PDA

View Full Version : Ibanez Powerlead defect, maar wat is het?



Flatser
21 januari 2010, 20:07
Tijdens een recente opruimactie thuis vond ik een Ibanez PL5 Powerlead distortionpedaal waarvan ik niet eens meer wist dat ik 'm had. Nu had ik hem ook niet echt echt gemist maar wilde hem toch nog wel eens uitproberen. Alleen deed 'ie het dus niet meer. Het ledje en de schakelaar doen het, maar er gaat geen signaal meer door het pedaal. Het maakt geen verschil of ik een batterij of adapter gebruik. Op het printplaatje zie ik geen losse contacten en ook de in- en outputs lijken er goed op vast te zitten.

Heeft iemand ervaring met defecte pedaaltjes? Is er een eenvoudige (en goedkope) manier om het defect op te sporen?

Dirk_Hendrik
21 januari 2010, 20:09
Defecte pedaaltjes.... nee dat niet...geen ervaring mee. :soinnocent:

Gemakkelijktse is het schema scoren (freeinformationsociety.com) is doorwandelen.

Flatser
21 januari 2010, 20:26
Hmmm, ik had kunnen weten dat er juist hier voornamelijk ervaringsdeskundigen rondhangen. Bedankt voor de tip Dirk_Hendrik. Ik heb je site ook eens bekeken.
Misschien weet jij of die Powerlead een zwakke plek heeft. Misschien heb je er meerdere onder handen gehad en betreft het een vaker voorkomend probleem. Ik heb namelijk geen idee hoe ik er achter kom wat het defect is, als ik met het blote oog geen losse contacten zie. Heb geen ervaring met doormeten ofzo.

Dirk_Hendrik
21 januari 2010, 20:36
grin, ;)
Zwakke plek, geen idee. Ik heb er 1 maar die doet het al jaren. Daarna gaan eigenlijk alle opties voor problemen in onwillige pedalen op.

En iemand zonder ervaring (en dus spullen?) door een pedaal heenbabbelen... kan heel lastig worden.

Flatser
21 januari 2010, 20:55
Spullen? Een multimeter ofzo? Heb ik niet. Nooit nodig gehad ook. Voor alles wat ik aan mijn gitaren knutsel zijn een paar sleutels, een beitel en een soldeerbout voldoende. Och ja, dan gaat 'ie maar weer terug in z'n verhuisdoos, wachtend op de volgende herontdekking. Want om hem nu naar een reparateur te brengen die wel enkele tientjes in rekening zal brengen...