PDA

View Full Version : Volumeknop gitaar zit los!



davidof
22 januari 2010, 15:31
Hey,

Is het mogelijk om de los zittende volume draaiknop van mijn gitaar via de binnenzijde gewoon vast te lijmen ? Als ik langs binnen kijk terwijl ik er aan draai zie ik dat de "elektronica?" en de kabels soms een stukje meedraaien (als ik een klein beetje kracht zet als hij op max of min staat)

Groeten

barno
22 januari 2010, 15:37
haal de knop van er even af, draai het moertje vast, knop er terug op en klaar.

davidof
23 januari 2010, 01:27
pff, er mankeert echt iets met die volumeknop.. als ik er aan draai hoor ik veel gekraak (indien distortion op staat) en ook zijn er zo "dode" punten. als ik hem helemaal open draai bvb heb ik zéér weinig output, als ik dan iets terugdraai en zoek naar een beter punt krijg ik dan wel een beter geluid. Is het best dat ik deze vervang ? of valt er nog iets aan te doen ?

wietse
23 januari 2010, 07:45
pff, er mankeert echt iets met die volumeknop.. als ik er aan draai hoor ik veel gekraak (indien distortion op staat) en ook zijn er zo "dode" punten. als ik hem helemaal open draai bvb heb ik zéér weinig output, als ik dan iets terugdraai en zoek naar een beter punt krijg ik dan wel een beter geluid. Is het best dat ik deze vervang ? of valt er nog iets aan te doen ?

het ligt niet aan de knop maar de potmeter die er onder zit, die is dus verrot.
soms wil contactspray nog helpen maar als er dode punten in zitten dan helpt dat meestal ook niet.

Hiro
23 januari 2010, 22:31
inderdaad even wat contactspray en als dat niet meer helpt een nieuwe halen en vervangen, en dan zul je ook zien dat hij gewoon vast zit moet moertjes die je aan moet draaien dus niet met lijm gaan werken ;)

davidof
23 januari 2010, 22:56
inderdaad even wat contactspray en als dat niet meer helpt een nieuwe halen en vervangen, en dan zul je ook zien dat hij gewoon vast zit moet moertjes die je aan moet draaien dus niet met lijm gaan werken ;)

Ik weet niet goed, ik heb gekeken en er zit inderdaad een moertje tussen mijn knop(plastic) en de potmeter zelf denk ik .. maar dat geheel zit echt direct tegen het hout van mijn gitaar gelijmd denk ik :$ .. maar enfin, die contactspray ? kan je dat overal krijgen ? Of zou het kunnen dat ik het onbewust thuis heb staan :p maar dat het ook gewoon voor andere dingen dient?