PDA

View Full Version : Mesa Boogie Studio Preamp (gereamped)



Iceman
25 januari 2010, 16:36
http://dl.dropbox.com/u/3648177/Goddamn-2.mp3

Is niet door mij gespeeld, ik heb alleen het geluid gemaakt.
Voor iemand van het Sneap forum. Ik kreeg alleen de midi van de drums en de cleane DI files van de bas+gitaren.

De di files door een Mesa Boogie Studio Preamp gehaald en de midi omgezet in drumgeluiden.

Megadeth22
25 januari 2010, 16:49
Wauw. Dat is precies de tone die ik zoek wanneer ik op mijn 7 snaartje bezig ben :dontgeti:

Gitaro
25 januari 2010, 17:40
Heerlijk man, wat klinken die lage tonen lekker. Goed strak gespeeld ook door die gast. Wat voor drums horen we hier? Ik meen Superior 2 cymbals te horen?

Guitarfreak
25 januari 2010, 18:21
Heerlijke tone met lekker veel punch! Belachelijk, wat vet. Is strak gespeeld door die gast.

JTB
25 januari 2010, 18:39
klinkt idd heel erg lekker!

glennshred
25 januari 2010, 19:22
Klinkt indrukwekkend maar kan het niet helpen als je meer luistert dan
1 keer dat het allemaal vrij clean klinkt en opgepoetst, die dikke snaar
en de rest klinkt wel vet maar ik zou toch wat meer distortion bijvoegen
om een vuiler geluid naar buiten toe te brengen.. een ietsepietsie :)
Dat is wel wat miereneukerij maar moest het toch even kwijt ;)

Voor de rest ook prachtig spel van die gitarist :blast:

Iceman
25 januari 2010, 19:28
Info van de gitarist....

"Ibanez stock V8 on the rhythms. String gauge 60-12(which is kind of thin in this Bb tuning, but I've got a couple of those sets left before buying thicker).
No DI box, just the instrument input on Apogee One. I use dunlop sharp 1.5 picks. I'm hitting pretty hard but not metal-only-down-strokes-hard."

Hij speelt gewoon goed, werkt echt voor zijn tone. Speelt ook erg schoon. Heb heel weinig scheur nodig op zijn gitaarspel. Als je bij hem ook hoog indraaid wordt het niet fizzy, maar voegt het helderheid toe.

Van zulke DI files word je wel blij.

Drums: Kick en snare zijn Slate Drums (Black kit). Koper en toms zijn The metal Foundry (van Superior Drummer).

Gitaro
25 januari 2010, 19:33
Drums: Kick en snare zijn Slate Drums (Black kit). Koper en toms zijn The metal Foundry (van Superior Drummer).

Hehe, zoiets vreesde ik al. Geweldige samples, die Slate drums. Ik had even de ijdele hoop zo'n kick en snare uit SD2/TMF te halen :soinnocent: :seriousf:.

Iceman
25 januari 2010, 19:42
Klinkt indrukwekkend maar kan het niet helpen als je meer luistert dan
1 keer dat het allemaal vrij clean klinkt en opgepoetst, die dikke snaar
en de rest klinkt wel vet maar ik zou toch wat meer distortion bijvoegen
om een vuiler geluid naar buiten toe te brengen.. een ietsepietsie :)
Dat is wel wat miereneukerij maar moest het toch even kwijt ;)

Voor de rest ook prachtig spel van die gitarist :blast:

Het geeft aan dat je geeft om een gitaargeluid, da's altijd goed.
Ben zelf altijd van zo weinig mogelijk gain, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke smaak.

Bedankt voor het luisteren en je commentaar.

Robbert v.d. Hanenberg
25 januari 2010, 21:21
Strakke sound! Wat voor speaker sims heb je gebruikt?

Iceman
25 januari 2010, 22:08
LePou LeCab met de s-preshigh impulse. Allemaal gratis van het web te downloaden.

Robbert v.d. Hanenberg
25 januari 2010, 22:31
Ok...dacht eigenlijk al dat 't 'n cab impulse was... ;)
Ik ben eigenlijk nooit echt enthousiast geweest over die Catharsis impulses, althans, voor live-gebruik. Voor recording werken ze goed hoor ik wel, tenminste, die 's-preshigh'. Vet!

Iceman
26 januari 2010, 17:17
Hier even een vettere mix, kan zijn dat het laag iets te veel van het goede is.

Enjoy.

http://dl.dropbox.com/u/3648177/Goddamn-3.mp3

5150II
26 januari 2010, 17:43
Jezus dat klinkt vet!:cooler:
Vind alleen die knip rond 00:29 wel lelijk..

Verbeterpuntjes:
-de kick heeft iets té veel beater en weinig punch naar mijn idee.
-bij dat allerlaatste stuk zijn de gedempte stukken een beetje rommelig, zitten bijgeluid oid. in.

TimoSomers
26 januari 2010, 18:05
Hier even een vettere mix, kan zijn dat het laag iets te veel van het goede is.

Enjoy.

http://dl.dropbox.com/u/3648177/Goddamn-3.mp3

Holy fuck, hele brute sound!

Welke programmas gebruik je voor mix en master als ik vragen mag?

glennshred
26 januari 2010, 18:10
Deze mix klinkt stukken beter Iceman, ik weet niet wat je gedaan hebt maar
ik vind het meer analoger klinken dan de vorige en ook vuiler :)

Laag kan mss wat te veel van het goede zijn, toch prachtige mix..

Complimenten!!!

Iceman
26 januari 2010, 18:32
Jezus dat klinkt vet!:cooler:
Vind alleen die knip rond 00:29 wel lelijk..

Verbeterpuntjes:
-de kick heeft iets té veel beater en weinig punch naar mijn idee.
-bij dat allerlaatste stuk zijn de gedempte stukken een beetje rommelig, zitten bijgeluid oid. in.

Zo kreeg ik het binnen. Was ok alleen de bedoeling om een basismix te maken, geen details.
Het laag is inderdaad niet erg strak, daar zou ik met sidechian compression mee aan de gang moeten. Ik doe verder niks meer aan deze mix aangezien het puur voor mezelf was, om van te leren zeg maar.


Holy fuck, hele brute sound!

Welke programmas gebruik je voor mix en master als ik vragen mag?

Sonar Producer 8 en hopen plugins.


Deze mix klinkt stukken beter Iceman, ik weet niet wat je gedaan hebt maar
ik vind het meer analoger klinken dan de vorige en ook vuiler :)

Laag kan mss wat te veel van het goede zijn, toch prachtige mix..

Complimenten!!!

Dank.
Wat mid uit de gitaren gehaald, waardoor het minder direkt wordt.
Basgitaar heb ik alleen het laag/sublaag van gepakt, flink onder handen genomen met een compressor en ingemixt naar smaak.
Door de basgitaar worden de gitaren ook wat warmer (en analoger).

Te direkt klinkt niet natuurlijk, dus digitaler.

Allen dank.

Arvoitus
26 januari 2010, 19:17
Ah, de DI's van Olaf (goddamn ;) ). Die gast kan echt spelen zeg ...

Welke vst heb je gebruikt? TSE of 8505?

Onder welke username zit je op het Sneap forum?

Iceman
26 januari 2010, 19:25
http://dl.dropbox.com/u/3648177/Goddamn-2.mp3

De di files door een Mesa Boogie Studio Preamp gehaald.


Ah, de DI's van Olaf (goddamn ;) ). Die gast kan echt spelen zeg ...

Welke vst heb je gebruikt? TSE of 8505?

Onder welke username zit je op het Sneap forum?

Lezen!! Hehe.
Mesa Boogie Studio Preamp> LePou LeCab+s-preshigh

Ben KillDivision op het Sneapforum. Uw naam?

Arvoitus
26 januari 2010, 19:29
Lezen!! Hehe.
Mesa Boogie Studio Preamp> LePou LeCab+s-preshigh

Ben KillDivision op het Sneapforum. Uw naam?
AH DOM! Uiteraard ;)

Ik wandel daar gewoon rond als Arvoitus, ik post nog niet veel. Ik kom net bij recording om de hoek kijken, dus ik ben vooral veel aan het lezen daar (en aan het luisteren).

Btw: die mark IV clips klinken echt vet! Ik hou echt van dat thrashy geluid.

Iceman
26 januari 2010, 19:38
Holy fuck, hele brute sound!

Welke programmas gebruik je voor mix en master als ik vragen mag?

Timo, ik zie nu pas dat je in Vengeance zit. Heel erg stoer, gave band.
Aan de namen te zien bij vaders in de band?

Gooi eens een DI tussen je gitaar en je POD, neem in ieder geval 2 sporen op (links/rechts) en stuur mij deze op. Dan gooi ik ze door dezelfde setup.
Jij speelt ook 7-snarig toch?

Oh ja, Dropbox is een ideaal programma om tot 2 Gb gratis aan webspace te gebruiken.

Iceman
26 januari 2010, 19:40
AH DOM! Uiteraard ;)

Ik wandel daar gewoon rond als Arvoitus, ik post nog niet veel. Ik kom net bij recording om de hoek kijken, dus ik ben vooral veel aan het lezen daar (en aan het luisteren).

Ideaal forum, ik lees ook meer daar dan dat ik post.

pol
26 januari 2010, 20:00
lekker geluid, vooral die 2de mix, is zeker niet overdreven qua bas, klinkt heel proper allemaal.
drums klinken nog wat gek en kunstmatig, maar het gaat zeker de goeie richting uit.

Arvoitus
26 januari 2010, 20:06
Ideaal forum, ik lees ook meer daar dan dat ik post.

Heb je nog steeds die E530? Zoja, kan je die een keertje direct recorden en met impulses proberen? Ik zit er ook aan te twijfelen om een E530 of E570 te kopen en die gaan te gebruiken.

Iceman
26 januari 2010, 23:35
Heb je nog steeds die E530? Zoja, kan je die een keertje direct recorden en met impulses proberen? Ik zit er ook aan te twijfelen om een E530 of E570 te kopen en die gaan te gebruiken.


Arvoitus, dualmedeforumlid!!

Zal dezelfde di-files morgen even door de E530 halen.
Gooi ik ze door dezelfde impulses, is mooi het verschil tussen de Mesa en de Engl hoorbaar.

Check het topic morgenmiddag maar even.

Iceman
26 januari 2010, 23:38
lekker geluid, vooral die 2de mix, is zeker niet overdreven qua bas, klinkt heel proper allemaal.
drums klinken nog wat gek en kunstmatig, maar het gaat zeker de goeie richting uit.

Drums zijn dan ook volledig uit een doosje.
Ik moet wel aan de slag met het koper, dat is nog redelijk nieuw voor me.
Het meest ideale is natuurlijk een analoge kit met goede mike-opstelling, dan zijn samples leuk als aanvulling.

Dank voor het luisteren en commentaar.

Arvoitus
27 januari 2010, 07:56
Arvoitus, dualmedeforumlid!!

Zal dezelfde di-files morgen even door de E530 halen.
Gooi ik ze door dezelfde impulses, is mooi het verschil tussen de Mesa en de Engl hoorbaar.

Check het topic morgenmiddag maar even.

Thanx, dat zou echt super zijn. Wat gebruik je eigenlijk om te re-ampen?

Iceman
27 januari 2010, 08:56
Ik gebruik de radial X-Amp.

Vanochtend de di-files eens door de Engl E530 preamp gehaald op dezelfde wijze als de Mesa.
Ik heb de mix ook hetzelfde gelaten, dezelfde impulses, enz........

Heb wel achteraf de eq van de E530 tracks dusdanig aangepast dat de Engl en Mesa qua laag, midden en hoog erg op elkaar lijken. Waarom? Dan kun je het verschil in karakter misschien horen.

Check it out:

Engl E530: http://dl.dropbox.com/u/3648177/Goddamn-4%20Engl%20E530.mp3

Mesa Studio Preamp: http://dl.dropbox.com/u/3648177/Goddamn-3.mp3



Ik had een groter verschil in geluid/karakter verwacht.
Bewijst volgens mij eens te meer dat geluid voornamelijk in de kleiters zit, en natuurlijk veel te maken heeft met snaren/hout/pickup/enz.

pol
27 januari 2010, 10:26
kan je die di bestand ook los posten ?

Iceman
27 januari 2010, 12:46
kan je die di bestand ook los posten ?

http://www.ultimatemetal.com/forum/rate-my-mix-tone-threads/558996-mixing-time-song2-di-midi-inside.html

Check de zip-file in de eerste post.
Tis een genot om met zulke di files te werken.

ateng
27 januari 2010, 16:55
Ik gebruik de radial X-Amp.

Vanochtend de di-files eens door de Engl E530 preamp gehaald op dezelfde wijze als de Mesa.
Ik heb de mix ook hetzelfde gelaten, dezelfde impulses, enz........


Ik kom het woord "impulses" wel vaker tegen wanneer men rechtstreeks speelt zowel studio en live maar wat is dat. Is dat zoiets als simulatie of is het totaal wat anders?

pol
27 januari 2010, 18:07
een impulse is de opgenomen weergave van een gitaarcab + mic, je kan dat bv ook gebruiken om de natuurlijk reverb van een zaal mee te simuleren. daar was het ook eerst voor bedoeld denk ik ?

het is simulatie, maar eentje die je zelf kan maken met bv voxengo deconvolver.

Iceman
27 januari 2010, 21:45
Zie het maar als de knop op je POD (wie heeft er niet 1?) waarmee je de speaker-/mikesimulatie aan/uit kan zetten.

Een impulse is een kleine wav-file. Er zijn er duizenden gratis te downloaden op het net. http://catharsis.supremepixels.com/impulses/
Je hebt een plugin nodig om een impulse te laden zoals LePou LeCab. http://lepouplugins.blogspot.com/2009/07/lecab-v10.html

Normaal gesproken neem je je gitaarpartijen op met een POD rechtstreeks in je pc. dat is 1 track.
Zet nu een DI tussen je gitaar en je POD. Plug de XLR uitgang van de DI ook in je pc op een andere track. Neem dit spoor tegelijk mee op.
De POD track gebruik je als afluistering, met de DI track ga je reampen (of laat je dat iemand anders doen)

Nu gaan we reampen.
Stuur het signaal vanuit je pc (uitgang geluidskaart) naar een reampkastje (ik gebruik de Radial X-amp). Vanuit het reampkastje gaat een gitaarsnoer naar je versterker.

Je kunt er nu voor kiezen om je versterker uit te versterken via een speakercabinet en dit signaal met een mike weer op te nemen, maar je kunt ook zonder herrie 's nachts met impulses gaan werken.

Pak de uitgang van je preamp (of de send van je versterker). Plug deze in een ingang van je pc/geluidskaart.
Selecteer een track en gooi daar gelijk LeCab op. Laad in Lecab een willekeurige impulse (de s-preshigh is erg goed).
Zet je DI track op Solo.
Zet je preamp track ook op Solo en Rec en een ander knopje waarme je je plugin rechtstreeks kunt horen.

Druk op play en je kunt dagenlang draain aan de knoppen van je preamp tot je jouw geluid hebt gevonden.


Dit is beknopt weergegeven, ik ben vast wat vergeten.
Het is echt heel simpel, je moet alleen wel zorgen dat je een beetje snelle pc hebt ivm latency.

Arvoitus
28 januari 2010, 14:29
Super uitleg!

En impulse is een bestand (.wav) die een poweramp + cabinet + microfoon simuleert.
Ze maken deze volgensmij door eerst de sound van de preamp direct op te nemen, en daarna de gemicte sound van je preamp + poweramp + cabinet.
Daarna, halen ze deze twee als een soort som (3 - 2 = 1) dan van elkaar af, en wat je dan over houdt is een simulatie van je poweramp + cabinet + microfoon.

Mm, die engl en mesa klinken verassend hetzelfde als je ze op deze manier record. Ik denk dat de sound vooral bepalend is door de rest van je gear en vooral die impulses.

interessander
28 januari 2010, 14:48
Ik las ook ergens dat je bijvoorbeeld voor de Axefx bepaalde impulses hebt die met een roommic op afstand zijn opgenomen zodat het meer klinkt alsof je versterker in de kamer staat dan een versterker die is opgenomen.

Met impulses worden overigens ook reverbs e.d. nagemaakt.

TimoSomers
29 januari 2010, 16:58
Timo, ik zie nu pas dat je in Vengeance zit. Heel erg stoer, gave band.
Aan de namen te zien bij vaders in de band?

Gooi eens een DI tussen je gitaar en je POD, neem in ieder geval 2 sporen op (links/rechts) en stuur mij deze op. Dan gooi ik ze door dezelfde setup.
Jij speelt ook 7-snarig toch?

Oh ja, Dropbox is een ideaal programma om tot 2 Gb gratis aan webspace te gebruiken.

Thanks !
Yep zit bij paps in de band ;p.

Ik heb geen DI box of whatever, maar ik kan wel gewoon een droge input krijgen (door niet m'n pod maar guitar rig bijv. te gebruiken, die kan daarna gewoon weggehaald worden waardoor je droog signaal overhoudt).
Zal binnenkort eens sturen, ben benieuwd!

Ik speel soms nog wel 7 snarig (vooral voor bepaalde instrumentale dingen, en wat harder werk) maar ben weer hoofdzakelijk op de 6snarige toer.

pol
29 januari 2010, 17:23
Ik heb me ook even met die di tracks geamuseerd, wel geen drums, pc is pas opnieuw geinstalleerd.

https://dl-web.dropbox.com/get/sharing/testje-02.mp3?w=716172a8

Riky
29 januari 2010, 17:30
hoewel het niet mijn ding is stuiter ik van mijn stoel. Heel gaaf! Doet me denken aan Mark Tremonti. Hele gave sound en zwaar vet gitaar werk. Precies genoeg distortion. Een van de betere metal sounds die ik heb gehoord.

pol
29 januari 2010, 17:31
en wat voor versterker denk je dat dit is ?

interessander
29 januari 2010, 17:32
en wat voor versterker denk je dat dit is ?

Bij mij doet je link het niet....

pol
29 januari 2010, 17:34
ik doe blijkbaar nog iets verkeerd in dropbox

Riky
29 januari 2010, 17:38
Bij mij doet je link het niet....

bij mij ook niet.

@Pol: Ik reageerde voor de duidelijkeheid op de begin post;)

pol
29 januari 2010, 17:40
2de poging dan :

http://dl.dropbox.com/u/4079352/testje-02.mp3

Iceman
29 januari 2010, 20:28
hoewel het niet mijn ding is stuiter ik van mijn stoel. Heel gaaf! Doet me denken aan Mark Tremonti. Hele gave sound en zwaar vet gitaar werk. Precies genoeg distortion. Een van de betere metal sounds die ik heb gehoord.


Bedankt.

Die eerste Alter Bridge klinkt ook supervet.

Deze gitarist heeft de riffs ingespeeld met een Ibanez V8 element. Dat element heb ik deze week gelijk gekocht van iemand.

pannekoek
30 januari 2010, 13:15
wat een fucking vette sound!

precies wat ik zoek voor m'n band!

Iceman
31 januari 2010, 17:09
Pannekoek, hoe heet je band?

Iceman
12 februari 2010, 13:41
Afgelopen week een ribbin microfoon binnen gekomen, de Cascade Fat Head.

Heb een ander nummer van medeforumlid (Sneap forum) door de Mesa Studio Preamp gehaald, maar nu met de FatHead mike.
Signaal gitaren: Motu 896HD out > Radial X-Amp > Ibanez TS10 > Mesa Boogie Studio Preamp > Marshall 4x12 > Fat Head > Motu 896HD > Sonar (wat eq)

Alles is te veel in de mastercompressie gedrukt en er zit wat oversturing op individuele tracks, maar ik had geen tijd meer om alles opnieuw in te stellen.

http://dl.dropbox.com/u/3648177/Goddamn%20Christmas%20FatHead%20MesaStudio%20TS10. mp3

Arvoitus
12 februari 2010, 17:50
Afgelopen week een ribbin microfoon binnen gekomen, de Cascade Fat Head.

Heb een ander nummer van medeforumlid (Sneap forum) door de Mesa Studio Preamp gehaald, maar nu met de FatHead mike.
Signaal gitaren: Motu 896HD out > Radial X-Amp > Ibanez TS10 > Mesa Boogie Studio Preamp > Marshall 4x12 > Fat Head > Motu 896HD > Sonar (wat eq)

Alles is te veel in de mastercompressie gedrukt en er zit wat oversturing op individuele tracks, maar ik had geen tijd meer om alles opnieuw in te stellen.

http://dl.dropbox.com/u/3648177/Goddamn%20Christmas%20FatHead%20MesaStudio%20TS10. mp3
Aan de ene kant vindt ik het heel vet klinken, maar aan de ene kant mist er iets ... Ik heb het gevoel dat die ribbon mic's wat smoother klinken. Ze prikken wat minder door de mix, klopt dat?
Wat was je mic positie?

En damn, dit zijn toch die slate drums? Als ik wat meer met recording bezig ga houden dan wil ik die toch ook eens gaan aanschaffen (heb jij ze legaal?).

Iceman
13 februari 2010, 10:19
Aan de ene kant vindt ik het heel vet klinken, maar aan de ene kant mist er iets ... Ik heb het gevoel dat die ribbon mic's wat smoother klinken. Ze prikken wat minder door de mix, klopt dat?
Wat was je mic positie?

En damn, dit zijn toch die slate drums? Als ik wat meer met recording bezig ga houden dan wil ik die toch ook eens gaan aanschaffen (heb jij ze legaal?).

Hier heb ik een tubescreamer gebruikt wat een iets neuzig midden toevoegd. Zonder TS wordt het wat dikker en korreliger.
Het tophoog is met een ribbon heerlijk afgemeten, je kunt erg veel hoog bijdraaien zonder dat het schril of nep wordt.
De mic stond ongeveer 10 cm van de speaker, precies midden voor de conus.

Kick en snare = Slate (legaal)
Koper en toms = The Metal Foundry (Superior Drummer)

VincentZaalberg
28 mei 2012, 13:17
hey guys,

klinkt leuk.
weet iemand waar je die cascade fat head (II) makkelijk kunt kopen?

groet

EBOUE
28 mei 2012, 16:16
Ik mis m'n studio preamp van vorig jaar in de VS... (ben geen harde metalen type, maar het geluid is werelds).

Iceman
31 mei 2012, 15:52
http://www.studiocare.com/store/index.php?main_page=advanced_search_result&search_in_description=1&keyword=Cascade%20Fathead%20II%20-%20Single%20Element%20Ribbon%20Microphone%20(Black/Silver)


hey guys,

klinkt leuk.
weet iemand waar je die cascade fat head (II) makkelijk kunt kopen?

groet