PDA

View Full Version : Envelope filter -> Nabootsing?



Megadeth22
24 januari 2010, 14:56
Hoi!

Ik zou graag het geluid van een envelope filter willen nabootsen. Dit doe ik digitaal (met Podfarm en een toneport) maar bij dat programma zit geen envelope filter optie / pedaal o.i.d.
Dus ik moet het op een andere manier doen. Ik heb met Podfarm wel de beschikking over andere effecten (chorus, wah wah, delay etc.) en ik kan ook verschillende versterkers kiezen / EQ's etc.
Weten jullie misschien hoe je hier een beetje dat geluid uit kan krijgen?
:cooler:

nielsduursma
24 januari 2010, 15:30
Gaat je niet echt lukken.
Zo'n filter is een specifiek effect, net zoals dat je bijv. toch echt een delay moet hebben om een delay te krijgen.

Jij neemt toch op met Garageband? Daar zit er een in.

Megadeth22
24 januari 2010, 15:34
Gaat je niet echt lukken.
Zo'n filter is een specifiek effect, net zoals dat je bijv. toch echt een delay moet hebben om een delay te krijgen.

Jij neemt toch op met Garageband? Daar zit er een in.
Oh ok.. ik dacht namelijk te lezen dat je met een wah-wah effect toch ook wel een eind kwam. Nouja sowiso bedankt voor 't reageren, ik ga dan maar eens kijken in Garageband zelf i.p.v Podfarm! :)

edit: Een delay hoef je niet te hebben als je je opgenomen track kopieert en 'm dan een paar ms later zet. ;) ..Denk ik

TimS
24 januari 2010, 15:53
Moet je aan iemand vragen of hij de knop van de wah stand met de muis open draait bij elke aanslag :seriousf:

muziekschuur
24 januari 2010, 19:44
Ik heb nog geen 'digitaal envelope filter' gevonden....

Megadeth22
24 januari 2010, 21:28
Nouja het gaat me dus niet echt om de dynamiek, maar ik ben nu dus al redelijk dichtbij met geluid met een wah-wah en wat EQ'ing..

Frustastic
24 januari 2010, 21:54
Ik heb nog geen 'digitaal envelope filter' gevonden....

Line 6 FM4;)

Mitch
24 januari 2010, 22:15
FM4 in software vorm? ;)