PDA

View Full Version : Valveking+Harley Benton 212 V30 of Fame CS120H+Fame GN212



crapton
21 januari 2010, 20:28
Wie heeft er ervaring met:
1. Peavey Valveking 100W head +Harley Benton 212 V30

of

2. Fame CS120H+Fame GN212 V30


Ik lees vrij goede reviews over de Peavey, verder een basic functionele amp. Minder te vinden over die Fame, krijgt in Gitarre+Bass een goede review. Zou dat Laboga moeten zijn? De Fame heeft een gain1 en een gain2 dus 3 kanalen, de Peavey 2.

Die speakerkasten zijn even duur en zouden vergelijkbaar moeten zijn. Heb in een andere thread gelezen dat de kast toch veel uitmaakt ondanks dat de speakers hetzelfde zijn. Ik kan me dat niet helemaal voorstellen, wat is het grote verschil dan? Strakheid, basrespons?

Als ik nou niet teveel wil uitgeven zijn bovenstaande sets 'miskopen van de maand' of valt het wel mee.

Ja ik weet - ik moet zelf gaan luisteren en testen. Helaas ben ik niet elke dag in Keulen... dus vandaar dat ik eerst hier vraag om meningen.

Overigens muziekstijl is pop-rock covers, stevigere soort, Anouk, Kane enz. Moet ook een mooi helder clean kunnen produceren (a la JC120 of Twin) en qua distortions hou ik wel van Marshall (beetje droog maar stevig). Ter referentie (is een andere amp ja) geluid van Leendert Haaksma vind ik erg goed.

budje
21 januari 2010, 20:36
Enige wat ik kan zeggen dat ik veel goede mensen met peaveys heb zien spelen. En dat ik Fame eigenlijk alleen tegenkom op marktplaats met "wegens gebrek aan talent" of "na een jaar heb ik een serieuze versterker nodig" erbij geschreven.

caliban
21 januari 2010, 21:12
Is zo een fame niet gelijk aan een london city??

muziekschuur
21 januari 2010, 21:46
Er is een Marshall Fame geweest en daar waren de reviews geweldig van. Van de huidige versterkers heb ik geen idee. Ik denk wel dat de Valveking een betere verkoopwaarde zal hebben. Maar als je een 3 kanaals versterker ambieert dan zal de Fame (volbuizen dat ik toch?) je goede diensten bewijzen.

http://www.youtube.com/watch?v=cdGx68vrW-c

Hier een Youtube filmpje van Fame T120H. Als dat een vergelijkbare versterker is als de jouwe en het klinkt zo dan zou ik daar geen bezwaar tegen hebben.