PDA

View Full Version : Welk high output element voor deze Tele?



Ibanez666
24 januari 2010, 20:18
Ik heb een Tele met een Gibson T-top humbucker in de hals die enorm veel output heeft. De SD in de brug is niet helemaal sjofel (defekt?) en klinkt zelfs als ik de T-top split nog veel zachter. Ik ben dus op zoek naar een element in single coil formaat die in deze tele tot zn recht komt en partij kan bieden aan de Ttop qua output. Ik meen te herinneren dat de ttop iets van 15 had toen we er bij Orpheo mee bezig waren (Orph, nogmaals dank)

http://img210.imageshack.us/img210/3537/img0780400.jpg

TimoSomers
24 januari 2010, 21:17
Ik ben altijd te spreken over de Dimarzio Super Distortion 3.
Veel output, super strak, super veel soul.
Werkt ook erg goed samen met Gibson humbuckers (heb ze namelijk in allebei m'n les pauls als brug element).

snaarplukker
24 januari 2010, 23:25
...Ik ben dus op zoek naar een element in single coil formaat die in deze tele tot zn recht komt en partij kan bieden aan de Ttop qua output. Ik meen te herinneren dat de ttop iets van 15 had toen...
Deze (http://store.guitarfetish.com/lilpuxlnewfi.html) misschien?
De Modern Lead, 15K.

Ibanez666
25 januari 2010, 11:55
Ik ben altijd te spreken over de Dimarzio Super Distortion 3.
Veel output, super strak, super veel soul.
Werkt ook erg goed samen met Gibson humbuckers (heb ze namelijk in allebei m'n les pauls als brug element).

thnx, ik zal er eens naar kijken.


Deze (http://store.guitarfetish.com/lilpuxlnewfi.html) misschien?
De Modern Lead, 15K.

thnx

Ibanez666
26 januari 2010, 14:08
Deze (http://store.guitarfetish.com/lilpuxlnewfi.html) misschien?
De Modern Lead, 15K.

Heb hem besteld, heb inmiddels alleen maar goede ervaringen met GFS en aan 30 euro kan ik me ook geen breuk vallen..

5150II
26 januari 2010, 14:12
Wat een onwijs vette tele blijft dat ding zeg.. :dontgeti:

Ibanez666
26 januari 2010, 14:20
Wat een onwijs vette tele blijft dat ding zeg.. :dontgeti:

Thnx, tis inderdaad wel een hele vette gitaar!

Ibanez666
26 januari 2010, 14:20
Zijn die plastic dopjes voor de switch ook ergens los te krijgen trouwens?

Pepe
26 januari 2010, 14:21
Een Ttop met zoveel output? Ik ben geen Gibson Ttop kenner maar correct me if I am wrong, de Ttops zijn paf type, tussen 7.3 en 8.5 DC. De eerste echte Gibson hi output was de dirty fingers. De ttops verdwenen toen de Shaw pickups eind zeventig hun intrede deden.

Ibanez666
26 januari 2010, 14:22
Een Ttop met zoveel output? Ik ben geen Gibson Ttop kenner maar correct me if I am wrong, de Ttops zijn paf type, tussen 7.3 en 8.5 DC. De eerste echte Gibson hi output was de dirty fingers. De ttops verdwenen toen de Shaw pickups eind zeventig hun intrede deden.

Serieus, als ik dat ding in humbucker stand zet weet je echt niet wat je hoort, hij gaat harder dan wat ik ook heb staan thuis

Lexvandoef
26 januari 2010, 14:28
Dat kan, maar dan is het misschien geen T-top? Die hebben geen belachelijk hoge DC resistance ala 15Kohm, meer richt de 8 Kohm inderdaad.

Pepe
26 januari 2010, 14:32
Serieus, als ik dat ding in humbucker stand zet weet je echt niet wat je hoort, hij gaat harder dan wat ik ook heb staan thuis

De strekking van mijn verhaal is dat het geen Gibson Ttop is..

Ibanez666
26 januari 2010, 14:33
De strekking van mijn verhaal is dat het geen Gibson Ttop is..

Zou best kunnen, ik heb de info van Orpheo, maar ook hij kan zich vergissen. Hoewel de code achterop wel in de richting van een Ttop wijst. Weet ff niet meer uit mn hoofd

Lexvandoef
26 januari 2010, 14:35
Als je de cover van de humbucker er af haalt dan zie je zeker of het een T-top is. Die heten namelijk zo omdat er op de bobbins een T te zien is. Komt door het productie proces.

Pepe
26 januari 2010, 14:36
Orpheo.. de man die zo graag met magneten en wikkelingen experimenteert... tsja..
just kiddin http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Ibanez666
26 januari 2010, 14:37
Als je de cover van de humbucker er af haalt dan zie je zeker of het een T-top is. Die heten namelijk zo omdat er op de bobbins een T te zien is. Komt door het productie proces.

Ah ok, nou ttop ofnie, ik moet een vette tegenhanger in de brugpositie hebben en die denk ik nu wel gevonden te hebben :)

Orpheo
26 januari 2010, 15:14
de pup had alle kenmerken van n ttop,op de dc na.klinken deed ie echter wel!

ik zou gaan voor m tele hotrail.past er goed bij qua output.

Ibanez666
26 januari 2010, 15:16
de pup had alle kenmerken van n ttop,op de dc na.klinken deed ie echter wel!

ik zou gaan voor m tele hotrail.past er goed bij qua output.

welke waarde gaf hij nou aan? Ik herinner me 15

speedmusic
26 januari 2010, 16:13
Ibanez, vraag van een andere orde, heb jij ooit als 1 van je eerste gitaren een Fender gehad waar zeer groot STRAT op de headstock stond? Weet even niet hoe je dit type anders moet noemen, was het niet zo'n metal stratocaster.
Als dat zo is kennen we elkaar waarschijnlijk, als jij de persoon bent welke ik voor mij heb was jij met Suzanne.

Ibanez666
26 januari 2010, 16:27
Ibanez, vraag van een andere orde, heb jij ooit als 1 van je eerste gitaren een Fender gehad waar zeer groot STRAT op de headstock stond? Weet even niet hoe je dit type anders moet noemen, was het niet zo'n metal stratocaster.
Als dat zo is kennen we elkaar waarschijnlijk, als jij de persoon bent welke ik voor mij heb was jij met Suzanne.

Ja klopt, wie bent u dan?

ben zo ff offline

speedmusic
26 januari 2010, 17:24
Denk groep uit Obdam in Wad Way, mocht dat niet helpen dan heb ik je een PM gestuurd om je verder op weg te helpen.

Ik weet dat je de Strat had, ik heb eigenlijk geen idee waar ik hem heb gezien want destijds speelde je volgens mij niet in een band.