PDA

View Full Version : Fuzz Factory vs. Wolf Computer



Rakker
25 januari 2010, 22:40
Ik ben een grote fan van Matt Bellamy's fuzz geluid. Daarom wil ik al een tijdje een Fuzz Factory kopen, en nou kom ik dit tegen op internet:

http://www.fuzzhugger.com/pedal-wolfcomputer.html

Een Fuzzhugger (voorheen Mellowtone) Wolf Computer! Wat een gaaf ding, vergelijkbaar met een Fuzz Factory, maar dan 3 keer zo goedkoop. alleen ik heb de indruk dat die alleen maar extreem kan klinken en er geen "normaal" fuzz geluid uit te krijgen is zoals een Fuzz Factory bijvoorbeeld wel als een Fuzzface kan klinken.

Heeft iemand ervaring met dit ding? En welke is beter voor zowel gangbare fuzz als extreme 8bit geluiden?

rhcp_schipper
26 januari 2010, 12:29
Lijkt mij ook echt wel een super vet pedaal! Ben ook erg fan van de sound van bellamy. Vooral de dingen die hij met de fuzz factory doet.

Lijkt me wels terk als dit pedaal alleen extreem in is te stellen, maar wie ben ik.

Bedankt voor de link in ieder geval!:blast:

Groeten Tim

Tim..
26 januari 2010, 14:02
Ik heb even door het filmpje heen gezapt, maar ik hoor eigenlijk alleen maar extreme instellingen, waarvan het grootste deel veel te korrelig is, te "krakerig" zeg maar, als je echt wat meer richting het Matthew Bellamy geluid wilt. Zelf heb ik een Fuzz Factory, en daarmee heb je volgens mij veel meer mogelijkheden, al heb ik geen ervaring met dit pedaal.

Daarbij moet ik ook zeggen dat veel demonstratiefilmpjes van de Fuzz Factory ook grotendeels bestaan uit extreme instellingen, dus misschien nog even verder zoeken naar andere filmpjes, en anders zelf proberen.

Een fuzz factory vexter series heb je overigens 2e hands wel voor 140 euro, als je hem nieuw wilt kopen wordt het inderdaad wel een beetje duur.