PDA

View Full Version : Precision bas?



Ibanez666
23 januari 2010, 16:33
Die heeft normaal gesproken toch twee van die korte elementen? Of is het ook gebruikelijk dat er zon lange op zit?

http://img686.imageshack.us/img686/2592/dsci6486.jpg

schwalbe
23 januari 2010, 16:55
EEn P-bass heeft inderdaad een split coil element.
Op je foto staat een bas met een PJ configuratie. Maar goed, zat bassen die onder de naam P-bass verkocht worden hebben een PJ-configuratie.

Ibanez666
23 januari 2010, 17:38
Ik hoorde net Precision plus deluxe en als ik daarop google zie ik inderdaad wat plaatjes met deze configuratie

Wabbie
23 januari 2010, 17:45
ja inderdaad, zit gewoon een brugelement van een jazzbass op. Wordt 'ie wel een stuk veelzijdiger door, niet dat dat nu echt nodig is bij een P, maar ach opties zijn altijd fijn toch?

Ibanez666
23 januari 2010, 18:10
ja inderdaad, zit gewoon een brugelement van een jazzbass op. Wordt 'ie wel een stuk veelzijdiger door, niet dat dat nu echt nodig is bij een P, maar ach opties zijn altijd fijn toch?

Er is wel een heel duidelijk verschil tussen de elementen. Komt natuurlijk oomk door de positie op de body, maar het jazzelement knort meer en de precision elementen klinken warm en rond, dus wel heel bruikbaar

Blend
3 februari 2010, 15:26
Is deze bas nou ook al van jou? Jij blijft wel bezig he ;)

sjoerd5
3 februari 2010, 22:20
Volgens kan je binnenkort een winkel beginnen.

WillemdaGuide
4 februari 2010, 12:10
ik heb een zwarte japanse JazzBass special uit de jaren tachtig en die heeft precies dezelfde elementen configuratie.

Ibanez666
4 februari 2010, 21:20
ik heb een zwarte japanse JazzBass special uit de jaren tachtig en die heeft precies dezelfde elementen configuratie.

ah ok, dit schijnt de Gothic uitvoering te zijn die volgens de eigenaar van de Vesterfansite nauwelijks in Europa voorkomt, dus wel leuk om deze te hebben. Hij speelt fijn..en ik heb hem nog steeds, dat wil wat zeggen :)