PDA

View Full Version : Mijn eerste electrische gitaar ???



Rasta-13
24 januari 2010, 13:51
Wie o wie kan me vertellen of het een goede deal is of niet ???

Ik heb op de bekende marktplaats een Epiphone Les Paul Standaard Plus HoneyBurst gezien voor 275 euro. Hij is waarschijnlijk 1, 5 jaar oud en is alleen thuis gebruikt. Die kerel gaat opzichzelf wonen en kan het geld goed gebruiken daarom wil hij het verkopen. Is dit een goede deal of niet, hij ziet er wel perfect uit !!! Dit wordt mijn eerste electrische gitaar dus ik heb op dat gebied eigenlijk geen enkel verstand. Ik ben me aan het verdiepen in het blues muziek (BB King) Ik wil dus graag zo'n sound hebben. Ik ben al 2,5 jaar op een Richwood semi-akoestische aan het spelen.

Ik hoor het graag van iemand die er verstand van heeft.

Groetjes ,

Bjorn.

geert1976
24 januari 2010, 14:17
een Epi LP is prima voor blues, maar indien jij BB king sound wilt hebben moet je eigenlijk op zoek gaan naar een goede kopie van de Gibson ES 335 en dan het liefst met een vario-switch

Rasta-13
24 januari 2010, 15:39
een Epi LP is prima voor blues, maar indien jij BB king sound wilt hebben moet je eigenlijk op zoek gaan naar een goede kopie van de Gibson ES 335 en dan het liefst met een vario-switch

Thx man, ik ga kijken welke dat is, ik heb natuurlijk niet zoveel verstand ervan.

Thx in ieder geval.

Groetjes,

Bjorn.

Eric van Esch
24 januari 2010, 23:28
Thx man, ik ga kijken welke dat is, ik heb natuurlijk niet zoveel verstand ervan.

Thx in ieder geval.

Groetjes,

Bjorn.

Zoek dan eens naar een Epiphone Dot, dit is een Gibson ES kloon.

Rasta-13
25 januari 2010, 10:09
Zoek dan eens naar een Epiphone Dot, dit is een Gibson ES kloon.

Zooooo, ik ben jullie allemaal zo dankbaar voor al de adviezen 100 punten. Ik heb net gekeken naar Epiphone Dot en inderdaad dit is wat ik zoek.

THX Eric !!

rocker_71
25 januari 2010, 10:19
Als BB King helemaal is wat je zoekt , heeft Epiphne ook een signature. Die is wat betaalbaarder dan Gibson.

Bv bij Maxguitar: http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=5474

Rasta-13
25 januari 2010, 10:32
Als BB King helemaal is wat je zoekt , heeft Epiphne ook een signature. Die is wat betaalbaarder dan Gibson.

Bv bij Maxguitar: http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=5474

Wooooow !!!!!!!!

Ik wist dit echt niet man, maar dan moet ik ff centjes sparen en dan bijleggen, wooow. Bedankt man. Ik weet niet of ik zo lang kan wachten.

Keep on Rockin !!!

rocker_71
25 januari 2010, 10:39
Wooooow !!!!!!!!

Ik wist dit echt niet man, maar dan moet ik ff centjes sparen en dan bijleggen, wooow. Bedankt man.

Keep on Rockin !!!

Graag gedaan. ;)

Ik zat nog even te googelen, maar goedkoper kun je hem niet zo snel vinden in NL. 2e hands zullen ze niet zo gauw voorbij komen, schat ik zo in.
Succes met sparen.

Rasta-13
25 januari 2010, 10:58
Graag gedaan. ;)

Ik zat nog even te googelen, maar goedkoper kun je hem niet zo snel vinden in NL. 2e hands zullen ze niet zo gauw voorbij komen, schat ik zo in.
Succes met sparen.

Haha , ja klopt ik ging ook gelijk op zoek maar k denk niet dat ik een hoop tegen zal komen, als je eenmaal eentje hebt is het voor altijd denk ik want als mensen zoiets kopen is het echt iets specifieks waar je op zoek bent denk ik en heb je hem eenmaal dan doe je hem niet zomaar weg. Maar ik heb wel de gewone epi dot op marktplaats gezien voor ongeveer 300 euro, maar eigenlijk wil ik zonder die f holes. Dan krijg je als het goed is een zwaardere geluid als BB. Als ik een zwarte ergens op de ne tegenkom zonder die f-holes, die een beetje mooi uitziet natuurlijk dan haal ik hem gelijk. en dan verkoop ik die straks weer en dan ga ik voor die BB Epi die je bedoelde . Of vind je dat ik gewoon moet wachten en sparen ???

Groetjes man !!!

richwoodplayer
25 januari 2010, 11:03
hmm, ik denk dat je beter kan doorsparen.
Als de BB king signature je niet bevalt, kan je die ook altijd verkopen en een andere uitproberen, maar je loopt ook de kans dat als je langer wacht, dat die BBking signature straks uitverkocht is.
denk niet dat dat bij een normale ES snel gebeurt.

Rasta-13
25 januari 2010, 11:14
Haha , ja klopt ik ging ook gelijk op zoek maar k denk niet dat ik een hoop tegen zal komen, als je eenmaal eentje hebt is het voor altijd denk ik want als mensen zoiets kopen is het echt iets specifieks waar je op zoek bent denk ik en heb je hem eenmaal dan doe je hem niet zomaar weg. Maar ik heb wel de gewone epi dot op marktplaats gezien voor ongeveer 300 euro, maar eigenlijk wil ik zonder die f holes. Dan krijg je als het goed is een zwaardere geluid als BB. Als ik een zwarte ergens op de ne tegenkom zonder die f-holes, die een beetje mooi uitziet natuurlijk dan haal ik hem gelijk. en dan verkoop ik die straks weer en dan ga ik voor die BB Epi die je bedoelde . Of vind je dat ik gewoon moet wachten en sparen ???

Groetjes man !!!

ooo ooo oooo oooo

Rasta-13
25 januari 2010, 11:17
hmm, ik denk dat je beter kan doorsparen.
Als de BB king signature je niet bevalt, kan je die ook altijd verkopen en een andere uitproberen, maar je loopt ook de kans dat als je langer wacht, dat die BBking signature straks uitverkocht is.
denk niet dat dat bij een normale ES snel gebeurt.

Is die BB King signature iets nieuws dan ??? Of bestaat het al een tijdje ??? Ik ga morgen of naar Nijmegen of den Haag en dan ga ik hem uitproberen !!! Ik ben benieuwd !!!

marter544
25 januari 2010, 11:20
Signatures bestaan al wel een tijdje dacht ik, en dat is ook de enige ES zonder f-holes. Ik denk wel, dat als dat is wat je echt graag wil, je daar voor moet gaan, anders krijg je er spijt van.

Rasta-13
25 januari 2010, 11:24
Signatures bestaan al wel een tijdje dacht ik, en dat is ook de enige ES zonder f-holes. Ik denk wel, dat als dat is wat je echt graag wil, je daar voor moet gaan, anders krijg je er spijt van.

Haha , ja dat denk ik ook man, is goed ik laat je nu met rust ik ga ff oefenen op mijn gitaar, ook richwood semi akoestische trouwens.

Thx en een fijne dag !!!

Bless !!!

The Crash Cowboy
25 januari 2010, 16:48
Doorsparen ! Scheelt € 200,- met de DOT, en die heeft de f-holes die je niet wilt.

Rasta-13
25 januari 2010, 23:12
Doorsparen ! Scheelt € 200,- met de DOT, en die heeft de f-holes die je niet wilt.

Kan je mij vertellen of iemand of die f-holes echt wat uitmaakt wat betreft de sound ??? Van me leraar heb ik gehoord dat de sound zonder die holes wat zwaarder is met meer bass of zoiets, dus die klinkt meer als BB King, klopt dit ??? Ik heb respect voor me leraar hoor begrijp me niet verkeerd maar ik wil het toch voor de zekerheid weten . Anders kan k toch eentje met die F holes kopen, of nee toch niet ik wil hem zwart en zonder haha . Alvast bedankt !!!

Rasta-13
25 januari 2010, 23:22
Hoi people !!!

Ik ben grote fan van BB King en dit is dus ook de sound die ik uit mijn versterker/gitaar wil horen. Ik ga binnen nu en een paar dagen mijn eerste elektrische " Lucille " aanschaffen. Mijn vraag is : Maakt het uit of ik een epiphone met F-holes koop of eentje zonder die F- holes koop ??? Van mijn leraar heb ik gehoord dat die zonder F-holes overeenkomt met die van de King maar klopt dit ??? Krijg ik met die zonder die F holes een met een zwaardere geluid zoals BB ??? Mischien is het een domme vraag maar ik heb nog geen elektrische gitaar en wil graag een redelijke kopen, ik speel al bijna 3 jaar op akoestische en semi-akoestische dus vandaar. alvast bedankt !!!

Jasper.
25 januari 2010, 23:25
Ik voel een ongepaste grap aankomen..... :stop::D

richwoodplayer
25 januari 2010, 23:27
sorry hoor, maar deze vraag had prima in je andere topic gekund...:stop:

Rasta-13
25 januari 2010, 23:29
sorry hoor, maar deze vraag had prima in je andere topic gekund...:stop:

oh oh oh

ik haal hem weg hoor
oh kan niet

richwoodplayer
25 januari 2010, 23:30
kan je dat dan? :D
ik zal antwoorden in je andere topic, ik vind deze redelijk nutteloos..

Bram+
25 januari 2010, 23:31
sorry hoor, maar deze vraag had prima in je andere topic gekund...:stop:
Je kunt natuurlijk ook gewoon antwoord op de vraag geven en het modereren aan de verstandige mensen hier overlaten... :stop:

Enniewee, ik weet niet hoe lang je überhaupt gitaar speelt en wat de rest van je set-up is, maar ik zou me niet meteen zo heel druk maken over het al dan niet hebben van f-holes. Je geluid komt ook van heel erg veel andere factoren, niet in de laatste plaats je eigen speeltechniek.

richwoodplayer
25 januari 2010, 23:33
Hoi people !!!

Ik ben grote fan van BB King en dit is dus ook de sound die ik uit mijn versterker/gitaar wil horen. Ik ga binnen nu en een paar dagen mijn eerste elektrische " Lucille " aanschaffen. Mijn vraag is : Maakt het uit of ik een epiphone met F-holes koop of eentje zonder die F- holes koop ??? Van mijn leraar heb ik gehoord dat die zonder F-holes overeenkomt met die van de King maar klopt dit ??? Krijg ik met die zonder die F holes een met een zwaardere geluid zoals BB ??? Mischien is het een domme vraag maar ik heb nog geen elektrische gitaar en wil graag een redelijke kopen, ik speel al bijna 3 jaar op akoestische en semi-akoestische dus vandaar. alvast bedankt !!!

het maakt natuurlijk wel uit of je die F holes hebt ja of te nee.
zo ja, is hij gedeeltelijk hol van binnen, en heb je een minder warm geluid.
als je geen f holes hebt, is hij gewoon massief als ik het goed heb, en is het geluid ook dikker en warmer.
en als BB king ook zonder f holes heeft, lijkt het me dat je dan ook een gitaar zonder f holes moet hebben om zijn sound te krijgen ;)

Rasta-13
25 januari 2010, 23:34
Je kunt natuurlijk ook gewoon antwoord op de vraag geven en het modereren aan de verstandige mensen hier overlaten... :stop:

Enniewee, ik weet niet hoe lang je überhaupt gitaar speelt en wat de rest van je set-up is, maar ik zou me niet meteen zo heel druk maken over het al dan niet hebben van f-holes. Je geluid komt ook van heel erg veel andere factoren, niet in de laatste plaats je eigen speeltechniek.

Bram dank je man,

Groetjes,

Rasta-13

Bram+
25 januari 2010, 23:35
het maakt natuurlijk wel uit of je die F holes hebt ja of te nee.
zo ja, is hij gedeeltelijk hol van binnen, en heb je een minder warm geluid.
als je geen f holes hebt, is hij gewoon massief als ik het goed heb, en is het geluid ook dikker en warmer.
en als BB king ook zonder f holes heeft, lijkt het me dat je dan ook een gitaar zonder f holes moet hebben om zijn sound te krijgen ;)

Je hebt het niet goed.

barno
25 januari 2010, 23:36
voor het versterkte geluid maken die f-holes weinig uit. minder feedback, er zijn ES spelers die de f-gaten dichtplakken .... maar even over BB King: als er nu een gitarist op aarde is waarbij de sound vooral uit de vingers komt dan is hij het wel. dus staar je niet blind op signature modellen enz...
Eerst maar es aan de slag met dat polsvibrato en de timing van BB :)

enja, King's 345 is helemaal een 345 maar met gesloten klankkast ...

richwoodplayer
25 januari 2010, 23:37
Je hebt het niet goed.

Dan heb ik het niet goed, zou zomaar kunnen.
zo heel veel weet ik ook niet van ES345's.

Luca P
25 januari 2010, 23:40
huh.....al zou je zelf op BB's gitaar spelen dan zou je nog niet als hem klinken. Niemand eigenlijk!
:cheerup:
Maarrrrr...ik zou er 1 met f-holes kopen. ziet er veeeel mooier uit!
Of het qua geluid uit zal maken weet ik niet. Ik denk dat hij wat minder snel zal gaan rond zingen met een gesloten top.

j3r03n
25 januari 2010, 23:47
Je kunt natuurlijk ook gewoon antwoord op de vraag geven en het modereren aan de verstandige mensen hier overlaten... :stop:

Enniewee, ik weet niet hoe lang je überhaupt gitaar speelt...

ik speel al bijna 3 jaar op akoestische en semi-akoestische dus vandaar.
Nu kán men natuurlijk zeggen: "Je kunt natuurlijk ook gewoon de vraag lezen en het antwoorden aan de verstandige mensen hier overlaten... :stop:"

Hihi, weet je ook meteen wat je belerende vingertje waard is :hippie:

On topic: als je puur op zoek bent naar de sound, denk ik dat de f-holes niet bijster veel bijdragen. Wel aan de looks, maar dan zou ik persoonlijk juist wél voor de f-holes gaan ;)
In elk geval veel succes met de overstap van (semi-)akoestisch naar deze stoere (semi-)hollowbody!

Bram+
25 januari 2010, 23:50
Nu kán men natuurlijk zeggen: "Je kunt natuurlijk ook gewoon de vraag lezen en het antwoorden aan de verstandige mensen hier overlaten... :stop:"

Hihi, weet je ook meteen wat je belerende vingertje waard is :hippie:

OK, elektrische gitaar dan.

richwoodplayer
25 januari 2010, 23:53
in zijn post staat niet dat hij ooit elektrische gitaar gespeeld heeft, dus ik neem aan 0 ervaring op een elektrische gitaar?:hippie:

hezz
26 januari 2010, 00:26
Dus om alles even samen te vatten:

Ook al ga jij over een week op BB King's eigen gitaar spelen, jij zult niet hetzelfde klinken! Oftewel, de sound die je ambieert komt met oefening, speelstijl en andere factoren rondom de gitaar! Verwacht dus niet met dezelfde gitaar meteen als BB te klinken.

Succes met het testen en spelen! En niet vergeten foto's te uploaden wanneer je je nieuwe gitaar hebt he :-)

barno
26 januari 2010, 00:31
Dus om alles even samen te vatten:

Ook al ga jij over een week op BB King's eigen gitaar spelen, jij zult niet hetzelfde klinken! Oftewel, de sound die je ambieert komt met oefening, speelstijl en andere factoren rondom de gitaar! Verwacht dus niet met dezelfde gitaar meteen als BB te klinken.


ik zou zelf stellen: verwacht dat je Nooit als BB King zal klinken, maar da's helemaal niet erg. BB King wilde in het begin exact klinken als T Bone Walker. Dat is 'm nooit gelukt, maar hij heeft wel zijn eigen ding. net zoals SRV alles heeft geprobeerd om te klinken als Lightning Hopkins en Albert King, maar uiteindelijk uitkwam bij ... SRV

dutch.idiot
26 januari 2010, 00:49
ik zou zelf stellen: verwacht dat je Nooit als BB King zal klinken, maar da's helemaal niet erg. BB King wilde in het begin exact klinken als T Bone Walker. Dat is 'm nooit gelukt, maar hij heeft wel zijn eigen ding. net zoals SRV alles heeft geprobeerd om te klinken als Lightning Hopkins en Albert King, maar uiteindelijk uitkwam bij ... SRV

Het is natuurlijk wel het proberen waard ;). Ik zou als ikjou was gaan voor de gitaar gaan die het meest lijkt op die van BB-King, als je hem zelf goed vindt klinken en dat echt is wat je wilt spelen en je hebt zelf vast ook al wel een voorkeur (die je niet mag onderschatten). Ik zou zeggen: proberen die gitaar.

Jay75
26 januari 2010, 00:50
Als je puur op zoek bent naar de sound, denk ik dat de f-holes niet bijster veel bijdragen. Wel aan de looks, maar dan zou ik persoonlijk juist wél voor de f-holes gaan ;)
In elk geval veel succes met de overstap van (semi-)akoestisch naar deze stoere (semi-)hollowbody!

Inderdaad MET F-Holes, en rondzingen zou ik me geen zorgen over maken, heb veel hollowbody's gehad die bijna niet of nauwelijks feedback veroorzaakten.

Ken je de epihone Sheraton II toevallig, heb ik ooit gehad en qua prijs/kwaliteit en sound vond ik dat echt een TOPPER!!

FOTO: http://www.reverb-store.co.uk/images/large/Epiphone%20Sheraton%20II%20EB.jpg

aaronstonebeat
26 januari 2010, 01:42
Ik ben geen groot kenner van de apparatuur van BB King, maar oa hier (http://www.youtube.com/watch?v=_4GfRQSE-Ak) en hier (http://www.youtube.com/watch?v=tBWcSc3nPow) zie ik hem toch echt exemplaren met f-gaten bespelen.
Of speelt hij daar met een totaal onkarakteristiek klank?
Ik denk dat het met zo'n clean geluid niet uitmaakt. En ik denk dat het hem zo te zien ook niet uitmaakte.

Hiro
26 januari 2010, 08:16
Maar dat rondzingen heeft ook niet 100% alleen met de f holes te maken maar ook met je versterker.

Bij sommige hoef je gitaar er maar een beetje heen te kantelen en hij gaat zingen en bij andere moet je ze er tegenaanleggen en dan doet ie vaak nog niets.

Dus nee maakt niet uit wat je kiest, tenzij je een enorme versterker gaat halen en met flinke distortion je buren lastig wilt vallen met volume 11

Rasta-13
26 januari 2010, 08:49
Nu kán men natuurlijk zeggen: "Je kunt natuurlijk ook gewoon de vraag lezen en het antwoorden aan de verstandige mensen hier overlaten... :stop:"

Hihi, weet je ook meteen wat je belerende vingertje waard is :hippie:

On topic: als je puur op zoek bent naar de sound, denk ik dat de f-holes niet bijster veel bijdragen. Wel aan de looks, maar dan zou ik persoonlijk juist wél voor de f-holes gaan ;)
In elk geval veel succes met de overstap van (semi-)akoestisch naar deze stoere (semi-)hollowbody!

Ok Ok Ok,

thank you thank you thank you

Midwolda
26 januari 2010, 08:50
Geinig, die Sheraton II op de foto van Jay75 hangt hier aan de muur,
het enige verschil is dat er bij de mijne "Gibson" op de trussrodcover staat.
Inderdaad, een prachtgitaar, zowel om naar te kijken als om op te spelen.

En BB King noemde gewoon al z'n gitaren Lucille, met of zonder F-holes, soms zelfs solidbodies.
Als ze maar zwart met witte bindings waren.

Rasta-13
26 januari 2010, 08:54
OK, elektrische gitaar dan.

Voor de duidelijkheid !!! Ik heb een Amerikaanse Fender strato waarop ik mocht oefenen , dus ik heb wel enigszins ervaring op een elektrische. Die heb ik met mijn verjaardag gekregen, mocht ik op spelen om te kijken of ik elektrische uberhaupt leuk vind.

Dus ....

Nicks
26 januari 2010, 09:16
Voor de duidelijkheid !!! Ik heb een Amerikaanse Fender strato waarop ik mocht oefenen , dus ik heb wel enigszins ervaring op een elektrische. Die heb ik met mijn verjaardag gekregen, mocht ik op spelen om te kijken of ik elektrische uberhaupt leuk vind.

Dus ....

Doen die richwoods wel eens vaker in Amerikaanse fenders veranderen? want dan ga ik er ook halen!

Rasta-13
26 januari 2010, 09:36
huh.....al zou je zelf op BB's gitaar spelen dan zou je nog niet als hem klinken. Niemand eigenlijk!
:cheerup:
Maarrrrr...ik zou er 1 met f-holes kopen. ziet er veeeel mooier uit!
Of het qua geluid uit zal maken weet ik niet. Ik denk dat hij wat minder snel zal gaan rond zingen met een gesloten top.

Ik heb het niet over BB King naspelen ik heb het puur over het geluid wat uit zijn gitaar uitkomt . Natuurlijk kan ik niet als hem spelen, ik speel zoals k speel, maar zijn geluid vind ik wel mooi en als je van Blues houdt is dat precies wat je zou willen hebben.
Groetjes.

Rasta-13
26 januari 2010, 09:39
Doen die richwoods wel eens vaker in Amerikaanse fenders veranderen? want dan ga ik er ook halen!

Hey Nicks !!!

Die is niet van mij, daarom heb ik het niet in mijn profiel gezet. K heb die gekregen van iemand die heel weinig erop speelt en die persoon weet hoe fanatiek ik met gitaar bezig ben vandaar dat ik hem mocht lenen. Maar ik wil mijn eigen spul daarom ben ik vragen aan het stellen hier, maar je hoeft me niet te geloven trouwens. Ik heb dat gezet voor de mensen die mij serieus nemen.

Fijne dag voor je

bat
26 januari 2010, 09:41
Doen die richwoods wel eens vaker in Amerikaanse fenders veranderen? want dan ga ik er ook halen!
Volgens mij was z'n semi-akoustische bak een Richwood. De Amerikaanse Fender Strat is nieuw voor mij. Maar ik snap dat je de weg kwijt bent. Was zijn andere topic net aan het lezen na deze en op een gegeven moment dacht ik dat deze er mee was samengevoegd, aangezien precies dezelfde vraag van hem daar ook in voor kwam...

@Rasta-13: ook het geluid zit deels in je vingers. Een soortgelijk geluid is op vele manieren te realiseren. F-holes maken niet zo heel veel uit, belangrijker is of je de gitaar lekker vind spelen. Een Fender Strat heeft qua gevoel een heel andere hals dan een Lucille achtige gitaar. Probeer dat dus ook uit.

Rasta-13
26 januari 2010, 09:54
Inderdaad MET F-Holes, en rondzingen zou ik me geen zorgen over maken, heb veel hollowbody's gehad die bijna niet of nauwelijks feedback veroorzaakten.

Ken je de epihone Sheraton II toevallig, heb ik ooit gehad en qua prijs/kwaliteit en sound vond ik dat echt een TOPPER!!

FOTO: http://www.reverb-store.co.uk/images/large/Epiphone%20Sheraton%20II%20EB.jpg

Jay !!!

Deze ken ik niet maar het ziet er super mooi uit !

Thx a lot.

Rasta-13
26 januari 2010, 10:04
Volgens mij was z'n semi-akoustische bak een Richwood. De Amerikaanse Fender Strat is nieuw voor mij. Maar ik snap dat je de weg kwijt bent. Was zijn andere topic net aan het lezen na deze en op een gegeven moment dacht ik dat deze er mee was samengevoegd, aangezien precies dezelfde vraag van hem daar ook in voor kwam...

@Rasta-13: ook het geluid zit deels in je vingers. Een soortgelijk geluid is op vele manieren te realiseren. F-holes maken niet zo heel veel uit, belangrijker is of je de gitaar lekker vind spelen. Een Fender Strat heeft qua gevoel een heel andere hals dan een Lucille achtige gitaar. Probeer dat dus ook uit.

Hoi Bat,

Iemand vroeg of ik ook op een elektrische gitaar ooit had gespeeld ??? Daarom heb ik dat erbij gezet want die is niet van mij, ik mocht op hem spelen om ermee te oefenen en om te kijken of er een elektrische mijn ding is. En deze topic was een foutje hoor, ik wilde het alleen aan een persoon vragen en toen zag ik het op de discussie forum, maar ja kon ik ook niet weghalen. Ik ben sinds zaterdag lid . Snap je dat ???

Groet.

Little Jay
26 januari 2010, 10:12
BB's huidige Lucile heeft inderdaad geen f-holes.

http://www.guitarmasterclass.net/wiki/images/2/27/Lucille.jpg

BB speelde (in de 60ies en 70ies en ik denk ook nog wel in de 80ies) op de gewone ES335 (en aanverwante modellen) van Gibson, dus mét F-holes.

Omdat BB vrij luid speelt (Twin Reverb of LAB bijna vol open) heeft hij altijd problemen met feedback gehad. Hij stopte daarom handoeken in z'n gitaar. Later, toen hij bij Gibson een signature-model kon laten maken, heeft hij om deze reden de f-holes weggelaten. Voor de sound zal dat inderdaad niet heel veel uitmaken, maar je kunt je afvragen of je BB's vroegere geluid mooier vond dan z'n huidige geluid. Zo ja, dan kun je een Epiphone DOT nemen, zo niet ga dan voor de Epiphone Lucile:

http://fretboardmag.com/images/epiphone_bb_king_lucille.jpg

almarvk
26 januari 2010, 10:24
Dubbel, deze gaat dicht.

Jay75
26 januari 2010, 11:39
Ik zie dat het andere topic gesloten is, maar die Epiphone Sheraton II die ik je liet zien heb ik zelf ooit gehad dus, die had zeker de sound die je zoekt mijns inziens.

Die heb ik toen MET KOFFER voor 375 euro gekocht en naderhand weer weggedaan voor 450 euro. Dus als je goed zoekt, beetje geduld hebt, moet je voor een leuk bedrag zo'n gitaar kunnen vinden. Ikzelf vind dat een van de beste ES-achtige gitaren in het "budget"(lees niet Gibson) segment. Was prachtig afgewerkt, klonk en speelde lekker, alleen had ik 'm als back-up gitaar gekocht maar gebruike 'm bijna nooit op het podium.

Succes met je zoektocht in ieder geval.

barno
26 januari 2010, 11:49
ik treed Jay75 bij, Epiphone Sheraton is echt bang for bucks, enkele klassen beter dan dot epi's. zelfs met stock pickups klinkt die heel goed. is trouwens John Lee Hooker sig dacht ik, ook niet de minste :)

Rasta-13
26 januari 2010, 23:47
Ik zie dat het andere topic gesloten is, maar die Epiphone Sheraton II die ik je liet zien heb ik zelf ooit gehad dus, die had zeker de sound die je zoekt mijns inziens.

Die heb ik toen MET KOFFER voor 375 euro gekocht en naderhand weer weggedaan voor 450 euro. Dus als je goed zoekt, beetje geduld hebt, moet je voor een leuk bedrag zo'n gitaar kunnen vinden. Ikzelf vind dat een van de beste ES-achtige gitaren in het "budget"(lees niet Gibson) segment. Was prachtig afgewerkt, klonk en speelde lekker, alleen had ik 'm als back-up gitaar gekocht maar gebruike 'm bijna nooit op het podium.

Succes met je zoektocht in ieder geval.


Dank je , ik hou je op de hoogte , ik ben echt overal op de net aan het zoeken.

Groetjes,

Rasta-13.

Rasta-13
27 januari 2010, 11:03
Dus om alles even samen te vatten:

Ook al ga jij over een week op BB King's eigen gitaar spelen, jij zult niet hetzelfde klinken! Oftewel, de sound die je ambieert komt met oefening, speelstijl en andere factoren rondom de gitaar! Verwacht dus niet met dezelfde gitaar meteen als BB te klinken.

Succes met het testen en spelen! En niet vergeten foto's te uploaden wanneer je je nieuwe gitaar hebt he :-)

Haha , nee dat snap ik maar het is gewoon leuk om te dromen en bij mij werkt het alleen maar positief. Dan heb je een doel een richting en een genre om naar te werken. Maar inderdaad er is werk aan de winkel natuurlijk !!! Dus ik ga aan de slag oftewel ik blijf aan de slag en fotos krijg je binnenkort te zien.

Groetjes !

Rasta-13
27 januari 2010, 11:06
ik zou zelf stellen: verwacht dat je Nooit als BB King zal klinken, maar da's helemaal niet erg. BB King wilde in het begin exact klinken als T Bone Walker. Dat is 'm nooit gelukt, maar hij heeft wel zijn eigen ding. net zoals SRV alles heeft geprobeerd om te klinken als Lightning Hopkins en Albert King, maar uiteindelijk uitkwam bij ... SRV

Zo zo, dit heb ik nooit geweten dat BB als T Bone Walker wilde klinken, ik heb een hoop documentaire enzo van hem gezien maar die heb ik nooit gehoord. Maar inderdaad ik wil graag als hem klinken maar uiteindelijk kom je toch op je eigen pad terecht. Bedankt voor je inspirerende woorden. Ik blijf oefenen.


Groetjes,

Rasta-13.