deze week hoop ik nog mn 2e bogner te kunnen kopen en dan kunnen we weer verder moderen... :)


goddomme man ... het zijn toch geen voetbalplaatjes die je na een uurtje weer ruilt voor iets anders :crazyhappy:

Nocki
20 februari 2010, 20:50
Wat heb ik je toch gemist Mario... Lang geleden.

Het zijn idd geen voetbal plaatjes maar ik kan je garanderen dat ik deze nog niet had hoor.
Begrijp ik dat je wilt "ruilen"??? :)

Nocki
21 februari 2010, 23:12
hiep hiep hooi!

Vandaag wezen halen... Bogner 2x12os closed back met flightcase.

Hij is van Yek1 geweest. Lekkere koffie! :)

morgen gaan we er eens naar luisteren...

vinni
24 februari 2010, 22:48
En we zijn alweer twee dagen verder.....;)

Vinni

Nocki
24 februari 2010, 22:52
hihi.

inderdaad. Ik ben helemaal om hoor. Geweldige cabs... kan niet wachten tot ik een 2e vht 2502 heb. Het klinkt goed met de Mesa 50/50 maar het gaat alleen maara beter worden met de VHT...
Ook deze heb ik gelijk stereo moeten maken en voorzien van Beamblockers...
Fijne cab. Alleen nog even live horen hoe die is.

TimS
24 februari 2010, 23:59
Je hebt zeker haast met je Mesa vanwege deze (http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=121694)?

Nocki
25 februari 2010, 09:51
niet alleen deze. er zijn er meer voor dat geld. zelfs al voor iets minder :)

minoin
25 februari 2010, 14:52
niet alleen deze. er zijn er meer voor dat geld. zelfs al voor iets minder :)

Goeie deal, maar op zich niet heel raar, aangezien Music Store vorig jaar een stunt had dat de VHT 2502 voor 888 euri weg ging. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe goed ze klinken, maar ik ben blij met mijn 2:90 :D

Nocki
26 februari 2010, 18:19
Goeie deal, maar op zich niet heel raar, aangezien Music Store vorig jaar een stunt had dat de VHT 2502 voor 888 euri weg ging. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe goed ze klinken, maar ik ben blij met mijn 2:90 :D


2:90 is idd een leuke poweramp! Ik heb m ook een tijd terug gehad met een Triaxis erbij.

Hopelijk dit weekend nog een mooie VHT poweramp... Dan nog even een Flightcase erbij en gaan!!!!
Komende week hopelijk een tuner en een powerconditioner...

Nocki
27 februari 2010, 22:03
HieperdefliepHoladiepiep!

de 2e VHT 2502 is binnen!

Werkelijk waanzinnig! Straks dus 2 setups.


in de kerk:
Omnitronic powerdistributer
Samson Wireless
Korg DTR-2 tuner
Egnater IE4
Replifex
VHT2/50/5
Bogner 4x12 straight



thuis en op reis:
Samson powerbrite 10pro
Korg DTR-1 tuner
CAE 3+
GCX looper
Intellifex
VHT 2/50/2
Bogner 2x12 os.
In de racklade ligt de Line6 Relay wireless, en wat ehx en zelfbouwpedalen.

Alles wordt straks geschakeld met mn GCP met 2 boss vol. pedalen erbij.
Erg fijne sets!

De laatste set moet nog in elkaar geschroefd worden. volgende week komen hopelijk de laatste onderdelen binnen...



Net even gespeeld over de CAE, VHT en Bogner... Ging heerlijk vanzelf... nodigt zo heerlijk uit om te spelen... Geweldige spullen. Ben er erg happy mee!

vinni
28 februari 2010, 11:49
Zozo.....

Twee mooie sets. Gefeliciteerd!

Marru....
Heb je niet zoiets van "Beetje overkill....verkopen die handel en twee weken
naar de Bahama's"?

Ik heb wel topspul.....maar zeker niet veel.
Vind het ook wel fijn eens wat ander met mn geld te doen.

Vinni

FNaRK
28 februari 2010, 12:55
Geweldige spullen. Ben er erg happy mee!


:soinnocent:

dat ik heb ik vaker horen zeggen ....


zo ongeveer iederere maand minstens één keer





maaruh ... gefeliciteerd ?

Nocki
28 februari 2010, 12:58
Zozo.....

Twee mooie sets. Gefeliciteerd!

Marru....
Heb je niet zoiets van "Beetje overkill....verkopen die handel en twee weken
naar de Bahama's"?

Ik heb wel topspul.....maar zeker niet veel.
Vind het ook wel fijn eens wat ander met mn geld te doen.

Vinni


Absouluut overkill.. Vandaag even mn rackje uit de kerk mee naar huis genomen en ik ben blij dat ik niet elke week 4 keer loop te sjouwen ermee hoor :)
Ik heb ooit geinvesteerd in mn spullen en het geld dat er in zit blijft erin. Er komt ook niets bij dus als ik ervan naar de bahamas ga dan ben ik het kwijt. ...
Ik heb hier ook hard voor moeten werken hoor... gewoon prioriteiten stellen...
Ik doe dit graag en ik heb natuurlijk een taak als muzikant. Hiernaast ehb ik ook een bas en basamp in de kerk staan waar ik weinig gebruik van maak maar het is wel belangrijk om goed gereedschap te hebben als je iets doet.



:soinnocent:

dat ik heb ik vaker horen zeggen ....


zo ongeveer iederere maand minstens één keer





maaruh ... gefeliciteerd ?

Nee hoor. Dat heb je me nog niet vaak horen zeggen. Zoek maar op. Als je het meer dan 3 keer kan vinden is het veel :)

Wel heb ik ooit gezegd dat de Gmajor tonesuck heeft en daar had ik geen gelijk in volgens het forum :)

Nocki
4 maart 2010, 13:49
foto time

http://img26.imageshack.us/img26/2047/image133.th.jpg (http://img26.imageshack.us/i/image133.jpg/)

ateng
4 maart 2010, 22:10
Zozo.....

Twee mooie sets. Gefeliciteerd!

Marru....
Heb je niet zoiets van "Beetje overkill....verkopen die handel en twee weken
naar de Bahama's"?

Ik heb wel topspul.....maar zeker niet veel.
Vind het ook wel fijn eens wat ander met mn geld te doen.

Vinni

Hahaha niet veel maar wel om de zoveel tijd weer wat anders, wat je niet allemaal gehad heb :)

Liquid_Metal
30 mei 2010, 14:56
Altijd fijn om te zien hoe snel Nocki door z'n gear heen gaat. Dan lijkt het bij mij nog mee te vallen en dat vind ik een prettige gedachte :P. 4 maart een foto van zijn nieuwe IE4 en VHT, nu staat het weer te koop. Moet ik m'n vriendin maar eens laten zien :soinnocent:.

Nocki
30 mei 2010, 17:21
Altijd fijn om te zien hoe snel Nocki door z'n gear heen gaat. Dan lijkt het bij mij nog mee te vallen en dat vind ik een prettige gedachte :P. 4 maart een foto van zijn nieuwe IE4 en VHT, nu staat het weer te koop. Moet ik m'n vriendin maar eens laten zien :soinnocent:.

:)

Zo gaan die dingen. Je blijft upgraden.
De grootste reden is dat ik enorm veel speel in de kerk en daar dus eigenlijk mn beste setje wil gaan neerzetten.
Het CAE rackje komt dus in de kerk te staan. Ik heb de afgelopen maanden een 3HE en een 10 HE rackje gebouwd en ben nu echt tevreden aan het raken over die set. Aangezien ik niet veel buiten de deur speel op dit moment is dit mogelijk.
Omdat ik de eetkamer thuis in bezit heb genomen 10 jaar terug en het daar vol staat met mn gitaarspul wil ik wat kleiner gaan :) en de eetkamer weer als eetkamer gaan gebruiken (niet tegen mn vrouw zeggen anders word ze helemaal enthousiast :) )
Binnenkort komen er wel wat foto;s van.

De IE4 setup kan ook thuis wel blijven maar het is zoals velen al zeiden een beetje overkill. 2 sets met de zelfde sound. Wel enorm bruikbaar en super van kwaliteit en ook een moeilijke keuze want beide preamps zitten in het zelfde niveau maar toch wikl ik kleiner.

Voor thuis komt er dan een leuke boogietop. Mark of recto ofzo met wat pedalen....

tommus42
30 mei 2010, 17:47
Lachen dat je in een kerk kunt spelen! Ik heb 1 keer in een oud middeleeuws kerkje (verjaardagsfeest) in Noord-Groningen gespeeld, klonk fantastisch! Kun je je boeltje daar af en toe open draaien? Lekker rocken met iemand op het orgel!

Nocki
31 mei 2010, 14:42
Lachen dat je in een kerk kunt spelen! Ik heb 1 keer in een oud middeleeuws kerkje (verjaardagsfeest) in Noord-Groningen gespeeld, klonk fantastisch! Kun je je boeltje daar af en toe open draaien? Lekker rocken met iemand op het orgel!

Dit is een modern zaaltje om zo maar te zeggen.
Open draaien is niet nodig. Ik sta hard genoeg en krijg geen klachten... sterker nog. soms sta ik te zacht... :)
We hebben ook geen orgel in deze kerk dus dat is wel fijn. We hebben een hele band waarmee we te keer mogen gaan en dat is dus erg leuk.

Ik ben enorm benieuwd hoe de CAE daar gaat presteren. Ik was al helemaal wauws van de Egnater omdat ie zo goed werkte in de mix. Vooral het 2e kanaal (SRV crunch) en het 3e kanaal (ACDC achtig) kon ik enorm lekkere dingen mee doen.
Bij de meeste preamps die ik heb gehad zijn alleen het clean en de high gain goed en bij deze preamp liepen juist de 4 echt verschillende sounds zo lekker in het gehoor.
Dus dat is wel even afwachten of ik er goed aan doe :) vast wel.

tommus42
31 mei 2010, 15:13
Ik ben enorm benieuwd hoe de CAE daar gaat presteren. Ik was al helemaal wauws van de Egnater omdat ie zo goed werkte in de mix. Vooral het 2e kanaal (SRV crunch) en het 3e kanaal (ACDC achtig) kon ik enorm lekkere dingen mee doen.
Bij de meeste preamps die ik heb gehad zijn alleen het clean en de high gain goed en bij deze preamp liepen juist de 4 echt verschillende sounds zo lekker in het gehoor.
Dus dat is wel even afwachten of ik er goed aan doe :) vast wel.

Mooi hoor, gefeliciteerd