PDA

View Full Version : de zoveelste "nieuwe versterker" topic



KingBuzzo
24 januari 2010, 21:22
Dag allemaal,

Ik neus al een tijdje hier op het forum rond, maar ben er nog altijd niet uit
wat ik nu het beste kan kopen. Ik weet dat dit het zoveelste topic is maar ik hoop dat er toch een paar mensen zijn die de moeite lezen om dit te lezen.

Ik speel nu al een jaar of 5-6 gitaar, maar nog steeds niet in een bandje omwille ik gewoon geen goede versterker heb.
Nu zoek ik dus een degelijke versterker, mijn bedrag zal rond de 900 euro liggen, liefst goedkoper maar als het niet anders kan spaar ik wel even...
Hij zal dus vooral dienen om te repeteren met een bandje, en kleine optredens. Er is niet altijd een P.A. system aanwezig, dus de versterker mag toch de nodige decibels hebben.

Ik ben van plan experimentele/noise/grunge/sludge muziek te spelen, het moet dus een veelzijdige versterker zijn. Lekker dik, niet teveel gain (zoals bv. de valveking) het mag niet "te metal" klinken.

Ik ga denk ik zowiezo voor een lampen gaan, maar dan twijfel ik nog tussen head of combi? Een vriend van me raad me een "Peavey Windsor" aan maar dan kom ik op het laatste punt, ik wil als ik mijn distortion pedaal afduw een redelijke cleane sound krijgen, ookal staat mijn versterker op het maximum.

Even een korte samenvatting:

-degelijke lampen versterker
-head of combi?
-nodige decibels voor repetities/kleine optredens
- Geen 'scheur metal" achtige toestanden
- een mooie "cleane" sound op hoog volume
- budget tot +- 900 euro

Al bedankt voor de (hopelijke) moeite.

Groetjes,
King Buzzow

crapton
24 januari 2010, 22:32
Combo of head, maakt veel uit. Voorkeur? Een flinke 2x12 buizen combo is wel goed voor je rug... ik bedoel voor het trainen ervan.

1. Peavey Valveking, hou je nog geld over. Die is 100W en gaat retehard. Een 2x12 eronder. Of de combo.

2. Bij Thomann.de of Musicstore Koeln eens zoeken op max 900 €.

3. Fender Supersonic (wel duur, flexibel)