PDA

View Full Version : hoe simpel zelf opnemen en nummers maken op laptop



MauserMorris
23 januari 2010, 18:37
Hoi beste mensen,

ik speel nog niet zo lang, maar wie weet bv een leuk software programma om gitaarpartijen op te nemen + evt andere kanalen erbij bv drums of bas die bv weer uit Guitar pRO komen. Of iemand nog een ander idee om zelf drumtracks te maken.
ALs je van je amp wil opnemen hoe kan je dan beste redelijk betaalbaar opnemen?
ALs je direct op de competer wil opnemen (schijnt ook te kunnen) wat is daar dan het beste apparaatje voor?

alvast dank! :grouphug:

groet Morris

harrie-beton
24 januari 2010, 14:50
Een line6 GX met een rifftracker is makkelijk.
Een amp opnemen is duurder, dan heb je een goede mic, statief en usb interface nodig.

MauserMorris
25 januari 2010, 11:00
dank u!

wat is een leuke rifftracker?

merci

harrie-beton
25 januari 2010, 11:38
rifftracker is een eenvoudig programma die bij line6 hoort. Bij de gx zit een eenvoudige versie.

Quicksilver
25 januari 2010, 16:05
rifftracker is een eenvoudig programma die bij line6 hoort. Bij de gx zit een eenvoudige versie.

Het heet GearBox.. ;)
En sinds kort dus POD Farm, aangezien de toneport serie nu omgedoopt is naar POD Studio.. :chicken:

Rifftracker is het oude programma dat je kreeg bij de Line6 GuitarPort, en ik vraag me af of die nog worden gemaakt..

Broodjekaas
25 januari 2010, 20:31
Ik heb onlangs zo'n POD Studio UX1 gekocht. Daar zitten drie programma's bij: RiffWorks, POD Farm en LiveLite

Riffworks is een opnameprogrammaatje dat in riffs werkt, dus per 4 maten, of per 8 maten, 3/4, 4/4, allemaal in te stellen. Je kan er makkelijk liedjes in mekaar flansen

POD Farm doopt je Studio-pedaaltje om tot een multi-effect pedaal, ze hebben allemaal presets gemaakt van beroemde liedjes. Wel jammer dat je dan meer moet betalen om sommige amphead-simulaties etc te krijgen.

en LiveLite heb ik nog niet gebruikt :D


Ik ben er tot nu toe zeer tevreden mee.

Zatar
27 januari 2010, 21:22
Men neme een kabeltje met twee 3,5mm jacks... plaatst aan de ene kant een 3,5 -> 6mm verloopstuk. Dat gaat de versterker in, de andere kant de line in of micro ingang in. Download audacity (gratis) en neem op.

Tenzij je echt bedoeld met een micro ervoor. Dan koop je der nog een goeie micro voor natuurlijk (of test zo'n singstar geval :seriousf:)

berkayb
27 januari 2010, 21:25
Ik gebruik gaming headset met microfoon voor opnemen van mn amp xD klinkt niet superslecht :o

PanzerfaustNL
29 januari 2010, 22:24
Ik gebruik Native instruments Guitar Rig mobile edition in combinatie met Guitar Rig 2. Vind ik nog steeds het lekkerst

Brewskie
5 februari 2010, 21:38
Ik gebruik Garageband, wat als standaard app bij een Mac wordt geleverd, in combinatie met Guitar Rig Mobile I/O. De guitarrig software kan je dan als plugin gebruiken in Garageband. Wel een gedoe met instellingen, maar nu werkt het eindelijk. Ik gebruik ook wel de interne microfoon van mijn MacBook Pro om acoustische gitaar op te nemen of de versterker van gitaar (VibroChamp XD). Eigenlijk wil ik binnenkort een usb microfoon met standaard kopen, om versterker op te nemen.