PDA

View Full Version : Nieuw eigen nummer (Rock/Metal)



Guitarfreak
22 januari 2010, 10:37
Hoi allen,

We zijn weer druk bezig met de band. Het album komt dichterbij en we zijn afgelopen tijd weer bezig geweest met dit nummer, deze is nog niet helemaal volledig opgenomen, maar hijs bijna af. Nu wel volledig met vocalen.
Oja, het laatste stuk is slecht opgenomen in de oefenruimte (1 kut mic;)). Deze wordt natuurlijk nog beter opgenomen, maar was even voor de juiste volgorde.

www.maggiesbookshop.com/the-fear-and-the-beast-inside-2010-01-20.mp3

Speak out loud:). Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.


Gr Jip,

TimoSomers
22 januari 2010, 11:58
Ik vind de riffs, de sound, de gitaar in het algemeen echt weer super profi klinken!
(Je partijen zijn echt SUPER strak en goed, petje af).
Ik mis alleen bij de zang en de opbouw van het nummer een beetje een typisch hangend refrein zegmaar, iets wat blijft hangen.
(maar daar is het misschien ook niet echt het genre voor, maar dat zou het voor mij wel helemaal afmaken).

Guitarfreak
22 januari 2010, 15:57
Ik vind de riffs, de sound, de gitaar in het algemeen echt weer super profi klinken!
(Je partijen zijn echt SUPER strak en goed, petje af).
Ik mis alleen bij de zang en de opbouw van het nummer een beetje een typisch hangend refrein zegmaar, iets wat blijft hangen.
(maar daar is het misschien ook niet echt het genre voor, maar dat zou het voor mij wel helemaal afmaken).
Timo! Thanks man. Gaaf om te horen en bedankt voor je compliment over de strakheid van de partijen:).
Ik snap wat je bedoelt. Onze vocalenman is ook druk bezig met het oefenen van cleane vocalen, komt misschien in de toekomst, haha.

Thiez
22 januari 2010, 16:38
Klinkt super lekker! idd jammer dat het einde nog niet helemaal goede kwaliteit erop staat.
Kan me wel bij timo aansluiten over het refrein en het eind is echt heel plots. Is natuurlijk een keuze die je maakt. Maar het zit goed in elkaar.

Megadeth22
22 januari 2010, 16:40
EINDELIJK.
:seriousf:


*luistert :supercool:

glennshred
22 januari 2010, 16:50
Hey Jip,

Vind de opbouw heel goed, doet me denken aan limb bizkit :)
lekker spannend. goede vocalen trouwens, ik had de indruk (laaste stukje
bijna op eind) dat je terug zou losbarsten met een volle bass en drum.

Eigenlijk maakt het niet veel uit, voor mij is het een knap nummer dat ik
wel meer ga beluisteren :crazyhappy:

Je doet dat trouwens goed met die ozon plugin, heb me er al eventjes mee
beziggehouden, presets zijn een goed startpunt maar van onder af aan iets
creééren is niet van de poes. Moet er wel bijzeggen na wat testjes dat er
een betere zuiverheid in de klank ligt dan men 4plugins, iets minder
warmte dan weer maar ach ja, ik blijf experimenteren.

één vraagje, gebruik jij ook de stereo plug in ozone? ik vind het iets
verschrikkelijk maar dat komt waarschijnlijk omdat ik van nul ben begonnen.

gr
glenn

Riky
22 januari 2010, 19:23
Ik vind de riffs, de sound, de gitaar in het algemeen echt weer super profi klinken!
(Je partijen zijn echt SUPER strak en goed, petje af).
Ik mis alleen bij de zang en de opbouw van het nummer een beetje een typisch hangend refrein zegmaar, iets wat blijft hangen.
(maar daar is het misschien ook niet echt het genre voor, maar dat zou het voor mij wel helemaal afmaken).

helemaal hier mee eens!

Toen je scheur geluid begon in te vallen dacht ik: hmmmm, maar TOEN! Knetter strakke riffs! Ja vet!

Maar refrein mag pakkender qua zanglijn en tekst. Muziek is erg pakkend en ook vet!

Guitarfreak
22 januari 2010, 20:02
EINDELIJK.
:seriousf:
*luistert :supercool:
Haha:) Ein-de-lijk! Er komen er meer aan, geloof het of niet. Haha! Thanks bro


Hey Jip,

Vind de opbouw heel goed, doet me denken aan limb bizkit :)
lekker spannend. goede vocalen trouwens, ik had de indruk (laaste stukje
bijna op eind) dat je terug zou losbarsten met een volle bass en drum.

Eigenlijk maakt het niet veel uit, voor mij is het een knap nummer dat ik
wel meer ga beluisteren :crazyhappy:

Je doet dat trouwens goed met die ozon plugin, heb me er al eventjes mee
beziggehouden, presets zijn een goed startpunt maar van onder af aan iets
creééren is niet van de poes. Moet er wel bijzeggen na wat testjes dat er
een betere zuiverheid in de klank ligt dan men 4plugins, iets minder
warmte dan weer maar ach ja, ik blijf experimenteren.

één vraagje, gebruik jij ook de stereo plug in ozone? ik vind het iets
verschrikkelijk maar dat komt waarschijnlijk omdat ik van nul ben begonnen.

gr
glenn

Hey Glen, bedankt man! Haha, we krijgen vaker die vergelijking te horen en ook bands als POD en Papa Roach worden niet achter gehouden. Ach ja, zelf geen geweldig fan van dat soort bands, maar oke, het grooved wel. En hopelijk doet onze muziek dat ook, is in ieder geval wel de bedoeling.

Ik snap je punt over het laatste gedeelte van het nummer, waar je eigenlijk verwacht dat alles voluit los gaat barsten. Misschien klinkt het laatste stukje beter wanneer we dit alles ''goed'' hebben opgenomen bij mij op zolder.

De ozon plugin does almost all the work. Dat zo'n simpele freeware plugin zoveel kan veranderen aan je sound. Je wilt dit nummer zonder ''mastering'' niet horen. Inderdaad, experimenteren blijft het helemaal, maar daarom niet minder leuk.
Ik gebruik trouwens niet de stereo plugin.

Thanks:)




helemaal hier mee eens!

Toen je scheur geluid begon in te vallen dacht ik: hmmmm, maar TOEN! Knetter strakke riffs! Ja vet!

Maar refrein mag pakkender qua zanglijn en tekst. Muziek is erg pakkend en ook vet!
Haha, dankje:) Ik ben het met je eens. De refreintjes mogen als het aan mij ligt ook 'n meer zangerig karakter krijgen. Hij werkt er aan. Wellicht een volgend nummer.
Thankssss Riky!

Guitarfreak
23 januari 2010, 17:43
Klinkt super lekker! idd jammer dat het einde nog niet helemaal goede kwaliteit erop staat.
Kan me wel bij timo aansluiten over het refrein en het eind is echt heel plots. Is natuurlijk een keuze die je maakt. Maar het zit goed in elkaar.
Het einde komt nog:). Ja, we wilden dit einde strak eindigen. Misschien was uit laten feedbacken ook beter geweest, hmm!
Thanks:)

TimoSomers
25 januari 2010, 22:45
Zit nog een keer te luisteren en ik vind echt dat je een van de vetste opnamesounds hebt die ik dusver gehoord heb.
Hebje deze shizzle ook gemastered btw? Of komt de gitaarsound echt rechtstreeks uit je podje?
(Oja en welke gitaar gebruik je? Curious)

benwave
26 januari 2010, 08:25
Ik heb geen vergelijkings materiaal, maar goed ook.

Ik vind het gewoon een erg goed nummer, mooie gitaar partijen, prima nummertje niets op aan te merken

Guitarfreak
26 januari 2010, 11:03
Zit nog een keer te luisteren en ik vind echt dat je een van de vetste opnamesounds hebt die ik dusver gehoord heb.
Hebje deze shizzle ook gemastered btw? Of komt de gitaarsound echt rechtstreeks uit je podje?
(Oja en welke gitaar gebruik je? Curious)
Hey Timo,
Thanks thanks thanks! Cool om te horen. Deze shizzle heb ik gemasterd middels Ozon (freeware plugin). Met deze plugin kan je bestaande presets gebruiken die je sound een ''wider'' feel geven. Ook wordt de boel helder gemaakt. Echt een aanrader! Dit doet veel met je sound.
Ik speel over een ESP ltd vipertje. Geweldige gitaar!


Ik heb geen vergelijkings materiaal, maar goed ook.

Ik vind het gewoon een erg goed nummer, mooie gitaar partijen, prima nummertje niets op aan te merken
Bedankt:) Niks op aan te merken? Vast toch wel iets? ;)

5150II
26 januari 2010, 13:22
Wederom een lekker nummertje, sound zit ook helemaal goed.
Alleen jammer dat drum toch zo nep klinkt, keertje mooie opnames zouden geen kwaad kunnen;)

Guitarfreak
26 januari 2010, 13:36
Wederom een lekker nummertje, sound zit ook helemaal goed.
Alleen jammer dat drum toch zo nep klinkt, keertje mooie opnames zouden geen kwaad kunnen;)
Thanks thanks:) De drums worden binnenkort in een studio apart opgenomen. De gehele drums zijn nu gemaakt d.m.v. Steven Slate, zou dus niet nep moeten klinken;). Misschien doordat ik de kick nogal veel laag heb gegeven, zodat deze bijna in het laag van de bas terecht komt.

Iceman
28 januari 2010, 11:12
Gave muziek man!!
Ik ben wel van de Bizkit en POD.

Benieuwd naar je studio opnamens.

Guitarfreak
28 januari 2010, 17:49
Gave muziek man!!
Ik ben wel van de Bizkit en POD.

Benieuwd naar je studio opnamens.
Thanks man! Pas een EP opgenomen die qua opname minder slecht klinkt;).
www.myspace.com/maggiesbookshop/

Daniel91
28 januari 2010, 17:52
'k Heb het al eerder beluisterd maar met dit nieuwe nummer toch maar ff zeggen dat ik deze muziek baas vind! Lekkere sound. Heb idd ook wel wat POD cd's in de kast liggen :)

5150II
28 januari 2010, 19:25
Thanks thanks:) De drums worden binnenkort in een studio apart opgenomen. De gehele drums zijn nu gemaakt d.m.v. Steven Slate, zou dus niet nep moeten klinken;). Misschien doordat ik de kick nogal veel laag heb gegeven, zodat deze bijna in het laag van de bas terecht komt.

Het klinkt ook niet lelijk, maar niet bepaald natuurgetrouw:P
Ben benieuwd hoe het eindproduct gaat worden man, gaat wel goed komen denk ik zo.:ok:

Guitarfreak
29 januari 2010, 10:48
'k Heb het al eerder beluisterd maar met dit nieuwe nummer toch maar ff zeggen dat ik deze muziek baas vind! Lekkere sound. Heb idd ook wel wat POD cd's in de kast liggen :)
Thanks man!! Mooi dat jij het baas vind ; ).


Het klinkt ook niet lelijk, maar niet bepaald natuurgetrouw:P
Ben benieuwd hoe het eindproduct gaat worden man, gaat wel goed komen denk ik zo.:ok:
Haha, ik snap 'm. Ik ben ook erg benieuwd naar het eindproduct:).

Iceman
29 januari 2010, 16:03
Iets baas vinden.........













Ik word/ben oud.

Don Capo
29 januari 2010, 16:21
Mooie gitaartjes, ben zelf niet kapot van de stem, maar daar hadden al mensen voor mij over geschreven. Klinkt goed hoor! Uiterst baas!

TimoSomers
29 januari 2010, 16:54
Whaha baas. :seriousf:

Guitarfreak, bedankt voor de tip trouwens, ozone is vetttt, doet indd veel aan je tone!!

dekuif
29 januari 2010, 18:53
De ozon plugin does almost all the work. Dat zo'n simpele freeware plugin zoveel kan veranderen aan je sound. Je wilt dit nummer zonder ''mastering'' niet horen. Inderdaad, experimenteren blijft het helemaal, maar daarom niet minder leuk.
Ik gebruik trouwens niet de stereo plugin.


Zo net even geluisterd, gitaren klinken inderdaad lekker. Ik vind de drums ook niet verkeerd hoor en over de zang is genoeg gezegd.

Ik zie dat je de ozon plugin gebruikt, deze ken ik nog niet. Daar het freeware is, wil ik het wel eens proberen. Waar kan ik deze software vinden?

Guitarfreak
29 januari 2010, 20:20
Mooie gitaartjes, ben zelf niet kapot van de stem, maar daar hadden al mensen voor mij over geschreven. Klinkt goed hoor! Uiterst baas!
Thanks thanks! En inderdaad, de vocalen blijven een sterke smakenkwestie:).


Whaha baas. :seriousf:

Guitarfreak, bedankt voor de tip trouwens, ozone is vetttt, doet indd veel aan je tone!!
You're welcome man! Ook had ook niet gedacht dat Ozone zoveel met je sound kan doen, sommige Freeware is dus best oke! ; - )
Wanneer kan ik trouwens weer wat van je nieuwe songs horen? Ben erg benieuwd naar je nieuwe shit.


Zo net even geluisterd, gitaren klinken inderdaad lekker. Ik vind de drums ook niet verkeerd hoor en over de zang is genoeg gezegd.

Ik zie dat je de ozon plugin gebruikt, deze ken ik nog niet. Daar het freeware is, wil ik het wel eens proberen. Waar kan ik deze software vinden?
Thanks, leuk om te horen!
Ozone is van Izotope, kun je gemakkelijk via Google vinden:).

TimoSomers
29 januari 2010, 22:26
Thanks thanks! En inderdaad, de vocalen blijven een sterke smakenkwestie:).


You're welcome man! Ook had ook niet gedacht dat Ozone zoveel met je sound kan doen, sommige Freeware is dus best oke! ; - )
Wanneer kan ik trouwens weer wat van je nieuwe songs horen? Ben erg benieuwd naar je nieuwe shit.


Thanks, leuk om te horen!
Ozone is van Izotope, kun je gemakkelijk via Google vinden:).

Zal na het weekend weer eens wat nieuwe demo's op myspace zetten, I'll let you know!
[Album is zo goed als compleet geschreven, moet nu aan de slag met teksten (hate that) en dan wat polijsten en wellicht opnieuw opnemen /masteren]

dekuif
30 januari 2010, 15:06
Thanks, leuk om te horen!
Ozone is van Izotope, kun je gemakkelijk via Google vinden:).

Hmm, als ik bij Izotope kijk, is het niet echt meer freeware....

http://www.izotope.com/products/audio/ozone/buy.html

Iemand nog ideeen om de freeware versie te verkrijgen?

Daniel91
30 januari 2010, 15:45
Iets baas vinden.........













Ik word/ben oud.
Meer een gevalletje dat ik vroeger te veel op het fok-forum heb rond gehangen... :(