PDA

View Full Version : Keuze voor welke gitaar?



ABBurema
26 januari 2010, 10:18
Hallo

ik ben Bernardo en ben op zoek naar een gitaar van zo'n 250 Euro.
Ik heb zelf een gitaar gehad van neckerman, maar dat klinkt gewoon echt niet.

Aangezien ik niet meteen 100derden euro's wil uitgeven voor een gitaar kijk ik naar een goedkope maar wel goed bespeelbare gitaar.

Ik ben op dit moment meer dan een beginner op de gitaar, dus een starters gitaar van 100 euro is gewoon niets meer.

Iemand een advies.

Ik zit zelf te kijken naar een
G310 Vintage White Epiphone
SA120EX BK, Ibanez
SA160, Ibanez
Vintage VS6 ( Black)

Als iemand een idee heeft voor mij dan hoor ik het graag

Dank jullie :lp:

golanhall
26 januari 2010, 10:33
Er zijn veel "welke gitaar"-topics kijk daar ook eens.

Met ibanez/epiphone/yamaha kan je niet verkeerd gaan, probeer zelf eens wat dingen uit bij je lokale gitaarboer. Daar kan je een gitaar naar keuze vastpakken, daar draait het tenslotte om bij een pseudo-goedkope(starter) gitaar: wat jij mooi vindt + wat jou ligt = boeiend gitaar-leertraject.

macwilliams
26 januari 2010, 10:56
Een epiphone LP kun je al vinden voor dat geld. Misschien zelf wel een custom. Tweedehands markt is kopersgunstig.

Tankman
26 januari 2010, 11:13
Met ibanez/epiphone/yamaha kan je niet verkeerd gaan,

Jawel. Je moet bij Yamaha niet minder dan een Pacifica willen. Dat is gewoon bagger en daarom wordt het zo nu en dan bij de Aldi of Lidl verkocht.

Een goede pacifica heb je al voor 289 euro.

De Ibanez modellen die de TS noemt zijn toch redelijk starters gitaren. Voor een kleine meerprijs heb je ook al iets goeds.

Als je je budget iets kan stretchen tot net boven de 300, zou ik zeker ook kijken naar de Tokai Les Pauls en SG's. Peavey heeft ook leuke dingen voor dat geld waaronder de HP serie en als je die nog kan vinden, de Generation serie (189 euro!)

Voor 330 euro heb je een Schecter Omen-6, wat ook gewoon goede planken zijn.

Keuze zat!