PDA

View Full Version : Zelf voeding maken met RJ11 plug?



minoin
23 januari 2010, 13:01
Beste techneuten,

Ik heb een leuke rackmixer gekocht (Numark RM6), maar zonder adapter/voeding.
Nu dacht ik; no problemo, alles is wel in elkaar te solderen.
Helaas, er moet een 31V 350mA RJ11 (Jup, zo'n telefoonlijn..) voeding in.
Iemand enig idee of dit zelf te maken is met een instelbare adapter?
Mijn dank is groot voor uw wijsheid :D

http://www.gregmeister.com/images/rm6_rearconnex_lg.jpg

Negative K3 fan
23 januari 2010, 14:29
Eitje, enige wat je nodig hebt is een 230 > 31 V trafo die de 350 mA kan leveren.

edit: met deze 2x15V kun je 1x30 krijgen met voldoende vermogen http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=504544 Dam moet je de juiste pinout zien te achterhalen voor die telefoonstekker en je bent er.

minoin
23 januari 2010, 15:07
Wow thanks! Geen idee wat ik ermee moet, haha, ik ben duidelijk een leek.
Ik heb een male RJ11 plug nodig, een kabeltje tussen Trafo en plug (wat voor een?) en een kabel met eurostekker naar trafo. En hoe gaat zoiets in elkaar?
Sorry voor de miss domme vragen. Thanks

Negative K3 fan
23 januari 2010, 15:13
die onderdelen koop je allemaal bij een onderdelen winkel (heten niet voor niets zo). Je hebt eigenlijk ook een kastje nodig om de trafo in op te bergen. Misschien dat het handig is om een oude adaptor te slopen, zoeen die rechtstreeks in het stopcontact gaat. Kabel die je nodig hebt is een telefoonkabel en dan heb je ook nog een tang nodig om de stekker aan de kabel te knijpen. Niet zo heel ingewikkeld.

Belangrijk is dat je achter de pinout van die telefoonstekker komt.

minoin
23 januari 2010, 15:38
Ok duidelijk. Ik kan de trafo gewoon aan de zijkant van mijn rack schroeven toch?
De pinouts zijn volgens Wikipedia zo: http://en.wikipedia.org/wiki/RJ11,_RJ14,_RJ25#Pinouts