PDA

View Full Version : Hulp bij zoeken nieuwe versterker



Enemyofgod
21 januari 2010, 03:01
Hallo!
Ik speel nu al ruim 2 jaar gitaar, en ik zit nogsteeds op mijn bc rich verstertertje die ik gratis bij mijn gitaar kreeg te spelen. Ik wil dus een nieuwe versterker kopen als ik geld over heb over een tijdje. Ik wil het liefst een marshall kopen, omdat ik daar veel van heb gehoort en ik vind ze er gewoon gaaf uitzien. Maar ik weet niet goed wat er allemaal inzit en wat ik moet kopen. Ik al op internet rond gekeken en las dingen over valvastate en JCM en avt en nog veel meer, beetje teveel dus vroeg ik me af of op dit forum iemand mij kon helpen, hier wat verdere details:

-Een marshall

-een buizen versterker, of een zo een hybrid

-een half stack

-3 kanalen, met een foot peddel

-Voor thuis gebruik, en misschien later ook om te oefenen met een bandje

-budget: rond de 400 euro, liefst minder natuurlijk

-en de stijlen die ik speel, oude thrash metal (Over Kill, Nuclear Assault, Slayer) old school death metal (obituary, Death, possessed) en classic rock (Led Zeppelin, Eric Clapton, The Doors ect.) Dus het liefst een metal amp waar ik ook goed die classic rock mee kan spelen, ik speel ook veel buckethead, die haalt altijd hele gave geluiden eruit, dat wil ik ook wel

Heeft iemand misschien een paar voorstellen? alvast bedankt! het hoeft niet perfect aan me eisen te voldoen, ik wil er ook 1 waar ik de komende 5 jaar wel gewoon verder mee kan zonder problemen.

Ik hoor het wel! \m/

macwilliams
21 januari 2010, 06:43
Ik denk dat je met dit budget het beste voor een valvestate kunt gaan.

mmrizio
21 januari 2010, 09:00
Voor 400 Euro kun je een Valvestate halfstack scoren.
De 8100 (100w top van de eerste serie) is twee kanaals, maar heeft een veel beter en flexibeler geluid dan de driekanaals VS100 van de tweede serie.
8100: Twee kanalen met elk een eigen toonregeling, wat gladdere distortion. Hierdoor kun je twee verschillende vervormde geluiden maken.