PDA

View Full Version : de zoveelste "nieuwe versterker" topic



KingBuzzo
24 januari 2010, 21:22
Dag allemaal,

Ik neus al een tijdje hier op het forum rond, maar ben er nog altijd niet uit
wat ik nu het beste kan kopen. Ik weet dat dit het zoveelste topic is maar ik hoop dat er toch een paar mensen zijn die de moeite lezen om dit te lezen.

Ik speel nu al een jaar of 5-6 gitaar, maar nog steeds niet in een bandje omwille ik gewoon geen goede versterker heb.
Nu zoek ik dus een degelijke versterker, mijn bedrag zal rond de 900 euro liggen, liefst goedkoper maar als het niet anders kan spaar ik wel even...
Hij zal dus vooral dienen om te repeteren met een bandje, en kleine optredens. Er is niet altijd een P.A. system aanwezig, dus de versterker mag toch de nodige decibels hebben.

Ik ben van plan experimentele/noise/grunge/sludge muziek te spelen, het moet dus een veelzijdige versterker zijn. Lekker dik, niet teveel gain (zoals bv. de valveking) het mag niet "te metal" klinken.

Ik ga denk ik zowiezo voor een lampen gaan, maar dan twijfel ik nog tussen head of combi? Een vriend van me raad me een "Peavey Windsor" aan maar dan kom ik op het laatste punt, ik wil als ik mijn distortion pedaal afduw een redelijke cleane sound krijgen, ookal staat mijn versterker op het maximum.

Even een korte samenvatting:

-degelijke lampen versterker
-head of combi?
-nodige decibels voor repetities/kleine optredens
- Geen 'scheur metal" achtige toestanden
- een mooie "cleane" sound op hoog volume
- budget tot +- 900 euro

Al bedankt voor de (hopelijke) moeite.

Groetjes,
King Buzzow

crapton
24 januari 2010, 22:32
Combo of head, maakt veel uit. Voorkeur? Een flinke 2x12 buizen combo is wel goed voor je rug... ik bedoel voor het trainen ervan.

1. Peavey Valveking, hou je nog geld over. Die is 100W en gaat retehard. Een 2x12 eronder. Of de combo.

2. Bij Thomann.de of Musicstore Koeln eens zoeken op max 900 €.

3. Fender Supersonic (wel duur, flexibel)

4. Hijgs & Knetter Statesman Dual 6L6 (iets goedkoper, zou Fender clean moeten zijn, maar ook mooie crunch)

5. Marshall JCM410 head of combo (duur, zeer flexibel, klinkt goed)

don marco
24 januari 2010, 23:13
SF twin reverb.. Heerlijk clean ^^

KingBuzzo
25 januari 2010, 18:28
Al hartelijk dank voor de antwoorden!
Ik heb nog wat rondgezocht en heb toch gemerkt volgens review dat er een groot prijsverschil zit tussen amps van 600-700 euro en amps van 1000. Kan ik misschien toch even wat doorsparen en echt iets goed hebben.

Nu heb ik nog een vraagje, de 100W modellen zijn meestal duurder dan de 50W.
Als ik nu een 50W head koop, met standaard grote (geen idee hoe groot juist) cab eronder. Is dit dan nog genoeg voor te repeteren?(Ik heb geen idee hoe luid z'n lampebak gaat)

alvast bedankt

Grtz,
King Buzzow

the sure thing
25 januari 2010, 19:43
Al hartelijk dank voor de antwoorden!
Ik heb nog wat rondgezocht en heb toch gemerkt volgens review dat er een groot prijsverschil zit tussen amps van 600-700 euro en amps van 1000. Kan ik misschien toch even wat doorsparen en echt iets goed hebben.

Nu heb ik nog een vraagje, de 100W modellen zijn meestal duurder dan de 50W.
Als ik nu een 50W head koop, met standaard grote (geen idee hoe groot juist) cab eronder. Is dit dan nog genoeg voor te repeteren?(Ik heb geen idee hoe luid z'n lampebak gaat)

alvast bedankt

Grtz,
King BuzzowDe grootte van de cab en de hoeveelheid speakers heeft NIETS te maken of iets hard of zacht gaat, heeft ook NIETS te maken met of de amp lang clean blijft. Het bepaalt WEL de klankkleur van je amp.

50W blijft over het algemeen goed clean, ook op hogere volumes.

Ik zou ook eens bij Orange amps kijken. Goed dikke volle vette sound, ook clean!

schwalbe
25 januari 2010, 19:48
Al hartelijk dank voor de antwoorden!
Ik heb nog wat rondgezocht en heb toch gemerkt volgens review dat er een groot prijsverschil zit tussen amps van 600-700 euro en amps van 1000. Kan ik misschien toch even wat doorsparen en echt iets goed hebben.

Nu heb ik nog een vraagje, de 100W modellen zijn meestal duurder dan de 50W.
Als ik nu een 50W head koop, met standaard grote (geen idee hoe groot juist) cab eronder. Is dit dan nog genoeg voor te repeteren?(Ik heb geen idee hoe luid z'n lampebak gaat)

alvast bedankt

Grtz,
King Buzzow

Dr zit inderdaad een prijsverschil tussen een amp van 600 en eentje van 1000.
50 watt is trouwens meer dan genoeg om mee te repeteren/optreden.

macwilliams
25 januari 2010, 19:57
Ik kan me niet voorstellen dat je een 100watt lampebak steeds op maximaal zet.

KingBuzzo
25 januari 2010, 20:08
Mijn excuses, "prijsverschil" moet dus kwaliteitsverschil zijn.
Als ik het zo hoor ga ik dan toch voor een 50W head gaan. Al heel hard bedankt voor de hulp, ik kom steeds dichter bij men keuze.

Die oranges ga ik zeker is uitchecken, nog andere suggesties zijn steeds welkom.

edit:

Het zal hoogstwaarschijnlijk tussen deze amps gaan:

PEAVEY VALVE KING: lekker goedkoop, misschien wel goed genoeg als 1ste "echte" versterker?
HUGHES&KETTNER STATESMAN DUAL EL34 HEAD: zeer poistieve harmony central reviews.
LANEY GH50L: ziet er me lekker simpel uit.
ORANGE AD30HTC of de Rocker(allebei 30W)
Ook spreken de blackheart amps me aan, maar dit merk is helemaal onbekend bij mij.

Thanks!
King Buzzow

crapton
25 januari 2010, 22:50
Heeeeeel hard gaat een Vox AC30 ook mooi clean maar klotezwaar, de goedkopere versies ook in jouw prijsklasse.

Er schijnt ook een Peavey 6505 combo te zijn die best goed is...

Nou heb ik je niet geholpen denk ik...

KingBuzzo
25 januari 2010, 23:05
Heeeeeel hard gaat een Vox AC30 ook mooi clean maar klotezwaar, de goedkopere versies ook in jouw prijsklasse.

Er schijnt ook een Peavey 6505 combo te zijn die best goed is...

Nou heb ik je niet geholpen denk ik...

Des te meer mogelijkheden, des te meer keus! Ik kom liever in een winkel met 10 verschillende amps voor te testen dan met 4...

Simon Hans
26 januari 2010, 09:30
De Classic Plus versterkers van VOX (50 CPH, 100 CPH) zijn ook heel erg mooi! Zijn twee kanaals, iederkanaal heeft volumem EN gain. Dus heel flexibel. Ikzelf speel de 50 W, gaat loeihard. Heb er een Marshall Handwired 120W cab onder gezet: perfect.