PDA

View Full Version : Zeg het maar: welk OD pedaal absoluut niet?



Hanzemannetje
21 januari 2010, 18:24
Ik heb na een beetje spelen en luisteren (twee pedalen kon ik nergens uitproberen) mijn keuze voor een goed bruikbaar OD/distortion achtig pedaal terug gebracht tot dit lijstje:


- Catalinbread Dirty Little Secret (op youtube klinkt hij super - maar wat zegt dat?)
- T-Rex Gristle King (veel mogelijkheden, aparte pre-after boost)
- T-Rex Mudhoney (misschien te donker en te gekleurd)
- Barber Direct Drive (lijkt een klassieke keuze die niet fout kan zijn?)
- Way Huge Pork Loin (twijfelaartje)

De DLS en de Gristle heb ik helaas niet kunnen proberen en zijn alleen maar dankzij Youtube en wat recenties in mijn lijst gekomen, die moet ik bestellen en kan ik dus niet vooraf testen. Ik zoek een OD/Dist om thuis met een Strat in een Fender 68 Vibrochamp te spelen (beetje als boost, maar ook om op zacht volume te kunnen scheuren) en om tijdens de optredens over cleane kanalen van non-descripte backline amps te spelen en toch goed te klinken met redelijk wat gain.

Iemand een tip, of een reden om een of meer pedaaltjes van mijn lijst zeker niet te kopen wegens wat voor rden dan ook?

robert-gitarist
21 januari 2010, 18:47
Oeps, vraag verkeerd gelezen! :D

shredneck
21 januari 2010, 18:58
Ik heb zeer goede ervaringen met de Barber Direct Drive in combinatie met een strat en twinreverb. Dit pedaal is zeer veelzijdig.

De DLS is het proberen waard, koop die van H.Huisjes, die is nieuw.

Mitch
21 januari 2010, 18:59
De Dirty Little Secret kan van een randje tot stevige drive, de Direct Drive heeft wat meer compressie en een andere kleuring van het geluid. Als je vette leads wil kunnen halen uit een cleane bak zou ik voor de DD gaan, als je voor medium gain wil gaan en je geen superlange sustain hoeft en voor iets meer transparantie in sound dan kies je de DLS.
De andere pedalen heb ik geen ervaring mee.

Hanzemannetje
21 januari 2010, 21:07
O ik vergat nog de Barber Small Fry. Wat een pedaal!

Mitch
22 januari 2010, 15:29
Ja, wat vind je daar goed aan? Of heb je clips gehoord en neem je 'm ook op je lijstje? Voor mij was het een klassiek gevalletje schijnbare veelzijdigheid. Heeft ook weer dat typische Barber sausje en daar houd ik gewoon niet van.

Hanzemannetje
23 januari 2010, 00:09
Ja, heb dus een Direct Drive gehaald. MI Audio Crunch box is er toch maar uit gegaan en de Barber erin dus. De Crunch box kon 1 ding heel erg goed, met de gain op een kwart ongeveer, de Barber is net wat veelzijdiger, klinkt op veel meer settings goed. Ben ook wel benieuwd hoe hij met mijn nog te ontvangen Carbon Copy samenwerkt...

Nielsje
23 januari 2010, 00:27
Wat voor amp heb je eigenlijk? Ik vond hem op m'n Marshall DSL teveel comprimeren..

Hanzemannetje
23 januari 2010, 16:11
Heb er tot nu toe alleen nog thuis over gespeeld en daar heb ik een Fender 68 vibro champ. En daarover klinkt de Barber heerlijk. Op hogere gainlevels wel iets compressie, maar op zo'n manier dat ik het wel heel mooi vindt. Voor optredens was het belangrijk dat hij over een scala aan non-descripte versterkers kan, net wat er staat, en de Barber is wat dat betreft een 'makkelijk' pedaal, klinkt op veel amps goed.