PDA

View Full Version : geschikt voor recording?



cazmodean
21 januari 2010, 12:34
Volgens mij staat mijn recording pc op instorten. HDD komt steeds in de checkdisk, en XP opnieuw installeren ging zeker niet van harte (na vier keer eindelijk gelukt). Nu zag ik dit systeem staan voor 95 euro:

AMD 3200+ met Arctic Freezer 64 pro
Asus A8N-E moederbord
2x512MB DDR ram
Asus EN6200LE gpu
Western Digital 200GB HD
Combo-drive
AOpen kast en 350watt voeding
Windows XP licentie

Heeft vier PCI-sloten, dus ruimte genoeg voor mijn Terratec-kaarten, plus dat deze pc nog twee vrije banken heeft voor 512 modules, dus die kan ik vanuit mijn oude systeem overzetten. Mijn vraag: ik wil er wel wat op vooruit gaan, maar is dit voor het geld een beetje een goeie opname pc? Mijn huidige systeem is een AMD 2800 + met 1gb, maar met slechts 3 geheugenslots.

skabouter
21 januari 2010, 12:38
tegenwoordig is zo`n systeem erg achterhaald. maarja, duur is het niet!
Ik heb al jarenlang goeie ervaringen met mijn systeempje, wat inmiddels ouder (slechter) is dan wat je omschrijft. het werkt prima, tot wel 30 sporen met compressie en reverb kanalen enzo. maar je moet je buffersizes goed afstellen.

Ik heb niet echt de nieuwste plugins en ook geen prachtige convolutiegalmen. de nieuwere software is wel erg zwaar voor je CPU mss, maar als je niet teveel gebruikt kan je prima met dat systeem werken denk ik.

mocht het toch een probleem zijn moet je slim omgaan met de bruikbare cpukracht, door goed gebruik van FX-kanalen, en mss wat offline processing hier en daar (het is toch allemaal total recall).

Jimi Hendrix
21 januari 2010, 12:39
is de harde schijf 7200 tpm? Ik zou er een tweede HD inzetten voor opnames.
is ie stil genoeg?

Roman
21 januari 2010, 13:30
hoe ziet je huidige systeem er uit?

cazmodean
21 januari 2010, 14:51
Allereerst bedankt voor de reacties.

Mijn huidige systeem is nog ouder:

AMD Athlon 2800+ met twee 5400 toeren schijven volgens mij 1x80 voor het OS en 1x 250 voor de recording. 1gb geheugen en ik draaide tot nu toe met Adobe Audition, die niet heel goed omging met de fx, bij meer dan vier begon het systeem te haperen. Ben voornemens Reaper te proberen, omdat dat minder zou vergen van het systeem. Oh en twee Terratec EWS88 kaarten met breakout boxen (vandaar de PCI sloten)