PDA

View Full Version : Overname Gibson is toch waar !!!



SRV2000
25 januari 2010, 02:06
Hallo Leden

Zoal mischien een paar van jullie het al weten is Peavey in onderhandeling om Gibson over te nemen.
Toen ik dit voor het eerst hoorde moest ik wel heel erg lachen, Maar eenmaal het verhaal bij verschillende muziek zaken te hebben gehoord, blijkt dit wel waar te zijn, ( ik heb dit verhaal al weken gevolgd. en eerst waren er veel roddel rubrieken die hier mee kwamen. Maar nu ik gister bij een lokale muziekzaak kwam, Vertelde de eigenaar dat een vertegenwoordig van Gibson dit bij hun bekend heeft gemaakt.
Natuurlijk staat Gibson de laatste jaren al voor heel wat publiciteit.
Eerst met het produceren van het genoemde fout hout waar door ze een inval hebben gehad door de Agents. Blijkt dus nu ook dat Gibson zich in zwaar weer verkend. Of Gibson nu compleet over genomen word of in samen werking gaan kan ik jullie niets over vermelden ) dat zou natte vinger werk zijn ) Maar dat Peavey in onderhandeling is om Gibson over te nemen is zeker van start gegaan. Ook verkopers houden hun hart vast wat voor produckt ons als muziekanten te wachten staat.

Nu heb ik mijn gedachtens eens de vrije loop gegeven.
En ben even bezig geweest, Maar dan zou je zweren dat dit de toekomstige Headstock zou gaan worden.


http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/Naamloosss.jpg

WANT WEES EERLIJK DIT ZIET ER TOCH NIET UIT !!!!

richwoodplayer
25 januari 2010, 02:09
wij willen GIBSON geen PEAVY op de headstock!
ze mogen het van mij overnemen, maar laat dan wel GIBSON op de headstock staan!!:angry:

ellisvertellis
25 januari 2010, 02:11
Jawel man! It ain't over 'till its over, en het is zover! Peavey RRROCKS!!

Arvoitus
25 januari 2010, 02:11
Er is een verschil tussen een bedrijfsnaam en de bedrijfseigenaar. Als Gibson wordt overgenomen door Peavey dan zal Gibson gewoon Gibson blijven heten. Alleen is het bedrijf Peavey de eigenaar.

Epiphone is ook van gibson, en dat heet ook gewoon Epiphone.

Acdc
25 januari 2010, 02:15
Er is een verschil tussen een bedrijfsnaam en de bedrijfseigenaar. Als Gibson wordt overgenomen door Peavey dan zal Gibson gewoon Gibson blijven heten. Alleen is het bedrijf Peavey de eigenaar.

Epiphone is ook van gibson, en dat heet ook gewoon Epiphone.

Ja dat was te verwachten Peavey heeft al aangegeven bij een grote muziekbeurs dat ze al vanaf 2005 in gibson zijn geitresseerd.
Waarom zou Peavey dan niet hun eigen naam gebruiken, dat wil toch aangeven dat zij onder hun eigen naam groter worden.

aaronstonebeat
25 januari 2010, 02:20
Ik heb altijd wel gevonden dat Peavey betrouwbare en betaalbare spullen maakt; een zaak met hart voor de zaak, en een eigen visie. Ik denk dat Gibson daar best in goede handen zal zijn.

ellisvertellis
25 januari 2010, 02:26
+1
Lijkt mij de best mogelijke kandidaat!

TimS
25 januari 2010, 02:38
Waarom zou Peavey dan niet hun eigen naam gebruiken, dat wil toch aangeven dat zij onder hun eigen naam groter worden.
Omdat Gibson op de headstock beter verkoopt als Peavey?

Acdc
25 januari 2010, 02:43
Omdat Gibson op de headstock beter verkoopt als Peavey?

Ow oke vandaar dat Gibson Genoodzaakt word om de bedoel te verkopen omdat ze dus zo goed verkopen. ja precies bedankt het balletje is gevallen

Mr_Moustache
25 januari 2010, 03:57
Ow oke vandaar dat Gibson Genoodzaakt word om de bedoel te verkopen omdat ze dus zo goed verkopen. ja precies bedankt het balletje is gevallen

Het zou economische zelfmoord zijn voor Peavey om een bedrijf als Gibson over te nemen en de voornaamste activa (de merknaam Gibson) van de balans te schrappen. Het is juist door de "brand equity" dat Gibson interessant is voor een bedrijf als peavey.

Vergelijk het maar met Heineken; ook als is het zelf een belangrijk merk verkopen ze nog steeds Brand, Amstel, Vos ed. Dat is simpelweg om een breed portfolio van producten in handen hebben om in verschillende markten goed en efficiënt kunnen opereren. Dit is ook de reden waarom Gibson het merk Epiphone voert en Fender Squire.

Gibson is een organisatie die het laatste decennium naar wat ik heb gehoord bestuurlijk meerdere keren flink overhoop heeft gelegen en ook in bedrijfsstrategie flink van koers is veranderd. Hoeveel je ook verkoopt, als er op management niveau dingen uit de hand lopen (mislukte reorganisatie(s) bijvoorbeeld) kan helaas maar al te snel het eind van je financiële reserves in zicht zijn. En het is nu ook niet even het moment om snel voor een kortlopende lening bij de Amerikaanse banken aan te kloppen...

Kortom, ik denk een hele slimme zet van peavey en op termijn goed voor beide bedrijven; nu maar hopen dat gibson mat wat stricte hervormingen weer op het rechte pad komt.

Midwolda
25 januari 2010, 06:16
Ik wordt steeds blijer van m'n jaren zeventig Gibbies. :makeup:

macwilliams
25 januari 2010, 06:35
Over vijftig jaar zijn de post norlin/pre peavey gitaren vast miljoenen waard.
Ben ik op m'n 90ste multi miljonair :cheerup:

Jordii
25 januari 2010, 06:46
Damn, had ik toch maar die Gibson genomen.. :dontgeti:

Midwolda
25 januari 2010, 06:49
Begrijp me goed hoor, ik denk dat Peavey zeker niet de minste is,
en mooi spul van goede kwaliteit tegen een schappelijke prijs levert.
Maar met dit soort overnames krijg ik altijd dat rare gevoel wat ik ook heb
als ik zo'n klein koreaans ouwevrouwewagentje met een Chevrolet-embleem zie rijden.
It doesn't match, or even make sense.

Midwolda
25 januari 2010, 06:58
Als je goegelt op "gibson peavey" kom je wel een paar leuke discussies tegen op TDPRI en H-C,
maar niet èèn officieel bericht... het zijn dus nog steeds alleen geruchten.

beruk
25 januari 2010, 07:05
http://www.rockdiscography.com/thecrypt/pickids/canard.gif

macwilliams
25 januari 2010, 07:22
Eendje?

http://images7.speurders.nl/images/14/1430/14305787_1.jpg

beruk
25 januari 2010, 07:24
Canard (http://nl.wikipedia.org/wiki/Canard_%28journalistiek%29), ja.

macwilliams
25 januari 2010, 07:31
http://www.nieuwland.eu/fok/broodje_aap.jpg

dit dus.

Krikkeden 1ste
25 januari 2010, 07:48
Peavey zou Gibson overnemen?
Na wat ik de laatste tijd las zou dit toch alléén maar kwaliteitsverbetering opleveren? :seriousf: (plaagmodus...)

GretschGuy
25 januari 2010, 08:03
Waarom zou dat iets uitmaken? Een nieuwe eigenaar (ook Peavey) zal ongetwijfeld de merknaam en modellen handhaven. Die gitaren verkopen echt niet voor dezelfde prijs als er 'Peavey' op staat.

Gibson is al meerdere malen van eigenaar veranderd. Wie nu een nieuwe Gibson koopt, koopt een gitaar van een ander bedrijf, op een andere plaats gemaakt door andere mensen en op een andere manier dan 'dezelfde' Gibson in de jaren 50 en 60.

De reden dat merknaam en type-aanduiding nog hetzelfde zijn is juridisch. De gitaar zelf heeft niet meer gemeen met een Gibson uit de jaren 50 dan 'n goede Jap van Tokai, Burny of Bacchus. Maar die meerwaarde fantaseren de klanten er zelf wel bij. En ze betalen er grif voor.

rijsberman
25 januari 2010, 08:38
En Gretsch is ook van Fender.

Daar zijn het geen mindere gitaren om.

Ukeloeder
25 januari 2010, 08:47
Nog afgezien van alle geharrewar rond het vermeende einde van Gibson (dat al heeeeeuuuul lang niet meer bestond, goed beschouwd);

http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/Naamloosss.jpg
lekker gefotosoept!

Kakihara
25 januari 2010, 08:48
En Gretsch is ook van Fender.

Daar zijn het geen mindere gitaren om.

Ik dacht dat Gretsch toch al weer een tijdje in de handen is van de familie...
En is Gibson nog niet zo heel lang geleden trouwens niet overgenomen geweest door een stel Denen ?

GretschGuy
25 januari 2010, 08:56
Nope, gitaren van Gretsch zijn nu beter (of in elk geval consistenter) dan die in de 'glorietijd'.

En om maar even in Gibson-achtige sferen te blijven: bij Hamer is de kwaliteit ook niet omlaag gegaan sinds de overname door Fender.

De 'slechte gitaren voor hoge prijzen' aanpak heeft in de jaren 70 al menig grote naam (bijna) de das omgedaan. Dus ik denk niet dat iemand dat nog eens gaat proberen.

GretschGuy
25 januari 2010, 09:01
Ik dacht dat Gretsch toch al weer een tijdje in de handen is van de familie...
En is Gibson nog niet zo heel lang geleden trouwens niet overgenomen geweest door een stel Denen ?

Nee, Gretsch is wel weer uit de dood herrezen op initiatief van de familie. Maar is vervolgens door Fender overgenomen. Fred Gretsch (de vierde, geloof ik) is nog wel betrokken bij het bedrijf.

macwilliams
25 januari 2010, 09:12
Hallo Leden


En ben even bezig geweest, Maar dan zou je zweren dat dit de toekomstige Headstock zou gaan worden.


http://i599.photobucket.com/albums/tt71/lespaul_2000/Naamloosss.jpg

WANT WEES EERLIJK DIT ZIET ER TOCH NIET UIT !!!!
dit of een soortgelijk plaatje is vorig jaar ook op het LP forum langs gekomen.

Hiro
25 januari 2010, 09:13
misschien dat peavey gibson weer op de goeie design baan kan lijden.

Ik vind de ideen van de dark fire en dergelijke cool, maar na de uitwerking van de dusk tiger en de zoot enzo moest ik kotsen.

Mischien dat dit nou veranderd, gibson blijft gibson alleen een neiuwe eigenaar

Mufftin
25 januari 2010, 09:16
GAAP, om nu elke keer voor een Hart van Nederland verhaal een topic te openen. Had je hem niet bij de rest van de roddels neer kunnen zetten?
Misschien ken je het spelletje wel, veel roddels bij elkaar zetten is een echt verhaal? Als maar genoeg mensen dezelfde roddel vertellen, moet het wel waar zijn.
Zo ook laatst op Twitter, Orlande Bloom was overleden, miljoenen mensen gingen er op in. Websites namen het verhaal over, tot het een grap bleek te zijn. Als er geen aantoonbare bronnen zijn, kun je er vanuit gaan dat het een grap is.

Hiro
25 januari 2010, 09:20
tjah kijk maar naar apple daar zijn ze ook heel goed in, neppe dingen uit laten lekken voor publiciteit.

Zullen we gewoon niet meer reageren op dit topic om gibson's neppe publiciteit te stoppen? :P

lindstrom
25 januari 2010, 10:15
Laten we masaal Peavy boycotten

GretschGuy
25 januari 2010, 10:23
Laten we massaal Fender boycotten! Da's toch de grote concurrent, dus dit 'nieuws' zal wel een duister complot van ze zijn. Ik ben heel verontwaardigd. Dus voorlopig koop ik geen Fender. Dat zal ze leren!

Ash ketchum
25 januari 2010, 10:30
Gelukkig heb ik mijn Gibson's voor het Peavey-tijdperk gehaald:hippie:

Nagramoth
25 januari 2010, 10:55
En ik maar denken dat The Gibson Brothers de eigenaren waren...

Ach ja, the rise & fall of empires. Is niks nieuws toch?
Ik zal er geen nacht minder door slapen...

RB-1
25 januari 2010, 11:08
Ik wordt steeds blijer van m'n jaren zeventig Gibbies. Ik weet precies wat je bedoelt, ik met de mijne van eind jaren dertig....

speedmusic
25 januari 2010, 11:08
wat is nu een goed moment om mijn Pre-Peavey SG, Joan Jett Melody maker en mijn Les Paul standard (faded) uit de jaren "00 te verkopen?

Nicks
25 januari 2010, 11:10
Laten we massaal Fender boycotten! Da's toch de grote concurrent, dus dit 'nieuws' zal wel een duister complot van ze zijn. Ik ben heel verontwaardigd. Dus voorlopig koop ik geen Fender. Dat zal ze leren!

..Ik snap het niet meer....
Ik boycot gitaren totdat er weer orde is in deze zaal!

*pakt blokfluit*

Mitch
25 januari 2010, 11:17
Tjongejonge, wat een oud nieuws zeg. Peavey is in onderhandeling over een overname. Ja, al maanden geleden! Ze hebben Budda ook overgenomen een tijdje terug, hoor ik niemand over? Hoe kom je er dan bij om als Evert Santegoeds meteen een kop te maken met OVERNAME IS WAAR!! :stop:
Dat er nu een beetje lullig gedaan wordt over Peavey omdat het voorheen meer een budgetmerk is vind ik onterecht. Er is juist superveel kritiek op de leiding van Gibson (en terecht) want ondanks een verbetering van de kwaliteitscontrole t.o.v. een paar jaar terug worden er wel rare dingen gelanceerd. De Zoot Suit, de Dusk Tiger.... niemand herkent zich hierin. De hoge eisen die aan dealers gesteld worden, een flink aantal winkels die ze nu niet meer kan voeren, de website die nog steeds zeer gebrekkig is, etc. etc.

Van mij mag Peavey, graag zelfs.

Hiro
25 januari 2010, 11:17
wat is nu een goed moment om mijn Pre-Peavey SG, Joan Jett Melody maker en mijn Les Paul standard (faded) uit de jaren "00 te verkopen?

over 100 jaar zullen ze vast wel wat mee waard zijn ;)

RB-1
25 januari 2010, 11:26
En ik maar denken dat The Gibson Brothers de eigenaren waren...Eric & Leigh (http://www.myspace.com/thegibsonbrothers)? En dan te bedenken dat Eric geen Gibson speelt, maar een Stelling.....:seriousf:

Correctie, hij speelt nu (2009) wel een Gibson: http://www.youtube.com/watch?v=jyHAEa5ESbg&feature=PlayList&p=3D7E7A93D56389E5&index=9 , vanaf 3':00"

speedmusic
25 januari 2010, 11:43
over 100 jaar zullen ze vast wel wat mee waard zijn ;)

Kijk dan kunnen mijn kinderen rustig gaan leven (ik dood en zij na verkoop van de gitaren bulken van het geld 2maal mazzel voor ze :seriousf:)

Thijssie06
25 januari 2010, 12:12
Ik weet niet ik krijg toch dit gevoel.

http://img651.imageshack.us/img651/1193/bmwdonkey.jpg

Guitarleon
25 januari 2010, 12:41
volgens mij is de gibson guitar group (met gibson, baldwin pianos, kramer, slingerland, epiphone, wurlitzer, valley arts etc...) al een paar jaar geleden samengegaan met de TC group (TC electronic, LabGruppen, Tannoy, TC helicon etc.)

bat
25 januari 2010, 12:46
Ik weet niet ik krijg toch dit gevoel.

plaatje (http://img651.imageshack.us/img651/1193/bmwdonkey.jpg)
Je bedoelt dat ze op die brandhoutgitaren van Gibson een Peavey logo plakken? ;)

Voor de rest: het blijven dus geruchten... Zou niks hoeven betekenen verder, volgens mij bouwt Peavey zelf niet onverdienstelijke gitaren, hebben ze een behoorlijk gezond bedrijf staan en zullen ze wel gek zijn om de naam Gibson bij het oud vuil te zetten. Als het daadwerkelijk zou gebeuren, denk ik dat dat op zijn minst geen nadelig effect zal hebben op Gibson.

geert1976
25 januari 2010, 12:48
Ik denk dat Mitch het allemaal goed verwoordt

Gibson heeft deze problemen over zichzelf afgeroepen.

De eisen die Gibson stelt t.o.v. importeurs, grossiers en middenstanders is idioot en veel te hoog gegrepen, waardoor er met name naar Europa weinig nieuwe Gibsons worden verscheept.

De kwaliteit van de nieuwe Epi gitaren is rommelig en weinig consistent.

Een overname door Peavey zou mij niet storen hoor, het is een bedrijf wat kwalitatief goede spullen levert en budget wil ik het nu ook niet echt noemen, daarmee doe je ze echt tekort.

Exi
25 januari 2010, 12:48
Ik zie al een nieuwe lijn Gibson by Peavey amps aankomen!:hippie:

episua
25 januari 2010, 12:53
Het zijn eerst denk ik nog allemaal roddels. Peavey is wel bezig geweest om Gibson over te nemen. Maar tot nu toe is daar nog niks concreets uitgekomen.
Al gaan de nieuwe Peavey gitaren wel wat meer op Gibson lijken: http://www.peavey-eu.com/news_2.php?flag=NL&lan=UK&key=183

guitarkid
25 januari 2010, 13:10
Maar met dit soort overnames krijg ik altijd dat rare gevoel wat ik ook heb
als ik zo'n klein koreaans ouwevrouwewagentje met een Chevrolet-embleem zie rijden.
It doesn't match, or even make sense.

Hee, even oppassen hoor. Mijn vrouw rijdt in zo'n grijs Kalos-je (en ik af en toe ook) en ook wel bij jou in de buurt...! ;)
D'r gaat overigens bijna niks is, kun je toch beter mijn bus hebben!


wat is nu een goed moment om mijn Pre-Peavey SG, Joan Jett Melody maker en mijn Les Paul standard (faded) uit de jaren "00 te verkopen?

Ieder moment.....! :)

Gr. C.

aaronstonebeat
25 januari 2010, 13:23
Ach, Ferrari is voor het grootste deel in handen van Fiat, Porsche is in handen van Volkswagen (en er waren altijd al zeer nauwe relaties); volgens mij zegt dat allemaal niet zoveel.

Kim Wilson
25 januari 2010, 13:34
Ik neem aan dat de overname alleen op stropdassenniveau interessant is. Ze krijgen een nieuwe directie, meer niet. Ik ga er iig niet vanuit dat ze bij een eventuele overname ineens Peavey gitaren gaan bouwen. Dat zou wel dom zijn. De expertise is gewoon aanwezig, wellicht dat de directie van Peavey Instruments corp. die potentie wel ten volle kan benutten.

Dit soort overnames zie je overal, en na een overname valt een bepaald merk ineens onder de ....-groep, zonder dat je er echt iets van merkt. Zo valt Alfa Romeo al jaren binnen de Fiat-groep en zijn JBL en AKG onderdeel van Harman International (je weet wel, Harman-Kardon). En toch hebben al die merken nog steeds hun eigen identiteit.

Butcher
25 januari 2010, 13:35
Tot zover ik weet heeft Peavey op verzoek van Gibson een bod gemaakt op Gibson, vlak voor de Summer NAMM. Gedurende de Summer NAMM was het de bedoeling dat Hartley Peavey en Henry Juszkiewicz de handtekeningen gingen zetten, maar Gibson heeft zich teruggetrokken. En dat is het laatste wat ik ervan gehoord heb.

Peavey heeft trouwens haar eigen problemen. De voormalig Artist Relations rep in Nashville, Michael Spriggs, was ontslagen omdat hij niet in staat was om Peaveys in handen van live bands te krijgen, waarschijnlijk omdat professionele gitaristen professionele apparatuur gebruiken. Verder is Spriggs een sessie legende, en de meeste van zijn contacten waren in de sessie wereld. Een ander probleem was dat de grootste Peavey endorser ooit, Eddie Van Halen, van Peavey af wilde.

Nadat hij z'n deal met Ernie Ball verloor (omdat hij Ernie Ball's vrouw geneukt had) is EVH bij Peavey terecht gekomen, met de Wolfgangs en de 5150 versterkers. Uiteindelijk is Peavey erachter gekomen dat het enigste dat EVH van de 5150's gebruikte was de head cabs. Van binnen waren het Soldano's. En dit was het begin van de 5150 mkII's. Die Eddie ook niet te beren vind. En nu zit hij bij Fender.

beruk
25 januari 2010, 13:42
Kijk da's nog es een goed verhaal. Maar ik kan me de invloed van een gitarist die een endorsement had bij een fabriek niet zo goed voorstellen. Zou Peavey daar veel last van hebben?

SRV2000
25 januari 2010, 13:48
Mensen Mensen ik begrijp jullie Frustratie :D
Ik ben deze topic niet begonnen om een RTL boulevard roddeltje te promoten,
Ik zag zonet iemand die zij dat peavey al maanden bezig is ( sorry heb je naam niet onthouden ) Maar zullen we er maar jaren van maken !!!
In 2005 heeft Peavey al aangegeven dat zij intresse hebben in een overname van Gibson. Dit verhaal is van de laatste paar maanden inderdaad veel op internet gezien, maar dit waren inderdaad geruchten en roddels.
Maar ik zou deze topic niet beginnen als het alleen maar natte vinger werk is.
Ik kom zowiezo elke week wel bij een gitaarshop die ook Gibsons verkopen. Waarom zouden hun dit melden? omdat zij dit rechtsreeks van de Gibson fabrikant/ vertegenwoordiger hebben gehoord. kortom het is al zeker dat Peavey gibson over heeft genomen, alleen wat voor rol gibson in het bedrijfs zou hebben is nog in onderhandeling. Ik ga geen broodje aap verhalen op een forum zetten, dat is zonde voor mijn tijd en ook die van jullie,
Er zal ongetwijfeld een nieuwe lijn uitgebracht worden door bijde heren om zo hun promotie en de verkoop wee aantrekelijk te maken.

Ik wil niet zeggen dat het verkeerde keuze zou zijn als Peavey Gibson over zou nemen. want sorry voor de bezitters maar ik vind dat Epiphone ver onder de maat is beteft de verkoop waarde, En ik vind het al zowiezo crimineel wat Gibson voor hun gitaren durft te vragen. Iemand die een beetje low budget is kan alleen maar dromen van zo`n gitaar.
En Als peavey een goede kwalitatief gitaar op de markt zet met de kwaliteiten van gibson, en de prijs van wat we van Peavey gewend zijn.
Dan is er straks kwaliteit voor een haalbaar prijsje te vekrijgen:cheerup:

Kim Wilson
25 januari 2010, 14:03
Ga er maar niet vanuit dat ze ineens Gibsons voor 500 euro gaan verkopen. Of Les Pauls met een Peavey-logo. Het enige wat ze zouden kunnen doen is de kwaliteit weer naar het hoogste peil brengen. Ik verwacht dat alleen het (o.a. inkoop-)beleid binnen Gibson zal veranderen.

GretschGuy
25 januari 2010, 14:07
SRV2000, ik vind al die speculatie best grappig. Dus ik vind 't helemaal niet erg dat je dit gepost hebt. En of 't nou waar is of niet, kan me eerlijk gezegd niet zo veel schelen.

Maar het idee dat een willekeurige middenstander, die toevallig wel eens een Gibson verkoopt, op de hoogte zou zijn van allerlei 'corporate dealings' bij Gibson en Peavey, is nogal absurd. Het enige wat zij van Gibson te horen krijgen, is wat er al dan niet leverbaar is. En dat Gibson, helemaal gratis, voor mooi promo materiaal kan zorgen als ze meer display ruimte in de winkel krijgen. En een kleine korting op de inkoopprijs zit er dan misschien ook nog wel in.

schizo910
25 januari 2010, 14:18
Boeiend! :stop: Wat zou er nu helemaal veranderen voor ons als gitaristen mocht Peavy Gibson overnemen?

Helemaal niets... We gaan nog steeds naar een gitaarwinkel en testen planken tot we er bij neervallen, verliefd worden op zo'n besnaard instrument en die vervolgens kopen.

De naam Gibson verdwijnt niet, alleen de mensen aan de top zullen plaats maken voor anderen. Mensen die een nieuwe uitdaging aangaan en dus waarschijnlijk veel meer gedreven zijn om de klanten te voorzien van mooie spullen...

johnybh
25 januari 2010, 14:19
tjah kijk maar naar apple daar zijn ze ook heel goed in, neppe dingen uit laten lekken voor publiciteit.

Zullen we gewoon niet meer reageren op dit topic om gibson's neppe publiciteit te stoppen? :P

En als we het dan toch hebben over apple...

Is iemand al eens opgevallen dat gibson een beetje apple probeert na te apen.

Buiten het feit dat de site echt veel te veel gelijkenis vertoond, hebben ze nu ook nog eens een 'amazing, beautiful' en 'reinvented' product verzonnen, dat ze ook nog eens TIGER hebben genoemd (de naam van de 10.5 - als ik me niet vergis- versie van mac osx) ...

Was dit nog niemand opgevallen?:P

Hiro
25 januari 2010, 14:22
mooie verhaaltjes hebben allebei de partijen inderdaad heel erg veel, weet niet of gibson dit ook al jaren doet (zo lang speel ik nog niet) maar daarin lijken ze wel heel erg op elkaar.

Het verschil is dat apple wel mooie "vernieuwende" producten neerzet met de naam tiger erop ;)

johnybh
25 januari 2010, 14:24
ja, en vooral mooie.. die dusk tiger is werkelijk om van te kotsen..
Gibson is voor mij lange tijd toch een voorbeeld geweest van hoe mooi een gitaar kan zijn...

Tot de dusk tiger.

Apple is voor mij een voorbeeld van hoe mooi en doordacht computers kunnen zijn.. en is dat nog steeds :) hopen dat ze 't woensdag niet verknallen

Anderie
25 januari 2010, 15:09
Zie je wel!! Gibson word helemaal niet door Peavey overgenomen maar door Apple!! Krijgen we straks Gibsons met appel inlays of iets dergelijks :seriousf:

Orbis
25 januari 2010, 15:09
Tot zover ik weet heeft Peavey op verzoek van Gibson een bod gemaakt op Gibson, vlak voor de Summer NAMM. Gedurende de Summer NAMM was het de bedoeling dat Hartley Peavey en Henry Juszkiewicz de handtekeningen gingen zetten, maar Gibson heeft zich teruggetrokken. En dat is het laatste wat ik ervan gehoord heb.

Peavey heeft trouwens haar eigen problemen. De voormalig Artist Relations rep in Nashville, Michael Spriggs, was ontslagen omdat hij niet in staat was om Peaveys in handen van live bands te krijgen, waarschijnlijk omdat professionele gitaristen professionele apparatuur gebruiken. Verder is Spriggs een sessie legende, en de meeste van zijn contacten waren in de sessie wereld. Een ander probleem was dat de grootste Peavey endorser ooit, Eddie Van Halen, van Peavey af wilde.

Nadat hij z'n deal met Ernie Ball verloor (omdat hij Ernie Ball's vrouw geneukt had) is EVH bij Peavey terecht gekomen, met de Wolfgangs en de 5150 versterkers. Uiteindelijk is Peavey erachter gekomen dat het enigste dat EVH van de 5150's gebruikte was de head cabs. Van binnen waren het Soldano's. En dit was het begin van de 5150 mkII's. Die Eddie ook niet te beren vind. En nu zit hij bij Fender.

Goed verhaal! Is dat van EvH en de mevrouw Ball echt waar? Het is in ieder geval een bijzondere manier om van je contract af te komen, heel rock 'n roll :soinnocent: .

flitslicht
25 januari 2010, 15:21
Zie je wel!! Gibson word helemaal niet door Peavey overgenomen maar door Apple!! Krijgen we straks Gibsons met appel inlays of iets dergelijks :seriousf:

Waarschijnlijk kan je dan je 'Gibple' gitaar alleen op Apple versterkers aansluiten en totdat die zijn uitgebracht alleen op je iPhone :seriousf:

RoelTM
25 januari 2010, 15:24
EL34 vervangen? There's an app for that. :satisfie:

nickofzo
25 januari 2010, 15:25
Zie je wel!! Gibson word helemaal niet door Peavey overgenomen maar door Apple!! Krijgen we straks Gibsons met appel inlays of iets dergelijks :seriousf:

in de headstock zou dat niet zo heel lelijk zijn...:soinnocent:

Hiro
25 januari 2010, 15:26
nou er zijn al wel apps waar je je gitaar op je iphone aan kan sluiten om er elektrisch op te spelen en met vervorming haha dus ze zijn dit al voor aa t bereiden.

En over 2 dagen krijgen we een nieuw product van apple, zal t een gitaar zijn? in plaats van een tablet?

dutch.idiot
25 januari 2010, 17:04
Peavey Gibson overnemen? Waar kan ik protesteren :p?

Dat Gibson een beetje voor zijn kwaliteit had gezorgd. Dan waren er meer verkocht en zouden ze nu niet door een ondermaatse (sorry) partij hoeven worden overgenomen.


Als ik weet dat er met het kopen van een Gibson het maken van peavey's (versterkers en gitaren) gefinancierd worden, denk ik wel drie keer na voordat ik m zou kopen.

(Klein beetje overdreven maar ja :p)

Edit: HEEL erg overdreven, was niet de bedoeling. Ik ben alleen geen voorstander van de overname, dat is alles.

Tankman
25 januari 2010, 17:40
Als je op de site van Peavey kijkt kun je trouwens zien dat er zowel Les Paul modellen als Flying V modellen volgend jaar uit gaan komen. Het begint er steeds meer op te lijken, en ik vind het helemaal niet erg. Ik ben een grote Peavey fan als het gaat om zowel gitaren als versterker.

Kim Wilson
25 januari 2010, 17:40
*Blabla*Je doet je nickname wel eer aan. Wat een onnozel standpunt zeg.

dutch.idiot
25 januari 2010, 17:43
Je doet je nickname wel eer aan. Wat een onnozel standpunt zeg.

ik zei dus ook al dat het wat overdreven was;)

Edit: ik ben eigenlijk ook nooit echt weg geweest van Peavey maar dat heeft meer met persoonlijke voorkeur te maken. Over Gibson heb ik een positievere mening, vandaar het overdreven berich.

B0UDEWIJN
25 januari 2010, 17:44
ik zei dus ook al dat het wat overdreven was;)

Maar als je onnozele standpunt een beetje overdreven is is het nog steeds een onnozel standpunt.

Misery Signals
25 januari 2010, 17:55
Idd een vrij stom standpunt.

Op vlak van kwaliteit voor je geld is Peavey helemaal niet slechter als Gibson.

Gibson kiest ervoor om veel geld te vragen voor redelijk tot zeer goede instrumenten, Peavey kiest ervoor om minder geld te vragen voor matig tot goede versterkers.
Wat de les Paul is voor Rock 'n roll, is de 5150 voor metal: een icoon.

Een beetje meer respect graag. Peavey is beter bezig als Gibson.

MS

dutch.idiot
25 januari 2010, 17:59
Maar als je onnozele standpunt een beetje overdreven is is het nog steeds een onnozel standpunt.

Misschien in jullie opzicht, dat ik wel kan begrijpen. Ik heb alleen geen goede ervaring met Peavey.
De volgende keer zal ik het wat genuanceerder brengen:ok:

TimS
25 januari 2010, 18:01
Ik denk ook niet dat dat de productie van Peavey gefinancierd gaat worden door de verkoop van Gibson, voorlopig zal het andersom zijn, anders zat Gibson niet zo in de shit.

Ik heb zelf verder ook helemaal niets met Peavey, maar ik denk niet dat Gibson er minder op wordt met een nieuwe directie.

Misery Signals
25 januari 2010, 18:02
Ik denk dat er hier minstens evenveel mensen zijn die al crap planken van Gibson voor veel teveel geld vastgehad hebben.
Gesteld dat ze zo'n lelijke nieuwe modellen zelfs nog maar willen vastnemen natuurlijk.

MS

SRV2000
25 januari 2010, 18:02
Misschien in jullie opzicht, dat ik wel kan begrijpen. Ik heb alleen geen goede ervaring met Peavey.
De volgende keer zal ik het wat genuanceerder brengen:ok:

Ja doe dat. voor iedereen beter.

Spitfire
25 januari 2010, 18:04
Misschien in jullie opzicht, dat ik wel kan begrijpen. Ik heb alleen geen goede ervaring met Peavey.
De volgende keer zal ik het wat genuanceerder brengen:ok:

Je argument slaat gewoon nergens op, het enige wat gaat veranderen is dat het geld dat Gibson verdient naar Peavey gaat en that's it.

Lamborghini, Bugatti, Audi en Bentley zijn ook van Volkswagen, maar ik zie nergens een VW Golf in terug...

dutch.idiot
25 januari 2010, 18:05
Idd een vrij stom standpunt.

Op vlak van kwaliteit voor je geld is Peavey helemaal niet slechter als Gibson.

Gibson kiest ervoor om veel geld te vragen voor redelijk tot zeer goede instrumenten, Peavey kiest ervoor om minder geld te vragen voor matig tot goede versterkers.
Wat de les Paul is voor Rock 'n roll, is de 5150 voor metal: een icoon.

Een beetje meer respect graag. Peavey is beter bezig als Gibson.

MS

Qua geld heb je gelijk en Gibson heeft niet goed genoeg op de tent gepast. Maar jha het zijn inderdaad keuzes, het blijven allebei bedrijven die voor winst gaan (hoewel imago ook wel meetelt). Als Peavey de hoogste winst maakt met hoe ze dat nu doen en Gibson ook dan moeten ze dat zelf maar bepalen.

Hoewel ik Gibsons ook vaak overpriced vindt.

Ik vind het alleen jammer dat er zo eigenlijk een bepaald merk verdwijnt, of er twee een worden (ook al blijven de merknamen bastaan).

Zoals ik al zei: de volgende keer zal ik het genuanceerder brengen.

dutch.idiot
25 januari 2010, 18:06
Je argument slaat gewoon nergens op, het enige wat gaat veranderen is dat het geld dat Gibson verdient naar Peavey gaat en that's it.

Lamborghini, Bugatti, Audi en Bentley zijn ook van Volkswagen, maar ik zie nergens een VW Golf in terug...

Nee en het is allemaal slecht voor de markt en uiteindelijk de prijs (hoewel ik dat met de al te hoge Gibson-prijzen betwijfel)

aaronstonebeat
25 januari 2010, 18:08
Maar die merknaam verdwijnt niet en vast dat over een paar jaar Gibson weer terug wordt gekocht door de een of andere nazaat van Orville of iemand anders. Zo gaat dat de hele tijd.

Misery Signals
25 januari 2010, 18:10
Ik vind het alleen jammer dat er zo eigenlijk een bepaald merk verdwijnt, of er twee een worden (ook al blijven de merknamen bastaan).
Ik snap je punt niet. Als het merk er beter van wordt is dat toch goed? En een merk kan al bij wijze van spreken 20 keer van eigenaar zijn veranderd, 19 van de 20 keren ga jij dat zelfs nog niet gemerkt hebben.

Beter dit als bv mijn lievelingsmerk van wagen, Saab, dat wss door wanbeheer gaan verdwijnen.

MS

dutch.idiot
25 januari 2010, 18:11
Maar die merknaam verdwijnt niet en vast dat over een paar jaar Gibson weer terug wordt gekocht door de een of andere nazaat van Orville of iemand anders. Zo gaat dat de hele tijd.

Dat heb ik meer gelezen ja ;), wie weet.

dutch.idiot
25 januari 2010, 18:12
Ik snap je punt niet. Als het merk er beter van wordt is dat toch goed? En een merk kan al bij wijze van spreken 20 keer van eigenaar zijn veranderd, 19 van de 20 keren ga jij dat zelfs nog niet gemerkt hebben.

Beter dit als bv mijn lievelingsmerk van wagen, Saab, dat wss door wanbeheer gaan verdwijnen.

MS

Klopt, hoewel je altijd wel een verandering in het merk (niet de naam) ziet.

jutter
25 januari 2010, 18:13
Ik denk dat het niet verkeerd is dat Peavey Gibson overneemt. Als je kijkt naar de kwaliteit die Gibson de laatste tijd leverde was ronduit slecht, tenminste dat was mijn ervaring. Peavey daarentegen, levert constante goede kwaliteit, los van of Peavey je smaak is of niet. Misschien dat ik in de toekomst weer eens een Les Paul ga aanschaffen......

dutch.idiot
25 januari 2010, 18:25
Die slechte kwaliteit van Gibson de afgelopen tijd daar ben ik het niet mee eens. Ik moet zeggen dat het lang geleden is dat ik op een echt slechte Gibson heb gespeeld. De slechte Gibsons die ik heb bespeeld zijn echter inderdaad van de laatste 10-15 jaar. Maar ze zijn zeker niet allemaal slecht, nog niet bijna, voor zover ik het kan overzien.

Ik zag net trouwens weer een belachelijk voorbeeld van een belachelijk dure Gibson, de Aaron Lewis Southern Jumbo: http://www2.gibson.com/Products/Acoustic-Instruments/Round-Shoulder/Gibson-Acoustic/Aaron-Lewis-Southern-Jumbo.aspx . Vooral de gesigneerde versie is niet normaal duur, net zoals de (al dan niet gesigneerde) Jimmy Page “Number Two” Les Paul: http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Les-Paul/Gibson-Custom/Jimmy-Page-Two.aspx .
Dat kan inderdaad echt niet!

GretschGuy
25 januari 2010, 18:30
Als 't allemaal al waar is, denk ik dat er binnen Gibson behoorlijke twijfels zijn of dit een goed idee is. En die twijfels zullen betrekking hebben op het te grabbel gooien van de reputatie van Gibson als merknaam.

In Europa speelt dit niet zo. Maar in de US is Peavey een absoluut pauper merk. Reputatie en imago zijn vergelijkbaar met die van Behringer op dit forum. Of dat nou terecht is doet er niet zo veel toe. Maar het zal voor velen niet zo'n aantrekkelijk idee zijn om ineens te werken voor een bedrijf dat bij musici vooral de lachlust opwekt. Terwijl je kort tevoren nog trots kon melden bij de klinkendste naam in de business te werken.

jutter
25 januari 2010, 18:32
Als 't allemaal al waar is, denk ik dat er binnen Gibson behoorlijke twijfels zijn of dit een goed idee is. En die twijfels zullen betrekking hebben op het te grabbel gooien van de reputatie van Gibson als merknaam.

In Europa speelt dit niet zo. Maar in de US is Peavey een absoluut pauper merk. Reputatie en imago zijn vergelijkbaar met die van Behringer op dit forum. Of dat nou terecht is doet er niet zo veel toe. Maar het zal voor velen niet zo'n aantrekkelijk idee zijn om ineens te werken voor een bedrijf dat bij musici vooral de lachlust opwekt. Terwijl je kort tevoren nog trots kon melden bij de klinkendste naam in de business te werken.

Nou, op Gibson kun je trots zijn:seriousf:

dutch.idiot
25 januari 2010, 18:36
Nou, op Gibson kun je trots zijn:seriousf:

Jij kan anders ook redelijk overdrijven zeg :soinnocent:.

jutter
25 januari 2010, 18:39
Jij kan anders ook redelijk overdrijven zeg :soinnocent:.

Sorry vriend, de waarheid is hard! Ik heb gewoon slechte ervaringen met Gibson. En wat betreft 'overdrijven', laat dat maar aan Gibson over, gezien prijs/kwaliteit verhouding...

dutch.idiot
25 januari 2010, 18:42
Sorry vriend, de waarheid is hard! Ik heb gewoon slechte ervaringen met Gibson. En wat betreft 'overdrijven', laat dat maar aan Gibson over, gezien prijs/kwaliteit verhouding...

Met die prijs heb je inderdaad gelijk, maar de kwaliteit is niet zo slecht als jij hem schetst. Voor Epiphone is dat misschien een ander verhaal (in een aantal gevallen) maar daar hoort dan ook een ander prijskaartje bij.

SRV2000
25 januari 2010, 18:45
Sorry vriend, de waarheid is hard! Ik heb gewoon slechte ervaringen met Gibson. En wat betreft 'overdrijven', laat dat maar aan Gibson over, gezien prijs/kwaliteit verhouding...

+1 helemaal mee eens, dan heb ik het over prij/kwaliteit verhouding. ze moeten de gitaren maar goed duur houden, dan komen ze er wel achter

jutter
25 januari 2010, 18:48
Met die prijs heb je inderdaad gelijk, maar de kwaliteit is niet zo slecht als jij hem schetst. Voor Epiphone is dat misschien een ander verhaal (in een aantal gevallen) maar daar hoort dan ook een ander prijskaartje bij.

Ik heb het over Gibson en niet over Epiphone. Vorig jaar een spiksplinternieuwe Gibson Les Paul gekocht. Na een week kwam ik erachter dat de hals 'bobbelig' was. Mag toch niet gebeuren bij een nieuwe Les Paul? Ik had inderdaad beter moeten opletten bij de aanschaf maar dat staat los van de kwaliteit....Daarvoor heb ik ook al eens een Gibson Les Paul gehad waarbij de studs gewoon omhoog kwamen. De gaten in de body waren te ruim gefreest.....Hoezo overdrijven???

GretschGuy
25 januari 2010, 18:48
Sorry vriend, de waarheid is hard! Ik heb gewoon slechte ervaringen met Gibson. En wat betreft 'overdrijven', laat dat maar aan Gibson over, gezien prijs/kwaliteit verhouding...

Fijn, maar daar gaat 't niet om. Ik heb ook een heel slechte Gibson gehad toen ik jong en dom was. Maar ik had 'm gekocht om dezelfde reden als dat een flink deel van elke nieuwe generatie er één wil: er stond 'Gibson' op de headstock.

Dat zie ik met Peavey nog niet zo snel gebeuren.

Daan_B
25 januari 2010, 18:50
Met die prijs heb je inderdaad gelijk, maar de kwaliteit is niet zo slecht als jij hem schetst. Voor Epiphone is dat misschien een ander verhaal (in een aantal gevallen) maar daar hoort dan ook een ander prijskaartje bij.

Zou ik ook niet zo zeker van zijn, merkgeile henkie..

jutter
25 januari 2010, 18:51
+1 helemaal mee eens, dan heb ik het over prij/kwaliteit verhouding. ze moeten de gitaren maar goed duur houden, dan komen ze er wel achter

Ik denk dat ze er nu al achter zijn gekomen. Wees eerlijk, tegenwoordig heb je een heel groot aanbod van echt hele goede gitaren voor hetzelfde of zelfs minder geld dan een Gibson. Daar had Gibson veel allerter op moeten reageren.

jutter
25 januari 2010, 18:54
Fijn, maar daar gaat 't niet om. Ik heb ook een heel slechte Gibson gehad toen ik jong en dom was. Maar ik had 'm gekocht om dezelfde reden als dat een flink deel van elke nieuwe generatie er één wil: er stond 'Gibson' op de headstock.


Dat was niet zo handig van je. Maar je geeft het zelf al aan, als er maar Gibson op staat dan moet het wel goed zijn....of je moet inderdaad dom zijn. Ik neem aan dat je nu wel wijzer bent geworden?

jutter
25 januari 2010, 18:55
Zou ik ook niet zo zeker van zijn, merkgeile henkie..

Eerlijk is eerlijk, er zijn verrekte goede Epiphone's. Land van herkomst; o juist ja, Korea....

geert1976
25 januari 2010, 19:02
Eerlijk is eerlijk, er zijn verrekte goede Epiphone's. Land van herkomst; o juist ja, Korea....

Ja en die uit Japan waren nog beter.

Wat een gezever weer zeg, nou, ik heb Fenders in handen gehad die ook niet te pruimen waren, loszittende frets, krakende pots, klote tuners, jacksons USA m et werkelijke kutbruggen, mechanieken die uit elkaar donderden als je er al naar keek, slechte pots, bumpy fretboard etc.

Laat iedereen toch eens ophouden met dat gelul over de kwaliteit van Gibson, bij andere merken gebeurt precies hetzelfde, of is daar een ban op of zo.

Bolder
25 januari 2010, 19:06
Go geert!
Ik heb een kutfender maar door een beetje gesleutel is tie toch te pruimen.

Mijn gibson is een prachtgitaar. Blijft een prachtgitaar

jutter
25 januari 2010, 19:07
Ja en die uit Japan waren nog beter.

Wat een gezever weer zeg, nou, ik heb Fenders in handen gehad die ook niet te pruimen waren, loszittende frets, krakende pots, klote tuners, jacksons USA m et werkelijke kutbruggen, mechanieken die uit elkaar donderden als je er al naar keek, slechte pots, bumpy fretboard etc.

Laat iedereen toch eens ophouden met dat gelul over de kwaliteit van Gibson, bij andere merken gebeurt precies hetzelfde, of is daar een ban op of zo.

Yep! Alleen je ziet één ding over het hoofd, en dat is dat je bij Gibson, gezien zijn prijs, dat niet mag verwachten. En dat is waar het hiet steeds om draait. Mensen die hiet botweg in vallen zonder zich eerst ingelezen te hebben, geven vaak weer een andere draai er aan. Sorry Geert....niet kwaad bedoeld maar is niet tactisch van je.

SRV2000
25 januari 2010, 19:07
Ik ben sinds gister in het bezit van een Samick greg Bennet les paultje.
Prima ding goede tuners mahogany body gelijmde hals, en mischien nog eens een Pick up updatje doen maar voor de rest prima gitaartje.
Ik heb zelf ook epiphones gehad maar persoonlijk vond ik het een drama.
En niet alleen Gibson maar ook prs hebben belachelijke prijzen.
je betaald net zoveel dan dat ik toen voor mijn mercedes 230 Ce coupe heb betaalt. :???:

Vergeet niet ik ben geen anti Gibson want ik heb er zelf ook 1
alleen die heb ik toen van mjin leeraar over kunnen kopen voor een spot prijsje van 500 gulden.
en dat maakt het wel wat aantrekkerlijker

Dimitri92
25 januari 2010, 19:10
't Kan wel zo zijn dat er bij vele merken het voorkomt dat er een rotte appel tussen zit. Echter is Gibson er toch weer eentje die er aardig hoge prijskaartjes opzetten. Vandaar dat mensen dan meteen het bedrijf af gaan kraken. Maar laten we eerlijk wezen ze hebben prachtige instrumenten gemaakt en nog steeds. Echter gaat jammer genoeg de gemiddelde kwaliteit wel achteruit. Ik hoop dat het alleen samenwerking word en het Gibson gedeelte gewoon apart blijft en dat peavey het weer beetje overeind helpt.
Stiekem hoop ik toch ook wel dat die naam erop blijft haha! Ik droom toch altijd nog stiekem van een mooie Gibson les paul custom hoor :sssh:

geert1976
25 januari 2010, 19:11
Yep! Alleen je ziet één ding over het hoofd, en dat is dat je bij Gibson, gezien zijn prijs, dat niet mag verwachten. En dat is waar het hiet steeds om draait. Mensen die hiet botweg in vallen zonder zich eerst ingelezen te hebben, geven vaak weer een andere draai er aan. Sorry Geert....niet kwaad bedoeld maar is niet tactisch van je.

nou ik mij midden jaren 80 herinneren dat iedereen liep te kotsen op Fender, toen ook peperduur en van povere kwaliteit dat je van 83 tm 85 enkel Fenders uit Japan kon kopen, omdat ze in de USA geen fatsoenlijke in elkaar konden schroeven.

en de trems?, blijven lachwekkend voor die prijs.

Van het weekend weer een CBS uit de 70's gerepareerd, lekker hoor de driepunts bevestiging, zwabbertroep en het soldeerwerk?, een kleuter doet het nog beter en netter

jutter
25 januari 2010, 19:13
nou ik mij midden jaren 80 herinneren dat iedereen liep te kotsen op Fender, toen ook peperduur en van povere kwaliteit dat je van 83 tm 85 enkel Fenders uit Japan kon kopen, omdat ze in de USA geen fatsoenlijke in elkaar konden schroeven.

en de trems?, blijven lachwekkend voor die prijs.

Van het weekend weer een CBS uit de 70's gerepareerd, lekker hoor de driepunts bevestiging, zwabbertroep en het soldeerwerk?, een kleuter doet het nog beter en netter

Helemaal met je eens! Waar ik het over heb zijn de Gibsons van de laatste jaren.

dutch.idiot
25 januari 2010, 19:14
Ja en die uit Japan waren nog beter.

Wat een gezever weer zeg, nou, ik heb Fenders in handen gehad die ook niet te pruimen waren, loszittende frets, krakende pots, klote tuners, jacksons USA m et werkelijke kutbruggen, mechanieken die uit elkaar donderden als je er al naar keek, slechte pots, bumpy fretboard etc.

Laat iedereen toch eens ophouden met dat gelul over de kwaliteit van Gibson, bij andere merken gebeurt precies hetzelfde, of is daar een ban op of zo.

+1 helemaal mee eens. Dit draait zo weer uit op een zeik-Gibson-af-topic, iedereen moet zijn eigen keuze maken. Dan bedoel ik ook voor wat ze over Gibson-Peavey (of andersom) vinden.

GretschGuy
25 januari 2010, 19:17
Dat was niet zo handig van je. Maar je geeft het zelf al aan, als er maar Gibson op staat dan moet het wel goed zijn....of je moet inderdaad dom zijn. Ik neem aan dat je nu wel wijzer bent geworden?

Nee, alleen maar ouder. Het gaat / ging er helemaal niet om of 'ie goed was. Ik was nauwelijks in staat om dat te bepalen. Elektrische gitaren worden (zoals zo veel) voor een groot deel verkocht op imago. Je koopt niet alleen een Gibson. Maar ook een beeld van jezelf als Chuck Berry, B.B. King, Angus Young, Joe Perry, Johnny Thunders, Gary Moore, Slash of wie ook je muzikale held is.

En 'merkbewustheid' speelt net zo goed in de goedkopere prijsklassen. Koreaanse Epi's worden gemaakt door Samick. Ze maken ook gitaren onder eigen merknaam. In dezelfde fabriek, van minstens gelijke kwaliteit, te koop tegen een lagere prijs. Toch zie ik ze niet veel.

dutch.idiot
25 januari 2010, 19:21
En merkgeilheid mag dius ook, in zekere mate. Het hoort erbij, iedereen heeft wel eens een beter gevoel over om het uiterlijk (of merk dus). Uiteindelijk zul je zien dat die gitaren ook goed bij je passen omdat je er een goed gevoel over hebt.

geert1976
25 januari 2010, 19:27
Helemaal met je eens! Waar ik het over heb zijn de Gibsons van de laatste jaren.

Wat ik vreemd vind is dat iedereen opeens een complete klote Gibson in handen heeft gehad, nou ik heb er al heel veel door mijn vingers laten glijden, maar waarom vind ik hem nu niet?; en let wel ik kijk niet alleen naar de headstock, maar naar het totaalplaatje.

Als je een slecht exemplaar hebt gekocht (nieuw) kun je gewoon terug gaan en de winkelier het op laten lossen, niet meer niet minder, het is niet zo dat eenmaal gekocht je met een slecht exemplaar blijft zitten en zo ja is dat je eigen fout.

In de lange historie van elke fabrikant gaat het wel eens fout, meestal door slecht management, niet door de werkers zelf.

Dat er bij Gibson veel moet veranderen is volledig juist, dat er bij de leiding heel veel mis gaat is juist en niet te ontkennen, maar dat maakt van de Gibson niet gelijk kutgitaren.

Houdt er rekening mee dat veel jongens op de werkvloer daar wel degelijk trots zijn dat zij deze gitaren maken en hier liefde voor hebben, maar vaak in hun doen en laten verstoort worden door managers die enkel door een bril kijken met dollartekens erop.

Het valt mij wel erg op dat iedere keer als er een Gibson topic wordt geopend in de ruimste zin des woords er altijd een azijn brigade opstaat om er weer eens goed op los te pissen en alles verzandt in de zelfde discussies.

Zullen we dan ook maar eens een POST HIER JE KUT FENDER/GRETSCH/PRS etc. topic openen?

jutter
25 januari 2010, 19:33
Wat ik vreemd vind is dat iedereen opeens een complete klote Gibson in handen heeft gehad, nou ik heb er al heel veel door mijn vingers laten glijden, maar waarom vind ik hem nu niet?; en let wel ik kijk niet alleen naar de headstock, maar naar het totaalplaatje.

Als je een slecht exemplaar hebt gekocht (nieuw) kun je gewoon terug gaan en de winkelier het op laten lossen, niet meer niet minder, het is niet zo dat eenmaal gekocht je met een slecht exemplaar blijft zitten en zo ja is dat je eigen fout.

In de lange historie van elke fabrikant gaat het wel eens fout, meestal door slecht management, niet door de werkers zelf.

Dat er bij Gibson veel moet veranderen is volledig juist, dat er bij de leiding heel veel mis gaat is juist en niet te ontkennen, maar dat maakt van de Gibson niet gelijk kutgitaren.

Houdt er rekening mee dat veel jongens op de werkvloer daar wel degelijk trots zijn dat zij deze gitaren maken en hier liefde voor hebben, maar vaak in hun doen en laten verstoort worden door managers die enkel door een bril kijken met dollartekens erop.

Het valt mij wel erg op dat iedere keer als er een Gibson topic wordt geopend in de ruimste zin des woords er altijd een azijn brigade opstaat om er weer eens goed op los te pissen en alles verzandt in de zelfde discussies.

Zullen we dan ook maar eens een POST HIER JE KUT FENDER/GRETSCH/PRS etc. topic openen?

In mijn geval heeft de winkelier het inderdaad netjes opgelost; Gibson netjes omgeruild voor een Fender! Godzijdank!
Tja, je kan het proberen om hier zo'n kut-topic te openen, maar of het zin heeft.....

Chrivip
25 januari 2010, 19:34
Maar als ze dan Gibson overkopen, krijgen ze Epiphone er dan (gratis) bij? Soort van 1+1 actie...?
:lp:

geert1976
25 januari 2010, 19:36
Maar als ze dan Gibson overkopen, krijgen ze Epiphone er dan (gratis) bij? Soort van 1+1 actie...?
:lp:

Ja, Epiphone is gewoon het budget label van Gibson, zoals Squier dat voor Fender is.

Deze gitaren produceren ze niet zelf, maar laten ze her en der door fabrieken produceren.

GretschGuy
25 januari 2010, 19:37
Wat ik vreemd vind is dat iedereen opeens een complete klote Gibson in handen heeft gehad, nou ik heb er al heel veel door mijn vingers laten glijden, maar waarom vind ik hem nu niet?; en let wel ik kijk niet alleen naar de headstock, maar naar het totaalplaatje.

Als je een slecht exemplaar hebt gekocht (nieuw) kun je gewoon terug gaan en de winkelier het op laten lossen, niet meer niet minder, het is niet zo dat eenmaal gekocht je met een slecht exemplaar blijft zitten en zo ja is dat je eigen fout.

In de lange historie van elke fabrikant gaat het wel eens fout, meestal door slecht management, niet door de werkers zelf.

Dat er bij Gibson veel moet veranderen is volledig juist, dat er bij de leiding heel veel mis gaat is juist en niet te ontkennen, maar dat maakt van de Gibson niet gelijk kutgitaren.

Houdt er rekening mee dat veel jongens op de werkvloer daar wel degelijk trots zijn dat zij deze gitaren maken en hier liefde voor hebben, maar vaak in hun doen en laten verstoort worden door managers die enkel door een bril kijken met dollartekens erop.

Het valt mij wel erg op dat iedere keer als er een Gibson topic wordt geopend in de ruimste zin des woords er altijd een azijn brigade opstaat om er weer eens goed op los te pissen en alles verzandt in de zelfde discussies.

Zullen we dan ook maar eens een POST HIER JE KUT FENDER/GRETSCH/PRS etc. topic openen?

Ik heb niks tegen Gibson in het algemeen. Maar wie echt geld heeft neergelegd voor 'n Marauder, heeft geen recht van spreken.

En 'n kut Gretsch bestaat uiteraard niet. Dat kom je alleen bij (alle) andere merken tegen.

geert1976
25 januari 2010, 19:38
In mijn geval heeft de winkelier het inderdaad netjes opgelost; Gibson netjes omgeruild voor een Fender! Godzijdank!
Tja, je kan het proberen om hier zo'n kut-topic te openen, maar of het zin heeft.....

Jammer dat ik dit weekend geen foto's heb gemaakt, maar owee als ik er weer eentje heb liggen, dan zal ik het niet nalaten ze te posten.

Blij dat je tevreden bent met je Fender:ok:

geert1976
25 januari 2010, 19:39
Ik heb niks tegen Gibson in het algemeen. Maar wie echt geld heeft neergelegd voor 'n Marauder, heeft geen recht van spreken.

En 'n kut Gretsch bestaat uiteraard niet. Dat kom je alleen bij (alle) andere merken tegen.

Wat is er mis met een Marauder?, rare uitspraak, dus ik heb geen recht van spreken? complete onzin van je vind je niet?

SRV2000
25 januari 2010, 19:41
Wat ik vreemd vind is dat iedereen opeens een complete klote Gibson in handen heeft gehad, nou ik heb er al heel veel door mijn vingers laten glijden, maar waarom vind ik hem nu niet?; en let wel ik kijk niet alleen naar de headstock, maar naar het totaalplaatje.

Als je een slecht exemplaar hebt gekocht (nieuw) kun je gewoon terug gaan en de winkelier het op laten lossen, niet meer niet minder, het is niet zo dat eenmaal gekocht je met een slecht exemplaar blijft zitten en zo ja is dat je eigen fout.

In de lange historie van elke fabrikant gaat het wel eens fout, meestal door slecht management, niet door de werkers zelf.

Dat er bij Gibson veel moet veranderen is volledig juist, dat er bij de leiding heel veel mis gaat is juist en niet te ontkennen, maar dat maakt van de Gibson niet gelijk kutgitaren.

Houdt er rekening mee dat veel jongens op de werkvloer daar wel degelijk trots zijn dat zij deze gitaren maken en hier liefde voor hebben, maar vaak in hun doen en laten verstoort worden door managers die enkel door een bril kijken met dollartekens erop.

Het valt mij wel erg op dat iedere keer als er een Gibson topic wordt geopend in de ruimste zin des woords er altijd een azijn brigade opstaat om er weer eens goed op los te pissen en alles verzandt in de zelfde discussies.

Zullen we dan ook maar eens een POST HIER JE KUT FENDER/GRETSCH/PRS etc. topic openen?

Klopt ik ben het met je eens geert we kunnen ieders gitaar wel afzeiken maar dat is de niet de reden geweest dat ik deze topic ben gestart.
Ik had liever gehoopt hoe de forum leden het zouden zien als deze 2 top merken samen zouden komen. wat voor gitaren zouden er komen etc etc maar niet dat je Fender of gibson kut gitaren vind.
Mocht daar animo voor zijn, dan zou ik zeg maak een nieuwe topic aan.

Betreft: geert.

Kan het wezen dat jij voornamelijk Gibsons in je handen krijgt die minimaal 10 jaar oud zijn ?? want niet om met modder te gooien maar de Gibsons van de laatste 10 jaar zijn niet zo goed.
Dit geld ook voor de Epiphone`s en de mexicaanse fenders ( die in de jaren 90 niet eens zo slecht waren )
Kortom de grote merken laten ons kwa prijs/kwaliteit verhouding een beetje in de steek.

Voor de rest Fender,Gibson,peavey zijn niets voor niets zo groot geworden dus hebben ze wel wat in de jaren bereikt.

Nu weer ontopic.

Voor mij mag Gibson wel overgenomen worden door Peavey. peavey heeft in de jaren een goede reputatie en imago opgebouwd, zij weten wel waar ze mee bezig zijn:)

jutter
25 januari 2010, 19:44
Voor mij mag Gibson wel overgenomen worden door Peavey. peavey heeft in de jaren een goede reputatie en imago opgebouwd, zij weten wel waar ze mee bezig zijn:)[/QUOTE]

Helemaal met je eens!

Daan_B
25 januari 2010, 20:00
Zullen we dan ook maar eens een POST HIER JE KUT FENDER/GRETSCH/PRS etc. topic openen?


Geert zover ik weet ben je een toffe gozer, maar ehu.. Als je zo reageert ga ik me toch dingen afvragen...:sssh:

jutter
25 januari 2010, 20:04
Geert zover ik weet ben je een toffe gozer, maar ehu.. Als je zo reageert ga ik me toch dingen afvragen...:sssh:

Ik geloof dat Geert ook een beste vent is, maar als je zijn sig leest dan is het niet zo verwonderlijk dat hij snel op de kast zit...

Midwolda
25 januari 2010, 20:21
Ik heb niks tegen Gibson in het algemeen. Maar wie echt geld heeft neergelegd voor 'n Marauder, heeft geen recht van spreken.

En 'n kut Gretsch bestaat uiteraard niet. Dat kom je alleen bij (alle) andere merken tegen.

Gezien je tweede opmerking, zal ik de eerste ook maar met een pond zout nemen.

nickofzo
25 januari 2010, 20:42
Gezien je tweede opmerking, zal ik de eerste ook maar met een pond zout nemen.

inderdaad... als meneer Gretschguy die 2e opmerking niet gemaakt had, was het wel wat geloofwaardiger geweest:P

maargoed ik vind gibbies niet kut;) nog nooit een rotte appel getroffen..

Misery Signals
25 januari 2010, 20:45
Ik wel, mijn bruine SG Standard. Nieuw gekocht in 2001 en na drie jaar moeten wegdoen omdat het "werkende" hout een bult rond de 12de fret had gevormd, die niet weg viel te werken zonder veel kosten.

En Geert1976 is slim, met al zijn budget Gibjes kan ie gewoon moeilijker genaaid worden voor 't geld :)

MS

geert1976
25 januari 2010, 20:46
Geert zover ik weet ben je een toffe gozer, maar ehu.. Als je zo reageert ga ik me toch dingen afvragen...:sssh:

Waar het mij om gaat is, zoals ik eerder ook heb aangegeven dat als er een Gibson topic wordt geopend zoals bv deze het altijd erop uitdraait dat mensen erop af geven en er voor de rest niets meer van de inhoud van het geopende topic terecht komt

geert1976
25 januari 2010, 20:50
Klopt ik ben het met je eens geert we kunnen ieders gitaar wel afzeiken maar dat is de niet de reden geweest dat ik deze topic ben gestart.
Ik had liever gehoopt hoe de forum leden het zouden zien als deze 2 top merken samen zouden komen. wat voor gitaren zouden er komen etc etc maar niet dat je Fender of gibson kut gitaren vind.
Mocht daar animo voor zijn, dan zou ik zeg maak een nieuwe topic aan.

Betreft: geert.

Kan het wezen dat jij voornamelijk Gibsons in je handen krijgt die minimaal 10 jaar oud zijn ?? want niet om met modder te gooien maar de Gibsons van de laatste 10 jaar zijn niet zo goed.
Dit geld ook voor de Epiphone`s en de mexicaanse fenders ( die in de jaren 90 niet eens zo slecht waren )
Kortom de grote merken laten ons kwa prijs/kwaliteit verhouding een beetje in de steek.

Voor de rest Fender,Gibson,peavey zijn niets voor niets zo groot geworden dus hebben ze wel wat in de jaren bereikt.

Nu weer ontopic.

Voor mij mag Gibson wel overgenomen worden door Peavey. peavey heeft in de jaren een goede reputatie en imago opgebouwd, zij weten wel waar ze mee bezig zijn:)

Ik heb ook zat nieuwere Gibby's in handen gehad sterker nog ik heb een nieuwe SG faded en een Les Paul MM P90 uit 2004 en daar is echt niets op aan te merken evenals een MM uit 2008 die ik heb gehad

Misery Signals
25 januari 2010, 20:51
Het is wel zo dat Gibson op vlak van design en arrogant commercieel management aan zijn slechtste periode ooit bezig is, los van de kwaliteit. Het is alleszins één van de minst leuke plaatsen op te werken volgens officiële berichten dus dat zal de kwaliteit(scontrole) vast niet ten goede komen.
Dat het mogelijk over genomen wordt gaat een goede les in nederigheid zijn. Nieuw bewind, frisse neuzen, terug moeite doen om muziekharten bij te winnen zal vast ook wel wat goed doen aan de gitaren zelf.

MS

geert1976
25 januari 2010, 20:56
Ik wel, mijn bruine SG Standard. Nieuw gekocht in 2001 en na drie jaar moeten wegdoen omdat het "werkende" hout een bult rond de 12de fret had gevormd, die niet weg viel te werken zonder veel kosten.

En Geert1976 is slim, met al zijn budget Gibjes kan ie gewoon moeilijker genaaid worden voor 't geld :)

MS

Ik heb voor al mijn Gibby's inderdaad niet veel betaald, maar het zijn stuk voor stuk goede exemplaren:ok:

Dat de kwaliteit achteruit is gegaan is een feit, dit kreeg ik laatst door op de gearmeeting in Almere, ik pakte een Gibson LP Studio en dat ding woog helemaal niets in verhouding tot mijn 91er LP Studio en ze hebben volgens mij geeneens een maple top meer in tegenstelling tot de mijne.

Ik kan er trouwens prima mee leven als Peavey Gibson overneemt en hopelijk er goede managers neerzetten die Gibson naar een consistent goed niveau tillen en er voor zorgen dat je overal weer Gibby's kunt kopen zonder dat er belachelijke eisen worden gesteld aan de middenstanders.

Ezyduck
25 januari 2010, 21:38
Kom ik weer aan met mijn "er-zitten-twee-kanten-aan-een-medaille"gezever.
Gibson is een icoon, bij een icoon hoort emotie, dat hebben we nu wel gemerkt. Neemt niet weg dat je voor een hoop geld wel kwaliteit moet kunnen verwachten. De laatste paar jaren was de kwaliteit behoorlijk inconsistent (en niet incontinent, dus we hoeven Gibson niet helemaal af te zeiken) en dan mag je wel degelijk commentaar hebben op een merk dat kwalitatief ondermaatse producten op de markt brengt, icoon of niet.

Daan_B
25 januari 2010, 21:41
Waar het mij om gaat is, zoals ik eerder ook heb aangegeven dat als er een Gibson topic wordt geopend zoals bv deze het altijd erop uitdraait dat mensen erop af geven en er voor de rest niets meer van de inhoud van het geopende topic terecht komt

Ik ben ook niet zo voor het constante afkraken van Gibson. Zelf heb ik met Gibson en Epiphone goede ervaringen. Een vriend van mij had een keer een lik zwarte verf op de toets van zijn epi explorer, maar dat krijg je als je blind op internet besteldt.

TimoSomers
25 januari 2010, 21:55
Ik heb voor al mijn Gibby's inderdaad niet veel betaald, maar het zijn stuk voor stuk goede exemplaren:ok:

Dat de kwaliteit achteruit is gegaan is een feit, dit kreeg ik laatst door op de gearmeeting in Almere, ik pakte een Gibson LP Studio en dat ding woog helemaal niets in verhouding tot mijn 91er LP Studio en ze hebben volgens mij geeneens een maple top meer in tegenstelling tot de mijne.

Ik kan er trouwens prima mee leven als Peavey Gibson overneemt en hopelijk er goede managers neerzetten die Gibson naar een consistent goed niveau tillen en er voor zorgen dat je overal weer Gibby's kunt kopen zonder dat er belachelijke eisen worden gesteld aan de middenstanders.

Daar ben ik het maar half mee eens.
Ik weet niet hoe het vroeger zat (ben natuurlijk van een jonge generatie).
Ik moet moet zeggen dat ik wel merk dat er onderling tussen Gibsons (zelfs ook onderling tussen exact dezelfde modellen) enorm veel verschil zit.
(Zo heb ik 2 BFG's, de ene is stuk minder afgewerkt dan de ander en ook echt 2 keer zo licht (veeeel meer uitgehold), maar KLINKT EEN PARTIJ VET)
Maar aan de andere kant, zitten er tussen de vele 'kutgibsons' ook echt juweeltjes.
Zo heb ik een classic antique die 15 customshop modellen compleet wegblies en ook 10 normale modellen ver achter zich liet. (Allen getest)
Ik ben het er wel mee eens dat er geen constante lijn in de kwaliteit van Gibsons zit, maar dat er juist nu enkele tussen zitten die alles en iedereen wegblazen.

(Oh en over dat gewichtverschil, er zijn nu eenmaal chambered modellen, echt uitgeholde modellen en gewoon solid bodies. Ik vind zelf de chambered Gibsons juist een stuk vetter klinken)

Braindead
25 januari 2010, 21:57
Tja, ik heb wisselende ervaringen met de Gibson Les pauls, maar als ik een goede tegenkom dan maakt die weer veel goed:) Ze worden gewoon erg veel gebouwd en met de huidige dollarkoers kan je ook niet altijd topkwaliteit verwachten. Mijn 93' studio is een heel leuk gitaartje. One of its own, klinkt als een ijsbreker. VEtte gitaar en het is meer mijn persoonlijke voorkeur dat ie wat minder aandacht krijgt als mijn MusicMan :)

En wat betreft de Chambered LP's. Ik vind het wel goed dat ze blijven ontwikkelen. Als het je niet aanstaat koop je gewoon een traditional toch? It's that simple.

GretschGuy
25 januari 2010, 22:15
inderdaad... als meneer Gretschguy die 2e opmerking niet gemaakt had, was het wel wat geloofwaardiger geweest:P

maargoed ik vind gibbies niet kut;) nog nooit een rotte appel getroffen..

Sorry dat ik niet humorloos genoeg ben. Ik was me niet helemaal bewust van het feit dat we het hier, blijkbaar, over een HEEL SERIEUZE ZAAK hebben. Die om gepaste ernst vraagt.

Stel je voor, de reputatie van de legendarische Gibson Marauder staat op 't spel. De roemruchte gitaar met de karakteristieke sound die zo kenmerkend is voor de legendarische opnamen van... uh, hoe heet 'ie, dinges, die ene.

Up next: Gibson Corvus blijkt, bij nader inzien, toch eigenlijk ook een fantastische gitaar. Want het is pas een echte Gibson als 'ie een geschroefde hals heeft.

RB-1
25 januari 2010, 22:29
Eigenlijk was het vertrek uit Kalamazoo het begin van het einde, toch? :(

geert1976
25 januari 2010, 22:30
Eigenlijk was het vertrek uit Kalamazoo het begin van het einde, toch? :(

Geen idee, al moet ik zeggen dat mijn enige Kalamazoo Gibson wel mijn lieveling is:ok:

RB-1
25 januari 2010, 22:37
Geen idee, al moet ik zeggen dat mijn enige Kalamazoo Gibson wel mijn lieveling is:ok:Mijn RB-1 is daar ook ooit gemaakt en is van een nog iets hogere kwaliteit dan mijn A5-L, die uit Bozeman kwam.

dutch.idiot
25 januari 2010, 22:41
Ja misschien is het toen (bij het vertrek uit Kalamazoo) inderdaad begonnen. Daarom vind ik nu dat die achteruigang terug moeten dringen. Als Peavey Gibson alleen qua bedrijf en strategie verandert vind ik het goed, anders moet de overname vermeden worden, volgens mij.

Chocola
25 januari 2010, 22:42
Ik ben benieuwd wat dit met de kwaliteit en vooral consistentie doet van de verschillende Gibson-modellen. Peavy is absoluut geen slecht merk en heeft zich altijd prima weten te redden, in tegenstelling tot Gibson. Zal wel een paar jaar overheen gaan willen we echt dingen merkbaar zien veranderen, maar ik ben benieuwd :).

Chocola
25 januari 2010, 22:43
Ja misschien is het toen inderdaad begonnen. Daarom vind ik nu dat die achteruigang terug moeten dringen. Als Peavey Gibson alleen qua bedrijf en strategie verandert vind ik het goed, anders moet de overname vermeden worden, volgens mij.

Peavy zal echt de naam en de modellen niet stopzetten, dit is juist wat ze willen (als ze het overnemen) ;).

duckman
25 januari 2010, 23:05
http://www.mi-pro.co.uk/news/30563/Henry-Juszkiewicz-responds

Gibson chairman slams sale rumours

Andy Barrett Oct 1 2009, 8:45am

Comments (11)

Juszkiewicz sets the record straight

In a statement to MI Pro, Henry Juszkiewicz, the chairman of the Gibson Guitar company has utterly refuted any talk of a takeover or of Gibson being in any financial difficulty.

Gibson is, he said, still operating profitably and is feeling bullish about its position in the market.

His full statement is reproduced below.

“I would like to set the record straight as to the persistent rumors that Gibson Guitar is being sold. These rumors seem to originate from an individual source and they are simply not true.

"Gibson is doing very well.

There have been no discussions with Mr Peavey. While we were affected by the economic downturn, we continue to be profitable and are much less leveraged than many of our honorable competitors. We have gained market share, we are profitable and we are really feeling good.

"Gibson has been the butt of rumors for years. Many of them are started to undermine our credibility in the market place and the flames are fanned by competitive sales people. You would think after 25 years, things would have settled down.

"We will continue to take pride in offering our consumers the best product available, an instrument that is not only innovative and the best quality but one that resonates the legacy in which we are known for."

Gothra
25 januari 2010, 23:07
Ach, wie wilt er tegenwoordig nou nog een Gibson?:stop:

SRV2000
25 januari 2010, 23:08
http://www.mi-pro.co.uk/news/30563/Henry-Juszkiewicz-responds

Gibson chairman slams sale rumours

Andy Barrett Oct 1 2009, 8:45am

Comments (11)

Juszkiewicz sets the record straight

In a statement to MI Pro, Henry Juszkiewicz, the chairman of the Gibson Guitar company has utterly refuted any talk of a takeover or of Gibson being in any financial difficulty.

Gibson is, he said, still operating profitably and is feeling bullish about its position in the market.

His full statement is reproduced below.

“I would like to set the record straight as to the persistent rumors that Gibson Guitar is being sold. These rumors seem to originate from an individual source and they are simply not true.

"Gibson is doing very well.

There have been no discussions with Mr Peavey. While we were affected by the economic downturn, we continue to be profitable and are much less leveraged than many of our honorable competitors. We have gained market share, we are profitable and we are really feeling good.

"Gibson has been the butt of rumors for years. Many of them are started to undermine our credibility in the market place and the flames are fanned by competitive sales people. You would think after 25 years, things would have settled down.

"We will continue to take pride in offering our consumers the best product available, an instrument that is not only innovative and the best quality but one that resonates the legacy in which we are known for."


There have been no discussions with Mr Peavey

23 november heeft Peavey en Gibson nog een gesprek gehad google maar effe. Ook gibson zelf heeft dit bevestigd :seriousf:

geert1976
25 januari 2010, 23:12
Tja typisch Amerikaans, roepen dat er niets aan de hand is, maar achter de schermen.

Een schuld van 220 miljoen wordt denk ik niet zomaar verzonnen en een marktwinst geloof ik niet zo in als ze in de halve wereld moeilijk verkrijgbaar zijn:???:

duckman
25 januari 2010, 23:14
ok, ik heb gegoogeld, maar buiten meldingen op fora kan ik niets officieels vinden.
Wel vreemd dat geen van de "bronnen" zich durft te melden.

Heb jij een persbericht van Gibson of Peavey?

Niet dat ik aan jou twijfel, maar ik vind het wel een hoog story/weekend gehalte...:makeup:



There have been no discussions with Mr Peavey

23 november heeft Peavey en Gibson nog een gesprek gehad google maar effe. Ook gibson zelf heeft dit bevestigd :seriousf:

aaronstonebeat
25 januari 2010, 23:16
Ik moet meteen weer denken aan de discussie over Balkenende laatst. Typische managerstaal, altijd over alles liegen.
Maar dit terzijde :hippie:

GretschGuy
25 januari 2010, 23:28
Ik moet meteen weer denken aan de discussie over Balkenende laatst. Typische managerstaal, altijd over alles liegen.
Maar dit terzijde :hippie:

In dit persbericht staat gewoon: nee, niet waar. Als er wel serieuze plannen waren was er wel verhullender taal gebruikt.

Verder is Juszkiewicz een ware Gibson-freak. En de (mede-)eigenaar. En is hoogstpersoonlijk verantwoordelijk voor de wederopstanding van Gibson na het Norlin debakel.

En als Gibson's zo moeilijk verkrijgbaar zijn, zitten ze blijkbaar niet met overschotten.

rijsberman
25 januari 2010, 23:30
Is Gibson beursgenoteerd? Dan mag hij er niet over liegen. De boel vaag houden, ok, maar echt liegen niet. En dat bericht is zo helder, alles wat daar tegen in zu gaan zou valse voorlichting aan aandeelhouders zijn. En dat is ook in de VS strafbaar.

Als Gibson niet beursgenoteerd is, is het anders.

SRV2000
25 januari 2010, 23:38
Nee als ik dat pers bericht van Duckman lees, zit gibson in hun goude jaren.
Heeft gibson ooit wel eens vermeld dat ze in verkeerd weer zitten ? nope Mar net wat geert zegt een schuld van 220 miljoen hoor je ze ook niet over. zo zijn amerikanen:sssh:

GretschGuy
25 januari 2010, 23:43
Is Gibson beursgenoteerd? Dan mag hij er niet over liegen. De boel vaag houden, ok, maar echt liegen niet. En dat bericht is zo helder, alles wat daar tegen in zu gaan zou valse voorlichting aan aandeelhouders zijn. En dat is ook in de VS strafbaar.

Als Gibson niet beursgenoteerd is, is het anders.

Gibson is niet beursgenoteerd. De markt voor muziekinstrumenten is veel te klein voor dat soort fratsen. Fender is ook niet beursgenoteerd.

Even afwegen wat we hier concreet hebben:

- De eigenaar van Gibson verklaart in een persbericht dat hij niet wil verkopen en dat daarover dus ook geen onderhandelingen gaande zijn.

- SRV2000 zegt dat hij iets van een winkelier heeft gehoord.

Take your pick.

geert1976
25 januari 2010, 23:46
Gibson is niet beursgenoteerd. De markt voor muziekinstrumenten is veel te klein voor dat soort fratsen. Fender is ook niet beursgenoteerd.

Even afwegen wat we hier concreet hebben:

- De eigenaar van Gibson verklaart in een persbericht dat hij niet wil verkopen en dat daarover dus ook geen onderhandelingen gaande zijn.

- SRV2000 zegt dat hij iets van een winkelier heeft gehoord.

Take your pick.

Wat SRV zegt kan ik beamen, ik heb het ook bij een muziekzaak vernomen een aantal weken geleden, exact hetzelfde verhaal, daar wisten ze het ook al te vertellen dat er gesprekken zijn geweest tussen Gibson en peavey, wel vreemd dat hetzelfde verhaal verschillenden ter ore is gekomen, vanuit verschillende bronnen:ok:

SRV2000
26 januari 2010, 00:08
inderdaad heb ik dit van meerder bronnen van verschillende muziek zaken,

Bijv: Groove factory drachten verkopen geen Gibson omdat de onderhandeling met hun niet altijd soepel verloopt

De Snaar te drachten verkoopt ook geen Gibson maar wachten de onderhandeling af, Ook omdat gibson niet echt een makkelijke fabrikant is verkopen zij geen Gibson, maar zodra het over genomen word zullen ze het overwegen omdat ze wel werk doen met Peavey.

Muziekshop verkoopt Gibson maar kan er moeilijk aan komen omdat de productie lijn is ingekort omdat ze in onderhandelingen zijn met peavey.

ook de nieuwe Peavey lijn van 2010 zijn al veel gibson modelen te zien.

Kortom er zijn meer bronnen die hier op wijzen.

Het verhaal gaat niet alleen in nederland te ronde maar door de hele wereld.
Er is toen ook eens een negatief verhaal geweest betreft fout hout ( dit verhaal bleek wel waar te zijn ) Dit waren eerst nog roddels en geruchten, Niemand kon het namelijk waar maken, maar Gibson hield voet bij stuk dat ze niet met zulke producten in aanmerking waren gekomen en dat hun bedrijf zich nooit zou verlagen om zulke acties uit te gaan voeren.
Maar Gibson dacht een goedkoper product te kunnen produceren met fout hout tot dat ze een inval kregen van de Federal Agents.
En toen konden ze er niet meer onder uit, en het enige wat ze toen konden was zwijgen,

En dat kunnen we Gibson niet kwalijk nemen want zo werkt het in amerika.

Trouwens Daily News ( dus geen roddels maar feiten ) schreef:

Attempts to gain any sort of confirmation have proved impossible, although in response to MI Pro's enquiries Peavey’s founder and chief, Hartley Peavey said, through a spokesperson, that “it would be inappropriate to comment at this time”.

Kortom mnr Peavey vind het ongepast om op dit moment te reageren, waarom als je niets te verbergen hebt ? kun je na mijn idee vrij uit spreken.

soup
26 januari 2010, 00:17
Wat gebeurt er eigenlijk met dat 'fout hout', het is nu toch al gekapt dus ... ?!

Verbranden/vernietigen zou alleszins zonde zijn.

SRV2000
26 januari 2010, 00:37
Wat gebeurt er eigenlijk met dat 'fout hout', het is nu toch al gekapt dus ... ?!

Verbranden/vernietigen zou alleszins zonde zijn.


Nauw je slogan zegt het al:it's better to burn out than to fade away '' Jimi Hendrix""

Braindead
26 januari 2010, 00:39
Ga er maar van uit dat dat foute hout gewoon vernietigd wordt. Zo gaat dat meestal met illegale in beslag genoemen spullen.
Wel zonde natuurlijk maar wat wil je ermee doen? Je kunt het moeilijk aan een andere gitaarfabrikant geven. Gewoon vernietigen als voorbeeld dat we met de poten van het regenwoud af moeten blijven.

Trouwens, ik heb het hier dacht ik al eerder gezegd maar wat een schande heb je dan over jezelf afgeroepen. En dat bij GIbson, eerst met Smartwood LP's /gitaren komen en het netste jongetje van de klas spelen en dan illegaal hout pakken. Oh oh oh .... Dat zullen ze daar bij de PR niet leuk vinden.

macwilliams
26 januari 2010, 06:30
Zou het na in beslag name niet gewoon weer verkocht worden? Dat gebeurd toch ookmet auto's ed.

Midwolda
26 januari 2010, 08:26
Ja hoor. Wat een inkoppertje...
Het gaat over gitaren, hout, en verbranden, en zie, wie hebben we daar? :seriousf:

OT: Eigenlijk zal het me worst zijn of Gibson overgenomen wordt, door wie of wanneer dan ook.
Heb er drie uit eind jaren 70 en daar heb ik letterlijk m'n handen wel vol aan.
Nieuwe gitaren koop ik toch allang niet meer.

Kim Wilson
26 januari 2010, 08:30
Waarom zijn sommigen hier zo bang dat de merknaam Gibson verdwijnt met een overname? Wat een onzin. Het is één van de populairste merken in de gitaarwereld, alleen de merknaam is al een vermogen waard. Daar plakken ze echt geen Peavey overheen, hoor. JBL bestaat toch ook nog steeds als merk, en AKG toch ook? Terwijl die twee allebei onder Harman Kardon vallen.

Nee hoor, Gibson blijft wel bestaan, en als onder de nieuwe directie een beter inkoopbeleid en nauwkeuriger quality check wordt gevoerd, kan Gibson er alleen maar op vooruit gaan.

mesaman
26 januari 2010, 08:48
ik geloof er helemaal niets van.en als het wel zo was had niemand het hoeven weten,want er wordt wel meer gekocht en verkocht zonder dat er ook maar 1 schroevendraaier anders wordt terug gehangen.en waar hebben wij het over....wij moeten gewoon wat pingelen en zij horen gitaren te maken,kunnen we er lekker over zeuren en er op spelen.

Orpheo
26 januari 2010, 09:35
Waarom zijn sommigen hier zo bang dat de merknaam Gibson verdwijnt met een overname? Wat een onzin. Het is één van de populairste merken in de gitaarwereld, alleen de merknaam is al een vermogen waard. Daar plakken ze echt geen Peavey overheen, hoor. JBL bestaat toch ook nog steeds als merk, en AKG toch ook? Terwijl die twee allebei onder Harman Kardon vallen.

Nee hoor, Gibson blijft wel bestaan, en als onder de nieuwe directie een beter inkoopbeleid en nauwkeuriger quality check wordt gevoerd, kan Gibson er alleen maar op vooruit gaan.

QFT!

en nu kappen met dat geouwehoer. Ik had 't niet beter kunnen verwoorden dan Kim Wilson.

Henri H
26 januari 2010, 09:56
Daar noem je een voorbeeld; Harman Kardon was een Amerikaanse firma, maar is overgenomen/opgekocht door een twijfelachtige Chinese firma.
Harman Kardon wordt nu in China geproduceerd en is zeker niet meer wat het geweest is.
Of JBL en AKG er beter door zijn geworden weet ik niet, maar de overeenkomst slaat eigenlijk nergens op, behalve dat de merknamen JBL en AKG zijn blijven bestaan.
Dat zal bij een evt. overname van Gibson logischerwijs ook wel zo gaan neem ik aan.

Over de kwaliteit v.d. huidige Gibsons hoor ik de laatste tijd veel negatieve verhalen, evenals positieve trouwens, maar ik heb er geen problemen mee gehad.
Het ene exemplaar zal misschien beter/anders zijn dan de andere, maar mijn Les Paul Standard uit 2004 (met tooone tsjeeembers) is een prima dingetje.
Ik heb ze vergeleken met de BBQ-gitaren van macwilliams, Epi's, en verscheidene andere Les pauls uit verschillende winkels.

Mijn main gitaar is m'n MM Axis, dat dan weer wel, maar dat is puur omdat ie zo veelzijdig is.
Ik heb ook nog een Strat USA uit '95, ook een heerlijke gitaar.

Johannes
26 januari 2010, 13:24
Beter ontslaan ze ook meteen het hele Gibson ontwerp team! Er is afgelopen jaren al heel wat hout verpilt aan afzichtelijke Gibson creaties.

Braindead
26 januari 2010, 13:40
Dat hebben we dan gemeen :) de Axis als maingitaar. Maar echt veelzijdig vind ik die eigenlijk niet. Supersport dan weer wel. Maar ja, mijn LP is ook niet het toppunt van veelzijdigheid :)

Lol, BBQ gitaren... het is dat ik de foto's ervan gezien heb anders had ik er andere associaties bij gehad.

on topic: de gitaren zullen er inderdaad niet slechter van gaan worden. De ervaring die ik met de wat hoger gesprijsde Peavey's heb is absoluut goed. Die weten echt wel wat ze doen daar.


Daar noem je een voorbeeld; Harman Kardon was een Amerikaanse firma, maar is overgenomen/opgekocht door een twijfelachtige Chinese firma.
Harman Kardon wordt nu in China geproduceerd en is zeker niet meer wat het geweest is.
Of JBL en AKG er beter door zijn geworden weet ik niet, maar de overeenkomst slaat eigenlijk nergens op, behalve dat de merknamen JBL en AKG zijn blijven bestaan.
Dat zal bij een evt. overname van Gibson logischerwijs ook wel zo gaan neem ik aan.

Over de kwaliteit v.d. huidige Gibsons hoor ik de laatste tijd veel negatieve verhalen, evenals positieve trouwens, maar ik heb er geen problemen mee gehad.
Het ene exemplaar zal misschien beter/anders zijn dan de andere, maar mijn Les Paul Standard uit 2004 (met tooone tsjeeembers) is een prima dingetje.
Ik heb ze vergeleken met de BBQ-gitaren van macwilliams, Epi's, en verscheidene andere Les pauls uit verschillende winkels.

Mijn main gitaar is m'n MM Axis, dat dan weer wel, maar dat is puur omdat ie zo veelzijdig is.
Ik heb ook nog een Strat USA uit '95, ook een heerlijke gitaar.

RoelTM
26 januari 2010, 13:43
Nauw je slogan zegt het al:it's better to burn out than to fade away '' Jimi Hendrix""
Neil Young...




PS: Nauw???

Acdc
26 januari 2010, 14:16
Neil Young...




PS: Nauw???

Ja Maar klopt wel Jimi Hendrix heeft hem ook gebruikt zoals SRV zegt

dutch.idiot
26 januari 2010, 16:43
Beter ontslaan ze ook meteen het hele Gibson ontwerp team! Er is afgelopen jaren al heel wat hout verpilt aan afzichtelijke Gibson creaties.

Ik vind het qua ontwerpen wel meevallen. Vaak zitten er heel mooie gitaren tussen. Alleen dat Tiger ding van nu en die digitale apparaten zijn afzichtelijk lelijk. Verder doen ze goed werk met het ontwerpen (vooral de lp's) naar mijn smaak.

Butcher
26 januari 2010, 21:42
Okay... effe met wat mensen gepraat....

Gibson heeft idd het overname aanbod aan Peavey terug getrokken, waar Peavey geen probleem mee had. Gibson zit diep in de schulden, en Peavey wil deze schulden niet overnemen. De roddel is dat Peavey wacht totdat Gibson failliet gaat, en op dat moment heeft Peavey genoeg geld om het Gibson merk op te kopen, zonder de schulden en zonder de onderdelen van het bedrijf waar Peavey niet in geïnteresseerd is (naar wat ik begrijp wil Peavey niets te maken hebben met Epiphone, bijvoorbeeld).

Wisten jullie trouwens dat Peavey sinds een jaar of zo eigenaar is van Budda Amps? En ook Trace Elliot?

dutch.idiot
26 januari 2010, 23:41
Okay... effe met wat mensen gepraat....

Gibson heeft idd het overname aanbod aan Peavey terug getrokken, waar Peavey geen probleem mee had. Gibson zit diep in de schulden, en Peavey wil deze schulden niet overnemen. De roddel is dat Peavey wacht totdat Gibson failliet gaat, en op dat moment heeft Peavey genoeg geld om het Gibson merk op te kopen, zonder de schulden en zonder de onderdelen van het bedrijf waar Peavey niet in geïnteresseerd is (naar wat ik begrijp wil Peavey niets te maken hebben met Epiphone, bijvoorbeeld).

Wisten jullie trouwens dat Peavey sinds een jaar of zo eigenaar is van Budda Amps? En ook Trace Elliot?

Ok, veel slechter nieuws kon niet, volgens mij. Eerst moet Gibson dus failliet voor enige orde op zaken. Dat dus met de benodigde rompslomp en tijd.
Ook moet Epiphone dan dus vertrekken wat dus toch inhoudt dat er een merk verdwijnt. En dat is dan nog het merk dat nu in feite de officiële budget-Gibsons uitbrengt (ook al is de kwaliteit niet altijd goed).

Moet Epi dan maar vervallen en Peavey die rol overnemen? Lijkt me niet, daar heeft Peavey te veel een eigen identiteit voor; ze zullen zichzelf echt geen aanhangsel van hun eigen merk Gibson maken.

Ik vind het jammer, laten we hopen dat de Gibson-top hiervan heeft geleerd en nu zelf orde op zaken stelt. Kwaliteit omhoog waar dat nodig is en prijzen dalen dus. Maar wel zo dat ze de schulden kunnen opvangen. Ik heb nog hoop in elk geval ;).

In elk geval bedankt voor het bericht (als dit tenminste klopt :p).

SRV2000
26 januari 2010, 23:44
Ok, veel slechter nieuws kon niet, volgens mij. Eerst moet Gibson dus failliet voor enige orde op zaken. Dat dus met de benodigde rompslomp en tijd.
Ook moet Epiphone dan dus vertrekken wat dus toch inhoudt dat er een merk verdwijnt. En dat is dan nog het merk dat nu in feite de officiële budget-Gibsons uitbrengt (ook al is de kwaliteit niet altijd goed).

Moet Epi dan maar vervallen en Peavey die rol overnemen? Lijkt me niet, daar heeft Peavey te veel een eigen identiteit voor; ze zullen zichzelf echt geen aanhangsel van hun eigen merk Gibson maken.

Ik vind het jammer, laten we hopen dat de Gibson-top hiervan heeft geleerd en nu zelf orde op zaken stelt. Kwaliteit omhoog waar dat nodig is en prijzen dalen dus. Maar wel zo dat ze de schulden kunnen opvangen. Ik heb nog hoop in elk geval ;).

In elk geval bedankt voor het bericht (als dit tenminste klopt :p).

Ze kopen de NAAM !!!!! GIBSON <<<<< dus blijft de NAAM GIBSON <<<< gewoon BESTAAN !!!!!

lezen

dutch.idiot
26 januari 2010, 23:51
Ze kopen de NAAM !!!!! GIBSON <<<<< dus blijft de NAAM GIBSON <<<< gewoon BESTAAN !!!!!

lezen

Dat had ik al lang begrepen, ze kunnen natuurlijk niet om die merknaam heen, zonder die naam zouden er veel minder gitaren van verkocht worden en dat begrijpen ze bij Peavey natuurlijk goed.

Het ging me eigenlijk om Epiphone, daarmee zie Peavey dus geen toekomst, wat ik zonde zou vinden als Gibson wel ingelijfd zou worden.

Jij dus lezen, ik had dat al gedaan.

SRV2000
26 januari 2010, 23:55
Gibson blijft peavey neemt het over betere kwaliteit voor een mooi prijsje. en troep als Epiphone verdwijnt voor goed,

Mooier als dat kun je het toch niet krijgen:seriousf:

Tankman
26 januari 2010, 23:56
Tja. Epiphone zal misschien haar eigen gang kunnen gaan en wel wat licenties kunnen krijgen om haar modellen te blijven produceren.

Peavey zelf heeft zowel duurdere als budget gitaren, allemaal van prima kwaliteit. Ze zouden Epiphone spul gerust kunnen maken onder de Peavey naam. Ze zullen gerust wel zorgen dat de kwaliteit goed is.

Kijk maar eens naar de nieuwe gitaren in de HP en PXD serie: Les Pauls en Flying V's. Als de koop rond is, kunnen ze exacte (optische) replicas kunnen gaan maken van wat nu Epiphone is.

Ik heb al 8 jaar alleen maar goede ervaringen met Peavey, en sinds ik contact heb met het bedrijf zelf, zijn mijn ervaringen alleen maar beter geworden. Met Gibson daarentegen wordt het steeds minder sinds ik daar contacten heb gelegd. Het zou echt voor hun eigen bestwil zijn als Peavey het overneemt. Het kan alleen maar beter worden. Je moet ook puur op zakelijk gebied kijken en naar het bedrijf zelf en haar management. De Peavey-mentaliteit in de Gibson fabriek kan alleen maar positief zijn.

Orpheo
27 januari 2010, 00:00
het moment dat je als bedrijf tegen devin townshend zegt: hier, heb je een gitaar, een amp, en eventueel aanvulling op je gear, ga maar spelen, winst en zelfs verlies 'lijden' op hem niet erg is, omdat hij te bijzonder is voor de muziek in 't algemeen, en hij dus onderhouden moet worden, zodat hij muziek kan blijven maken zonder restricties, zeg ik: chapeau. ga zo door. Mijn diepste respect.

Zijn de woorden van hemzelf, overigens.

Peavey dus, niet Gibson...

TimS
27 januari 2010, 00:01
Het zou mij trouwens ook niets uit maken als er Peavey op de kop van mn gitaar stond ipv Epiphone... Ik heb het altijd maar een lelijke merknaam gevonden.

soup
27 januari 2010, 00:05
itt peavey heeft epiphone wel een betekenis

dutch.idiot
27 januari 2010, 00:05
Gibson blijft peavey neemt het over betere kwaliteit voor een mooi prijsje. en troep als Epiphone verdwijnt voor goed,

Mooier als dat kun je het toch niet krijgen:seriousf:

De Gibson kopies van Epiphone zijn inderdaad niet alles maar ze hebben wel een redelijke prijs en de meest overeenkomende specificaties. Ik zie Peavey hun eigen merk nog niet zo snel degraderen door er preciese kopies van Gibsons mee na te gaan maken. Dat is niet goed voor het merk (het wordt dan juis een Gibson aanhangsel, tweederangs). Wie moet er dan de goedkopere Gibson kopieën gaan maken (met goede specificaties).

Daarnaast heeft Epiphone vroeger ook een aantal goede eigen modellen gehad waarvan ik het jammer zou vinden als ze zouden verdwijnen.

dutch.idiot
27 januari 2010, 00:09
Het zou mij trouwens ook niets uit maken als er Peavey op de kop van mn gitaar stond ipv Epiphone... Ik heb het altijd maar een lelijke merknaam gevonden.

That's not the point.
peavey gaat zijn eigen merk niet naar de klote helpen. Epi heeft zelf ook nog een aantal eigen en leuke gitaren.

aaronstonebeat
27 januari 2010, 00:11
Epiphone is ook een roemrucht merk dat al heel lang bestaat. Hoorde ooit tot de beste gitaren ter wereld.

EDIT:

Link (http://www.epiphone.com/history.asp)

budje
27 januari 2010, 00:13
itt peavey heeft epiphone wel een betekenis

Ja, en toen epiphone naar de kloten ging is het door gibson voor een schijntje gekocht en gedegradeerd tot goedkope merknaam... Klinkt bekend... waar hoorde ik dat eerder... Oh ja, net als wat er nu met Gibson gaat gebeuren!:blast:

Tankman
27 januari 2010, 00:13
itt peavey heeft epiphone wel een betekenis

Heb je het puur over de naam?

Epiphone komt van Epi (bijnaam van de oprichter) en Phone (Grieks voor stem, Grieks omdat Epi een Griek was).

Peavey is de achternaam van de oprichter van Peavey, Hartley Peavey, die nu nog werkzaam is in zijn eigen bedrijf.

Wat is dus je punt?:dontgeti:

dutch.idiot
27 januari 2010, 00:21
Ja, en toen epiphone naar de kloten ging is het door gibson voor een schijntje gekocht en gedegradeerd tot goedkope merknaam... Klinkt bekend... waar hoorde ik dat eerder... Oh ja, net als wat er nu met Gibson gaat gebeuren!:blast:

Dat zie ik nog niet zo snel gebeuren door de grootte en bekendheid van Gibson maar als het gebeurt moeten we (en de betrokkenen) er maar eens over nadenken of dat wel de bedoeling moet zijn.
Ik denk (en hoop) alleen dat dit te voorbarig en overbodig is.

soup
27 januari 2010, 00:24
Heb je het puur over de naam?

Epiphone komt van Epi (bijnaam van de oprichter) en Phone (Grieks voor stem, Grieks omdat Epi een Griek was).

Peavey is de achternaam van de oprichter van Peavey, Hartley Peavey, die nu nog werkzaam is in zijn eigen bedrijf.

Wat is dus je punt?:dontgeti:
dat de naam niet zomaar uit het niets gekozen is en veel mensen uiteindelijk niet weten wat phone betekent

geert1976
27 januari 2010, 00:24
Epiphone heeft al heel lang geen naam van betekenis meer, toen Gibson eind jaren 50 de boedel van Epiphone opkocht werd de Epiphone fabriek snel gesloten en de productie verhuisd naar Kalamazoo.

Epiphone heeft destijds de door mismanagement de trein gemist als het gaat om goed verkopende solidbody's.

Eind 60er jaren werd de productie van Epi gitaren in de USA gestaakt en vervolgens voortgezet bij Matsumoku in Japan, toen al was Epiphone gewoon een label, niets meer niets minder.

Mocht Peavey Gibson overnemen blijft de productie gewoon in Nashville, maak je daar maar geen zorgen om, doordat Peavey een goed netwerk heeft, zijn Gibsons dan makkelijk aan de man te brengen, wat nu niet het geval is.

Gibson heeft ondanks alles nog steeds een goede grote naam, het ontbreekt voornamelijk aan afzetmarkten, iets wat ze zelf de afgelopen jaren hebben verprutst en Peavey kan dit met hun eigen netwerkt herstellen.

Epiphone zal dan verdwijnen denk ik, al ben ik daar niet zo rouwig om, gezien de kwaliteit van de afgelopen jaren:makeup:

Tankman
27 januari 2010, 00:31
dat de naam niet zomaar uit het niets gekozen is en veel mensen uiteindelijk niet weten wat phone betekent

Het verhaal achter Epiphone lijkt me iets verder gezocht dan Peavey hoor. Het is vrij normaal dat iemand zijn bedrijf naar zichzelf noemt, zoals Peavey dus. Eigenlijk vind ik, nu dat ik de betekenis van de naam Epiphone weet zelfs dat dit een beetje afgezaagd is. Epi's Stem...tja...leuk bedacht, maar goed.

SRV2000
27 januari 2010, 00:32
dat de naam niet zomaar uit het niets gekozen is en veel mensen uiteindelijk niet weten wat phone betekent


Met alle respect Voor gibson en zijn Gitaren, Krijg ik een beetje het gevoel of wil Gibson niet zomaar de witte vlag naar voren halen. Opzich verdiend dat respect. voor de andere kant ben je in mijn ogen geen goede zakenman.
Het is niet voor de laatste tijd dat Gibson zich in zwaar weer verkend.
Met een schuld van 220 miljoen en een crisistijd voor ogen betreft de toekomst zou ik zeggen. Meneer Gibson leg die handdoek in de ring.
Het is gewoon einde oefening en op de duur zullen ze ergens op moeten bezuinigen om uit de schulden te komen. Dit kan doormiddel van het in korte van het personeel. waardoor de productie minder word en andere grote merken hun altijd een zet voor zullen zijn.
De productie lijn is nu al flink ingekort. want de winkeliers kunnen niet zo makkelijk aan Gibson komen ( dat is tevens bevestigd ) Dus de volgende stap zou noodgedwongen zijn om goedkopere producten te gaan gebruiken. dit gaat dus ten koste van de kwaliteit en dan gaat als nog de schip te onder.
Kortom ik zie het mischien zwart wit maar in mijn geval is Gibson einde oefening

aaronstonebeat
27 januari 2010, 00:41
Het verhaal achter Epiphone lijkt me iets verder gezocht dan Peavey hoor. Het is vrij normaal dat iemand zijn bedrijf naar zichzelf noemt, zoals Peavey dus. Eigenlijk vind ik, nu dat ik de betekenis van de naam Epiphone weet zelfs dat dit een beetje afgezaagd is. Epi's Stem...tja...leuk bedacht, maar goed.

"He (Epimanondas Stathopoulo) eventually settled on an amalgamation of his own nickname and a derivation of the Greek word for 'sound'. It was the birth of Epiphone."

Link (http://www.epiphone.com/history.asp)

rijsberman
27 januari 2010, 00:41
Als Peavey zich terugtrekt omdat ze, na inzage in de boeken, de aangetroffen puinhopen te erg vonden, is dat geen goed nieuws voor Gibson.

dutch.idiot
27 januari 2010, 00:47
Met alle respect Voor gibson en zijn Gitaren, Krijg ik een beetje het gevoel of wil Gibson niet zomaar de witte vlag naar voren halen. Opzich verdiend dat respect. voor de andere kant ben je in mijn ogen geen goede zakenman.
Het is niet voor de laatste tijd dat Gibson zich in zwaar weer verkend.
Met een schuld van 220 miljoen en een crisistijd voor ogen betreft de toekomst zou ik zeggen. Meneer Gibson leg die handdoek in de ring.
Het is gewoon einde oefening en op de duur zullen ze ergens op moeten bezuinigen om uit de schulden te komen. Dit kan doormiddel van het in korte van het personeel. waardoor de productie minder word en andere grote merken hun altijd een zet voor zullen zijn.
De productie lijn is nu al flink ingekort. want de winkeliers kunnen niet zo makkelijk aan Gibson komen ( dat is tevens bevestigd ) Dus de volgende stap zou noodgedwongen zijn om goedkopere producten te gaan gebruiken. dit gaat dus ten koste van de kwaliteit en dan gaat als nog de schip te onder.
Kortom ik zie het mischien zwart wit maar in mijn geval is Gibson einde oefening

Inderdaad redelijk zwart wit. Gibson gaat natuurlijk niet zo maa ten onder. Veel mensen zien de kwaliteiten van Gibson niet in maar er blijven er genoeg over die dat wel zien.
Daarbij: is die 220 miljoen schuld wel bevestigd, ze hoeven geen rekening te houden met aandeelhouders, dus zeker is ander volgens mij.

nickofzo
27 januari 2010, 00:50
zou wat zijn als epiphone onafhankelijk zou worden en later gibson overnemen (gaap 20 jaar)

Tankman
27 januari 2010, 00:51
"He (Epimanondas Stathopoulo) eventually settled on an amalgamation of his own nickname and a derivation of the Greek word for 'sound'. It was the birth of Epiphone."
Link (http://www.epiphone.com/history.asp)

Ook goed. Stem of Geluid. Komt op hetzelfde neer. En snap niet wat soupero nou bedoelt met zijn stelling.



Inderdaad redelijk zwart wit. Gibson gaat natuurlijk niet zo maa ten onder. Veel mensen zien de kwaliteiten van Gibson niet in maar er blijven er genoeg over die dat wel zien.
Daarbij: is die 220 miljoen schuld wel bevestigd, ze hoeven geen rekening te houden met aandeelhouders, dus zeker is ander volgens mij.


Ze gaan ook niet zomaar ten onder. Het had zelfs allemaal voorkomen kunnen worden als ze gewoon een beter beleid hadden en een minder grote ego.

soup
27 januari 2010, 00:52
lol

het ging gewoon over de naam op zich, welke het mooiste is/klinkt en dan vind ik epiphone wel beter klinken dan peavey


Liever zoiets dan een gitaar met dit op zijn headstock ''Janssens''

Acdc
27 januari 2010, 00:53
Inderdaad redelijk zwart wit. Gibson gaat natuurlijk niet zo maa ten onder. Veel mensen zien de kwaliteiten van Gibson niet in maar er blijven er genoeg over die dat wel zien.
Daarbij: is die 220 miljoen schuld wel bevestigd, ze hoeven geen rekening te houden met aandeelhouders, dus zeker is ander volgens mij.

Het is inderdaad Zwart wit maar als je kijkt naar de verkoop chijfers van Gibson zijn die de jaren wel flink naar beneden gegaan eerlijk is eerlijk.
Dus zullen ze toch ergens op oeten bezuinigen.

Dan nog iets Peavey wil wachten totdat Gibson Faliet gaat ??? wat een Bullshit.
Peavey heeft alleen maar belang bij de naam Gibson ook als falliet zijn neemt Peavey toch de schulden mee want je neemt een bedrijf over een naam over dus ook de boeken

Tankman
27 januari 2010, 00:57
lol

het ging gewoon over de naam op zich, welke het mooiste is/klinkt en dan vind ik epiphone wel beter klinken dan peavey


Liever zoiets dan een gitaar met dit op zijn headstock ''Janssens''

LOL...kom eens langs bij mijn band, en probeer die discussie te voeren. De drummer en andere gitarist hebben het allang opgegeven. :seriousf:

rijsberman
27 januari 2010, 01:33
Het is inderdaad Zwart wit maar als je kijkt naar de verkoop chijfers van Gibson zijn die de jaren wel flink naar beneden gegaan eerlijk is eerlijk.
Dus zullen ze toch ergens op oeten bezuinigen.

Dan nog iets Peavey wil wachten totdat Gibson Faliet gaat ??? wat een Bullshit.
Peavey heeft alleen maar belang bij de naam Gibson ook als falliet zijn neemt Peavey toch de schulden mee want je neemt een bedrijf over een naam over dus ook de boeken

Nee hoor. Als Gibson failliet gaat, wordt er een curator aangesteld, die als taak heeft het faillisement af te wikkelen: alle bezittingen worden te gelde gemaakt en daarmee de schuldeisers zo veel mogelijk afbetaald. Eén van de bezittingen is de merknaam, net als de bedrijfspanden dat kunnen zijn. De werknemers zijn geen bezittingen natuurlijk, net als de schuldenlast. Als Peavey na het faillisement de merknaam wil kopen, liefst samen met de rechten op de Les Paul, SG, Flying V en wat al niet, zullen ze bij de curator meer moeten bieden dan ieder andere gegadigde. En dan krijgen ze uit de failliete boedel alleen wat ze gekocht hebben. Geen schulden, geen werknemers.
Overigens zou bijv. ook Fender mee kunnen dingen naar die naam en rechten. Gibson by Fender :) Hoewel daar mogelijk een stokje voor gestoken wordt door de Amerikaanse mededingingsautoriteit. Fenson/Gibder/Fibser zou wel een heel groot deel van de markt in handen hebben.

geert1976
27 januari 2010, 12:50
Nee hoor. Als Gibson failliet gaat, wordt er een curator aangesteld, die als taak heeft het faillisement af te wikkelen: alle bezittingen worden te gelde gemaakt en daarmee de schuldeisers zo veel mogelijk afbetaald. Eén van de bezittingen is de merknaam, net als de bedrijfspanden dat kunnen zijn. De werknemers zijn geen bezittingen natuurlijk, net als de schuldenlast. Als Peavey na het faillisement de merknaam wil kopen, liefst samen met de rechten op de Les Paul, SG, Flying V en wat al niet, zullen ze bij de curator meer moeten bieden dan ieder andere gegadigde. En dan krijgen ze uit de failliete boedel alleen wat ze gekocht hebben. Geen schulden, geen werknemers.
Overigens zou bijv. ook Fender mee kunnen dingen naar die naam en rechten. Gibson by Fender :) Hoewel daar mogelijk een stokje voor gestoken wordt door de Amerikaanse mededingingsautoriteit. Fenson/Gibder/Fibser zou wel een heel groot deel van de markt in handen hebben.


Ik denk zelf dat Gibson op den duur een artikel 11 states aanvraagd bij de rechtbank, zo kunnen ze rustig saneren en verliesgevende onderdelen afstoten en daarna is het voor bijvoorbeeld Peavey aantrekkelijker om de boel over te nemen

EuroCinema
27 januari 2010, 13:43
De waarde van een bedrijf als Gibson hangt toch voor een groot deel op z'n merkenportfolio. En je kunt je ernstig afvragen hoe goed die beheerd is de laatste tijd. Door goedkope imitaties van hun eigen modellen onder Epi vlag uit te brengen, weten ze 2 roemruchte merken in 1 keer te devalueren:
- Epiphone wordt budgetmerk in plaats van merk met rijke traditie (de Beatles speelden erop nota bene!)
- Gibson wordt minder exclusief en magisch omdat ze 335s, LP's etc die er praktisch gelijk uitzien ook voor een fractie van de prijs maken onder een ander merk, met nota bene nog eens "by Gibson" erop.

Tel daarbij op dat de instrumenten onder de Gibson merknaam qua kwaliteit links en rechts worden ingehaald door voormalige me too-merken en mann hat ein Problem. Of Peavey dat nou kan oplossen? Die zullen toch vooral (zoals bij elke overname op zo'n niveau) hopen schaalvoordeel te behalen door mensen te ontslaan en productie te centraliseren. Ik moet nog zien dat daar betere instrumenten uitkomen.

Allemaal speculatie natuurlijk :chicken: