PDA

View Full Version : Stotterende Delay



Rakker
24 januari 2010, 21:05
Ik zoek een delay waarmee je door middel van een expressie pedaal oid. de regen kan laten hangen zonder dat die gaat oscilleren. Een extreem voorbeeld:

http://www.youtube.com/watch?v=xyKCwDJ7ZUc

Maar dan dus niet zo onwillekeurig en dus wat muzikaler, deze optie krijg ik perfect voor elkaar met mijn digitech rp80 maar daarmee wil ik live toch echt niet mee gezien worden.

Mitch
24 januari 2010, 21:18
De nieuwe Memory Boy Deluxe gaat dat voor je regelen.

Rakker
24 januari 2010, 21:20
Daar hoopte ik al op! Heb je een filmpje dat dit gedemonstreerd wordt? want in de officiële demo kan ik het me niet herinneren.

Mitch
24 januari 2010, 21:23
http://www.youtube.com/watch?v=rxBdN88esvA

Ik had net alleen je beschrijving gelezen, maar kijk nu pas het filmpje. Dat klinkt wel heel extreem. Het lijkt wel een studio geintje in plaats van een gewone delay. Echt zo'n geluid alsof je CD blijft hangen....hmmm....

Rakker
24 januari 2010, 21:31
Hij gaat dan toch een soort van oscilleren, jammer. Ik bedoel echt dat die oneindig door blijft gaan zonder dat het geluid veranderd, en het liefst nog dat ik er dan overheen kan spelen als een soort milliseconde loopstation.


Ik had net alleen je beschrijving gelezen, maar kijk nu pas het filmpje. Dat klinkt wel heel extreem. Het lijkt wel een studio geintje in plaats van een gewone delay. Echt zo'n geluid alsof je CD blijft hangen....hmmm....

Precies ja, alsof de CD blijft hangen, lijkt misschien ook wel meer een studio geintje, maar ik gebruik het nog best vaak, maar ik wil van die rp80 af want het is natuurlijk gewoon troep, maar ben verder nog geen delay tegengekomen waarmee dit kan. Denk zelfs ook niet dat het digitech's bedoeling was om het op deze manier te gebruiken. :p

Swan
24 januari 2010, 21:41
Misschien een Boss delay met een Hold functie?

Mitch
24 januari 2010, 22:12
Dat gaat wel lukken, op zich. Alleen zie ik het dan in een wat ingewikkelder setup met een gesplitst signaal, waarvan er één naar een soort looper moet gaan en je droge signaal naar een andere amp. Moet die looper alleen wel een soort preset tijd kunnen sampelen. Heel raar, het klinkt niet als een delay, echt als een heel kort gesampeled stukje. Er zal vast een Johnny Fanboy forum zijn waar alle nerds zitten die dit precies weten... ;)

Ik zit even te denken over Swans idee en dat zou ook wel eens kunnen lukken. Het klinkt iets anders, maar op zich... daar kun je namelijk de delaytijd instellen, effect level vol open zetten en als je dan de switch langer dan een seconde ingedrukt houdt gaat -ie 'm maximaal herhalen.

FruscianteFan
24 januari 2010, 22:21
Wat ik wel weet, is dat Radiohead alles live doet, zonder samples (hoewel, sinds In Rainbows twijfel ik daar een beetje aan). Lijkt ook wel of hij een beetje random staat te sampelen.

Rakker
24 januari 2010, 22:33
Ik bedoel ook niet specifiek dat effect van Jonny, dat doet die dmv software op z'n laptop. Maar dat was meer om m'n punt duidelijk te maken. Misschien kan ik een keer even een sample opnemen, maar ik denk dat jullie het wel snappen.

Mitch
24 januari 2010, 22:35
Ah, in de YT comments staat zelfs wat het is. Software :D
Maar goed, met een DD7 of DD20 kun je dit prima doen. Met de DD20 helemaal ideaal, dan stel je dit gewoon in als één preset en heb je er nog vier over. Misschien een mooie opvolger voor je RP80?