PDA

View Full Version : alternate picking?



Lander
21 januari 2010, 20:48
hoi,

ik speel nu ongeveer 1 jaar en heb alleen down picking gedaan, maar ik ik kan niet echt snel shredden met down picking dus is mijn vraag is het beter om alternate picking te leren? en dan altijd te gebruiken ipv down picking of alleen om te shredden?
btw: het is heel moeilijk voor me om nu opeens alternate te picken :')

Ibanez666
21 januari 2010, 20:55
Ik zou zo veel mogelijk manieren van picking aanleren, ze hebben namelijk allemaal voor en nadelen. Zoek anders eens op alternate picking lesson, economy picking lesson, sweep picking lesson op youtube en het wordt je allemaal haarfijn uitgelegd. Het zal nooit meteen vanzelf gaan, maar oefening baart kunst :)

Lander
21 januari 2010, 20:57
Ik zou zo veel mogelijk manieren van picking aanleren, ze hebben namelijk allemaal voor en nadelen. Zoek anders eens op alternate picking lesson, economy picking lesson, sweep picking lesson op youtube en het wordt je allemaal haarfijn uitgelegd. Het zal nooit meteen vanzelf gaan, maar oefening baart kunst :)

het enige wat ik van die lessen opsteek is dat ik up en down moet gaan maar dat had ik ondertussen al door...

Ibanez666
22 januari 2010, 09:41
het enige wat ik van die lessen opsteek is dat ik up en down moet gaan maar dat had ik ondertussen al door...

dan blijft alleen "oefenen" nog over

driesp
22 januari 2010, 11:25
nog een goeie oefening;

als je een jaar lang op downpicking hebt geoefend, is die waarschijnlijk veel beter ontwikkeld dan je uppicking. Oefen eens toonladders met alleen uppicking, zo clean mogelijk.

B0UDEWIJN
24 januari 2010, 20:19
:???:

Je speelt al een jaar alleen maar downpicking? Dan wordt het idd zeker tijd voor alternate picking ja :makeup:
Gewoon veel oefenen, simpele warming-ups doen enz. Succes ermee!

Exi
25 januari 2010, 15:06
De eerste 2 maanden dat ik gitaar speelde was ik ook alleen maar aan het downpicken.
Ik heb alternate picking vrij snel geleerd tijdens het leren van toonladders.
Dus ik zou zeggen, leef je lekker uit op de toonladders met alternate picking en dan komt het wel goed. Probeer ook te luisteren hoe je up-picks klinken.

Gitaro
25 januari 2010, 15:52
en dan altijd te gebruiken ipv down picking of alleen om te shredden?

Zodra je allebei de technieken goed leert gebruiken zul je zelf instinctmatig weten wanneer je wil downpicken of niet. Je komt vanzelf op het punt waar je alles kan zonder erbij na te hoeven denken; het duurt alleen even voordat je dr bent. Niet te veel nadenken en gewoon toonladders oefenen, wat deze week kut gaat gaat de volgende week een stuk beter.

Maar om het misschien te versimpelen: de regel die ik aanhield was om alleen te downpicken bij rhythm guitar, dat zijn gebruikelijk 8e noten in stijlen als rock en metal (het nr. Master of Puppets van Metallica is hiervan een schoolvoorbeeld). Bij al het andere gewoon alternate picking.

De best klinkende up-picks haal ik trouwens met die belachelijk dunne .5mm Dunlop plectra. Flabbert aan alle kanten maar snijdt lekker over de snaren, definitie alom dus! Maar je moet er wel van houden :)

lindstrom
26 januari 2010, 09:59
dan blijft alleen "oefenen" nog over

+1 en nog eens +1 etc etc

/Slash
1 februari 2010, 19:07
Misschien ben je er geen fan van, maar zeker een hele hele heleee goeie oefening voor alter picking:


Sweet child o mine intro, door Guns n roses, zo heb ik het in 2 dagen zowat geleerd! :lp:

Lander
19 februari 2010, 00:55
2 weken geleden ben ik effectief begonnen met alternate picking (die solo's van metallica kun je gewoon niet met down picking) en nu gaat het best al goed, ook op snelheid.