PDA

View Full Version : element



willemhagenbeek
24 januari 2010, 10:45
Wat voor een element raden jullie me aan voor een westerngitaar ( nashville )

Gr Willem

budje
24 januari 2010, 10:52
Gezien de prijs van een gemiddelde nashville... of een heel goedkoop element of doorsparen voor een betere gitaar :makeup: niet lullig bedoeld, maar dit is even gebaseerd op het feit dat de enige nashville gitaren die ik heb gezien (dat zijn er aardig wat) eigenlijk allemaal niet heel spannend klonken eerlijk gezegd. (en leken gruwelijk veel op triplex)

Zie het als slecht geformuleerde opbouwend advies

willemhagenbeek
24 januari 2010, 12:35
???


Dag , kan iemand mij een advies geven over ELEMENT voor een westerngitaar.
Vroeger heb ik er een gehad die je in de klankkast moest klemmen maar dit vond ik niet wat.

BvD Willem

bert k
24 januari 2010, 12:52
Kijk eens bij K&K (http://www.kksound.com/), heb ik ook en klinkt erg goed. Maar je bent er wel een behoorlijk bedrag aan kwijt, als het tegen zit meer dan je gitaar gekost heeft.

Lex81
24 januari 2010, 14:00
Wat voor een element raden jullie me aan voor een westerngitaar ( nashville )

Gr Willem

Ik ben het met BUDJE eens: Hoe beter de pickup is, hoe beter die de (kwaliteits)sound van je gitaar laat horen.
Daarnaast is de combi van gitaar en pickup keuze essentieel. Op de ene gitaar klinkt de combi beter dan bij de andere.

Deze (http://www.lrbaggs.com/anthem/) pickup lijkt mij het meest interessant: LR BAGGS ANTHEM
Maar nogmaals met inbouwen, weet je van te voren nooit hoe het gaat klinken...

willemhagenbeek
24 januari 2010, 22:03
Hoi , het is gewoon voor binnenshuis om over een versterkertje te spelen niet voor een optreden ofzo. Gitaar zit trouwens een goed geluid in 20 jaar geleden is gekocht voor 600 gulden. Ik zag een element van shadow staan ( zo'n houten die je in de klemkast kunt schuiven ) zou dit volstaan aan mijn bescheiden verwachting?

Groetjes , Willem

Muzieknono
25 januari 2010, 06:59
Als het voor binnenshuis is en geen optreden waarom zou je dan in vredesnaam je gitaar willen versterken???
Mvgr. Dirk Jan :B

budje
25 januari 2010, 07:02
Hoi , het is gewoon voor binnenshuis om over een versterkertje te spelen niet voor een optreden ofzo. Gitaar zit trouwens een goed geluid in 20 jaar geleden is gekocht voor 600 gulden. Ik zag een element van shadow staan ( zo'n houten die je in de klemkast kunt schuiven ) zou dit volstaan aan mijn bescheiden verwachting?

Groetjes , Willem

dat is mijn foutje dan... als je tegenwoordig een gitaar van nashville ziet is het een chinees, prijs zo tussen de 60 en de 100 euro. Dus die zijn niet zo heel spannend :soinnocent:

Zelf ben ik erg tevreden met een piezo van b-band in mijn acoustische gitaar.

willemhagenbeek
25 januari 2010, 17:43
Als het voor binnenshuis is en geen optreden waarom zou je dan in vredesnaam je gitaar willen versterken???
Mvgr. Dirk Jan :B

Om de buren te pesten , nou goed

Dank je wel Budje , ik zal eens kijken.

Gr Willem

Lex81
27 januari 2010, 09:32
Als het voor binnenshuis is en geen optreden waarom zou je dan in vredesnaam je gitaar willen versterken???
Mvgr. Dirk Jan :B

Ik snap het dan ook niet...Thuis sluit ik mn ac gitaar nooit aan.

Jilles
27 januari 2010, 13:01
Misschien wil de beste man een effect eroverheen gooien.