PDA

View Full Version : Rack Delay



pet0r
22 januari 2010, 13:42
Ik ben op zoek naar een goeie, recente rack delay. Eigelijk zoek ik de Digitech Timebender, maar dan in 19" formaat. Bestaat er zoiets? De GSP1101 is misschien wel iets, maar daar zitten nog veel meer fratsen in die ik toch nooit gebruik. Op de whammy functie na misschien. Beetje duur ook als hij voor 80% bestaat uit amp modelling, wat ik toch niet nodig heb.

Het ding moet in ieder geval:
- Midi schakelbaar zijn met genoeg presets.
- Digitale en analoge delay hebben (en liefst nog wat meer leipe features).

Het valt me trouwens op dat heel veel apparaten bedoeld zijn om te gebruiken in fx loops. Erg lage ingangs impedanties enzo. Maar mijn amp heeft geen effect loop. Dingen als TC D2, G-major etc vallen dus snel af. Zowiezo valt TC af wat mij betreft. Ook de meeste Lexicons zijn geloof ik niet bedoeld om de gitaar direct in te prikken.

Maar verder, er is niet zo heel veel aanbod of wel?

skanky
22 januari 2010, 14:24
Ik zou proberen een Line 6 echo pro ergens vandaan te halen. Die heeft volgens mij alles wat je zoekt. Helaas wordt ie niet meer gemaakt, maar nog wel regelmatig op marktplaats aangeboden.

pet0r
22 januari 2010, 14:27
Hmmja dat is wel een goeie tip misschien. Ik meen dat die alleen nogal storingsgevoelig zijn. Net als de DL4 zeg maar.

Is de Lexicon MPX G2 wat, of is de GSP1101 dan toch beter?

dml
22 januari 2010, 15:10
Je bent dus op zoek naar een dedicated 19" delay, met harmony capaciteiten en dan ook nog recent. Helaas, zo'n delay wordt niet meer gemaakt. Dan ben je inderdaad overgeleverd aan uitgebreidere apparaten.

Chiel
22 januari 2010, 16:22
Stond voor dezelfde vraag. Uiteindelijk toch maar voor een pedaltray in mijn rack gegaan met een Eventide Timefactor. Te gek ding en werkt uitstekend met midi.

pet0r
11 februari 2010, 16:45
Om hier nog even op terug te komen, ik neig toch ook een beetje naar die eventide. Hoe bevalt hij je, Chiel?

Sj03rd
11 februari 2010, 18:02
Timefactor is te gek! (gebruik m gewoon op pedalboard zonder midi). Lekker simpel en goede sounds. Doen! Of anders een Intellifex en daar alleen de delay van gebruiken...

Chiel
11 februari 2010, 23:48
Om hier nog even op terug te komen, ik neig toch ook een beetje naar die eventide. Hoe bevalt hij je, Chiel?

De Timefactor gebruikte ik eerst via midi op een pedaltray in mijn rack. Werkt erg oké en ik heb betere resultaten hiermee dan met een Lex G2. Analoge simulaties vind ik ook erg goed.
Met mijn kleine set heb ik d'r één op m'n pedalboard (zonder midi) en ook dat bevalt erg goed. Uiterst intuïtief en je hebt weer eens wat te doen op een saaie gig :sssh:.

Liquid_Metal
12 februari 2010, 12:44
Ziet er supergelikt uit, maar heeft 'ie wel MIDI? Volgens de site van Eventide (http://www.eventide.com/AudioDivision/Products/StompBoxes/TimeFactor.aspx) wel, maar ik zie geen DIN plug. Werkt het alleen via USB?
Ik overweeg er geen hoor, de delays uit mijn TC G-Major 2 zijn voorlopig sterk genoeg. Bovendien is ie nogal prijzig (450 euro).

Chiel
12 februari 2010, 13:06
Midi In/Out zit aan de zijkant. Een vergelijking met een G-Major kun je eigenlijk niet maken. Dit ding is toch wel van een heel ander kaliber. En dan vind ik een slordige 400 euro niet echt heel veel geld. Wie weet maken ze er nog eens een keer een rackversie van :).

pet0r
12 februari 2010, 15:00
Het lijkt me zeker wel een mooi dingetje. Midi aan de zijkant idd.

http://www.eventidestompboxes.com/media/timefactor_photo_web.jpg

Liquid_Metal
12 februari 2010, 15:38
Midi In/Out zit aan de zijkant. Een vergelijking met een G-Major kun je eigenlijk niet maken. Dit ding is toch wel van een heel ander kaliber. En dan vind ik een slordige 400 euro niet echt heel veel geld. Wie weet maken ze er nog eens een keer een rackversie van :).

Ik heb maar weinig ervaring met delays. Heb niet echt een beeld van hoe een delay beter kan klinken dan wat ik nu heb, zegmaar.

dml
12 februari 2010, 17:37
Ik heb maar weinig ervaring met delays. Heb niet echt een beeld van hoe een delay beter kan klinken dan wat ik nu heb, zegmaar.

Dan moet je, als je de kans krijgt, de Timefactor naast de G-major zetten en direct vergelijken. Zelfs mono klinkt de Timefactor nog 3D ;)