PDA

View Full Version : lead sound Slash



Nesker
14 april 2003, 21:33
hey ff een vraagje

hoe kan je het best die lead sound creeren van slash (zonder dat je een gibson + marshall hebt), ik zoek meer die sound van die solo's van november rain!!!

alvast bedankt

Negative K3 fan
14 april 2003, 21:35
veel compression, alnico humbuckers in een mahonie 24,75" scale gitaar, een mooie gebooste buizen overdrive/distortion en slash' vingers.

dan heb je het wel.

BLOK182
14 april 2003, 21:57
Een foute hoed en een lelijk houthakkersoverhemd voor de finishing touch!

hoofd
14 april 2003, 22:42
Op 2003-04-14 21:57, schreef BLOK182:
Een foute hoed en een lelijk houthakkersoverhemd voor de finishing touch!


HEEEYY!!!!!!!




Shut up...







en ja, ik heb zo'n overhemd (2 zelfs :grin:), en ja, ik ben nog aan het zoeken naar zo'n hoed :grin:

FragDaddy
15 april 2003, 09:36
^

Slash wannabee. zorg eerst maar eens dat je zo kunt spelen, dan mag je je misschien ook zo kleden :smile:

PluueeR
15 april 2003, 09:40
Nesker: als je een gitaar met humbuckers hebt, speel met wat overdrive gebruik je hals element en draai de toon daarvan dicht. Dan kom je al in de buurt zonder een Les Paul en een Slash Sig. Marshall te hoeven kopen.

jpb
15 april 2003, 10:36
Slash, is dat die harige aap die altijd op de covers van gitaarbladen staat??? :smile: :smile: :smile:

FragDaddy
15 april 2003, 14:39
maar een vette Gibson en een dikke Marshall helpen wel hoor!

Slash wordt gekenmerkt door een hele vette en donkere klank.

hij gebruikt eigenlijk alleen een Marshall jubilee of slash sig (dit is in weze een hotrod twee kanaals jcm800) en een boss GE7 equalizer pedaaltje als lead-boost voor zijn solo's.

frankpaul1
15 april 2003, 17:32
Zeker nog een delay pedaaltje erbij ofzo??? Voor de sustain. Of hoe doet ie dat anders.

Electrical Storm
15 april 2003, 18:17
Nee zo'n Les Paul heeft van nature al de sustain van een paard en zo'n duur custom model als hij heeft al helemaal...

belfrink
15 april 2003, 21:02
Check http://www.snakepit.org voor alle Slash info.!!!

FragDaddy
15 april 2003, 22:00
nog meer sustain? holy shit. ga maar eens een gibson les paul testen en draai er een klein beetje crunch/distortion in. gebruik ook je vingers voor een beetje vibrato. eindeloze sustain.

frankpaul1
15 april 2003, 22:29
Je gaat me toch niet vertellen dat de leadsound van November Rain gewoon Gibson Les Paul ----> Marshall JCM800 is. Daar zit wat achter. Ik heb een Gibson Les Paul.

Van de site:

SLASH uses some effects when playing live. On stage he uses a Boss GE-7 E.Q. for lead boost and feedback enhancement. When you see SLASH using the Wah-Wah pedal, he is using a Dunlop Rackmount Wah Wah system. He also uses a Heil talk box, and Boss DD-5 Digital Delay. He favors the Nady 950-GT Wireless System. All signals go through the Bob Bradshaw Custom Splitter System.

Toch wel een delay.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: frankpaul1 op 2003-04-15 22:31 ]</font>

Negative K3 fan
16 april 2003, 08:04
die delay gebruikt ie dus niet voor november rain, denk ikl, maar voor welcome to the jungle.

niels5150
19 april 2003, 19:29
droog scheurgeluid met toonknop een stuk dicht

FragDaddy
20 april 2003, 16:42
Ik vind het altijd een beetje moeilijk om te zeggen wat er gebruikt wordt door een artiest voor het opnemen van een CD. dus dat november rain niet klinkt als een gibson door een marshall kan wel, want je weet nooit wat er in de studio mee gedaan is. er kan wel zo veel postprocessing op Slash's originele signaal gedaan zijn dat er geen spat meer van zijn signaal overblijft.

maar ik weet wel dat ie live alleen een les paul en een marshall gebruikt (en een EQ voor solo-boost en een delay voor welcome to the jungle en natuurlijk wah.) en live vind ik hem zelfs nog mooier klinken dan op de studio-albums..

Bas
21 april 2003, 12:17
Ik denk dat het zonder Marshall (Jubilee/JCM800) wel lastig wordt hoor. Ik heb op verschillende amps geprobeerd, ook modelling dingen, maar je haalt het gewoon (net) niet.

Ook je speakers zijn natuurlijk een belangrijke keuze..(lees cabs)

belfrink
21 april 2003, 13:21
Het typishe Slash geluid krijg je mede door veel met je tonecontrols te spelen, kijk maar eens naar een live concert van Guns `N Roses en let er maar eens op hoe vaak Slash aan zijn toneknoppen draait.
De leadsound van "Sweet Child `O Mine" is in de rythem positie met de toneknop helemaal dichtgedraait.

belfrink
21 april 2003, 13:32
De buizen in de Jubilees zijn ook nog eens aangepast en vervangen door "Groove Tubes" om het geluid nog net iets zwaarder te maken.
En natuurlijk Alnico Pro-II in je Gibson gooien.

ieme
21 april 2003, 23:03
zonder dure gibson zal het wel een Epiphone Les paul standard worden dus! met een valvestate 8080 versteker( dan op OD2 kanaal en scheuren maar!)

Bas
21 april 2003, 23:28
Toen ik mn Jubilee kocht zaten er Svetlana buizen in de eindversterker en van die Chineze met Marshall bedrukte dingen in de voorversterker. Heb alles met JJ's laten vervangen.. klingt super.

Zon groovetube was toch gewoon een Svetlana dacht ik?

Mitch
22 april 2003, 22:16
Eenvoudigste manier om de Lead sound van Slash te krijgen:
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/effecten/13818.htm

Meest ondergewaardeerde buizenpedaal. Dit is er zo te zien nog één uit de eerste serie, met ruisonderdrukking.
Perfect voor Slash !

Voor de duidelijkheid: geen spam hoor, ik zou de mijne nooit verkopen :grin:

belfrink
23 april 2003, 19:22
Voor nummers als Civil War en Knockin On Heavens Door gebruikt hij ook delay, dit is in de intro van Knockin On..... duidelijk te horen.

FragDaddy
23 april 2003, 19:34
?? ik speel Knockin On Heavens Door altijd zonder delay hoor..

belfrink
23 april 2003, 22:19
Dat kan ook best, maar Slash gebruikt toch echt een delay.

Bas
26 april 2003, 17:29
Bij Knocking on Heavens Door een delay? In welk stukje precies dan? Want het was mij nog niet zo opgevallen eigenlijk.

ieme
26 april 2003, 23:46
Knocking on heavens door is ook niet op een les paul maar op een SG doubleneck gespeeld....

FragDaddy
27 april 2003, 09:05
ieme > is dat bij de originele studioopname al gedaan met een SG? dat lijkt me een beetje lastig, aangezien de solo op een gegeven moment uitkomt op de 22'ste fret op de hoge e snaar. laat een doubleneck SG nou maar 20 frets hebben.

ook kan ik geen voordelen zien van een doubleneck in een studio. pak gewoon een goede 6-snaar en een goede 12-snaar (2 gitaren dus.. waarom snel wisselen van gitaar? neem je toch gewoon in meerdere delen op?)

live speelde Slash wel vaak op een SG, maar deed ie die solo heel anders. ook speelde ie later live veel op die crossroads (guild) doubleneck.

ieme
27 april 2003, 11:40
Ja ik weet niet hoe en wat in de studio... Live is wat ik gezien heb, je kan trouwens in de studio ook verschillende gitaren gebruiken heh? akkoordjes op een sg en solos op een vette les paul mischien? ik weet het niet....