PDA

View Full Version : Epi Les Paul Standaard, Custom, Studio etc



TDZH
23 januari 2010, 00:26
Heey,

Deze vraag is vast al wel eens beantwoord op dit forum, maar ik kan het nergens vinden ben ik bang, dus:

Wat is precies het verschil tussen de verschillende modellen van de Epiphone Les Pauls? (Dus Standard, Studio, Custom enzo)
Welke is 'het beste', wat zijn hun kenmerken?

alvast bedankt!

gr Tomas

macwilliams
23 januari 2010, 00:33
Overweeg je er een aan te schaffen?

EGH
23 januari 2010, 00:56
mac je hebt PM.

macwilliams
23 januari 2010, 05:59
Dan zal ik je terug pm'n

berkayb
23 januari 2010, 10:00
Misschien dat je hier iets aan hebt :D!

http://www.mylespaul.com/forums/epiphone-les-pauls/7484-epiphone-les-paul-ultra-custom-standard.html

TDZH
23 januari 2010, 17:53
@MacWilliams

Ja dat zit ik idd aan te overwegen ja :-P, Maar sowieso eerst geld sparen...


En die site heb ik inderdaad goeie info vanaf! Alleen word er niks gezegt over de studio (en andere types die ik misschien vergeten ben), zou iemand me daar nog wat over kunnen vertellen?

gr Tomas

macwilliams
23 januari 2010, 18:11
Studio:
geen binding geen fancy lak dus goedkoopste uitvoering.

Standard:
binding, lak in diverse uitvoeringen.

Custom

meerlagige binding en perloid look inlays

verder kan ik mij niet voorstellen dat er nog echt veel verschillen zijn.

TDZH
23 januari 2010, 19:27
Dus als ik het goed begrijp is het vooral het uiterlijk? En niet het geluid of de 'stevigheid' (dus hoe goed zo'n ding heel blijft)

gr Tomas

macwilliams
23 januari 2010, 20:11
Dat klopt, het zijn voornamelijk uiterlijkheden.
Mocht je serieus overwegen een aan te schaffen ga ze dan serieus uit proberen. Houd de tweedehands markt ook in de gaten. Dat loont zich vaak ook wel. Speur ook dit forum af er staat al enorm veel info over deze gitaren.

TDZH
23 januari 2010, 20:36
Bedankt voor de info!

gr Tomas

macwilliams
23 januari 2010, 20:57
Je zult ook dingen tegen komen als echt versus nep, dit zal je aan het twijfelen brengen en terecht. Mocht je wat gevonden hebben zorg dan dat je goede foto's krijgt en post die hier. Een aantal leden van dit forum hebben voldoende kennis in huis om te beoordelen of het een juiste is. Dit zal je in andere topics wel allemaal tegen komen. Ik heb zelf twee epi's LP in bezit en heb er in totaal zes gehad en inmiddels een kleine honderd in m'n handen gehad. Waaronder ook een aantal imitaties. Heb dus ook een aardig referentie kader.

We zien het wel :)
succes:ok: