PDA

View Full Version : Goede, goedkope westerngitaar.



tostiapparaat
20 januari 2010, 22:09
Hallo:hippie:

Mensen die op andere subfora rondkijken zullen gemerkt hebben dat ik al heel veel vragen heb gesteld om iets nieuws te kopen, zo ben ik nou eenmaal, ik wil graag veel hebben. volgens mij is daar hier een naam voor:soinnocent:
maar een akoestische gitaar wilde ik al langer hebben.

nou ja, zoals de topictitel al zegt heb ik dus een vraag over een goede westerngitaar die niet al te duur is.
Ik heb zelf absoluut geen verstand van akoestische gitaren, ik weet alleen dat ik de hals van een klassieke gitaar te breed vind en ik stalen snaren iets fijner vind om op te spelen.

dus, weet iemand welke gitaar goedkoop is (minder dan 150 euro, liefst zo goedkoop mogelijk)
ik weet dat ik geen topkwaliteit hoef te verwachten,
het zal waarschijnlijk ook mijn elektrische gitaar niet gaan vervangen.

alvast bedankt:hippie:

LaurentB
20 januari 2010, 22:39
Tweedehands, in die prijsklasse...

tostiapparaat
20 januari 2010, 22:41
misschien handig om erbij te vertellen,

ik speel nu bijna een jaar elektrische gitaar,
ik speel vooral rock en blues. country lijkt me ook wel leuk om te spelen.

tostiapparaat
20 januari 2010, 22:42
Tweedehands, in die prijsklasse...

ok, maar welke merken?

rozh
20 januari 2010, 23:13
harley benton telecaster kost maar 88 euro dacht ik

Git Aar
20 januari 2010, 23:24
Er staat nu een tanglewood tw28 op mp, electrisch akoestisch, die heb je wel voor 100 Euro. Veel gitaar voor weinig geld, wel ceder top. Daar moet je van houden.

Fireplace
21 januari 2010, 01:02
Qua nieuwe gitaren ben ik erg tevreden over de startersset van Ibanez (zonder electronica ca. 100 Euro). Mijn dochter heeft er een en ik verbaas me elke keer weer over de prettige klank en bespeelbaarheid.

Muzieknono
21 januari 2010, 06:56
Of kijk eens naar een 2e hands Yamaha uit de FG serie, kun je je ook geen buil aan vallen.