PDA

View Full Version : Roland cube 15x



Sultanofswing
23 januari 2010, 16:14
Hey forum,

Ik ben in bezit van de roland cube 15x, en de versterker valt me tegen. Hij zoemt teveel wanneer je gain erop gooit en de effecten zijn erg beperkt. Ik ben van plan om een Vox VT15 te kopen, iemand ervaring hiermee? Kan je ermee experimenteren? Kan je ook die "slash" geluid krijgen?

Ik speel voornamelijk guns n roses, en deze meid heeft ook een vt15:

http://www.youtube.com/watch?v=QaT3CDD2jag

Dat klinkt wel aardig nice,

Hoor het graag!

Sultan.

TimS
23 januari 2010, 16:34
Ik zou eerst eens naar je gitaar kijken. Volgens mij hebben alle Cubes een redelijke noisegate. Mijn Micro Cube blijft met de gain en volume vol open op de Rectifier stand nog stil.

Ferraririk
23 januari 2010, 17:10
Ik zou eerst eens naar je gitaar kijken. Volgens mij hebben alle Cubes een redelijke noisegate. Mijn Micro Cube blijft met de gain en volume vol open op de Rectifier stand nog stil.

Idd, mijn 20x, gain vol open volume redelijk hoog, en redelijk stil, ik denk dat je je gitaar moet shielden o.i.d

Sultanofswing
23 januari 2010, 18:24
Ik heb een ibanez grg170dx, maar alleen met gain maakt hij veel buzz geluiden. :S

Toch een vt15 denk ik >>

Jullie nog nooit gehad dan met gain erop?

Ferraririk
23 januari 2010, 18:58
nee, en ik begon ook met een grg170dx.........

caliban
23 januari 2010, 19:01
Ik betwijfel of het verschil tussen de twee amps de moeite gaan zijn :confused:

LesPas89
23 januari 2010, 19:05
Ik had een Cube 20x en kon daar prima een Slash sound mee krijgen hoor.

Ik speelde toen echter wel met een Les Paul, met Alnico II (same as Slash) pickups. Scheelt ook wel wat denk ik :sssh:

Ik had weinig last van gezoem of iets dergelijks. Denk dat het aan je gitaar ligt, of misschien aan de stopcontacten.

En de Cube moet je niet gaan inruilen voor een VT15, dat is het niet waard. Ik vind de Cube ook gewoon beter.

Psychomantis
23 januari 2010, 19:41
Speel je wel op een geaard stopcontact? Dat kan er ook iets mee te maken hebben.

the sure thing
23 januari 2010, 19:44
Speel je wel op een geaard stopcontact? Dat kan er ook iets mee te maken hebben.De nieuwe generatie Cube van Roland hebben geen geaarde stekker (!).

Ik heb een 30W versie van de cube gehad en kon, mits met humbuckergitaren, er uitstekend Slash op spelen.

Keevinkos
23 januari 2010, 19:55
Als ik jou was zou ik 'm inruilen voor een cube 20x (met een beetje onderhandelen heb je hem voor 5 tientjes d'r bij)

Deze amp is heel anders dan de 15x. Het is een zogenaamde 'cosm'. (geen flauw idee waar de afkorting voor staat...:)) Maar dit imiteerd een beetje een buizenamp, hij klinkt echt heel anders en hier zou je best een slash geluid uit kunnen krijgen. Ook zitten er een paar leuke effectjes op, en hij heeft 5 watt meer, speaker is dezelfde grootte als de 15. (8 inch)

Echt, een aanrader. Ik heb het ook gedaan, en ben er meer dan tevreden mee!:seriousf:

nico verduin
23 januari 2010, 20:26
Het is een zogenaamde 'cosm'. (geen flauw idee waar de afkorting voor staat...:))Composite Object Sound Modelling. Naampje van Roland voor hun modeling techniek.

Git Aar
23 januari 2010, 20:44
Ik betwijfel of het verschil tussen de twee amps de moeite gaan zijn :confused:

Wil je dat nog eens zeggen? :)
Ik heb sinds de aankoop van mn 20X Cube het idee dat ik beter de Vox15 had kunnen kopen. Niet dat ik hem gehoord heb, meer omdat ik zoveel goede verhalen over de vox gelezen heb.

caliban
23 januari 2010, 20:57
Ik weet niet welke cube het is waar ik een aantal keer over heb gespeeld maar ik vond die altijd heel prima klinken voor wat het ding kost. Veel goeie dingen over een andere amp wil niet zeggen dat hij beter is.

Een grotere speaker is denk ik wel een stapje vooruit. Kleine speakers kunnen nogal... klein klinken.

Sultanofswing
24 januari 2010, 14:08
Het gaat mij er niet om hoe hard hij kan, omdat ik toch alleen in mijn kamer speel. Ik vind de roland cube 15x volume al meer dan genoeg.

Ik weet het niet zeker, maar kan het misschien aan de kabel ligen tussen de versterken en de gitaar?:dontgeti:

caliban
24 januari 2010, 16:21
Een grotere speaker gaat daarom niet luider klinken, maar klinkt veel opener.

heinz3110
24 januari 2010, 16:27
Dat gezoem gaat heus niet weg met een andere versterker.Ga eens op een andere plek zitten, zet je versterker eens op een andere plek, of ga verder van je versterker zitten.

De elementen van je gitaar pikken naar alle waarschijnlijkheid het magnetisch strooiveld van de Cube op. Denk nou niet: zie je wel..! Je zal het met elke versterker meemaken, als je er maar dicht genoeg op zit. 2 meter verderop zitten en het is weg. Vooropgesteld dat je dan niet naast een ander apparaat zit wat weer ...etc.

Git Aar
24 januari 2010, 19:20
Ik heb het alleen een beetje bij het halselement. En dan meer naarmate ik dichter bij de Cube zit. Niet zo erg, want het halselement gebruik is toch amper.

caliban
24 januari 2010, 20:10
Is je halselement singlecoil?

Sultanofswing
24 januari 2010, 20:18
Eh wat betekent singlecoil? :dontgeti:

Sultanofswing
24 januari 2010, 20:21
Weet het probleem al :)

Ik speel meestal met me grote koptelefoon op, maar hij reageert blijkbaar met me gitaar want als me koptelefoon af doe en hem ergens anders zet is er geen gezoem meer :S

Hopelijk hebben jullie erwat aan :D

-Sultan

caliban
24 januari 2010, 20:33
Super coole naam als gitarist :). Een singlecoil is een enkelspoels element.

Sultanofswing
24 januari 2010, 23:08
Oh en euh, nu ik toch nog deze topic open heb staan, weet iemand van jullie hoe je de SLASH effect krijgt (Slash van guns n roses) met de roland cube 15x.

Ik zelf krijg deze slechte kwaliteit:

http://www.youtube.com/watch?v=zBBKf59uRHc


* Of weet iemand een programma, dat ik er een effect ermee kan opgooien?

rozh
25 januari 2010, 00:21
bass op 3 uur middle op 11 treble op 3 uur
classic stack gain op 2 uur