PDA

View Full Version : Jackson JS30RR upgraden met actieve EMG 81 bridge pickup?



BleedingMinds
22 januari 2010, 13:27
Hallo,

Ik heb een Jackson JS30RR Randy Rhoads.
Ik zat eraan te denken hem te upgraden met een EMG 81 pickup in de brug, alleen nou moet er een batterij aan, en past dat in mijn gitaar?

Heeft iemand zoiets dergelijks meegemaakt?
Alvast bedankt. :lp:

YannickH
22 januari 2010, 13:38
ja het past perfect in de gitaar.ik heb het gedaan bij mijn js30rr
je kan de gitaar perfect laten passen met stukjes moush(weet niet juist hoe het noemt.soort plasic,of gewoon met karton

BleedingMinds
22 januari 2010, 13:53
ja het past perfect in de gitaar.ik heb het gedaan bij mijn js30rr
je kan de gitaar perfect laten passen met stukjes moush(weet niet juist hoe het noemt.soort plasic,of gewoon met karton

Oke, bedankt. :)
Zit er ook duidelijk verschil in de sound , tussen de EMG 81 en de Jackson pickup?

YannickH
22 januari 2010, 13:58
Oke, bedankt. :)
Zit er ook duidelijk verschil in de sound , tussen de EMG 81 en de Jackson pickup?

je gaat niet weten wat je hoort:p
die jackson pickups klinken zo dof en plat vergeleken met emg's

BleedingMinds
22 januari 2010, 14:02
je gaat niet weten wat je hoort:p
die jackson pickups klinken zo dof en plat vergeleken met emg's

mooi! :)
Achja, had ik ook wel gehoopt vanwege de prijs van een EMG.
Al vind ik de jackson pickups ook wel mooi klinken, alleen dus duidelijk verschil met EMG gelukkig, EMG's zijn toch heel geschikt voor Thrash metal en heavy metal (dat wil ik vooral spelen, en ik speel in een thrash metal band)

BleedingMinds
22 januari 2010, 14:04
Ohja.. even een vraag, heb je toevallig een foto van hoe het er bij jou binnenin uitziet? met batterij enzo?

YannickH
22 januari 2010, 14:06
Ohja.. even een vraag, heb je toevallig een foto van hoe het er bij jou binnenin uitziet? met batterij enzo?

nee die heb ik niet srry.en ik heb die gitaar boven op zolder opgeborgen dus ik kan er nu geen foto's van maken.maar je kan gewoon schema's op de sites van seymour duncan,emg en dimarzio
maar voor trash kun je betere pickups krijgen dan de emg's hoor.

BleedingMinds
22 januari 2010, 15:06
nee die heb ik niet srry.en ik heb die gitaar boven op zolder opgeborgen dus ik kan er nu geen foto's van maken.maar je kan gewoon schema's op de sites van seymour duncan,emg en dimarzio
maar voor trash kun je betere pickups krijgen dan de emg's hoor.

Welke pickups zou ik dan beter kunnen gebruiken? :)

YannickH
22 januari 2010, 15:11
Welke pickups zou ik dan beter kunnen gebruiken? :)

goh,je hebt er zoveel:p
dimarzio d-sonic is nice en misschien ook de superdestortion
chek de sites en youtube maar voor sounds

Sanderltd
22 januari 2010, 15:33
De Seymour Duncan JB (SH4) wordt ook vaak in het genre gebruikt. Zit geloof ik ook standaard in de betere Jacksons. (Of de SH6 zou ook een goede optie zijn.)

YannickH
22 januari 2010, 15:37
De Seymour Duncan JB (SH4) wordt ook vaak in het genre gebruikt. Zit geloof ik ook standaard in de betere Jacksons. (Of de SH6 zou ook een goede optie zijn.)

jep een jb en een 59jazz

Gothra
22 januari 2010, 15:44
Maar met die EMG kan je ook perfect trash spelen hoor, van alles. Tis maar net wat je zelf beter vindt klinken

YannickH
22 januari 2010, 15:45
Maar met die EMG kan je ook perfect trash spelen hoor, van alles. Tis maar net wat je zelf beter vindt klinken

ja maar het klote is als je is claen wilt spelen met emg's...nja je weet het vervolg wel...

Jasper.
22 januari 2010, 17:35
EMG's schijnen clean toch juist erg goed te zijn? Dat heb ik tenminste gehoord.

Anyway, ik heb Seymour Duncans standaart in mijn jackson en die vind ik zelf erg goed voor heavy metal. Iron Maiden, Judas priest ed...

YannickH
22 januari 2010, 20:13
EMG's schijnen clean toch juist erg goed te zijn? Dat heb ik tenminste gehoord.

Anyway, ik heb Seymour Duncans standaart in mijn jackson en die vind ik zelf erg goed voor heavy metal. Iron Maiden, Judas priest ed...

ik heb,had in 3gitaren emg's 81 en85 zitten en clean was het echt slecdht

Sanderltd
23 januari 2010, 13:21
en een 59jazz

Het is ofwél de '59 (SH1) ofwél de Jazz (SH2); niet beide. (Tenzij Orpheo er mee aan de slag gaat. ;))
De JB wordt bijna altijd gecombineerd met de SH1, terwijl de SH6 meestal met SH2's samen gaat.

Over de clean klank van emg's; ik vind zelf dat er daar heel wat foute vooroordelen over bestaan. De emg 60 is namelijk een pickup met een érg mooie clean klank. De fout die de meesten maken is volgens mij het spelen met de volumeknop van de gitaar op 10. Als je een beetje speelt met het volume kun je heel mooie geluidjes eruit krijgen.
Bij de emg 81 en 85 is dat wat moeilijker, vooral in de brugpositie. Maar je moet emg's daarom niet allemaal over 1 kam scheren; de emg 60 is namelijk een totaal andere pickup en zeker de moeite waard om eens te proberen.

Gothra
23 januari 2010, 13:27
Het is ofwél de '59 (SH1) ofwél de Jazz (SH2); niet beide. (Tenzij Orpheo er mee aan de slag gaat. ;))
De JB wordt bijna altijd gecombineerd met de SH1, terwijl de SH6 meestal met SH2's samen gaat.

Over de clean klank van emg's; ik vind zelf dat er daar heel wat foute vooroordelen over bestaan. De emg 60 is namelijk een pickup met een érg mooie clean klank. De fout die de meesten maken is volgens mij het spelen met de volumeknop van de gitaar op 10. Als je een beetje speelt met het volume kun je heel mooie geluidjes eruit krijgen.
Bij de emg 81 en 85 is dat wat moeilijker, vooral in de brugpositie. Maar je moet emg's daarom niet allemaal over 1 kam scheren; de emg 60 is namelijk een totaal andere pickup en zeker de moeite waard om eens te proberen.

Klopt als een deur. Je kan ook overwegen de EMG 85 in de brug te doen, veel mensen vinden dat beter klinken dan de 81 in de brug.
Natuurlijk kan je ook een seymour duncan blackout erin doen, maar dat heeft weer een ander geluid.