PDA

View Full Version : Champion 600 kraakt en knetterd



pjotr
22 januari 2010, 22:56
Sinds kort een Fender Champion 600 gekocht. Leuk versterkertje voor thuis, maar hij kraakt en knetterd nogal. Ik heb al een beetje op internet gezocht en iets gelezen over AC/DC (niet de band) stroomvoorziening o.i.d.? Mijn vraag is of dit simpel op te lossen is, of dat het zoveel gaat kosten dat de versterker het niet waard is. In het laatste geval moet ik het maar gewoon voor lief nemen. Zijn er eigenaars met hetzelfde probleem (en eventueel oplossing)?

heinz3110
22 januari 2010, 22:59
buisjes in de voetjes goed aangedrukt?

Pé.
22 januari 2010, 23:00
Nieuw of 2e hands? In geval van nieuw gewoon mee teruggaan naar de winkel, eis een andere. In geval van 2e hands wordt dat lastig :soinnocent:

Wanneer kraakt en knettert het precies? Constant door? Tijdens het spelen? Alleen tijdens spelen? Als je aan de input zit? Als je aan de volumepot zit? Wat gebeurt er als je de volumepot helemaal dicht draait, knettert hij dan nog door? Heb je überhaupt nog wel gitaargeluid?

Je begrijpt, iets meer info is gewenst.

DeiDRagonas
22 januari 2010, 23:14
Gewoon terug kraken joh...

;)

pjotr
22 januari 2010, 23:28
Hij kraakt wanneer je niet aanslaat, zeg maar als je je vingers van de snaren haalt e.d., 2ehands gekocht, buizen zijn goed aangedrukt. Het lijkt haast een soort statische electriciteit te zijn. Hij ruist ook aardig, maar dit schijnt meer voor te komen.

DeiDRagonas
23 januari 2010, 02:05
Zit ie aangesloten op een geaard of ongeaard stopcontact?

josan
23 januari 2010, 10:30
1001 oorzaken. Brom, knetter, ruis. Je zult even zelf wat onderzoek moeten doen. Wanneer gebeurt het en wanneer niet? Andere gitaar, ander stopcontact, andere gitaarkabel, alle contacten controleren, andere kamer in huis, draaien aan de knoppen, etc., etc..
Zoals de vraag nu gesteld is zijn er wel erg veel mogelijkheden.

ThomasR
23 januari 2010, 10:48
heeft bijna 90% iets te maken met een aardingsfout

nico verduin
23 januari 2010, 11:06
Kan ook een rot koppel capje zijn. Ook al is ie nieuw. Kasn ook een rot buisje zijn....