PDA

View Full Version : peavey valveking instellen



frits-ibanez
20 januari 2010, 23:54
beste leden,

ik ben net begonnen met gitaar spelen en heb bij de feedback rotterdam een ibanez RGA42 bk aangeschaft met een peavey valveking 212

het lukt mij alleen steeds niet om er een overstuurd geluid uit te krijgen
hebben jullie enig idee hoe ik mijn versterker in moet stellen om dat wel te krijgen?

alvast bedankt

frits

CasB
20 januari 2010, 23:56
Gitaar inpluggen in input 1 (high gain).
Channel select knopje indrukken, dan staat hij over het lead-kanaal.

Tankman
21 januari 2010, 00:05
Zozo..dat is een mooi setje om mee te beginnen!

Op je versterker heb je onder het blok Clean, rechts van Volume knop 2 kleine knopjes. Op de bovenste staat Bright en op de onderste Chanel Select. Je versterker staat nu dus op clean. Als je het onderste knopje waaronder Chanel Select staat indrukt, sta je op het lead kanaal. Deze kun je aanpassen met de controls onder het blok Lead.

Ik weet niet wat voor muziek jij speelt, maar aan je keuze van instrumenten te zien gaat het richting de rock/metal. Met het knopje Gain pas je de hoeveelheid oversturing aan. Dan moet je alleen nog even met Equalizer spelen om je geluid goed te krijgen.

Een ideale metal setting op de Valveking is bijvoorbeeld:

Gain tussen 3 en 5 uur (bijna helemaal open dus)
Bass 2 uur
mids 10-12 uur
Trebel 2-4 uur

Ik denk dat je zo wel verder kunt, Als je het irritant vindt om steeds dat knopje te moeten drukken om van clean naar lead te gaan, kun je altijd voor 30-40 euro de bijpassende footswitch van Peavey aanschaffen.

frits-ibanez
21 januari 2010, 00:27
he hij doet het inderdaad:D
onwijs bedankt!!!:rockon: