PDA

View Full Version : Zelf voeding maken met RJ11 plug?



minoin
23 januari 2010, 13:01
Beste techneuten,

Ik heb een leuke rackmixer gekocht (Numark RM6), maar zonder adapter/voeding.
Nu dacht ik; no problemo, alles is wel in elkaar te solderen.
Helaas, er moet een 31V 350mA RJ11 (Jup, zo'n telefoonlijn..) voeding in.
Iemand enig idee of dit zelf te maken is met een instelbare adapter?
Mijn dank is groot voor uw wijsheid :D

http://www.gregmeister.com/images/rm6_rearconnex_lg.jpg

Negative K3 fan
23 januari 2010, 14:29
Eitje, enige wat je nodig hebt is een 230 > 31 V trafo die de 350 mA kan leveren.

edit: met deze 2x15V kun je 1x30 krijgen met voldoende vermogen http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=504544 Dam moet je de juiste pinout zien te achterhalen voor die telefoonstekker en je bent er.

minoin
23 januari 2010, 15:07
Wow thanks! Geen idee wat ik ermee moet, haha, ik ben duidelijk een leek.
Ik heb een male RJ11 plug nodig, een kabeltje tussen Trafo en plug (wat voor een?) en een kabel met eurostekker naar trafo. En hoe gaat zoiets in elkaar?
Sorry voor de miss domme vragen. Thanks

Negative K3 fan
23 januari 2010, 15:13
die onderdelen koop je allemaal bij een onderdelen winkel (heten niet voor niets zo). Je hebt eigenlijk ook een kastje nodig om de trafo in op te bergen. Misschien dat het handig is om een oude adaptor te slopen, zoeen die rechtstreeks in het stopcontact gaat. Kabel die je nodig hebt is een telefoonkabel en dan heb je ook nog een tang nodig om de stekker aan de kabel te knijpen. Niet zo heel ingewikkeld.

Belangrijk is dat je achter de pinout van die telefoonstekker komt.

minoin
23 januari 2010, 15:38
Ok duidelijk. Ik kan de trafo gewoon aan de zijkant van mijn rack schroeven toch?
De pinouts zijn volgens Wikipedia zo: http://en.wikipedia.org/wiki/RJ11,_RJ14,_RJ25#Pinouts
Dus dan krijg je een female euro vanuit mijn powersupply naar de trafo en daar de boel naar de RJ11 over de juiste pinout. Ok, ik zal de benodigheden eens bestellen, to be continued :chicken:

Magic Bean
24 januari 2010, 16:38
Vergeet niet ook een kleine behuizing te bestellen, anders gaat het brommen en ruisen als de ziekte in je rack.
Het apparaat zelf is maar 5 bij 5 bij 4 cm ofzo, dus dat is makkelijk genoeg.
Daarnaast kan je daarin de female connectors voor de RJ11 maken, zodat je geen vaste kabel hoeft te hebben.
Mocht er ooit iets mee zijn, dan kan je er gewoon een nieuwe telefoonkabel in hangen (heb ik nog wel extra liggen btw).

Edit: Het is btw ook echt verneukt dat je alleen RCA plugs hebt en geen gewone jacks. Dat zou ik direct oplossen met een rackplate met female connectors van neutrik.

minoin
24 januari 2010, 16:58
Vergeet niet ook een kleine behuizing te bestellen, anders gaat het brommen en ruisen als de ziekte in je rack.
Het apparaat zelf is maar 5 bij 5 bij 4 cm ofzo, dus dat is makkelijk genoeg.
Daarnaast kan je daarin de female connectors voor de RJ11 maken, zodat je geen vaste kabel hoeft te hebben.
Mocht er ooit iets mee zijn, dan kan je er gewoon een nieuwe telefoonkabel in hangen (heb ik nog wel extra liggen btw).

Edit: Het is btw ook echt verneukt dat je alleen RCA plugs hebt en geen gewone jacks. Dat zou ik direct oplossen met een rackplate met female connectors van neutrik.

Damn, kleine behuizing ben ik vergeten. Maar goed, shielden kan op tig mogelijkheden, dus komt wel goed. Ik heb nu male RJ11's gepakt waar je geen tang voor nodig hebt, supereasy te installeren. Female's zijn uit elke oude telefoon te slopen ;)

En het ding heeft drie mic ingangen. Twee om mijn stereo cab te micen en eentje om backing vocals in te prikken. Dan een paar onderlinge mixje's maken en voeren naar de twee output's. Kortom, perfect voor mij.
Wil ik er ooit nog iets extra's in hangen, haal ik wel een verloopstekkertje :)