PDA

View Full Version : PODxt of loadboxattenuatorpowersoaker



Bouke
15 april 2003, 13:00
Hey,

Veel mensen zijn voor thuis opzoek naar een loadboxdinges. Zijn er veel van in omloop maar de echte goeien zijn redelijk duur.

Als je toch denkt aan het inzetten van zo'n apparaat voor (vooral) thuis spelen en recorden denk dan ook eens aan de PODxt. Ik werk niet voor Line6, maar ik ben nu met m'n tweede POD bezig en voor thuis/opnemen is het werkelijk fantastisch en maar ietsje duurder dan een goede loadbox. Komt nog eens bij dat je ook met een loadbox goede afpsraken moet maken met je buren als ik het goed begrijp. Er wordt momenteel een powersoakding voor mij gemaakt dus misschien kom ik er nog wel op terug. Feit blijft dat een POD(xt) een erg veelzijdig apparaat is. Luister NIET naar de standaard sounds (op de site bijvoorbeeld) dat kan echt veel beter!! Als je er tijd insteekt komt 't apparaat steeds meer naar je toe en kun je niet meer zonder.

Zo, einde spam/plug.

Bouke

Candyman
15 april 2003, 23:01
Als je een goede desktop voorversterker/effect zoekt, kijk dan eens naar de Johnson J-station. Ik heb deze week een nieuw exemplaar gekocht voor 99 euro(!) in de opruiming bij Schreeven in Nijmegen. Er staat er nog één.

Ga binnenkort een Koch Loadbox kopen om m'n Diezel te temmen. Is ook handig om direct in het mengpaneel te pluggen bij in-ear gebruik.

josh.vandenberg
15 april 2003, 23:39
een erg goede powersoak is de koch load box.deze zorgt dat je sound bij instellingen 40 %,25 %,etcetra goed blijft.alleen bij 2% wordt ie een beetje donkerder.voordeel bij de koch is de recording out.deze is best goed bruikbaar.een hele goede powersoak is er een van palmer.ik weet geen type nummer maar het is zo n vierkant boxje van 20 x 8 x12 centimeter .hier zitten filters op.erg bruikbaar.de rockman is niet goed.hij maakt het geluid dof en mat.het lijkt net of je speakers tegen een muur dreunen.kik uit met eigen bouwsels.ik ken genoeg gitaristen met opgeblazen trafo s.nooit aan beginnen.een trafo uit een goede buizentop is echt te duur voor zo n experimentje.mijn advies.koop een koch.kost wat,maar is het waard

V!N
23 april 2003, 20:20
Bouke !

Heeft je drummer al iets gesoldeerd ?

*wacht met smart* :smile:

V!N

Rectifier
23 april 2003, 23:03
Hij's goed he Candy... :grin:

Zitten best wel goeie sounds in. Rectifier is wat minder maar goed, daar is de POD weer voor hehe :wink:

Bouke
24 april 2003, 16:28
Op 2003-04-23 20:20, schreef V!N:
Bouke !

Heeft je drummer al iets gesoldeerd ?

*wacht met smart* :smile:

V!N


Hey V!N,

Ja! En 't klonk goed... even. Hij wordt momenteel gemodificeerd (zwaardere weerstanden). Het traploze werkte prima, de prescence wordt straks meer geboost en het geheel komt in een ander (alu) doosje. Maar 't klonk goed! Voor het eerst mijn Twin zelf horen oversturen (op laag volume). De Twin Amp doet dat niet snel. Maar met loadbox klonk 't erg gaaf! Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de mods.

Bouke

V!N
27 april 2003, 22:53
"Hey V!N,

Ja! En 't klonk goed... even. Hij wordt momenteel gemodificeerd (zwaardere weerstanden). Het traploze werkte prima, de prescence wordt straks meer geboost en het geheel komt in een ander (alu) doosje. Maar 't klonk goed! Voor het eerst mijn Twin zelf horen oversturen (op laag volume). De Twin Amp doet dat niet snel. Maar met loadbox klonk 't erg gaaf! Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de mods.

Bouke"

.. met het schaamrood op de wangen moet ik vertellen dat ik nu pas deze post lees. Hoe kon ik dit nu over het hoofd zien ?

Het klinkt goed Bouke, heel goed zelfs. Een lekker overstuurde eindbuis haalt altijd het onderste uit de kan van je versterker. Los van de precence (vrijwel alle loaders maken het ietsje doffer) hoe hield de dynamiek zich ?

En ook niet onbelangrijk, hoe zeker zijn je drummer en jij over de veiligheid. Heeft hij een bestaand en betrouwbaar ding nagemaakt ? Ik heb het zelf nooit meegemaakt dat een trafo eruit sprong, maar uit de verhalen daarover mag ik opmaken dat ik dat ook zo wil houden.

Jij ook niet met je Twin Reverb, neem ik aan :smile:. black-/brown-/silverface ? Heerlijk dingen als ze clean staan, maar een Marshall scheurt in mijn oren lekkerder dan een Fender cleant.
Een afweging die ik destijds heb moeten maken en nooit spijt van heb gehad. En zo heeft gelukkig iedereen weer een eigen smaak en voorkeuren. :smile:

Bouke
28 april 2003, 13:15
Hey V!N,

Ik vertouw mijn drummer volledig :grin: (denk ik). Hij heeft 'm gemaakt naar eigen inzicht en naar specificaties die hij op sites heeft gevonden van andere bakkies. Zal wel goed zijn hoop ik.

Ik heb maar kort kunnen testen, maar wat ik hoorde klonk goed. Binnenkort gaan we weer verder met 't ding. We hadden wat livewerk tussendoor dus 't stond ff onhold.

Ik heb een '97 Twin Amp (Evil Twin) en da's zeker geen Twin Reverb. Die zou ik best willen hebben, maar de mijne is een moderne uitgebreide reissue van de originele Twin. Maar een oude Twin heeft meer... Twin! Mijn Twin is wel erg veelzijdig qua aansluiten etc. FX-loop, imp-keuze voor speakers, bias output/balans met potmeters, pre-amp out, power-amp in, hoog/laag vermogen (100/25 watt), gain-kanaal, prescence, etc. Handig ding. Heeft ook super mooie clean. Ik heb nu m'n geluid redelijk op orde. Idd geen marshall-sound, wel in de buurt met stompboxjes.

Ik post de voortgang wel weer...

Bouke