PDA

View Full Version : Help me out! Pedaal werkt niet..



Daan_B
24 januari 2010, 14:09
Hallo beste mensen.

Na mijn zoektocht heb ik besloten een fuzz én een overdrive aan te schaffen.
Woensdag kreeg ik mijn Boss OD binnen, aangesloten geen probleem. Gister kwam de big muff, erbij aangesloten, werkte allebei niet. Los aangesloten werkte hij ook niet. Vervolgens de batterij uit de big muff gehaald, werkte nog niet. Het gekke is dat hij wel werkt als hij uitstaat, als ik hem aan zet hoor je niks en gaat het lampje ook niet branden.

Ik heb de beide pedalen aangesloten op een Harley Benton powerplant. Weet iemand waar het aan kan liggen?! Ik zou ze zo graag gebruiken bij de repetitie zo!:???:

Gearjunkie
24 januari 2010, 16:25
Doen beide pedaaltjes met enkel een batterij erin het wel?
Heb je gekeken naar de polariteit die nodig is voor de muff?

robert-gitarist
24 januari 2010, 18:46
Heb je een verloop stekkertje voor de EHX Big Muff?
Adapter input van de Big Muff is namelijk anders dan die van de Boss ;)

Daan_B
24 januari 2010, 19:49
Bij de powerplant zaten verschillende verloopjes, ook voor de big muff, zo'n hele smalle.

Nu is het zo dat als ik de Big Muff alleen aansluit dat ik een vette zoem hoor als ik hem aan heb en gewoon clean kan spelen als ie uit is:???:!

Echt heel vreemd, ik heb totaal geen idee wat er aan de hand is.

crapton
24 januari 2010, 20:11
Ik denk dat die Big Muff true-bypass is, dus vandaar dat ie goed werkt als ie uitstaat.

Een Big Muff volgens de EHX site is gewoon 9V. Als je er gewoon een 9V batterij instopt (een volle) moet ie werken, kan ie ook niet van brommen. Als ie dan niet werkt is er iets kapot.

Werkt ie wel en sluit je dan je netvoeding aan en gaat ie brommen dan staat er iets fout (logisch he?). Kan me niet goed voorstellen wat dan, want je kan niet veel fout doen. Polariteit verkeerd lijkt me niet dan werkt ie denk ik helemaal niet. Of je hebt m op de 12V wisselspanning aangesloten?

Daan_B
24 januari 2010, 20:56
Nee ik heb uiteraard de 9v aangesloten;).

Mitch
24 januari 2010, 21:20
Wat is er zo raar aan dat -ie geluid doorlaat als -ie uitstaat? Lang leve true bypass!
Als -ie een dikke brom geeft als -ie aanstaat klinkt dat alsof -ie ergens sluiting maakt, is in ieder geval stuk maar misschien iets simpels als een los draadje. Zelfs een absolute anti-held op soldeergebied als ik kan dat fixen. Heb je 'm al open gemaakt om te zien of er iets los ligt?

Daan_B
24 januari 2010, 21:23
Wat is er zo raar aan dat -ie geluid doorlaat als -ie uitstaat? Lang leve true bypass!
Als -ie een dikke brom geeft als -ie aanstaat klinkt dat alsof -ie ergens sluiting maakt, is in ieder geval stuk maar misschien iets simpels als een los draadje. Zelfs een absolute anti-held op soldeergebied als ik kan dat fixen. Heb je 'm al open gemaakt om te zien of er iets los ligt?

Ja heb ik net gedaan, alle solderingen zitten gewoon vast:???:.

crapton
24 januari 2010, 22:29
Nee ik heb uiteraard de 9v aangesloten;).

Hmm ik heb nog niet gelezen dat je een 9V batterij hebt geprobeerd... dus loskoppelen van je HB PP.

Als je stap voor stap logisch werkt heb je de oorzaak zo gevonden.

Daan_B
24 januari 2010, 22:37
Hmm ik heb nog niet gelezen dat je een 9V batterij hebt geprobeerd... dus loskoppelen van je HB PP.

Als je stap voor stap logisch werkt heb je de oorzaak zo gevonden.

Ik heb het beide geprobeerd, niet te gelijk uiteraard...

Swan
24 januari 2010, 22:44
misschien een domme vraag, maar heb je de in- en output goed aangesloten?

Daan_B
24 januari 2010, 23:02
misschien een domme vraag, maar heb je de in- en output goed aangesloten?

Ja natuurlijk, anders zou die het ook niet doen als ie uitstaat;).

Swan
24 januari 2010, 23:16
Ja natuurlijk, anders zou die het ook niet doen als ie uitstaat;).

uuh neehoor, bij TB is kan hij best signaal doorlaten in bypass als je de in- en output omdraait.

J-P
25 januari 2010, 09:13
Ik heb hetzelfde met een MXR phase90, ik heb `m 2 weken geleden gekocht en deze week pas voor het eerst kunnen gebruiken. Zowel met batterij als op de pedal power totaal geen sjoege en ja ik weet wat de in en de output is. Het ledje brandt hoe dan ook niet, de TB werkt wel, het ene moment geeft ie geen signaal door, een klik op de knop en signaal, maar zonder phasergeluid. Ik heb `m 2dehands gekocht maar ik kan me niet voorstellen dat de verkoper willens en wetens een niet functionerend apparaat heeft verkocht. Er moet iets fout zijn gegaan. Maar wat?

Daan_B
25 januari 2010, 14:06
Ik heb hetzelfde met een MXR phase90, ik heb `m 2 weken geleden gekocht en deze week pas voor het eerst kunnen gebruiken. Zowel met batterij als op de pedal power totaal geen sjoege en ja ik weet wat de in en de output is. Het ledje brandt hoe dan ook niet, de TB werkt wel, het ene moment geeft ie geen signaal door, een klik op de knop en signaal, maar zonder phasergeluid. Ik heb `m 2dehands gekocht maar ik kan me niet voorstellen dat de verkoper willens en wetens een niet functionerend apparaat heeft verkocht. Er moet iets fout zijn gegaan. Maar wat?

Ik heb dus precies hetzelfde probleem.
Heb hem gister al eens uitelkaar gehaald en ga dat zo nog eens doen.
Kan er wel even een fototje van maken;).

TimS
25 januari 2010, 14:19
Is de Muff tweedehands? Anders zou ik er gewoon mee terug gaan naar de winkel (of terugsturen bij een webwinkel, mag altijd).

Daan_B
25 januari 2010, 14:55
Is de Muff tweedehands? Anders zou ik er gewoon mee terug gaan naar de winkel (of terugsturen bij een webwinkel, mag altijd).

Helaas wel ja:makeup:, als ik hem vandaag niet aan de praat krijg neem ik contact op met de verkoper.
Ik heb voor de 2e keer gekeken, alles zit vast, inputs is niks mee aan de hand..
Heel vreemd.

J-P
25 januari 2010, 15:29
Hier dito. Is er hier iemand van beroep pedaal-reparateur?

Regular_nelis
25 januari 2010, 15:32
Jup, Dirk_Hendrik bijvoorbeeld. www.dirk-hendrik.com of hier op het forum PMen.

J-P
25 januari 2010, 16:05
Dat ga ik dan maar doen want dit vind ik wel erg jammer.

Daan_B
25 januari 2010, 17:00
Dat ga ik dan maar doen want dit vind ik wel erg jammer.

Hehe cool! Misschien kan de oplossing hier posten? Of hem gewoon dit topic laten lezen;).

Dirk_Hendrik
25 januari 2010, 18:45
Ik lees het al hoor ;) :zz:

Maar de kans dat een dooie phase90 en een dooie muff precies hetzelfde euvel hebben... lijkt me heel stug.

Daan_B
26 januari 2010, 08:32
Daar heb je wel een punt.
Ik ga vanmiddag nog maar een prutsen, denk niet dat het helpt gezien van binnen alles gewoon oké lijkt..
Vreemd zaakje dit:makeup:

Daan_B
26 januari 2010, 12:39
Dit is er bij mijn Muff aan de hand:

Aangesloten op een powerplant op 9v.
Als de muff uitstaat werkt de true bypass gewoon, zet ik hem aan, krijg ik een sterke brom te horen die soms harder en zachter wordt. De led gaat niet branden en hij laat geen gitaargeluid door. Zo te zien zitten alle solderingen en dergelijk goed vast, ik heb hem nu voor de 2e keer uit elkaar liggen.

Mijn Boss OD doet het trouwens wel op de powerplant, ook 9v, dus daar ligt het niet aan.

Dirk_Hendrik
26 januari 2010, 13:50
Conclusie, Je Muff is dood

Daan_B
26 januari 2010, 14:44
Dus die asshole heeft me een kapotte muff verkocht?

Dirk_Hendrik
26 januari 2010, 14:51
Schiet eens een paar scherpe foto's van de printplaat, componentzijde en koperzijde dus.

driftkop
26 januari 2010, 15:38
Dus die asshole heeft me een kapotte muff verkocht?

Je hebt hem toch wel getest voor je hem kocht? :o

J-P
26 januari 2010, 16:06
Ik niet nee, via marktplaats kopen test je vaak niet hoor.

Daan_B
27 januari 2010, 16:03
Ik niet nee, via marktplaats kopen test je vaak niet hoor.

Nee, mag er toch wel vanuit gaan dat er goed spul op marktplaats staat..:???: Ik heb nog geen auto dus moet het haast wel laten verzenden.

Anyway, de foto's:

http://img694.imageshack.us/img694/4234/zzzzzzzz008.jpg (http://img694.imageshack.us/i/zzzzzzzz008.jpg/)

http://img141.imageshack.us/img141/369/zzzzzzzz006.jpg (http://img141.imageshack.us/i/zzzzzzzz006.jpg/)

http://img251.imageshack.us/img251/4984/zzzzzzzz007.jpg (http://img251.imageshack.us/i/zzzzzzzz007.jpg/)

http://img251.imageshack.us/img251/4793/zzzzzzzz009.jpg (http://img251.imageshack.us/i/zzzzzzzz009.jpg/)

Daan_B
28 januari 2010, 10:33
Contact opgenomen met de verkoper, je wordt er ook niet goed van...

:stop:

Daan_B
30 januari 2010, 13:32
Oke hij werkt!
Met een nieuwe batterij deed hij het meteen, het snoer van de powerplant naar de Muff is dus stuk. Dat wordt contact opnemen met thomann.

In ieder geval onwijs bedankt jongens!

TimS
30 januari 2010, 13:52
Gefeliciteerd, maar de oplossing stond dus al in post #2