PDA

View Full Version : snaren vervangen



Seymour
20 januari 2010, 20:03
Hallo

Ik heb net mn snaren vervangen op mn Jacksongitaar met floyd rose. De dikte van de snaren die er nu op liggen is nagenoeg dezelfde als de snaren die erop lagen alleen de E en de A (standard tuning) zijn nu iets dunner.
E: 1.34mm=>1.17mm; A: 1.07mm=>0.91mm
De floyd rose staat waar ik wil en heb mn gitaar zo goed mogelijk gestemd maar toch krijg ik nog een rammelend geluid van de snaren, vooral dan de 2 bovenste snaren. Ik heb ook niet het idee dat de snaren te dicht bij de nek staan. Hoe kan ik dit oplossen?

Grtz

Quicksilver
20 januari 2010, 23:41
Hallo

Ik heb net mn snaren vervangen op mn Jacksongitaar met floyd rose. De dikte van de snaren die er nu op liggen is nagenoeg dezelfde als de snaren die erop lagen alleen de E en de A (standard tuning) zijn nu iets dunner.
E: 1.34mm=>1.17mm; A: 1.07mm=>0.91mm
De floyd rose staat waar ik wil en heb mn gitaar zo goed mogelijk gestemd maar toch krijg ik nog een rammelend geluid van de snaren, vooral dan de 2 bovenste snaren. Ik heb ook niet het idee dat de snaren te dicht bij de nek staan. Hoe kan ik dit oplossen?

Grtz

Alles nagaan, en bij het begin beginnen: zit de locking nut er correct op en zitten alle 3 blokjes stevig vast?
Dan: staat de floyd rose aan de baskant wat lager als aan de high-kant? Zo ja, NIET de andere kant omhoog draaien met de snaren op spanning, maar alle snaren eerst los doen en dan omhoog draaien met een imbusje.

Dan wat ik persoonlijk erg vervelend zit: is de nek goed recht of zit et een grote boog in? Hier ga ik niet verder op in ik weet hoe te fixen maar je kan de boel ook voorgoed verknallen als je zelf zonder kennis aan je gitaarhals gaat sleutelen..