PDA

View Full Version : Hayden amps



Simon Hans
26 januari 2010, 09:26
Heeft iemand ervaring met de Hayden Handwired amps (de classic lead 80 head en/of de Speakeasy head)?

lindstrom
26 januari 2010, 09:28
Ik gas behoorlijk op die MoFo 30 watter sinds de weledele heer Winsemius mij een email stuurde erover.

Chris, DANK!!!!!!

RolandT
26 januari 2010, 19:08
Deze amps waren een topic in 2008 op het Matamp forum, toen was het dat "they were designed by Matamp for Ashdown Amplification and Matamp made a limited pre-production run under the Ashdown brand name.Fullscale production was then outsourced to the far east under the Hayden brand,which is Ashdowns up market name".

Ik denk dat Dave Green (die mijn Matamp gemaakt heeft) nu bij Hayden werkt...

Sj03rd
26 januari 2010, 21:10
Ik ben er heel hard voorbij gelopen toen ik die dingen zag staan....


Gayden hadden ze beter kunnen kiezen als naam ;)

Squier4ever
27 januari 2010, 11:13
Het zijn in principe ashdowns, de Fallen Angel serie, wordt nu onder de naam Hayden geproduceerd. Jesse Hughes van EODM gebruikte een Hayden, de laatste keren dat ik ze zag spelen.

Simon Hans
29 januari 2010, 11:34
Hey Sje0rd: Dus je hebt ze ergens gezien, en je was te voet. Waar?

Simon

JTB
29 januari 2010, 11:38
Heb op een Hayden cabinet gespeeld van 300 euries, klonk nog vrij behoorlijk ook. Het is wel heel erg fout dat goud....

Simon Hans
30 januari 2010, 17:34
Hey Lindstrom,

Interessant. Vertel eens wat meer? Op de Hayden website zijn wat sound voorbeelden, maar die zijn natuurlijk aangedikt. Die MoFo klinkt erg goed, is dat ook jouw ervaring? Staat er inderdaad made in UK op? Handwired? Gaat die 30 Watt hard genoeg? Heb je hem in Nederland gekocht? Kon je hem uitproberen? :)

groetjes,

Simon

Herman
30 januari 2010, 17:38
Heb één keer op een Combo gespeelt.. ik geloof een 2x12, maar ik heb 'géén idee meer wat voor serie.. Wat me er in elk geval heel erg aan opviel is dat je eigenlijk het mid echt vól open moest gooien wilde je er een beetje een fatsoenlijk geluid uit krijgen, vond ik erg raar.

Sj03rd
1 februari 2010, 16:46
Hey Sje0rd: Dus je hebt ze ergens gezien, en je was te voet. Waar?

Simon

Bij Schreeven in Nijmegen...

waar ik overigens de Brunetti Mercury Box geprobeerd en gekocht heb met als gevolg dat ik de lead kanalen van mn hook niet meer gebruik :-)

Simon Hans
2 februari 2010, 09:38
Dank je Sjo3rd,

Ik heb eens gekeken: dat zijn niet de UK hanwired modellen, maar misschien kunnen zij me helpen..
groetjes:hippie:

Simon Hans
22 februari 2010, 09:54
De "speakeasy" UK handwired amp heeft een paar 6L6 en een paar EL34 buizen in de eindtrap,kun je switchen tussen de twee soorten eindbuizen, of allemaal tegelijk. Lijkt mij een hele ineteressante optie! Mick Taylor heeft een review geschreven (te lezen op Harmony Central) van de Classic Lead 80 Head. Dat klinkt wel heel mooi:blast:!
Bekendheid van deze amps in Nederland? nul volgens mij:( Toch blijf ik benieuwd naar ervaringen!

Simon