PDA

View Full Version : Roland Cube 15



sjor
15 april 2003, 09:46
Ik wil een oefenversterker kopen.. maar hij moet wel boven de drums uitkomen tijdens de oefensessies met onze band, en mn budget is niet hoger dan 150 euro.

De Roland Cube 15 staat bij feedback voor 125 euro.. en schijnt een mooi geluid te geven.. maar zal hij ook boven een drumstel uit kunnen komen met zn 15watt? Of kan ik beter een 2e hands versterkertje kopen van 25>watt

Hoop dat jullie me verder kunnen helpen

andy
15 april 2003, 10:02
15 watt is wel erg weinig, zou toch voor iets zwaarders gaan, is er 2e hands niks???

wietse
15 april 2003, 10:09
15 watt is wel weinig voor de oefenruimte.
maar je kan ook nog altijd de versterker nog een keer uitversterken over de zanginstallatie,of de drummer doekjes om z'n drumstokjes laten winden.
maar persoonlijk zou ik om een 2e handsje zoeken iets zwaarder dan 25 watt want dat kan ook nog aan de magere kant zijn.
niet elke versterker van gelijke wattage is namelijk even luid,heb zelf een fender champion 110 25watt en dat ding is wel erg luid.
maar heb ook een hohner 2x20watt combo gehad en daar zat niet veel volume in.
maar gewoon proberen en zoeken op marktplaats e.d zou ik zeggen.

ginne
15 april 2003, 13:54
Ik heb de Roland cube 15 en het is een perfect versterkertje voor thuis, maar ik denk dat ie de competitie met je drummer verliest. De Roland cube 30 is imho een prima optie. Is wel iets duurder dan 150 Euro.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ginne op 2003-04-15 13:55 ]</font>

Toaster
15 april 2003, 14:03
Ik heb voor de gein eens de Rolond Cube 30 uitgeprobeerd.

Echt wel een leuke verterker.... voor thuis

Of 15 watt erboven uitkomt? Nee. als je zou doorsparen naar 250 euro? En je koopt de Rolond Cube 30 Watt? Denk het ook niet....

Je kunt beter iets zwaarders nemen. Een tweedehands Valvestate ofzo.

ninja
15 april 2003, 15:24
inderdaad, ik denk niet dat 30 watt voldoende is. Een vriend van mij heeft nog een 60 watter van peavey, zal eens voor je vragen wat hij ervoor wil hebben.

frontman
15 april 2003, 15:28
Die cubes hebben een waardeloze geluidskwaliteit, alleen de effecten zijn wel ok. Maar daar kun je liever een goeie effectsprocessor voor halen.

Harry
15 april 2003, 16:10
Op 2003-04-15 15:28, schreef frontman:
Die cubes hebben een waardeloze geluidskwaliteit, alleen de effecten zijn wel ok. Maar daar kun je liever een goeie effectsprocessor voor halen.



die heb je ook niet voor dat geld. Ik zou een versterker nooit voor de ingebouwde effecten kopen, eerst een goede versterker, effecten kun je altijd later nog kopen.

Nicci
20 april 2003, 11:21
Ik heb de Cube 30 gekocht omdat ik naast mijn BC30 een makkelijk mee te nemen versterkertje nodig had. De Cube 30 neem ik mee op de fiets als het moet. Zonder dat ik allerlei buitenboord spul hoef mee te nemen, want hij heeft dit aan boord. Erg gemakkelijk als je zelf geen auto hebt.
Of hij hard genoeg kan? Met gemak. 30 watt is ruim voldoende voor de meeste situaties.
De geluidskwaliteit is erg goed als je bedenkt hoe klein hij is. Ik ken geen versterker van dit formaat met zoveel mogelijkheden en deze geluidskwaliteit.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Nicci op 2003-04-20 11:21 ]</font>

Diedo
20 april 2003, 15:18
ik denk echt dat je moet doorsparen... ik kwam met een 50 watt(transistor) combo niet eens goed boven de drummer uit, maar hij speelt ook wel erg hard...

maar 30 watt haal je niet, behalve als de drummer met brushes speelt, of met bamboo sticks...


kijk eens uit naar een tweede hands valvestate van een watt of 80... dat zijn de beste uit de serie en je komt er wel bovenuit...


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Diedo op 2003-04-20 15:21 ]</font>