PDA

View Full Version : cornish buffer?



davinci77
24 januari 2010, 17:17
nou ben ik al een tijdje bezig met het zoeken naar een goede buffer.
Heb Dirk-Hendrik over de mail gesproken, maar ben ondertussen nog een beetje aan het rondkijken...
uiteraard kwam ik op de Cornish site uit, en vroeg me af waarom zijn buffers (linedrivers) zo bijzonder duur zijn.
Is het die prijs ook echt waard? en waarom die afgeschermde kabels van de gitaar naar de driver? Zie ik iets over het hoofd of zijn mijn spectraflex kabels dan niet?
Heeft het echt zoveel meerwaarde om een boxje van +/- €300 aan te schaffen t.o.v. een boxje dat DH voor me kan maken van +/- €60,- als ik me niet vergis..

Mitch
24 januari 2010, 17:25
Een buffer kan handig zijn in een bepaalde setup. Welke buffer en waarom, ach ja... daar kun je wel een avondje mee vullen! Over Cornish en zijn prijzen valt ook een hoop te zeggen en je kan het vooral makkelijk afbranden als je niet het geld ervoor hebt :listen: Hij boort gewoon een andere markt aan dan Boss of Behringer, laten we het daar op houden.
Voor zover ik weet schijnt zijn buffer wel anders te zijn dan gemiddeld en erg goed te werken, maar ik zou zeggen: met zoveel normal geprijsde buffers op de markt (om nog maar te zwijgen van de prima buffers die in veel pedalen zitten): waar zou je je druk om maken?

davinci77
24 januari 2010, 17:40
dat ik een buffer nodig heb, ben ik inmiddels wel achter. :-)
de vraag die ik mezelf echter steeds weer stel is welk en wat voor buffer?
Naarmate je meer leest, rijzen er steeds meer vragen. Als je dan het verhaal van Cornish leest, lijkt het alsof hij uiteindelijk toch de "holy grail" in handen heeft.
Daarnaast geef ik liever wat meer uit om dan in één keer een goed produkt in handen te hebben. Aan de andere kant als het niet nodig is...

Nielsje
24 januari 2010, 17:45
Ik heb de Cornish buffer nooit geprobeerd, gehoord.
Misschien maar goed ook :)
In ieder geval, er zijn veel pedalen die ook een prima buffer aan boord hebben. De Korg DT-10 werkt erg fijn.

Maar, het kan ook andere dingen liggen: Teveel non-TB pedalen (en die dan geen buffer hebben), slechte kabels, noem maar op.
Zelf heb ik 6 TB pedalen en één gebufferd pedaal (de Korg).

Kan je je lijstje pedalen eens posten? Wellicht kunnen we je probleem veel goedkoper oplossen :)

davinci77
24 januari 2010, 18:03
mijn setup:

strobostomp1 -> budda wah -> roundabout looper -> Nova delay -> Van Weelden Amp

in de looper staan op A: fulldrive2 B: small stone phase shifter en Voodoolab tremolo.

Van de gitaar naar het bord en van het bord naar de versterker gebruik ik fatsoflex kabels.

Nou heb ik nog ergens eens iets gelezen over passieve en actieve gitaren... Kan me voorstellen dat het er iets mee te maken. Maar heb dus beide...

Dirk_Hendrik
24 januari 2010, 18:33
Men neme,
De ingangsbuffer van een Roland Ap2 phaser.

Men make daarvan,
Een printplaatje met onderdeeltjes.

En men hebbe,
Een Cornish alike Buffer.

(Met dank aan het FSB Tracers Fund)

davinci77
24 januari 2010, 18:51
Men neme,
De ingangsbuffer van een Roland Ap2 phaser.

Men make daarvan,
Een printplaatje met onderdeeltjes.

En men hebbe,
Een Cornish alike Buffer.

(Met dank aan het FSB Tracers Fund)

hahaha! te gek zeg! geloof alleen dat bovenstaand pedaaltje inmiddels ook wel een lastig ding is om te vinden...
hoe zit het eigenlijk met die GE buffer van newtone?
nog iets trouwens, waar zit hem het verschil in? Hoe weet je nu welk type buffer voldoet?
Ook al zitten kijken naar Lehle, massoti... pfff... wat een opties...
ook zo'n interessant ding en niet duur: de b buff van homebrew electronics!