PDA

View Full Version : Epiphone g310



henkiej12
22 januari 2010, 12:58
Hallo mensen,

Ik wil graag een epiphone g310 kopen, ik ben een beginnend gitarist en ik wil graag even weten of jullie dit een leuke gitaar vinden. Hij kost zo rond de €220.

Alvast bedankt.

M.v.g

Henk

Nicks
22 januari 2010, 13:02
voor 40 euro meer heb je de G400 en die schijnt echt heel wat beter te zijn. Ik raad je persoonlijk die aan.

Chocola
22 januari 2010, 13:38
Gewoon die G400 kopen, beter houd en betere onderdelen. Zal je langer mee vooruit kunnen ;).

Jay75
22 januari 2010, 14:46
Gewoon die G400 kopen, beter houd en betere onderdelen. Zal je langer mee vooruit kunnen ;).

Beter houd(baar) of beter hout? hehe

Maar agree, G400 is een betere gitaar, kijk ook eens naar Tokai SG kopieen of Vintage, alhoewel ik die laatste niet ken zelf, hoor ik daar positieve dingen over.

Succes!

davidof
22 januari 2010, 14:52
idd zoals iedereen hier zegt! ik heb al een 5 jaartjes de epiphone g400 & man ik ben er echt zo blij van!!! toen koste ie nog €400 en dat vind zelfs nog goedkoop voor deze gitaar! Gelijmde hals > geschroefde ;) mss gaan er veel gibsonliefhebbers stijgeren als ik het volgende zeg maar het is en blijft mijn mening! Ik vind de epi g400 echt beter spelen en klinken dan zijn iets "grotere" broer .. de Gibson SG special, op zijn grootste broer (sg standard) heb ik nog niet gespeeld :$ maar die is ook ineens een pak duurder.

btw: als je een metal axe wilt kan ik je ook de epiphone prophecy sg aanraden :) rond de €500 (emg pickups)

geert1976
22 januari 2010, 15:02
idd zoals iedereen hier zegt! ik heb al een 5 jaartjes de epiphone g400 & man ik ben er echt zo blij van!!! toen koste ie nog €400 en dat vind zelfs nog goedkoop voor deze gitaar! Gelijmde hals > geschroefde ;) mss gaan er veel gibsonliefhebbers stijgeren als ik het volgende zeg maar het is en blijft mijn mening! Ik vind de epi g400 echt beter spelen en klinken dan zijn iets "grotere" broer .. de Gibson SG special, op zijn grootste broer (sg standard) heb ik nog niet gespeeld :$ maar die is ook ineens een pak duurder.

btw: als je een metal axe wilt kan ik je ook de epiphone prophecy sg aanraden :) rond de €500 (emg pickups)


nah nu, ik denk dat het biertekort in Belgie bij jou aan het doorwerken is.:)

Ik heb meerdere G400's van Epi gehad en die zijn zeker niet gelijkwaardig of beter dan de Gibson SG(alle modellen).

Zowel qua hout, hardware als elektronica niet.

De G400 is wel één van de betere kopiën van de SG, dat dan weer wel

Thiez
22 januari 2010, 15:36
Qua afwerking kan gibson en epiphone nog welleens verschillen hoor en dan kan een goede epiphone best eens gelijk komen aan een maandag morgen gibson. Maar zoals je zegt het hout en hardware is van gibson gewoon beter.

Ik speel zelf nu zo een 5 jaar op epiphone G400. Heb alleen wel gelijk de epiphone elementen veranderd door seymour duncan. Dit is niet noodzakelijk maar wel veel winst op te boeken voor een beter geluid.

davidof
25 januari 2010, 16:59
nah nu, ik denk dat het biertekort in Belgie bij jou aan het doorwerken is.:)

Ik heb meerdere G400's van Epi gehad en die zijn zeker niet gelijkwaardig of beter dan de Gibson SG(alle modellen).

Zowel qua hout, hardware als elektronica niet.

De G400 is wel één van de betere kopiën van de SG, dat dan weer wel

haha wat zei ik over dat stijgeren :D & van dat biertekort heb ik allesinds geen last gehad =)
& ik zei dat het om mijn PERSOONLIJKE mening ging. Jij kan er natuurlijk ook niks aandoen dat je zo een gibsonlover bent =D

marter544
25 januari 2010, 17:05
G400 is idd een betere gitaar, ik vind persoonlijk de Vintage SG nog fijner.. Maar dat wil niet zeggen dat een G310 geen prima startersgitaar is, dat is het namelijk wel. Wanneer je zeker weet dat je door wil blijven spelen, dan zou ik idd voor een G400 gaan. G400 is ook maar iets van 280/290 euri..