PDA

View Full Version : Blackstar HT Dual pedaal met 4x12 Cabinet



krulke
25 januari 2010, 14:22
Ik ben in het bezit van het Blackstar HT dual pedaal en speel dit over een jaren 70 fender usa princeton chorus transistor versterker, dit klinkt op zich vrij goed.
maar het pedaal zelf klinkt mooier zonder de invloed van mijn fender.
Nu vroeg ik mij het volgende af:
Het pedaal heeft een gewone out-put en een emulated out-put (voor koptelefoons en rechtsstreeks opnemen e.d.)
Als ik mijn pedaal (waar een voorversterker met 12ax7 buis in zit) nu aansluit op een 4x12 cabinet aansluit, geeft dit dan voldoende volume, of moet er zowieso een nog een versterker tussen. Hier een youtube fragment van mijn pedaal rechtsstreeks opgenomen via de emulated output.

http://www.youtube.com/watch?v=9HgAJhQVfxc&fmt=18

Als dit werkt, welk redelijk geprijsd cabinet kan ik dan het beste gebruiken?
ik zat zelf te denken aan het 4x12 cabinet van fame (zie link)
heeft iemand hier ervaring mee?
http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/Cabinets-4x12-/Fame-GN412A-Cabinet-/art-GIT0010477-000

WillemdaGuide
25 januari 2010, 14:26
Hoi en welkom.
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar het kan bijna niet anders dan dat je er sowieso wel een poweramp moet aansluiten om het signaal te versterken. Je kunt het proberen, maar rechtstreeks die box in lijkt me stug.

interessander
25 januari 2010, 14:26
Ik denk niet dat dat hard genoeg gaat, er zijn wel buizenpedalen met een ingebouwde eindtrap zoals de koch pedaltone bijvoorbeeld maar volgens mij heeft die Blackstar dat niet. Ik heb zelf een H&K cream machine gehad met een 0,5 W eindtrap en dat gig best hard op een 4x12! Maar is het bedoeld om live te spelen of wil je thuis graag een 4x12?

Voor een simpele en erg kleine eindtrap zou je eens een EHX 22 caliber (http://www.ehx.com/products/22-caliber) kunnen testen.

Kim Wilson
25 januari 2010, 14:31
Die speaker emulated output is er juist voor om een hifi-set te laten klinken als een gitaaramp. Meer niet. Je kunt er dus niet gewoon een 4x12 aanknopen.

guitarkid
25 januari 2010, 14:31
Alleen het pedaal op een speakercab gaat niet werken....



Voor een simpele en erg kleine eindtrap zou je eens een EHX 22 caliber (http://www.ehx.com/products/22-caliber) kunnen testen.

Geinig ding, kende 'm nog niet. Maar wat een vreselijke man in die clipjes, my God.....


Gr. C.

krulke
25 januari 2010, 14:31
Ik denk niet dat dat hard genoeg gaat, er zijn wel buizenpedalen met een ingebouwde eindtrap zoals de koch pedaltone bijvoorbeeld maar volgens mij heeft die Blackstar dat niet. Ik heb zelf een H&K cream machine gehad met een 0,5 W eindtrap en dat gig best hard op een 4x12! Maar is het bedoeld om live te spelen of wil je thuis graag een 4x12?

Voor een simpele en erg kleine eindtrap zou je eens een EHX 22 caliber (http://www.ehx.com/products/22-caliber) kunnen testen.

Het is bedoeld voor kleine tot middelgrote optredens,
Een Full Stack buizen set is me gewoon nog te duur, en ik ben dus op zoek naar goedkopere alternatieven.

krulke
25 januari 2010, 14:41
Ik had nog een vraag over de EHX 22 caliber, stel dat ik dat ding tussen mijn pedaal en een cabinet plaats, kan het goed zijn dat de EHX 22, mijn geluid net minstens net zo veel beinvloed als mijn fender versterker. dus schiet ik er niet zo veel mee op.
maar goed ik zal eens kijken of ik het kan uitproberen.
In ieder geval bedankt voor de snelle reacties!

interessander
25 januari 2010, 14:44
Die EHX heeft geen pre-amp he, je Fender wel, dus dat zal toch schelen qua kleuring.
Ik weet alleen niet hoe hard die 22 gaat, en of je daar genoeg aan hebt voor optredens.

krulke
25 januari 2010, 14:47
[QUOTE=interessander;2270811]Die EHX heeft geen pre-amp he, je Fender wel, dus dat zal toch schelen qua kleuring.
Ik weet alleen niet hoe hard die 22 gaat, en of je daar genoeg aan hebt voor optredens.[/QUOTE

Ik had net al gelezen dat als je het volume opdraait van ehx, dat ding voor nog oversturing zorgt, hetgeen niet de bedoeling is, maar ik ga het zeker uitproberen.

krulke
25 januari 2010, 14:51
is dit misschien een oplossing?
http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Behringer-AMP-800-Mini-Amp-Kopfhoererverstaerker-4-Kanal/art-REC0003966-000

of is echt alles van Behringer dikke troep?

interessander
25 januari 2010, 14:52
Dat is voor koptelefoons, een koptelefoon kun je net zo goed in die emulated output prikken.

fred dons
25 januari 2010, 15:37
heb je al geprobeerd om de blackstar in de effect return in de effect loop te prikken (zodat je de pre-amp van de je fender overslaat) ?

krulke
25 januari 2010, 15:54
heb je al geprobeerd om de blackstar in de effect return in de effect loop te prikken (zodat je de pre-amp van de je fender overslaat) ?

ik zal het een keer proberen,
bedankt voor de tip, ben zelf nog een vrij onervaren gitarist, voor als het aan komt op dat soort dingen, hoe moet ik het dan aansluiten?
eerst mijn gitaar in het pedaal, van het pedaal naar return ofzo?

Exi
25 januari 2010, 15:59
haha, geniale tip fred dons!:seriousf:
Inderdaad Gitaar->Pedaal->Return van effects-loop.

succes!:ok:

Valerius
25 januari 2010, 16:48
Ik denk niet dat dat hard genoeg gaat, er zijn wel buizenpedalen met een ingebouwde eindtrap zoals de koch pedaltone bijvoorbeeld maar volgens mij heeft die Blackstar dat niet. Ik heb zelf een H&K cream machine gehad met een 0,5 W eindtrap en dat gig best hard op een 4x12! Maar is het bedoeld om live te spelen of wil je thuis graag een 4x12?



Dus als ik het goed begrijp is het mogelijk om een Koch pedaltone direct in een cab pluggen..? En dan kun je dan losse pedalen in de effectsloop van de pedaltone zetten?

Dit klinkt namelijk wel handig! Geen versterker mee, alleen een pedalboard+pedaltone en cabinet. Weet iemand misschien of hier live/on stage goed mee te werken is, of zitten hier grote nadelen aan? Is bijvoorbeeld het volume toereikend, klinkt het met microfoon voor de speaker in de zaal een beetje?

TimS
25 januari 2010, 17:08
Als er een eindversterker in de Pedaltone zit zal het wel een 0,5w dingetje zijn, echt niet genoeg voor repetities of optredens.

Valerius
25 januari 2010, 19:37
Als er een eindversterker in de Pedaltone zit zal het wel een 0,5w dingetje zijn, echt niet genoeg voor repetities of optredens.


Ok, thnx. Daar was ik al een beetje bang voor...

Nagramoth
25 januari 2010, 20:59
of is echt alles van Behringer dikke troep?

Nou, de klanterservice schijnt wel goed te zijn...

wietse
25 januari 2010, 21:15
alleen dit topic staat wel wat verkeerd, er is een afdeling effecten en ook een afdeling versterkers op dit forum daar had dit topic beter thuis gehoord.

krulke
25 januari 2010, 21:17
alleen dit topic staat wel wat verkeerd, er is een afdeling effecten en ook een afdeling versterkers op dit forum daar had dit topic beter thuis gehoord.

sorry ben nieuw hier:noob: