PDA

View Full Version : Bepalen van TrueBypass



David1223
25 januari 2010, 21:09
Hoe kun je nou bepalen of een pedaal True-Bypass is? In een pedaal zonder led waarin je hem dus niet kan herkennen aan zon 3pdt. Is het zo dat als je pedaal niet aan een adapter hangt (en er ook geen batterij in zit) en er toch signaal uit komt een truebypass pedaal?

Dirk_Hendrik
25 januari 2010, 21:21
Nope.
Want een crybaby (als voorbeeld) doet het ook als hij geen voeding heeft.

Veiligst is... echt analyseren of een pedaal echt TB is. En dat zie je niet aan de buitenkant.

daarnaast,
nattigheid voelen als er een term geruikt wordt die TB suggereert. "Hard wired" ofzo.

En, zelfs als de fabrikant het wél roept, nog steeds niet echt TB hebben (Radial Tonebones bijvoorbeeld), of de G-Lab wah pad die ik nu te logeren heb, die dus voor geen meter TB is...

David1223
25 januari 2010, 21:24
Ok bedankt. Zou jij kunnen zeggen of de Vox v847A True Bypass is?

ThaBluesBreaker
25 januari 2010, 22:03
Nope.
Want een crybaby (als voorbeeld) doet het ook als hij geen voeding heeft.

Veiligst is... echt analyseren of een pedaal echt TB is. En dat zie je niet aan de buitenkant.

daarnaast,
nattigheid voelen als er een term geruikt wordt die TB suggereert. "Hard wired" ofzo.

En, zelfs als de fabrikant het wél roept, nog steeds niet echt TB hebben (Radial Tonebones bijvoorbeeld), of de G-Lab wah pad die ik nu te logeren heb, die dus voor geen meter TB is...

Wat heb je dan aan die G lab pad haha? :seriousf:

tomdiedom
25 januari 2010, 22:06
niet meer de switch in te hoeven drukken?

Dirk_Hendrik
25 januari 2010, 22:42
Ok bedankt. Zou jij kunnen zeggen of de Vox v847A True Bypass is?


Uit m'n blote hoofd? Geen idee. Sorry.

Dirk_Hendrik
25 januari 2010, 22:44
Wat heb je dan aan die G lab pad haha? :seriousf:


't is een leuk en snel ding. En erg bruikbaar voor alternatief wah-gebruik.


En niet gelimiteerd tot wah's alleen..

Bernd Veenema
25 januari 2010, 22:49
Ok bedankt. Zou jij kunnen zeggen of de Vox v847A True Bypass is?

Die is niet TB. Het is wel een erg gangbare modificatie geloof ik. Op Youtube staat een filmpje van Joe Bonamassa waarin hij uitlegt dat hij de Vox V847A juist gebruikt omdat hij in bypass-stand wat hoog weghaalt.

Fuhgawz
26 januari 2010, 09:05
Gewoon even ophalen joh. En als je het zelf niet weet, maak dan even een foto van de binnenkant en met name de switch en post die hier.

Marshallover
26 januari 2010, 09:43
Je zou het kunnen horen. 1) Pedal uitgeschakeld tussen gitaar en amp beluisteren en 2) pedaal ertussen weghalen en het verschil tussen 1 en 2 beoordelen.
Als je het niet kunt horen of een pedaal true bypass is of niet, heeft het in mijn ogen ook niet veel zin om dit te achterhalen. Dan maakt het dus toch niet uit...

David1223
27 januari 2010, 00:29
Dit is een foto van de binnenkant:

http://img191.imageshack.us/img191/7271/img5018j.jpg

Nielsje
27 januari 2010, 09:15
spdt -> niet TB
Wel losse jack inputs (niet pcb mounted) da's niet slecht!

Fuhgawz
27 januari 2010, 10:23
Yup, definately niet true bypass.

FruscianteFan
27 januari 2010, 10:29
Je zou het kunnen horen. 1) Pedal uitgeschakeld tussen gitaar en amp beluisteren en 2) pedaal ertussen weghalen en het verschil tussen 1 en 2 beoordelen.
Als je het niet kunt horen of een pedaal true bypass is of niet, heeft het in mijn ogen ook niet veel zin om dit te achterhalen. Dan maakt het dus toch niet uit...
Precies wat ik wilde zeggen.

EuroCinema
27 januari 2010, 10:48
Het probleem van buffers zit ook in het verlies van toon als je ze op elkaar gaat stapelen. M.a.w. als de bypass van elk pedaal op zich prima klinkt, kun je nog steeds problemen krijgen als je er een stel achter elkaar zet.
Verder ben ik het ermee eens dat je geen "problemen" moet gaan oplossen die je niet hoorbaar hebt.

David1223
27 januari 2010, 10:51
Bedankt voor de hulp!

Toch wel schandalig dat op sites als deze http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/VOX-V847A-Wah-Pedal/art-GIT0011824-000
gewoon staat dat ie truebypass is.