PDA

View Full Version : Een gitaar die alles kan



Jimmy Kennix
15 april 2003, 13:11
Hi,

Een paar maanden geleden ben ik begonnen met een elektrische gitaar (squire starters paket) Omdat voorlopig nog wel even doorga met spelen durf ik het aan om een arkoestische gitaar te kopon. Het het gebrom van die box komt mij ook de neus uit. Alleen wil ik niet meer uit geven dan 250 euro. Op de gitaar wil ik gaan experimenteren met de slide, wat blues, snaar liften of benden (hoe dat dan ook mag heten), tokkelen maar ook wil ik er flink akkoorden op kunnen spelen/rammen (ritme).

Kan iemand mij advies geven wat voor een type gitaar ik het beste kan gaan bekijken. Bij de String zag ik bijvoorbeeld een "solidtop selmer/maccaf.type guitar
Prijs: € 180.00" is dat iets?

Groet Jimmy K.

Kjiratsiekoedel
15 april 2003, 16:56
€250.-- is niet veel. Zoek daarom 2e hands en probeer een gitaar met massief bovenblad te vinden (beter geluid).

Verder zoek je duidelijk een western (staalsnarig).

Kjiratsiekoedel
15 april 2003, 17:01
solidtop selmer/maccaf.type guitar
Prijs: â‚€ 180.00"


Dit is er dus één met massief bovenblad. Maar ik ken het merk niet (misschien hij daarom zo goedkoop). Vergelijk hem eens in de winkel met andere gitaren in zijn prijsklasse en andere gitaren met een massief bovenblad (van bekende en onbekende merken).

Kijk naar prijs/geluid/bespeelbaarheid (snaarhoogte is vaak nog te veranderen, dus als dat kan moet je daar minder op letten). Slaap er een nachtje over, zoek dan de gitaar van jouw voorkeur op 2e-hands-sites/plaats advertentie. Als je hem vind en het scheelt veel geld, KOPEN. Anders toch naar de winkel.

Jimmy Kennix
16 april 2003, 20:18
Badankt voor de info. Wat bedoel je precies met "één met massief bovenblad"?

Kjiratsiekoedel
16 april 2003, 22:06
massief bovenblad, is zolas de naam al zegt, een bovenblad uit één stuk. Een gelamineerd is een bovenblad dat uit laagjes (tri- of multiplex) bestaat.

Een massief blad vibreert beter dan een gelamineerd blad. Een gelamineerd blad absorbeert de trillingen meer, en dan heb je dus minder geluid.

Nog beter is een volledig massieve gitaar (uiteraard wel met klankkast :grin:). Maar zo'n gitaar is gelijk veeeel duurder.

guitarmusicman
16 april 2003, 23:47
ja eh kriskra dinges..volledig massief even vraagje daarover. Hoe defineer je dat dan. Wat moet ik me bij een volledig massieve gitaar voorstellen. Een blok hout dat gewoon is uitgehold of dat alle stukken hout van massief hout zijn?

Stringkiller
17 april 2003, 13:36
Dat laatste dus.

Jimmy Kennix
20 april 2003, 16:11
Het is een Aria ASP-130 N the sandpiper geworden. Hij is nieuw en klinkt en speelt goed. Al kwam ik met 275 wel iets boven mijn bugget.

Is er iemand dit type gitaar kent?