PDA

View Full Version : Pickup?



Sultanofswing
21 januari 2010, 17:38
Hey GN'ers,

Ik ben in het bezit van een Ibanez grg170dx, maar ben van plan om een epiphone sunburst te kopen. Alleen ik hoor dat mensen meestal een custom pickup erop zetten, is dat zo? :???:

En als dat zo zou zijn , helpt het dan veel of redelijk?

Pepe
21 januari 2010, 17:47
Wat is een custom pickup? En helpt wat?

Sultanofswing
21 januari 2010, 17:53
De pickups zijn de geluidvangers van de snaren, custom pickup is dat je de originele pickups van je gitaar haalt en dan een andere model erop gooit.

http://www.guitar-4u.com/pics/guitar%20pickups3.jpg

Pepe
21 januari 2010, 18:00
Ooohhh.. is DAT een pickup..http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif


Ik bedoel, de pickups op een gitaar van het merk Custom zijn Custom pickups, dan heb je nog Duncan pickups die Custom heten en je hebt Custom in de zin van customizen.

In het laatste geval kan dat van alles zijn dus daar kan geen zinnig ding over gezegd worden.

Je plaatje van een single coil zou ik niet op een Epi Sunburst zetten.. .in geval dat een Les Paul zou zijn maar goed, je weet het niet...

snaarplukker
22 januari 2010, 01:25
De pickups zijn de geluidvangers van de snaren, custom pickup is dat je de originele pickups van je gitaar haalt en dan een andere model erop gooit.

Nee, dat is een pickup change. Custom pickups zijn speciaal voor een klant (customer) ontworpen en gefabriceerd.;)

FruscianteFan
22 januari 2010, 01:46
Nee, dat is een pickup change. Custom pickups zijn speciaal voor een klant (customer) ontworpen en gefabriceerd.;)
Ja, maar ik denk toch echt dat Sultanofswing niet gaat voor custom pickups. Ken ook maar weinig (geen) mensen die custom pickups in hun Epiphone zetten.

Zelf heb ik het tot nu toe niet nodig gevonden om andere pickups in mijn Epi Les Paul te zetten. Trouwens, aan je naam te zien zou ik je eerder een Strat aanraden.

TimS
22 januari 2010, 01:51
Ligt er een beetje aan wat voor Epiphone je koop.

kenx
22 januari 2010, 07:33
Ligt er een beetje aan wat voor Epiphone je koop.

maakt helemaal niet uit hé...?:dontgeti:

Hiro
22 januari 2010, 08:41
kunnen we hem gewoon niet beter zeggen dat het allemaal smaakgerelateerd is, het ligt aan het geluid wat je zoekt, tuurlijk als je er andere betere pickups in doet klinkt hij beter maar sommige pickups zijn niet voor niets duur.

Verder is het geluid van de stockpickups op mijn epi totaal niet slecht.
Maar als jij het nodig vind moet je het doen.

Bijl
24 januari 2010, 03:12
Hey GN'ers,

Ik ben in het bezit van een Ibanez grg170dx, maar ben van plan om een epiphone sunburst te kopen. Alleen ik hoor dat mensen meestal een custom pickup erop zetten, is dat zo? :???:

En als dat zo zou zijn , helpt het dan veel of redelijk?

Ik zal gewoon even je vraag beantwoorden:

Als jij de standaard pickups van je Epiphone (Les Paul?) Sunburst vervangt voor pickups van een ander merk als bijvoorbeeld EMG, DiMarzio of Seymour Duncan, dan is dit qua geluid een aanzienlijke verbetering.

Maar zoals eerder gezegd is het geluid van de standaard pickups niet slecht.

Pepe
24 januari 2010, 09:17
Kijk, zo'n antwoord laat zien waarom zo'n vraag niet goed beantwoord kan worden.

Welke EMG? Welke Duncan of Dimarzio? En over welke te vervangen pickups hebben we het eigenlijk? Een Epi uit Korea of China? Welke serie?
Bovendien, wat is de definitie van beter? Wat is zijn smaak?

Van die dingen he.

Maar mischien weet Bijl dit allemaal al, je weet het niet...http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

macwilliams
28 januari 2010, 19:12
Antw vraag 1:
Ja dat klopt.

Antw vraag 2:
redelijk tot veel.


Was niet eens zo heel moeilijk.

rijsberman
28 januari 2010, 21:49
@mac: goed verhaal! Lekker kort ook!

Mephistocles
29 januari 2010, 11:12
Epi met dure custom pickups... Vlag modderschuit verhaal? Aap gouden ring gedoe? Bovendien, goedkopere elementen hoeven niet per se slechter te zijn? Persoonlijk zou ik P90jes nemen... Daar heb je nog wat aan.

Gearjunkie
30 januari 2010, 11:42
Hey GN'ers,

Ik ben in het bezit van een Ibanez grg170dx, maar ben van plan om een epiphone sunburst te kopen. Alleen ik hoor dat mensen meestal een custom pickup erop zetten, is dat zo? :???:

En als dat zo zou zijn , helpt het dan veel of redelijk?

Gezien het feit dat je deze vraag stelt, denk ik niet dat jij het verschil gaat horen tussen een cheape of een state-of-the-art pickup. Veranderen doe je pas als je zelf de noodzaak daartoe ondervindt, en niet omdat anderen het ook doen.

macwilliams
30 januari 2010, 23:16
@mac: goed verhaal! Lekker kort ook!

Precies de antwoorden op z'n vragen. Niet meer niet minder. Geen vage omzwervingen naar onontgonnen gebieden welke nieuwe vraagstukken zouden kunnen opwerpen omtrent het waarom en zo ja dan waarom niet om vervolgens tot de enige en allerlaatste kreet te leiden.


Blackouts ftw:blast:

drie suiker en een wolkje melk graag. :)

grayfink
31 januari 2010, 10:11
...niet nodig gevonden om andere pickups in mijn Epi Les Paul te zetten. Trouwens, aan je naam te zien zou ik je eerder een Strat aanraden.
Ik zou zelf een saxofoon, trombone of trompet aanraden, alhoewel, je hebt natuurlijk ook nog Guitar George die overigens alleen maar chords kent.:chicken:

McVenco
3 februari 2010, 11:19
Of je neemt een baantje overdag, net als Harry :)


Ontopic @ topicstarter: probeer eerst gewoon de gitaar zoals ie verkocht wordt. Als hij niet lekker klinkt is het eigenlijk complete onzin om hem toch te kopen en er vervolgens nieuwe pickups in te zetten. Koop een gitaar die je mooi vindt klinken en lekker vindt spelen en mocht je in de toekomst eens willen experimenteren met een ander geluid: DAN moet je pas gaan kijken naar andere pickups.