PDA

View Full Version : Mics voor stereo mic'en cabinet



minoin
25 januari 2010, 15:34
Hey gasten,

Het zit zo; ik speel sinds zes maanden in een Dream Theater coverband. Behalve een beproeving op technisch vlak, is het ook een beproeving qua sound.
Nu wil ik graag mijn cab stereo gemiced hebbe, die gaan naar mijn rackmixer, waar de boek terug mijn (nog te kopen) inear systeem terecht komt.
Dus nu zoek ik twee budget mics om mijn cab te micen. Ik weet dat de SM57 de keuze is, maar gezien mijn beperkte budget wil ik liever niet meer dan 100 euro voor de hele set uitgeven. Ik kijk naar twee dynamische of twee kleinmembraan condensator mics. Iemand ervaring met het live uitmicen met een kleinmembraan condensator mic (behalve dat je phantom power nodig hebt)?
Ik zat naar deze te kijken:
http://www.thomann.de/nl/the_tbone_sc140_stereoset.htm
http://www.thomann.de/nl/the_tbone_mb75.htm
http://www.thomann.de/nl/audio_technica_pro_63.htm

Iemand goeie ideeen, meningen of verhalen?
Uw kennis is bijzonder welkom :D

minoin
26 januari 2010, 20:49
Come on, niemand die live actief is en een beetje kennis van zaken?

J-sus Rulez
26 januari 2010, 22:17
samson C02?

2 voor 100 euro..

Arvoitus
26 januari 2010, 23:09
Even een paar vragen:
- Waarom wil je het stereo uitmicen? Dat heb je echt niet nodig.
- Waarom heb je wel geld voor een in-ear systeem, triaxis e.d. maar niet voor 2 mic's van meer dan 50e elk?

Anders koop je één SM57. In de meeste zalen hebben ze wel een extra Sm57 en die gebruik je die gewoon icm met je eigen SM57.

Btw: dat eerste stereo paar wil je echt niet gebruiken voor close-micing van een brullende versterker.
Btw2: zit er op je triaxis geen stereo recording out? Is dat met of zonder speaker simulatie?

bert k
26 januari 2010, 23:47