PDA

View Full Version : Hoe werkt een Behringer V-Amp 3?



aargee
20 januari 2010, 20:35
Klopt het dat indien ik een versterker van pakweg 75-100 euro koop en deze aansluit op een Behringer V-Amp 3 en hierop de gitaar inplug, ik alle mogelijke effecten kan verkrijgen?
Is dit een idee of begrijp ik er niks van?

nickofzo
20 januari 2010, 20:48
niet......

nickofzo
20 januari 2010, 20:53
nee je kan inderdaad alle effecten krijgen,... maar met veel gepiep en geruis..
en het schakelen van het ene effect naar het andere duurt wat lang.. en het zoeken eigenlijk ook..
instellingen gaan vaak verloren... nadat je ze heb opgeslagen.. (heb hier zon ding liggen maar dat heb ik liever niet:P )

maar kan je ermee overweg is het een hebbedingetje.. losse effecten en goeie effectenbakken klinken gewoon beter:P en is overzichtelijker..

vind ik

over en uit

Schuey
20 januari 2010, 20:55
Voor een beginnende gitarist is het zeker handig vind ik. Zo kocht ik op een gegeven moment een Pocket pod van line 6. Ook allerhande effecten en dergelijke. Het is leuk want je kan van alles uitproberen zonder tig pedalen te hoeven kopen!

Op een gegeven moment groei je daar een beetje uit en weet je wat je wil. Dan kan je altijd kiezen tussen kwalitatief (veel) hogere effects processors, of losse pedalen.

snaarplukker
20 januari 2010, 21:10
Ik denk het wel als je de gebruiksaanwijzing (http://www.behringer.de/EN/Products/V-AMP3.aspx) bekijkt.

josan
28 januari 2010, 08:27
Koop wel een X V-amp. Dat is de vloerversie. De V-amp is meer voor opname bedoeld. Beide hebben, zeker voor het geld, erg goed klinkende effecten en simulaties.
Zwak punt is de voeding. Bij beide komt het erg nauw hoe je de stroom erop en eraf zet. Het juiste recept is: snoer eerst in het apparaat en dan de trafo in een stopcontact waar al stroom op staat. Dus niet een schakelblok waar een aan-uit-schakelaar op zit. Schakel je hem anders aan dan zo, dan gebeuren er allerlei gekke dingen: geen geluid (X v-amp) presets kwijt (beide). Uitschakelen = trafo uit stopcontact, dus niet via een schakelaar of stroomdraadje uit het apparaat.

Ook apart de X V-amp draait op wisselstroom! Dus probeer er niet een standaard 9V ACDC-adaptertje op te zetten. Bij beide wordt de voeding meegeleverd.