PDA

View Full Version : Deze leek wil zn solos boosten...



Sinner1980
24 januari 2010, 19:31
Hey allen,ik ben een gigantische leek wat effecten betreft.
Sindskort zit ik in een band als leadgitarist en je raad het al;
ik heb een pedaal nodig die mn solos qua volume en power een boost geeft.
Ik speel punk/blues/rock achtige muziek,de band is niet echt in een hokje te plaatsen. Dit doe ik over een Fender strat met Dimarzio tonezone in de brug.
Podiumversterker moet ik nog aanschaffen maar wordt waarschijnlijk een Orange Rockerverb of een Blackstar series one stack.
Ik hoop dat jullie wat goede tips hebben,ik moet het pedaal volgende week in principe aanschaffen voor de volgende oefensessie.

Alvast bedankt:strat:

Nielsje
24 januari 2010, 19:36
Nou.. in dat geval: koop een simpel overdrive pedaaltje, tubescreamer achtige.
Neem de Bad Monkey van digitech. Goedkoop, en prima te gebruiken voor dit soort doeleinden.

Meerstal koop je éérst je versterker en dan pas de pedalen erbij.
Nu kan niemand een fatsoenlijk advies geven over wat er écht goed bijpast, maar de Bad Monkey vind ik een goedkope alleskunner.

Mitch
24 januari 2010, 19:45
Bovenstaand + gebruik asjeblieft ook de zoekfunctie.
Geavanceerd zoeken selecteren: zoeken binnen Effecten. Zoeken binnen titels en dan "solo" of "boost" intikken. Ik schat een topic of dertig...

lindstrom
25 januari 2010, 09:35
Nou.. in dat geval: koop een simpel overdrive pedaaltje, tubescreamer achtige.
Neem de Bad Monkey van digitech. Goedkoop, en prima te gebruiken voor dit soort doeleinden.

Meerstal koop je éérst je versterker en dan pas de pedalen erbij.
Nu kan niemand een fatsoenlijk advies geven over wat er écht goed bijpast, maar de Bad Monkey vind ik een goedkope alleskunner.

Ben het hier totaal niet mee eens, de bad monkey vind ik kwalitatief toch wel zo enorm brak..