PDA

View Full Version : Misa Digital Guitar



ErikE
21 januari 2010, 22:41
Kreeg net dit filmpje doorgestuurd, check it out: :punk:

http://www.youtube.com/watch?v=M2eiP12hQQY&feature=player_embedded‏

Iemand hier al van gehoord?

Hiro
21 januari 2010, 22:46
ik kreeg t filmpje ook vanmiddag door van een collega van me die wist dat ik gek ben van gitaren (niet gek ook ik zit er de hele dag aar te googlen)

Maar info heb ik nog niet, hij geeft nog geen prijzen tot de eerste lading in prductie is dus dit is alleen nog maar een prototype

helaas, ik vind m inderdaad wel heel vet, ben benieuwd hoe je m allemaal kan gebruiken

Realeigo
21 januari 2010, 23:08
Een ding is zeker, dit gaat in een Manson gitaar verwerkt worden voor een ene meneer Bellemy

Spitfire
21 januari 2010, 23:14
Ik kwam hem ook een paar dagen geleden tegen en ben volledig om. Ik ben al een tijdje opzoek naar een fatsoenlijke MIDI-controller in een niet-keyboard vorm en dit lijkt de meest geschikte te zijn. Ben alleen bang dat dat ding over de 1000,- (misschien wel 2000,-) euro gaat kosten en dat ik hem dan vanuit Australië moet laten verschepen. Aan de andere kant vind ik de site nog bijzonder vaag voor een product wat uiteindelijk verkocht moet worden.

En om bashes even te voorkomen: dit is een MIDI-controller en geen gitaar, dus ga ook alsjeblieft die vergelijking niet maken.

Chocola
22 januari 2010, 03:05
Hmmmm, terwijl als ik dat ding zo zie heb ik helemaal niet zoiets: dit moet extreem duur zijn. Als je het zonder lichtjes en toeters en bellen wil enzo is het denk ik nog best zelf te maken met wat mensen. Het is het hele midi gebeuren dat nog het moeilijkst te verwezenlijken is, maar hier is ook gewoon standaard hardware voor enzo. Die pad is niets speciaals, dat fretboard ook niet.

Zal vast over een half jaar wel een zelfbouwtopic over zijn ofzo :p. Ik had hem vorige week al gezien en vind hem wel vet, alleen geef mij toch maar gewoon een lekkere houten old school gitaar.

budje
22 januari 2010, 09:10
Dit is geen gitaar, het is een synth met een guitar-based interface :soinnocent:

Lijkt me wel leuk om eens mee te spelen, om de grenzen eens te verleggen.

En dan: Een dubbelnek, een met dit en een met snaren~!

Nagramoth
22 januari 2010, 09:37
Een ding is zeker, dit gaat in een Manson gitaar verwerkt worden voor een ene meneer Bellemy

Dat was ook mijn eerste gedachte !

Jasper.
22 januari 2010, 09:55
Komt er weer een nieuwe Guitar Hero aan? ;):D

Terminus
22 januari 2010, 18:07
Een ding is zeker, dit gaat in een Manson gitaar verwerkt worden voor een ene meneer Bellemy

Hoe dat zou moeten weet ik niet, aangezien deze gitaar 100% snaarloos is en dus moeilijk (tenzij als dubbelneck) te verwerken zijn in een electrische gitaar.

Ik vind de demo wel ontzettend vet, en de mogelijkheden van het touchscreen zijn eindeloos (ding draait Linux!)
Enige nadeel is dat het ding eruit ziet als speelgoed en dat je er moeilijk serieus mee wordt genomen.

Omag
23 januari 2010, 18:13
Matt Bellemy gebruikt ze blijkbaar al

http://www.youtube.com/watch?v=e8MFyDm3Yic&feature=related


Meer uitleg hier

http://www.youtube.com/watch?v=eDhLVO_WS20&feature=related

Mr Xen0
24 januari 2010, 00:29
Matt Bellemy gebruikt ze blijkbaar al

http://www.youtube.com/watch?v=e8MFyDm3Yic&feature=related


Meer uitleg hier

http://www.youtube.com/watch?v=eDhLVO_WS20&feature=related

Dat is een XY Midi Pad, aangesloten op een Kaoss Pad, lijkt erop maar is niet hetzelfde. Kaoss Pad is namelijk wel aan te sluiten op de gitaar en kan je geluid vervormen. Of althans, zo gebruikt meneer Matthew Bellamy dit.

I <3 Matt.

Spitfire
24 januari 2010, 01:00
Een kaoss pad is een effecten processor waarbij je de parameters van het effect dat je gekozen hebt kan beïnvloeden door los te gaan op die XY pad. Je hebt dan dus gitaar --> kaoss pad --> versterker.

Die misa gitaar is niks anders dan een MIDI controller waarbij je aan de knoppen op de hals een synthesizer toekent en vervolgens kun je met je touchpad twee parameters van die synthesizer beïnvloeden. Tegelijk speelt hij de 'frets' die je met je linkerhand indrukt als je met je rechterhand de touchpad aanraakt. In dit geval is het dus MIDI controller --> synthesizer (bijvoorbeeld op je pc).

Vandaar dat ik dus zei dat dit weinig met een analoge gitaar te maken heeft.

wietse
24 januari 2010, 16:57
dat is een gitaar voor drummers, die zitten ook altijd op alles te roffelen en te slaan.

hoofd
24 januari 2010, 17:48
Zo'n bitcrusher effect is wel errug gaaf.. :crazyhappy:

guitarkid
24 januari 2010, 17:54
Mijn voorspelling: hier hoor je over een poosje helemaal niets meer over...!!!
Hype hype hype (hoera...!) ;)
Kan dan in de kast naast bijv. de Gizmo (weet U nog?), de Bond-Electraglide gitaren en al die andere "vernieuwingen" waar de toch vaak conservatieve gitarist (ook gij, Brutus...) helemaal niet aan wil.
Bovendien heeft het m.i. ook niet zo veel met gitaarspelen te maken, maar daarover kunnen we natuurlijk lekker twisten ("Let's twist again....!!! :seriousf:)

Gr. C.

caliban
24 januari 2010, 19:24
Ik vind het vet, zou er alleen niet meer dan 50 euro aan willen betalen :p

Midwolda
24 januari 2010, 20:34
Ze moeten het gewoon niet als "guitar" in de markt zetten.
"Interactive MIDI Synth Interface" ofzo.
"Stage Ready Digi Controller".
"Big WII".

artnaz
25 januari 2010, 01:42
Als ze zulke live-bands in discotheken gaan gebruiken wordt ik wel heel blij, want ik vind het behoorlijk cool! :D

Of geniaal iets voor de Apple Tablet: je kan er natuurlijk "gewoon" Tap Tap Revenge op spelen, maar als je de "casing" koopt en je Tablet er in zet (zoals die extended casings bij de Wii) heb je een multi-touch Guitar Hero controller! :blast:

Maargoed, dit is in ieder geval geen gitaar.

j3r03n
25 januari 2010, 11:32
Ik vind het vet, zou er alleen niet meer dan 50 euro aan willen betalen :p

Inderdaad! Leuk speelgoed. Geen instrument. Ik zou m zeker willen en misschien zelfs gebruiken voor een speelgoedprijs.

Het idee is in wezen best goed: een toetsenbord in de vorm van een fretboard. Elk 'vakje' op elke snaar is n aparte knop. Ze moeten er alleen geen synthesizer aanhangen die het geluid van een gitaar wil nadoen. Alhoewel de echte synthboys natuurlijk niet zitten te wachten op een nieuwe manier van knopjes indrukken :sssh:

Spitfire
25 januari 2010, 11:42
Inderdaad! Leuk speelgoed. Geen instrument. Ik zou m zeker willen en misschien zelfs gebruiken voor een speelgoedprijs.
Hoezo geen instrument, ik denk dat je hier (met hulp van een shitload aan synths op je pc) meer creativiteit in kwijt kan dan een gitaar.


Het idee is in wezen best goed: een toetsenbord in de vorm van een fretboard. Elk 'vakje' op elke snaar is n aparte knop.
Wat is een fretboard volgens jou dan? ;)

munkie
25 januari 2010, 11:57
Nix nieuws jongelui, vroeger had je al van die plastic Casio midi gitaartjes met rubber snaren enzo. Het is gewoon een midi/usb controller met een fretboard.

Miezz
25 januari 2010, 15:29
Ik vind het wel cool, eigenlijk. Er staat ook op zijn site dat het geen opvolger is van een gitaar, maar een instrument om electronische muziek te maken. Ben benieuwd wat ie kost, ik zou er wel 1 willen proberen :)

Terminus
25 januari 2010, 18:02
Het enige waar ik bang voor ben is dat dit ding belachelijk veel geld gaat kosten, waardoor niemand hem koopt.

Als ze hem met een simpelere computer. iets betere styling en goede promotie voor een redelijke prijs (paar honderd euro, made in China) in de markt zetten kan het een succes worden, maar anders niet.