PDA

View Full Version : Nieuwe versterker:Peavey Classic 50



Rafke Pafke
25 januari 2010, 11:27
Gisteren een nieuwe versterker aangeschaft. Tot hiertoe speelde ik in mij bandje op een Valveking 212 (100 watt) maar ik was niet echt tevreden met het geluid. Te agressief voor de muziek die wij spelen (vooral '60 en '70 rock covers).

Toen ik dan een Peavey Classic 50 212 te koop zag staan voor 400(!) euro was ik dan ook direct geinteresseerd. De versterker is iets meer dan 1,5 jaar oud en in het bezit geweest van een professionele muzikant. Gisteren gaan testen en direct meegenomen. Dit is echt de sound die ik zocht voor onze band. Ik ben er dan ook vrij zeker van dat dit een goede vervanging is voor de Valveking.

Het enige wat me nu wel ontbreekt is een boostfunctie die er op de Valveking wel zit. Handig voor tijdens de solo's. Dit is er niet op de classic, dus daarvoor zal ik me een extra pedaaltje moeten aanschaffen. Ik hoor dat de Bad Monkey uiterst geschikt is om je solo's wat meer te accentueren. Binnenkort eens uittesten dus!

Het omgaan met de knopjes zal nog enige oefening vragen (pre en post gain is nieuw voor mij), maar ik ben alvast in mijn nopjes!

Ik heb zelf nog geen foto's kunnen nemen maar het is er dus zo één:
http://www.imuso.co.uk/images/Legacy/Product/EG01460.jpg

De mijne vertoont wel wat wear & tear op de tolex maar dat stoort me niet.

Squier4ever
25 januari 2010, 11:31
Bad Monkey is leuk, maar meer als overdrive dan als booster. Ik zou een Flower Booster bouwen, oftewel een Zvex Super Hard on, echt een te gek boostertje!

Tankman
25 januari 2010, 11:58
De Valveking heeft toch ook pre en post gain. Het is zo'n typisch Peavey dingetje.

Je Pre-Gain is de oversturing van je voorversterker en je Post-Gain van je Eindtrap. De eerste is dus drive, de tweede volume. Als het goed is hem je dan ook nog eens een master volume.

muziekschuur
25 januari 2010, 13:08
Ik weet niet of je hem kent maar de OCD is een interessant pedaal.

http://www.youtube.com/watch?v=4diQzCr87qA

Rinze
25 januari 2010, 13:14
Gefeliciteerd! Coole versterker, 400 euro is geen geld.

Liquid_Metal
25 januari 2010, 13:17
De Valveking heeft toch ook pre en post gain. Het is zo'n typisch Peavey dingetje.

Je Pre-Gain is de oversturing van je voorversterker en je Post-Gain van je Eindtrap. De eerste is dus drive, de tweede volume. Als het goed is hem je dan ook nog eens een master volume.

Ja klopt, dat heeft mijn Backstage Plus ook. Werkt erg goed maar je moet het even doorkrijgen.

marter544
25 januari 2010, 13:33
Ik weet niet of je hem kent maar de OCD is een interessant pedaal.

http://www.youtube.com/watch?v=4diQzCr87qA

Is idd een mooi pedaal, maar die kost dan ook 5 keer zoveel als een Bad Monkey.. Naar mijn weten is een bad monkey gewoon een tubescreamer-clone. Dus in principe een overdrive, maar de meeste mensen die zo'n ding hebben gebruiken em als boost om hun buizenbak een extra schop onder z'n hol te geven. En ik denk dat dat is wat je zoekt.

Rafke Pafke
25 januari 2010, 14:00
Is idd een mooi pedaal, maar die kost dan ook 5 keer zoveel als een Bad Monkey.. Naar mijn weten is een bad monkey gewoon een tubescreamer-clone. Dus in principe een overdrive, maar de meeste mensen die zo'n ding hebben gebruiken em als boost om hun buizenbak een extra schop onder z'n hol te geven. En ik denk dat dat is wat je zoekt.

Bedankt. Bij een muziekhandel in de buurt staat er momenteel ook een classic 50 te koop (exact dezelfde maar dan in tweed) dus ik denk dat ik daar eens langsga om zo'n Bad Monkey te testen. Als die doet waar ik 'em voor wil gebruiken zie ik inderdaad geen reden om meer te spenderen.

muziekschuur
25 januari 2010, 14:01
Ik heb nog een MXR Distortion (1970 oid). Is dat hetzelfde als een Bad Monkey? Daarmee kan ik ook boosten.... Ik vind alleen niks aan dat pedaal....

Rafke Pafke
30 januari 2010, 01:16
Kut, vandaag de tweede repetitie gehad met m'n classic. Ik denk dat we ongeveer al 2 uur aan het spelen waren en ineens valt de versterker gewoon uit.

Het "power lampje" brandde ook niet meer. Een ander stopcontact geprobeerd, maar zonder resultaat. Een heel stuk later thuis ook nog eens geprobeerd maar hij geeft geen teken van leven meer?

Iemand enig idee wat er stuk kan zijn gegaan?

Rafke Pafke
30 januari 2010, 01:30
Ik heb ondertussen al een kijkje naar de zekering genomen en die is doorgebrand. Morgen dus een nieuwe proberen te halen en zien wat er gebeurd.

Tankman
30 januari 2010, 01:32
Ik heb ondertussen al een kijkje naar de zekering genomen en die is doorgebrand. Morgen dus een nieuwe proberen te halen en zien wat er gebeurd.

Met zelf aan dat ding sleutelen loop je het risico dat je garantie komt te vervallen, dat weet je toch?

Rafke Pafke
30 januari 2010, 01:37
Het is een 2de hands dus garantie heb ik niet. Maar het enige wat ik er zelf aan zal doen is die zekering vervangen. Werkt dat niet of brandt de zekering binnen de korste keren weer door doe ik de versterker binnen voor reparatie.

Vraag me gewoon af wat de mogelijke oorzaken kunnen zijn.

jutter
30 januari 2010, 09:19
Het is een 2de hands dus garantie heb ik niet. Maar het enige wat ik er zelf aan zal doen is die zekering vervangen. Werkt dat niet of brandt de zekering binnen de korste keren weer door doe ik de versterker binnen voor reparatie.

Vraag me gewoon af wat de mogelijke oorzaken kunnen zijn.

Dat is sneu voor je. Ik heb een hele tijd een Peavey Classic 50 Tweed gehad en heb er nooit iets mee gehad. Dat ding werd elke dag minimaal 2 uren thuis gebruikt, 1x per week mee naar het oefenhok en regelmatig mee opgetreden. Oerdegelijke bak. Laat er even naar kijken want een zekering houdt er niet voor niets mee op. Succes!

Rafke Pafke
1 februari 2010, 11:09
Dat is sneu voor je. Ik heb een hele tijd een Peavey Classic 50 Tweed gehad en heb er nooit iets mee gehad. Dat ding werd elke dag minimaal 2 uren thuis gebruikt, 1x per week mee naar het oefenhok en regelmatig mee opgetreden. Oerdegelijke bak. Laat er even naar kijken want een zekering houdt er niet voor niets mee op. Succes!

Gisteren een andere zekering erin gestoken en de amp werkte terug. Ik merkte ook geen verschil in geluid of iets dergelijks op.

Heb er wel maar even op gespeeld en daarna binnen gedaan voor nazicht.

jutter
1 februari 2010, 11:16
Gisteren een andere zekering erin gestoken en de amp werkte terug. Ik merkte ook geen verschil in geluid of iets dergelijks op.

Heb er wel maar even op gespeeld en daarna binnen gedaan voor nazicht.

Een zekering vliegt er niet zomaar uit, dat heeft een reden. Misschien ergens overbelasting/kortsluiting o.i.d. Laat er even naar kijken, dan kan je met een gerust hart lekker verder spelen!